Skocz do zawartości

przmazik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

To mój pierwszy post na tym jakże ciekawym forum. Nie jestem ekspertem w kwestii hydrauliki i centralnego ogrzewania. Na co dzień mieszkam w UK. Moja mama miała wymieniony stary piec "tradycyjny" na nowy (ekogroszek) Ogniwo Eko Plus M 20 kW ze sterownikiem eCoal.pl przez wujka hydraulika z dużym doświadczeniem w zawodzie (piec wybierałem sam z bratem). Z przesłanych zdjęć oraz faktur stworzyłem schemat instalacji. I mianowicie dochodząc do sedna sprawy, prosiłbym znawców tematu o ocenę poprawności owej instalacji i wskazanie ewentualnych uchybień i zaniedbań. Moje obawy (czytając mnóstwo przeróżnych wątków na tym forum) to np. brak bypass na pompie obiegowej, zaworów różnicowych czy zaworów zwrotnych (w starej instalacji takowy bypass był), brak ochrony powrotu zimnej wody (czy odpowiednie sterowanie zaworu 3d zapewni minimalną temperaturę 45 stopni, czy może taki montaż zaworu jak schemacie ma pełnić funkcje regulującą temp. wody na kaloryfery). Również nie wiem, czy montaż rury zasilającej zbiornik CWU pod króciec urządzenia schładzającego jest dobrym pomysłem (piec może pracować również w układzie zamkniętym)? Za pomoc byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.

Przemek

P.S. Na schemacie brakuje czujników temp. na zewnątrz i wewnątrz które tez są zamontowane.
Instalacja.png.e932cb4346979c5145137d010006cfc6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak jest zrobione to jest bardzo źle.

Wrzuć też zdjęcia instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wspomniałeś...

Naczynie wzbiorcze źle wpięte

Brak ochrony powrotu

Brak zaworu ZZ na powrocie  pomieszania do Zaworu 3d.

Brak zz na obiegu do CWU

 

Obejście grawitacyjne zbędne więc dobrze że go niema.

Edytowane przez Darekgra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczynie wzbiorcze powinno być wpięte tam gdzie jest manometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach