Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Modernizacja instalacji


Wasikpol

Rekomendowane odpowiedzi

20201231_225237.thumb.jpg.8942bd3dbe693a0050321ecf1859aa8a.jpgPomoc w ocenie instalacji

Stara instalacja grawitacyjna z górnym rozplywem dołożona pompa obiegowa  piec zasypowy 20kw przewymiarowany chce wymienić na ekogroszek 15kw defro + zasobnik cwu 150l że stara instalacja nie było problemu nie chce jej wymieniać  chce dodac zawor 3d w celu ochrony temperatury powrotu i zasobnik cwu prosze o opinie 

Screenshot_20201231-220128_Samsung Notes.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle, do zbiornika wyrównawczego musi iść osobna rura. Minimum 1",  prosto z kotła, bez jakichkolwiek zaworów i.t.p.

Zawór różnicowy przy prawidłowym podłączeniu zbiornika wyrównawczego jest zbędny, a nawet nie wskazany. Poszukaj na forum jak prawidłowo podłączyć zbiornik wyrównawczy. Jak poczytasz to przedstaw nowy rysunek,  tylko pamiętaj o zaworach zwrotnych.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz

Ta dodatkowa rura ma byc wpieta od powrotu przy piecu do zbiornika dobrze rozumiem? Myślałem aby zostawić zawor roznicowy ponieważ ta instalacja pracuje w sposób grawitacyjny (tak na wszelki wypadek )gdy braknie zasilania  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle rozumiesz,ma być wpięta na zasilaniu kotła i nic na niej nie moze być zamontowane.Idzie bezpośrednio do naczynia.Niekiedy instalacja jest tak zrobiona  że nie ma możliwości zamontowania pompy na zasilaniu (i tak prawdopodobnie jest u ciebie)aby była bezpieczna.W takiej sytuacji wyjściem jest zamontowanie pompy na powrocie ale wtedy naczynie musi być na odpowiedniej wysokosci nad najwyższym punktem instalacji.

Innym rozwiązaniem jest wymiennik płytowy wtedy naczynie moze być w kotłowni.Sama instalacja pracuje w obiegu zamkniętym oczywiście w tym przypadku żegnamy się z grawitacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu pion zasilający jest jednocześnie rurą bezpieczeństwa...  nie da się zrobić regulacji temperatury wody na instalację chyba, że jest możliwość dołożenia rury 1' prosto do naczynia.

Rozwiązania są trzy:

1 dokładamy rurę do naczynia i mamy dowolność wyboru regulacji, nie montował bym zaworu 4d a 3d

2 zamykamy instalację i podłączamy kocioł przez wymiennik płytowy

3 montaż kotła dopuszczonego do pracy w układzie zamkniętym wraz z stosowną armaturą zabezpieczającą

Pamiętać należy o zetce i wentylacji

Szczęśliwego Nowego Roku...

 

edit: jest jeszcze możliwość 4 trzeba zamontować termostaty na grzejnikach i kocioł bez żadnych zaworów podpiąć pod pion zasilający będący jednocześnie rurą bezpieczeństwa - to rozwiązanie trochę naciągane ale bezpieczne (ewentualna pompa na powrocie, można spróbować bez :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze to kiedyś była rura drugi pion wpieta w  połowie wysokości  zbiornika wyrownawczego poprowadzona do powrotu za piecem 1/2cala srednica nie wiedziałem do czego służyła więc ja usunąłem  przy awarii rury powrotu i tak działa bez niej do dzis.Jest możliwość zamontowania dodatkawa rurę 

20210101_105304.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wasikpol w tym przypadku podstawą wszystkich prac jest wybór sposobu regulacji temperatury w pomieszczeniach 

1) centralny z zaworem 3d - warunek to prawidłowo wyregulowana instalacja

2) termostaty na każdym grzejniku (oprócz jednego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent wymaga pewnie minimalną temperaturę powrotu i pewnie w DTR kotła jest pokazany sposób uzyskania tego. Osobiście brał bym kocioł z palnikiem SV200 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 11:00, RedEd napisał:

@Wasikpol w tym przypadku podstawą wszystkich prac jest wybór sposobu regulacji temperatury w pomieszczeniach 

1) centralny z zaworem 3d - warunek to prawidłowo wyregulowana instalacja

2) termostaty na każdym grzejniku (oprócz jednego)

Termostaty na każdym grzejniku !!!. Ostatnio przerabiałem swoją instalację c.o. i założyłem głowice +zawory termostatyczne na grzejniki oprócz jednego tak jak pisał RedEd (polecana drabinka w łazience). Ten stan trwał krótko, do pierwszego mycia kabiny prysznicowe kiedy  z gorąca zrobiło mi się  poprostu słabo. Spuszczanie wody z instalacji,  zawór z głowicą na drabinkę i ja zamiast zaworu różnicowo-upustowego wlutowałem sobie bajpas z regulowanym przepływem, który bardzo ładnie chroni powrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@oxalis3 fakt lepiej bajpas..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.