Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak dwie łazienki to tylko zasobnik. Najlepiej osobno kocioł osobno zasobnik - mniejsze koszty wymiany jak któryś z nich dokona żywota. Co od podłogówki w twoim przypadku to na 100 m2 regulatory zbędne, aczkolwiek jeśli nikt ci projektu nie robi to zawsze zniwelują błędy wykonawcze. Może jeszcze ktoś coś doradzi

Edytowane przez KubaSko
Opublikowano

Łazienka w sumie będzie jedna z wanną i prysznicem. Druga to będzie tylko kibelek z umywalką.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
14 godzin temu, KubaSko napisał:

Tym wpisem sam się pogrążyłeś. Jak można negować coś z czym się nie miało do czynienia? Ale schodzimy z tematu, wiec czymże jest ten PWM w procesie regulacji podlogi i dlaczego się tak nie sprawdza, mój znaFco i konstrukorze  PWM-ów, FBI-ów i CBŚ-iów? Oświeć mnie bo nie ogarniam ?

Kolejny mistrz co w życiu instalacji nie wykonał oprócz swojej w domu, a największa podłogowka z jaka miał do czynienia to 30m2 u siebie w salonie, ale krytyk pierwsza klasa ...

miszczunio sie odezwał. Widzę , że niektórym wydaje się, że sa najmadrzejści, a nawet nie wiedza o czym piszą. usłyszeli coś, nie wiedza co to jest, a mundrza się, że hoho.

Ja skończyłem ten temat, nie ma sensu tu pisać cokolwiek, nie moje instalacje, niech sie inwestorzy z tym bujają.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,
Jeszcze jeden nurtujący mnie temat. Wyłączanie ogrzewania po otwarciu okna - warto? Zdaje sobie sprawę że podłogowka nie przestanie grzać od razu. Zastanawiam się po prostu czy da się uniknąć sytuacji jaka mam teraz - żona uchyla okno, nie zakręcając grzejnika i tak sobie ciepło ucieka przez parę godzin...
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 godzinę temu, seba999 napisał:

Wyłączanie ogrzewania po otwarciu okna - warto?

Niewiele to zmieni od strony oszczednosci.

Najlepszym efektem bedzie jak wytlumaczysz (potrącił z kieszonkowego :) ) ze wietrzymy szybko i intensywnie. Ten sposob dziala i nic nie kosztuje.

Lub jesli jest centrala to "pikanie" panela alarmu po wykryciu otwarcia okna przez dluzszy czas. Taki przypominacz dla zapominalskich.

Opublikowano
1 godzinę temu, seba999 napisał:

żona uchyla okno, nie zakręcając grzejnika

W przypadku grzejnika ma to ogromny sens. Jest to funkcja automatyczna w przypadku głowic elektronicznych i systemy grzejnikowe (typu Sinum) też wyłaczają grzejnik od razu po wykryciu otwarcia okna (jest czujnik naklejany na okno). 

Opublikowano
2 minuty temu, HarryH napisał:

przypadku grzejnika ma to ogromny sens

Po pierwsze niewielki ale ok. Bo jaki jest sens "wietrzenia" a raczej wychladzania pomieszczenia powyżej okreslonego czasu? Wymienic powietrze na nowe i zamknac okno. Zajmie to 3-5 minut a nawet niech bedzie 10. Nawet grzejnik "nie ostygnie" a co dopiero podlogowka.

5 minut temu, HarryH napisał:

Jest to funkcja automatyczna w przypadku głowic elektronicznych i

Po drugie. Zgoda, ale trzeba rozszerzyc ta informacje ze polega ona na wykryciu spadku temperatury w okreslonym czasie. Np. 1C na 1minute. Jesli rozszczelnisz lub uchylisz okno ta wartosc moze nie byc zarejestrowana przez czujnik w glowicy. Duzo zakezy od miejsca umieszczenia glowicy i "przelotu" chlodnego powietrza.

7 minut temu, HarryH napisał:

wyłaczają grzejnik od razu po wykryciu otwarcia okna (jest czujnik naklejany na okno). 

Po trzecie. Ok. Ma sens. Ale patrz punkt pierwszy :)

Opublikowano

@PioBin - co ty sie czepiłeś tej podłogówki, jak chodzi o grzejnik

2 godziny temu, seba999 napisał:

żona uchyla okno, nie zakręcając grzejnika

Poza tym łatwo policzyć, o ile więcej ciepła ucieknie przez grzejnik omywany zimnym powietrzem. W praktyce duży grzejnik pod całkiem otwartym oknem odbierze z kotła więcej ciepła, niż pozostałe grzejniki w domu razem wzięte. Do tego zaraz może zacząć się szarpanie zaworami i kotłem. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dobry wieczór,

Jest ciąg dalszy tematu, ale "lekko" zmieniona koncepcja.

Źródłem ogrzewania będzie jednak bufor 1000 litrów, ładowany grzałkami w drugiej taryfie. W całym domu podłogówki + drabinka "hybrydowa" w łazience na piętrze. Powierzchnia użytkowa 100m2. Wszędzie będą panele, z wyjątkiem łazienki na 1p i wc na parterze. Będzie koza w salonie. W związku z tym chciałbym zamontować dwa sterowniki pokojowe - żeby podczas palenia w kozie móc wyłączyć grzanie parteru, a zostawić grzanie piętra.

Mam kilka pytań:
1. Czy jest sens robić osobne temperatury zasilania na parter i piętro?
2. Jak rozwiązać sterowanie - chodzi o możliwość wyłączenia grzania parteru podczas pracy kozy. Czy dwie osobne pompy, jedna na parter druga na piętro? Czy jedna pompa (np. WILO YONOS PICO 2.0 lub Grundfos Alpha1) + dwa elektrozawory sterowane tymi sterownikami pokojowymi?
3. Czy do regulacji temperatury zasilania podłogówki zamiast zaworu 3d z siłownikiem i sterownikiem można zastosować zwykły zawór 3d sterowany ręcznie? Np. Afriso ATM 881, 5/4',GZ z zakresem temperatury 20-43°C? Przykładowo - normalnie puszcze np. 28-30*C na podłogę, a jak będą większe mrozy i taka temperatura nie wystarczy to po prostu przekręcę i puszczę więcej? Czy taka oszczędność nie ma sensu?
4. Czy drabinkę w łazience można zasilić bezpośrednio z rozdzielacza podłogówki?

Dziękuję za pomoc i poświęcony czas

Pozdrawiam

Opublikowano
15 godzin temu, seba999 napisał:

Jak rozwiązać sterowanie

Obydwa rozwiązania są ok. Osobiście chyba bym dał 2 osobne pompy.

15 godzin temu, seba999 napisał:

Czy do regulacji temperatury zasilania podłogówki zamiast zaworu 3d z siłownikiem i sterownikiem można zastosować zwykły zawór 3d sterowany ręcznie? Np. Afriso ATM 881, 5/4',GZ z zakresem temperatury 20-43°C? Przykładowo - normalnie puszcze np. 28-30*C na podłogę, a jak będą większe mrozy i taka temperatura nie wystarczy to po prostu przekręcę i puszczę więcej?

A nie lepiej już to zrobić na zaworze 3 drogowym z siłownikiem i sterowaniem pogodowym. O wiele łatwiej będzie utrzymywać stabilne temperatury na podłogówce.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

55 minut temu, teres napisał:

A nie lepiej już to zrobić na zaworze 3 drogowym z siłownikiem i sterowaniem pogodowym. O wiele łatwiej będzie utrzymywać stabilne temperatury na podłogówce.

Oczywiście, że lepiej. Pytanie czy jest sens ustawiać różną temperaturę zasilania podłogówki na parterze i na piętrze? Czy zostawić taką samą, a jak pomieszczenia się dogrzeją to sterownik wyłączy pompę "i już"? Jeśli miałyby być dwie różne temperatury to rozumiem, że wtedy będą potrzebne dwa "zestawy" tj. zawór 3d ze siłownikiem + sterownik pogodowy do tego? Drugiej pompy nie liczę, bo przekonałeś mnie, że lepiej dać dwie osobne, jedną na parter, drugą na piętro.

Opublikowano
10 godzin temu, seba999 napisał:

Pytanie czy jest sens ustawiać różną temperaturę zasilania podłogówki na parterze i na piętrze?

Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą ? Możesz sterować albo samym włączaniem i wyłączaniem pomp, albo dodatkowo jeszcze temperaturą zasilania. W sumie ten dodatkowy zawór + siłownik to nie jest jakiś bardzo duży koszt (500-700 zł).

Opublikowano
W dniu 29.10.2020 o 07:36, Gonzo19 napisał:

może być, ale co to da?

No tyle da, że jak napalisz w kominku to kocioł wyłączy się, bo temperatura w domu wzrośnie i nie będzie potrzeby palenia gazu.

Mam rację czy nie?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.