Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak te białe pokrętła. To głowice termostatyczne, one odbierają temperaturę zaworu (wody która płynie przez niego) i na tej postawie zamykają go i otwierają zgodnie z nastawą cyfrową która odpowiada jakiejś tam temperaturze. 

A odnośnie zakrętek to możesz popatrzeć w marketach budowlanych albo sklepie instalacyjnym powinny być. Możesz zabrać ze sobą głowicę żeby dopasować średnicę. Tak to wygląda, biała nakrętka. 

2da9bbf356deb4c91a51f64dd4b2784a.jpg

Edytowane przez WojtuNie
Opublikowano

Jasne, dzieki za info.

Czy w przyszłości będzie można nałożyć na to jakiś siłownik, żeby móc regulować przepływ (czyli. temp. podłogi) jakoś zdalnie? Żeby to się samo kręciło?

Czy jak taka biała głowica jest w skrzynce zamknięta i tam jest ciepło to czy to ciepło dookoła wpływa jakoś na stan zaworu i zakłóca jego pracę?

Opublikowano (edytowane)

Wszystko można, tylko pytanie czy warto. Dla mnie sterowanie ogrzewaniem podłogowym inne niż pogodowe nie ma sensu. Podłogówka jest tak akumulacyjna i wolno sterowana że nie ma sensu bawić się w jakieś termostaty, jedynie jak ktoś używa bardzo sporadycznie dane pomieszczenie to ewentualnie można coś tam zastosować, ale w nowych małych i dobrze ocieplonych domach nie widzę sensu. 

To że ta głowica jest w skrzynce ma bardzo minimalny wpływ na jej pracę. Ona odczytuje temperaturę z wewnętrznego elementu zaworu. Zdejm głowicę i zobacz, tam metalowe elementy stykają się ze sobą dużą powierzchnią i przekazują ciepło. Inaczej jest w głowicach grzejnikowych gdzie trzpień zaworu jest cienki a głowica ma plastykowe części stykowe żeby jak najmniej ciepła przechodziło od zaworu a większość jest brana z powietrza otaczającego głowicę. 

Ja bym to zostawił tak jak jest i dopiero jak będziesz miał wszystko zagospodarowane i przynajmniej jeden sezon grzewczy za sobą to przyjdzie czas na ewentualne dokladki wodotrysków. 

Edytowane przez WojtuNie
Opublikowano
11 godzin temu, DrKoko napisał:

Ale to tak po prostu z menu kotła zrobić?

Tak, z menu kotła obniż sobie to ustawienie, że może być niższe.

11 godzin temu, DrKoko napisał:

W instrukcji jest taki komentarz:

Oczywiście nie mam jak zmierzyć strumienia gazu : )

Ten komentarz tyczy się bardziej regulacji kotła, a tylko zmniejszasz moc kotła.

5 godzin temu, gmaj22 napisał:

Prościej kolano nowe zagrzać i obniżyć cały górny rozdzielacz.

Tylko, że wtedy nie będą mu pasowały oryginalne mocowania, ale fakt - zdecydowanie prościej.

Opublikowano
W dniu 2.01.2020 o 14:46, WojtuNie napisał:

To że ta głowica jest w skrzynce ma bardzo minimalny wpływ na jej pracę. Ona odczytuje temperaturę z wewnętrznego elementu zaworu. Zdejm głowicę i zobacz, tam metalowe elementy stykają się ze sobą dużą powierzchnią i przekazują ciepło. Inaczej jest w głowicach grzejnikowych gdzie trzpień zaworu jest cienki a głowica ma plastykowe części stykowe żeby jak najmniej ciepła przechodziło od zaworu a większość jest brana z powietrza otaczającego głowicę.

Zgadza się, na całym obwodzie styka się z zaworem i bada jego temperaturę.

Jak zdjąłem białą głowicę całkowicie to przepływ jest jak rozumiem na full teraz? Wciśnięcie tego środkowego bolca powoduje ograniczenie przepływu? I takim wciskaniem/wyciskaniem bolca zajmuje się właśnie biała głowica?

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dostałem takie ręczne pokrętła do tych zaworów:

image.png.9e49d684d88c416abb5cbd97eab48725.png

 

I teraz jak to sensownie ustawić? Czy po prostu trzeba dążyć do tego, żeby każda rura od podłogówki była równo ciepła? Tak jak już wspominałem nie mam rotametrów...

 

 

 

Opublikowano

Może nie każda rura, ale każde pomieszczenie żeby miało komfortową temperaturę, zacznij od tego (tych) gdzie masz za ciepło i stopniowo zmniejszaj mu przepływ. 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

A kontynuując temat: chcąc rozdzielić grzanie parteru i poddasza to czeka mnie zakup:

- drugiego regulatora C100

- 2x MM100

- sprzęgła hydr.

- 2x pompka obiegowa

 

?

Bo o co chodzi: na dole ładnie grzeje do 23 stopni i po jakimś czasie jak 'dobije' w korytarzu (tu wisi CW100) do tej temperatury to kocioł gaśnie. I prawidłowo, nie ma sprawy.

Ale teraz poddasze: też się grzeje razem z dołem, bo to wszystko jest pędzone pompką z kotła. I jak na dole się już nagrzeje i wyłączy to i góra przestaje grzać. Ale poddasze szybciej traci ciepło i jest potrzeba dużo wcześniej załączyć grzanie niż na dole. Koniecznie trzaby rozdzielić pewnie te obiegi, co nie?

 

 

Opublikowano

Nie. Nie powinien piec gasnac tylko grzać dalej... Najlepiej non stop

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
23 godziny temu, DrKoko napisał:

A kontynuując temat: chcąc rozdzielić grzanie parteru i poddasza to czeka mnie zakup:

Dorzuć jeszcze zawory 3 drogowe z siłownikami. Chyba, że chcesz sterować samym włączaniem pomp, to wtedy zamiast dwóch MM100 wystarczy jeden MZ100. Tylko niech jeszcze ktoś to potwierdzi :) 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 23.10.2020 o 21:56, gbbsoft napisał:

Nie. Nie powinien piec gasnac tylko grzać dalej... Najlepiej non stop

Ale ja nie używam ster. pogodowego. Przełączyłem na 'temp. w pomieszcz'. Wydaje mi się, że mniej gazu idzie.

 

 

W dniu 24.10.2020 o 13:27, teres napisał:

Dorzuć jeszcze zawory 3 drogowe z siłownikami. Chyba, że chcesz sterować samym włączaniem pomp, to wtedy zamiast dwóch MM100 wystarczy jeden MZ100. Tylko niech jeszcze ktoś to potwierdzi :) 

Do czego te 3-drogowe? Nie potrzebuje podmieszania.

Teraz spojrzałem na ceny tych mm100 oraz mz100.  Jakoś drogie toto.

A jakbym chciał bez tych komponentów od junkersa zrobić - da radę?

 

Opublikowano

Przenieś sterownik na górę albo kup drugi sterownik bezprzewodowy, aby go umiescic na górze. Wyjdzie ci taniej niż koszt drugiego obwodu.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Mogę dać na kablu na górze sterownik. Nie ma sprawy - tam jest mozliwośc przejścia do kotłowni.

Tylko co mi to da bez stworzenia osobnego obwodu? Jak by to działało?

 

Edytowane przez TIMON120777
niepotrzebny cytat poprzedniego posta
Opublikowano

Skoro twierdzisz, że góra się szybciej wychladza, to sterownik częściej będzie włączał piec. A na dole ogranicz grzanie

Alternatywnie, zostaw tak jak jest, tylko na dole lekko ogranicz grzanie (zmniejsz przepływy). Aby dół się dłużej nagrzewala, na tyle długo aby góra zdarzyła się nagrzać.

Możesz to zrobić prawie bezkosztowo, jak nie zadziała wrócisz do pomysłu drugiego obwodu.

Wysłane przy użyciu Tapatalka







Opublikowano
21 godzin temu, DrKoko napisał:

Do czego te 3-drogowe? Nie potrzebuje podmieszania.

Jak nie potrzebujesz, to nie są potrzebne.

21 godzin temu, DrKoko napisał:

Teraz spojrzałem na ceny tych mm100 oraz mz100.  Jakoś drogie toto.

A jakbym chciał bez tych komponentów od junkersa zrobić - da radę?

Dasz radę, tylko wtedy będziesz musiał używać innych sterowników. Ale spokojnie tak się też da.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Na wstępie pragnę się przywitać, wraz z żoną postanowiliśmy pobudować dom. W tym roku dokładnie w połowie października wprowadziliśmy się. Mamy zainstalowany piec Junkers Cerapur Smart ZSB 24-5C, który podłączony jest do zasobnika galmot 120l, pompa obiegowa Wilo. Domek parterowy o powierzchni 168m2 z garażem. Kuchnia, salon, dwie łazienki, oraz korytarz w podłogówce, trzy sypialnie (łącznie 40m2) grzejniki, dodatkowo jeden awaryjny grzejnik w salonie, dwie drabinki w łazienkach i dwa grzejniki w garażu (36m2) Grzejniki aluminiowe z głowicami Danfos Panda w sumie 86 żeberek. Zużycie gazu w tym miesiącu to 311m3... Czy to nie za dużo? Temperatura w domu 23C brak regulatora, grzejniki skręcone na 2.5-3 podlogowka na 2.5. Czy może podłączyć jakiś regulator? Najlepiej radiowy bo niestety nie puściliśmy kabla.  Prosimy o pomoc

Edit:

Temperatura na piecu ustawiona na grzejniki 58 a na cwu 45

 

Edytowane przez Kristy1988
  • TIMON120777 zmienił(a) tytuł na Junkers Cerapur Smart 24kW + pogodowe CW100
Opublikowano

A czy mógłby ktoś polecić jakiś regulator do tego pieca nie za miliony? Codziennie bez gotowania piec bierze 9-10m3 gazu, więc wydaje mi się że mimo że to pierwszy sezon grzewczy to jest dużo. Drabinki w łazienkach zakręcone, garaż zakręcony, grzejniki pracują tylko 3 sztuki: jeden w otwartej (otwarte drzwi) sypialni skręcony na zaworze na 2.5 i dwa w oddzielnych pokojach, które mają zamknięte drzwi, a na zaworach skręcone są na 2. Do tego chodzi 90m2 podlogówki ( pod posadzką 25cm styropianu). 

Opublikowano

Kristy

podajesz że zużywasz około 10m3 gazu to nie jest dużo bo jak to sobie w moich magicznych komórkach poprzeliczałem  to będzie jakieś 4,5KW zapotrzebowania co przy powierzchni prawie 170m2 wcale nie jest dużo. zakładając że jest na dworze w okolicy zera to szczytowe zapotrzebowanie będzie w okolicy 9KW czyli raczej normalne dla domu o tej powierzchni i izolacji. Dodatkowo jak piszesz to pierwszy sezon więc potrzeba trochę więcej energii na rozgrzanie i wysuszenie całości. pewnie w kolejnym sezonie zejdziesz do 8-8,5KW ale nie licz że będziesz zużywał 3m3 na dobę . Proponuje np CW 400 zainstalować z czujnikiem pogodowym co powinno trochę poprawić komfort i moze obniżyć ilośc zużytego gazu ale nie licz na cud

Opublikowano

W takim razie ja czegoś nie rozumiem, zarówno rodzice, jak i ciotka mają podobne domy, (150 i 160m2) temperatura w domu 20-21 stopni, i zarówno jedynym jak i drugim wychodzi za gaz w tej chwili około 400-450zl co dwa miesiące! U mnie 700 za miesiąc. Sprawdzam codziennie licznik i dobowe zużycie gazu waha się pomiędzy 8.5-11 m3. Rozumiem, że dom jest nowy i musi się wygrzać, jednak było grzane tutaj zarówno kominkiem jak i nagrzewnicą...

 

Opublikowano

ale pytanie jak było grzane tym kominkiem i nagrzewnicą?? przez tydzień czy przez pół roku i czy godzinę dziennie żeby ręce glazurnikowi nie kostniały,  czy w trybie ciągłym? to nie jest bez znaczenia. nie bez znaczenia jest również temperatura w domu- różnica pomiędzy domami które porównujesz a Twoim jest 2-3 stopni a to jest około 12-18% różnicy w zużyciu. nie bez znaczenia jest również brak regulatora co wpływa na ekonomię pracy kotła. możliwe że nie pracuje z najniższą temperaturą potrzebną do utrzymania komfortu termicznego i kondensacja nie zachodzi w takim stopniu jakby mogła. Zwyczajnie czynników wpływających na wzrost zużycia jest kilka jeśli nie kilkanaście i nie otrzymasz prostej odpowiedzi w stylu przestaw to pokrętło o 3 w lewo i zużycie spadnie o połowę. niektórzy już drugi sezon walczą z ustawieniami i nie są do końca zadowoleni. ja mam taki komfort że wcześniej grzałem węglem i znam potrzeby domu. wiem ile gazu powinien zużyć  i nie liczę że spali mniej bez zmiany temperatury wewnątrz bądź kolejnych termomodernizacji. Ty musisz najpierw okiełznać swój kocioł i instalację a potem walczyć o dziesiąte części m3 gazu.

dodatkowo instalacja mieszana nie jest najlepsza dla kotłów gazowych moim zdaniem bo wymaga kombinowania i jednak utrzymywania na którymś obiegu wyższej temperatury niż jest potrzebna przy instalacji jednorodnej. pytanie też jak zasilane są obiegi- sprzęgło a moze jeszcze inny wynalazek? Musisz poczytać wątki  w których piszą użytkownicy instalacji mieszanych i wyciagnąć z nich informacje istotne dla Ciebie. wierzę że znajdziesz odpowiedź bo pełno tu pozytywnie zakręconych którzy pomagają jesli tylko mają niezbędne informacje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No właśnie kolejny problem pojawia się... Brak sprzęgła... Jeśli założę regulator pokojowy w miejscu gdzie jest podlogowka l, to rozumiem że w sypialni gdzie jesteś tylko grzejnik to mogę pomarzyć o cieple, bo piec poprzez regulator dostanie sygnał, że temp została osiągnięta i się wyłączy, dobrze myślę? W załączniku fotki kotłowni

IMG_20201216_191701.jpg

IMG_20201216_191655.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie kumam. Pkt. końcowy mam ustawiony na 31 stopni.

Teraz cw-100 pokazuje, że temp. czynnika zadana to 32 stopnie. Czemu wychodzi poza pkt. końcowy?

Opublikowano

1. Może temperatura ustawiona na sterowniku to inna temperatura niż 21stC (wyższa)
2. Może temperatura zmierzoną przez sterownik to inna temperatura niz temperatura ustawiona na sterowniku (o ile wpływ pomieszczenia inny niż 0) (nizsza)
3. Może temperatura na zewnątrz jest niższa niż twoja temperatura 'minimalna temp zewnetrzna'
?


PS. Raczej zwolni niż się wyłączy...

Wysłane przy użyciu Tapatalka

















Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.