Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Junkers Cerapur Smart 24kW + pogodowe CW100


DrKoko

Rekomendowane odpowiedzi

Zbieram do kupy moje pytania dotyczące sprzętu jak w temacie. Jakby komuś chciało się odpisać to dzięki.
Ogrzewam 100m2 podłogi (góra 140m2 podłogi jest wyłączona na razie - zakręcone rozdzielacze totalnie, nie jest używana w tej chwili). Grzejników brak.

1. Dopiero od 2 dni mam podłączony do kotła czujnik temp. zewn. (do tej pory jechałem na regulacji wg temp. pomieszcz.). I dziwna sprawa jest, bo wydaje mi się, że kocioł dużo więcej teraz pracuje (pali gazu znaczy) niż poprzednio, na ustawieniach bazujących na temperaturze pomieszczenia. Czy to tak normalnie jest? Temp. wychodzącej wody na instalację oscyluje wokół 30 stopni.

2. Na CW100 zadane mam 22st, ale kocioł nagrzewa dom do 23. W ogóle jakby się nie słucha tych ustawień z CW100. Co jest grane?

3. Czy oprócz podłączenia czujnika zewn. to trzeba coś przestawiać w opcjach serwisowych kotła? CW100 bez problemu wykrył, że jest czujnik podpięty (bez zmiany konfiguracji w sumie, tyle co załączyłem zasilanie kotła). Opcja w kotle "1.W1 - Regulacja wg temperatury zewnętrznej z liniową krzywą grzania" jest ustawiona na 0. To tak ok jest?

4. Nie mam dostępnych w menu CW100 tych punktów początkowych i końcowych krzywej grzewczej. Instrukcja obsługi mówi o tym, że te wartości powinny pojawić się w menu "Serwis" po wykryciu czujnika temp. zewn.

5. Na CW100 jest logo BOSCH, a kocioł to Junkers - czy to w niczym nie przeszkadza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

4. Nie mam dostępnych w menu CW100 tych punktów początkowych i końcowych krzywej grzewczej. Instrukcja obsługi mówi o tym, że te wartości powinny pojawić się w menu "Serwis" po wykryciu czujnika temp. zewn.

 

No to już mam te punkty pocz. i końca dostępne.

One się pokazują jak opcja "Sposób regul." jest ustawiona na "Zewn. zwykła".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Halo, nikt nic?

 

Jeszcze jedno pyt:

- wyjechałem teraz na parę dni i ustawiłem temp. manual na 18stopni. Wpadamy dziś a tutaj w domu jest 16 tylko. Co jest do licha?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, jest sekcja Info. Widać temperatury wszelakie.

Ale nijak mi to nie rozjaśnia czemu w trybie manual zjechało 2 stopnie poniżej zadanej (w trybie auto raczej trzymało temperaturę, nawet przegrzewa nieco) oraz pozostałych pytań mi nie rozwiewa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam jak pisze "teres" , że masz dla temperatury 18st źle dobraną krzywą i zwyczajnie niedogrzewał. tak czasem bywa, zwłaszcza na poczatku kiedy parametry nie sa jeszcze do końca prawidłowo dobrane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Może zdjęc nie wrzuce, ale spisałem po prostu wszystkie paramy (ogrzewanie jest wybrane podłogowe).

Potem jeszcze spiszę nastawy na kotle jakie są zrobione.

 

Menu Dane systemu
Sposób regul.: Zewn. zwykła
Min.temp.zewn.: -18
Tłumienie: WYL
Typ budynku: średni
Pkt począt.: 22
Pkt końcowy: 43
T.max zasil.: 45
Wpł.pomiesz.: WYL
Grzanie stałe: WYL


Menu Info
T.zas.urz.-zad: 31
T.zas.urz.-rz: 37
Temp.urz.-max: 50
T.zasilOG-zad: 31
T.zasilOG-rze: 35
T.pom.-zadana: 21,0
T.pom.-rzecz: 21,0
T.cwu-zadana: 53
T.cwu-rzeczyw: 55,5


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chyba mogę dać -20, co nie?

Min.temp.zewn.: -18

Z trybu manual zrobię zrzut jak będzie chwila, na razie to chciałem zagrzać w domu po prostu i dałem sterowanie wg temp.pomieszczenia i przez noc się nagrzało nawet. Potem po południu przełączyłem na sposób regulacji zewn.zwykła. i spisałem te dane.

Spisałem również nastawy z kotła:

i1: 202
i2: E9 276
i3: 24,0 kW
i4: 24,0 kW
i7: 31 stC
i8: 0,0 uA
i9: 23,5 stC
i12: 53 stC
i13: 55,5 stC
i15: 5,0 stC
i16: 68 %
i17: 0 %
i18: 0 Hz
i20: 6,3
i22: 162
i23: 4

1.7d: 0
1.W1: 0

2.1A: 24,0 kW
2.1b: 24,0 kW
2.1C: 2
2.1E: 5
2.1F: 0
2.2A: 0
2.2C: 0
2.2H: 8
2.2J: 0
2.3b: 10 min
2.3C: 6K
2.3F: 1 min
2.4F: 1
2.5E: 0
2.5F: 0
2.7A: 1
2.7b: 0
2.7E: 0
2.9F: 20 min
2.9L: 0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiem, że kocioł grzeje do tych 34-35 stopni i wyłącza się.

Potem za jakieś 10-12 min znów zapala gaz (co by się zgadzało z tym: 2.3b: 10 min). Potrzebuje 30 sekund, żeby dojechać do 34-35 stopni i znów koniec grzania. Pompka chodzi raczej cały czas.

Tak słabo raczej? Startów palnika ma na dobę powiedzmy 140 (doliczam grzanie CWU). Nie wiem jeszcze jak zużycie gazu się kształtuje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie coś jest skopane w instalacji. Przy 100 m2 kocioł nie powinien tak szybko osiągać tem zadanej. Opisz proszę jak zbudowana jest instalacja albo wstaw fotki. Wygląda że coś strasznie ogranicza przepływ. Nie znam kotła i sterowania, ale czy jest możliwość ustawienia mocy startowej? To moc z którą kocioł rusza i pracuje przez jakiś okres czasu (też może być do ustawienia) i dopiero później przechodzi do pracy z modulacją, a u ciebie wygląda, że już nie dochodzi do tego, bo temperatura osiągnięta i wyłącza się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, WojtuNie napisał:

Ewidentnie coś jest skopane w instalacji. Przy 100 m2 kocioł nie powinien tak szybko osiągać tem zadanej.

 

Chodzi ci o te 30 sekund?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale tak się dzieje jak w domu jest już zadana temp. osiągnięta. Wczoraj tak było.

W trybie auto osiągamy zadaną temp. Z tym nie ma problemu (nawet przegrzewa minimalnie).

W tym manual coś mu odwaliło teraz w święta: zadane 18 a po 6 dniach wracamy i jest 16 tylko.

Instalacja to 100% podlogi grzanej, 7 pętli. Ale trochę chyba jest tak średnio zrobione, bo:

- nie mam rotametrów, więc nie wiem jakie są przepływy

- na powrocie każdej petli jest RTL hertza zamontowany

 

Majster, który to montował kazał ustawić kocioł na 60stopni i regulować RTLami temperaturę w danej sekcji. I to mi się kompletnie nie podoba, bo przecież, żeby RTL się przytkał to musi do niego dolecieć ta ciepła woda, czyli 50-60 stopni będzie pakowane w podłogę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, DrKoko napisał:

 

Instalacja to 100% podlogi grzanej, 7 pętli. Ale trochę chyba jest tak średnio zrobione, bo:

- na powrocie każdej petli jest RTL hertza zamontowany

 

Majster, który to montował kazał ustawić kocioł na 60stopni i regulować RTLami temperaturę w danej sekcji. I to mi się kompletnie nie podoba, bo przecież, żeby RTL się przytkał to musi do niego dolecieć ta ciepła woda, czyli 50-60 stopni będzie pakowane w podłogę.

 

Rence opadają. Kolejny Fahofiec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rotametry nie są konieczne, można to ustawić organoleptycznie. Ale te RTLe przeszkadzają w grzaniu i stawiają dodatkowy opór. Możesz spróbować odkręcić je na max, ale dla mnie są do wyrzucenia (same głowice) a w to miejsce zwykle zakretki żeby ewentualnie doregulować przepływ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś foto skrzynki na dole (na górze jest tak samo, tyle, że jest 11 petli).

W dniu 31.12.2019 o 12:57, WojtuNie napisał:

Możesz spróbować odkręcić je na max, ale dla mnie są do wyrzucenia (same głowice) a w to miejsce zwykle zakretki żeby ewentualnie doregulować przepływ 

RTLe teraz są odkręcone na max (pozycja 5). Mówisz, że da się usunąć RTL bez przedłużania rurek PEX? Po prostu trzaby wywalić środek zaworu, który odpowiada za zamykanie się przy odpowiedniej temperaturze? I w to miejsce wrzucić zwykłe jakieś?

 

image.png.5d9a97ff60a7fa21b942d35014bc349e.png

 

No i podłączenie do kotła poniżej. Wszystko pędzone z pompki Junkersa.

image.png.878b96b1a7fae479b65a9860ac8d8073.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2019 o 12:44, DrKoko napisał:

Instalacja to 100% podlogi grzanej, 7 pętli. Ale trochę chyba jest tak średnio zrobione, bo:

- nie mam rotametrów, więc nie wiem jakie są przepływy

- na powrocie każdej petli jest RTL hertza zamontowany

Jak masz samą podłogówkę, to RTL na maksa (5 lub 6). W kotle ustawiasz parametry obiegu na ogrzewanie podłogowe + krzywa grzewcza. Pokrętłem ustaw temperaturę maksymalną na kotle na 50 stopni. Możesz jeszcze zmniejszyć moc na CO (parametr 2.1A) na np. 14 kW, bo więcej na razie nie potrzeba. Możliwe, że będziesz musiał zwiększyć moc pompy w kotle.

4 godziny temu, DrKoko napisał:

Jakieś foto skrzynki na dole (na górze jest tak samo, tyle, że jest 11 petli).

RTLe teraz są odkręcone na max (pozycja 5). Mówisz, że da się usunąć RTL bez przedłużania rurek PEX? Po prostu trzaby wywalić środek zaworu, który odpowiada za zamykanie się przy odpowiedniej temperaturze? I w to miejsce wrzucić zwykłe jakieś?


Ale Ci się partacz trafił. Prawidłowo, to powinieneś zmienić rozdzielacze na takie z przepływomierzami, żebyś każdą pętle dokładnie wyregulował. Każda górna rurka do przedłużenia z użyciem mufy raczej w tej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, teres napisał:

Możesz jeszcze zmniejszyć moc na CO (parametr 2.1A) na np. 14 kW, bo więcej na razie nie potrzeba.

Ale to tak po prostu z menu kotła zrobić?

W instrukcji jest taki komentarz:

Cytat

W przypadku kotłów zasilanych gazem
ziemnym:
▶ Zmierzyć strumień przepływu gazu.
▶ Porównać wynik pomiaru z wartościami
nastawczymi w tabelach ( str. 61).
▶ W przypadku odchyleń skorygować
ustawienia.

Oczywiście nie mam jak zmierzyć strumienia gazu : )

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, DrKoko napisał:

RTLe teraz są odkręcone na max (pozycja 5). Mówisz, że da się usunąć RTL bez przedłużania rurek PEX? Po prostu trzaby wywalić środek zaworu, który odpowiada za zamykanie się przy odpowiedniej temperaturze? I w to miejsce wrzucić zwykłe jakieś?

Na razie zostaw te zawory z RTL a zdejmij tylko głowice z nich bo to one odpowiadają za regulację temperaturowa i w ich miejsce daj zwykłe takie plastikowe żeby można było regulować przepływ. 

A w kotle ustaw sterowanie pogodowe dla ogrzewania podłogowego i powoli dobieraj krzywą grzewczą żeby utrzymywała stałą temperaturę w pomieszczeniach niezależnie od tem zewnętrznej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, teres napisał:

Każda górna rurka do przedłużenia z użyciem mufy raczej w tej sytuacji.

Prościej kolano nowe zagrzać i obniżyć cały górny rozdzielacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WojtuNie napisał:

zdejmij tylko głowice z nich bo to one odpowiadają za regulację temperaturowa

Chodzi o te białe pokrętła? To robi całość logiki "jak jest zbyt ciepło to zamknij przepływ" ?

 

 

Godzinę temu, WojtuNie napisał:

zwykłe takie plastikowe żeby można było regulować przepływ

Jest to do kupienia gdzieś w budowlanych marketach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.