Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z instalacją CO


Adam0101010

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Proszę o pomoc w sprawie użytkowania kotła CO na ekogroszek, ponieważ nie mam w tym doświadczenia. Założyłem nowy piec na ekogroszek. Problem polega na tym, że mam jeden obieg wody. Chodzi o to, że jak ustawię 50 stopni na piecu to tak podgrzana woda idzie na kaloryfery. Nie wyobrażam sobie ustawienia na 60 stopni, ponieważ będzie za gorąco. Pytanie co w tej sytuacji zrobić. Sprawdzałem i jak na piecu ustawię 45 to jest optymalnie, ale rozumiem ,że nie mogę stosować takiej temperatury na kotle CO. Czy przerabiać instalację na dwa obiegi, czy wystarczą głowice termoregulacyjne na kaloryferach. Nie znam się na takich instalacjach więc chciałbym zapytać o opinię ekspertów. Czy zużycie ekogroszku się różni przy regulacji na dwóch obiegach, czy wystarczą głowice termoregulacyjne i też zmniejszy to zużycie ekogroszku w takim samym stopniu co przy zmianie w instalacji na dwa obiegi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspertem od instalacji to nie jestem. Moim zdaniem może być jeden obieg. Ale instalacje trzeba przerobić i wstawić mieszacz na obieg. Najlepiej 3D. Ew. 4D. Jeżeli sterownik kotła obsługuje mieszacze i pogodówkę to do mieszacza dołożyć siłownik. I sterować temp na obieg zależnie od temp zewn.

A zadaną na kotle utrzymywać 65-75 stopni. Inaczej to marnotrawstwo drogiego już węgla,  kupa sadzy, a kocioł przegnije za pięć lat.

Edit. Przy średnio ocieplonym domu przy obecnej aurze wystarczy na obieg jakieś 32-34Stopnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Outsider napisał:

wstawić mieszacz na obieg. Najlepiej 3D. Ew. 4D

Przy 3D nie będzie ochrony powrotu, więc dodatkowo pompa kotłowa.

Przy 4D - ochrona powrotu jest, ale pompa dodatkowa też wskazana a nawet konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany