Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeróbka instalacji - zimny powrót oraz ogarnięcie CWU


MrWolf

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio po zmierzeniu temperatury powrotu która wynosi 32-36 stopni przy zadanej kotła 60 stwierdziłem, że wypada coś z tym zrobić, bo kocioł długo nie pociągnie. Nagrałem krótkie wideo z kotłowni, aby pokazać jak to aktualnie wygląda. Nie znam się na tym, ale moim zdaniem jest tam niezły makaron i dodatkowo nawet ja widzę, że np. filtr przed pompą jest źle założony, bo powinien być dołem. Generalnie wolałbym zawołać kogoś, zapłacić i mieć dobrze zrobione, ale znając moje szczęście trafię na jakiegoś kowala, stracę pieniądze, a w dalszym ciągu pozostanie kaszana. 

Instalacja na jednej pompie. Na CWU i grzejniki aktualnie idzie tyle co z kotła. Brak zaworów 3D, 4D itd. Na 3 grzejnikach z 4 są głowice termostatyczne, na jednym zostawiłem zwykły zawór otwarty na maksa. Instalacja oczywiście typu otwartego z naczyniem wyrównawczym. 

Cele jakie chcę osiągnąć:

1) Zwiększenie temperatury powrotu, aby kocioł nie szalał i nie gnił za szybko

2) Ogarnięcie CWU na osobnej pompie, aby można było sterować temperaturą

Tutaj filmik, wybaczcie syf i te kawałki pianki na rurkach - potknąłem się wczoraj o wiaderko z popiołem i miałem tam pustynną burzę. Ocieplenie rurek będzie wykonane jak należy jak znajdę w końcu chwilę na zakupy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tego co jest narysuj schemat instalacji z uwzględnieniem średnicy rur.

Zazwyczaj CWU w tak krótkim obiegu zapewnia temp. powrotu o ok. 8-10 stopni mniej niż jest na piecu. I to najczęściej wystarczy jeżeli zadana pieca utrzymuje się na ok. 60 stopniach. Takie instalacje ( piece)  działały i po 20 lat.

Samo wstawienie zaworu 3D może niewiele zmienić, bo temperaturę w pomieszczeniach kontrolują głowice. Pytanie jak mocno chcesz przebudować instalację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach