Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocieplenie starej podłogi


CeKris

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam

Za pare dni startuję z ociepleniem podłogi w jednym z pokojów.Podłogi jeszcze nie rozbierałem,ale prawdopodobnie(jak pozostałe pokoje) tak wygląda jej przekrój.Rys1

Jak dobrze,zgodnie ze sztuką taką podłogę docieplić?

Moja koncepcja przedstawia się tak jak na Rys. 2

Proszę poprawcie mnie jeśli coś jest nie tak jak powinno.

 

120220111_160429~2.jpg

220220111_160917~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co będzie na nowej podłodze? płytki,panele? Jeśli tak,najlepiej sprawdziłby się styropian na stropie a na to wylewka betonowa  miksokretem. Pod styropian można dać folie 0.3,jeśli piwnica jest nieogrzewana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Panstan napisał:

Co będzie na nowej podłodze? płytki,panele? Jeśli tak,najlepiej sprawdziłby się styropian na stropie a na to wylewka betonowa  miksokretem. Pod styropian można dać folie 0.3,jeśli piwnica jest nieogrzewana.

Piwnica nieogrzewana,a na nowej podłodze będą panele.Nad wylewką myślałem,lecz nie wiem w jakim stanie jest stary betonowy strop.Wylewka może być za ciężka.W sąsiednim pokoju parę lat temu robiliśmy właśnie wylewkę.I jest OK.O dziwo,że jak była wcześniej glina,to widać było z piwnicy,że strop jest lekko ugięty i pęknięty.Po wywaleniu starej podłogi i wylaniu wylewki,strop się wyprostował.

Może faktycznie wylewka to dobry zamysł?Tylko ten syf.

Myślałem o czymś lekkim.styropian,ekofiber czy wełna.

Co do folii paroizolacyjnej...czy należy ją wywinąć na drewniane legary jak na rysynku 2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folie daje się na strop,z zakładkami na ściany,na to legary. Nie myślałeś o wylewce anhydrytowej,na styropian,w cienszej,lżejszej warstwie niż betonowa. Cenowo może wyjsc ciut drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Panstan napisał:

Nie myślałeś o wylewce anhydrytowej,na styropian,w cienszej,lżejszej warstwie niż betonowa.

Pierwsze słyszę.Da się to samemu zrobić czy firma z odpowiednim sprzętem?

 

2 godziny temu, Panstan napisał:

Cenowo może wyjsc ciut drożej.

Płyta OSB też swoje kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu płaciłem za 18mm 200zł brutto. Teraz może taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak to co się ograniczać i trzepnąć ogrzewanie podłogowe od razu. Rozumiem jednak, że chodzi tu tylko o wymianę istniejącej izolacji i odeskowania. Szkoda że chcesz zlikwidować drewnianą podłogę. Fajnie to wygląda, jak deski są z dobrego drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, CeKris napisał:

Pierwsze słyszę.Da się to samemu zrobić czy firma z odpowiednim sprzętem?

Firma. Samemu można zrobić jakiś mniejszy pokój, jak robiłem łazienkę ok 6-7 m2 i musiałem się zmieścić w krótszym czasie, to zrobiłem wylewkę z https://cekol.pl/oferta/cekol-zw-04/ 

Można obliczyć ile ci pójdzie na m2 i jakiej grubości,ja dodatkowo dałem trochę siatki 2mm/15x15,grubość ok 4 cm,pod spodem styropian 5 cm,po 3 dniach wchodziłem z płytkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko okaże się po zdjęciu starego odeskowania.Jeśli wypełnieniem będzie glina,to robie wylewke bo jestem pewien,że wylewka cięższa nie będzie od gliny.Jeśli przestrzeń będzie pusta to chyba wtedy pomyślę nad czymś lekkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja ci napiszę jak ma mój znajomy od kilku lat. Ja również tak będę robił u rodziców. Wyrzucenie legarów, wyrównanie i ubicie podłoża, folia z wywinięciem na ściany, 2 warstwy xps na mijankę na to bezpośrednio panele. Ja mam obecnie na strychu nieużytkowym eps bezpośrednio na strop bez foli na to osb od 11 lat. Rok temu sprawdzałem czy coś się dzieje, jest suchutko, bez grzyba itp. na jesień dokładałem drugą warstwę eps. Jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze,że nie słyszałem o tym aby kłaść panele bezpośrednio na styropian,ale czytam i faktycznie ludziska tak robią.Musi być do tego styropian podłogowy lub XPS.

Dobra wrzutka kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2022 o 10:15, Cypisek napisał:

na strychu nieużytkowym eps bezpośrednio na strop bez foli

tam nie ma prawa byc wilgoci,grzyba itp, na gruncie to inna sprawa,trzeba uważać, ale jak piszesz folia na gruncie jest to podstawa. Na strychu to nawet watę możesz położyć luzem bez folii, chyba że strop w ogóle nie ocieplony i goły - ja mam watę na stropie,ale ten jest "ocieplony" haszą z czarną watą szklaną,więc część ciepła z piętra jest zatrzymywana,nie ma "szoku termicznego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zastanawiam się czy na strop drewniany dawać folię paroizolacyjną czy bez folli,tylko sam styrodur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tu jest wieczne pytanie dawać folię czy nie?Też się tego obawiam,ze drwniany strop zacznie gnić od foli.

A nie jest tak,że folia chroni ocieplenie przed wilgocią?Natomiast nadmiar wilgoci powinien być usuwany z pomieszczeń przez sprawną wentylację?Folia paroizolacyjna i tak część pary przepuści,ale nie na tyle aby zrobiło się bagno na strychu.

Jak to właściwie jest?Dawać folię czy nie?A może tylko nad kuchnią?Zaznaczę tylko,że strych jest nieużytkowy i nieocieplony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, CeKris napisał:

No właśnie tu jest wieczne pytanie dawać folię czy nie?Też się tego obawiam,ze drwniany strop zacznie gnić od foli.

A nie jest tak,że folia chroni ocieplenie przed wilgocią?Natomiast nadmiar wilgoci powinien być usuwany z pomieszczeń przez sprawną wentylację?Folia paroizolacyjna i tak część pary przepuści,ale nie na tyle aby zrobiło się bagno na strychu.

Jak to właściwie jest?Dawać folię czy nie?A może tylko nad kuchnią?Zaznaczę tylko,że strych jest nieużytkowy i nieocieplony.

To co masz to w zasadzie konstrukcja szkieletowa w oparciu o konstrukcję drewnianą a w takim przypadku paroizolacje daje się na konstrukcję pod płyty np. gipsowe tak aby wilgoć z pomieszczenia nie wnikała w konstrukcję czyli po kolei od środka poszycie wewnętrzne / paroizolacja / konstrukcja ścian czy sufitu / ocieplenie / wiatroizolacja -po to żeby ciepło z izolacji nie było wywiewane a jednocześnie by pozostała wilgoć z konstrukcji miała szansę odparować . W przypadku podłóg jest podobnie ale przestrzeń pomiędzy legarami powinna być wentylowana czyli generalnie każdy szacht pomiędzy legarami powinien mieć wentylacje do pomieszczenia ( wkucia  w ścianę z kratkami wentylacyjnymi nad listwami podłogowymi . W przeciwnym razie to pleśń pod wykończeniem powierzchniowym .

Jeśli podłoga na legarach ze stropem betonowym który nie ma styczności z temperaturą zewnętrzną ( płyta podłogi nie kończy się równo z elewacja zewnętrzna ) i  jest nad pomieszczeniem nieogrzewanym to najlepszym rozwiązaniem jest wykonać ocieplenie sufitu w pomieszczeniu nieogrzewanym co odizoluje termicznie betonową podłogę zwiększając jednocześnie akumulacyjność cieplną pomieszczenia ocieplanego nad nieogrzewanym .

Reasumując ocieplenie podłogi w takim przypadku od strony chłodniejszego pomieszczenia np . piwnicy , natomiast stropy jeśli sa drewniane to folia paroizolacyjna od strony mieszkania bezpośrednio pod elewacje wewnętrzną + oczywiście wentylacja pomieszczenia szeroko rozumiana ( grawitacja , wymuszona z odzyskiem ciepła itp. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szerokie wytłumaczenie.

Najpierw strop na poddaszu nieużytkowym.Co jeśli od strony pokojów nic nie będzie zmieniane.Czyli zadne płyty tylko to co jest(Strop- to deski na belkach .pod nimi pusta przestrzeń i ocieplenie typu podsypka,czy polepa czyli jakieś trociny.Pod tym wszystkim podsufitka z desek i trzciny)Czy w takim wypadku wystarczy styropian bezpośrednio na deski i ewentualnie na styropianie folia wiatroizolacyjna?

Co do podłóg w pokojach...planuje dać wylewke na styropian usuwając legary.Niestety jak docieplę sufit w piwnicy to po paru latach wyrośnie mi garb.Wysokość piwnicy to ok 160cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem tak,

Wywaliłem ta sucha glinę ze słoma wraz z deskami a w to miejsce dałem wełnę bez niczego, na to płyty OSB i płytki.

Moje mieszkanie jest na piętrze a niżej jest mieszkanie ogrzewane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ksieciunio napisał:

Moje mieszkanie jest na piętrze a niżej jest mieszkanie ogrzewane.

Jakbym użytkował strych,to też bym tak zrobił.Ale strych ma być nieużytkowy więc nie chcę ściągać starego deskowania i wywalać polepy.Położę styropian bezpośrednio na deski.Tylko pytanie czy dawać coś na styropian.Folię wiatroizolacyjną czy jakąkolwiek inną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ma wywalać stare dechy? To też jakaś izolacja. Ja robiąc nową podłogę, położyłem legary z łat/kontr-łat i na to nową drewnianą podłogę. Po co mam się pieprzyć ze zrywaniem starej, skoro nie zależy mi na wysokości ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, wszystko zależy czy nasz dużo miejsca (wysokości). 

Z drugiej strony oo co przerywać izolację jak można dać od dołu wełnę ? Zrobić raz a dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie być gołosłownym:


tutaj musiałem akurat położyć osb, bo stare dechy zjadły korniki

image.png.9eedf6a80dfa22de7b9a5e6cb94f8396.png

inne pomieszczenie, stare dechy, płyta pilśniowa etc. (Tą odstającą deskę, też naciągnąłem 😁)image.png.1b8c5aee386cb7d63035ff59ceaf8bb8.png

Gotowa:

image.png.90a2a5df2f80c07033c1e9b41222ed98.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.