Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pierwszy sezon w nowym domu. Kilka pytań


Jaro7575

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedz mi w którym miejscu dokładnie zamontować zz to jest rura powrotu z rozdzielcza podłogi i z tej rury idzie odnoga do zaworu 3d . W sterowniku nie mam opcji włączenia pompy c.w.u na stałe to jak mogę oszukać sterownik. Myślałem o włączeniu pompy c.w.u bezposrednio do gniazdka tylko jak ciąć kabel i zwykłą wtyczkę czy są jakieś przejściówki

15777105942861478669365.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał kabel do gniazda to byś ją podlaczyl normalnie do kontaktu. Aktualnie widzę że 2 pompy dodatkowe są zajęte więc zostaje Ci tylko ta opcja. No chyba że zrezygnujesz z cyrkulacji i pompę CWU podlaczysz do gniazda pompa dodat. 2 i ustawiasz jako pompa krótkiego biegu. Temperatura załączenia np 20stopni i będzie pracować caly czas

 

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz w sterowniku możliwość wyłączenia priorytetu CWU tk go wyłącz i wyciągnij termometr z zasobnika.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wyjmij czujnik z bojlera i pozostaw na zewnatrz a pompa będzie pracować cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągnie całkowicie czujnik , to pompa CWU może nie odpalić, bo czujnik pokaże temperaturę poniżej progu załączenia pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gmaj22Będzie działać na 100% bo próg załączania pomp odnosi się do temperatury bieżącej kotła a nie temperatury bojlera. Jedyną wadą to to że nie będziesz znał bieżącej faktycznej temperatury CWU ale nie będzie ona wyższa niż temperatura na kotle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek ma rację, pompa będzie pracować caly czas bo nie "dobije" do zadanej CWU.

Czujnik będzie widział mała temperature

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, skoro w tym sterowniku tak jest :)  Wydaje mi się, że niektóre mają w odniesieniu do temp. bojlera. Tym bardziej, że pisaliście o podłączeniu pod gniazdo pompy cyrkulacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może tak być bo jak byś wydrenował zasobnik do temperatury wody zimnej z instalacji wodociągowej np 6 stopni to nigdy byś nie mógł jej uruchomić.

Ps.

Kto pisał to pisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt :) Widocznie utkwiło mi w pamięci podłączenie jej jako cyrkulacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Jaro7575 napisał:

Powiedz mi w którym miejscu dokładnie zamontować zz

Post #20 @gmaj22 Ci pokazał - dokładne umiejscowienie nieważne, ważne żeby był poniżej trójnika nad strzałką z nr 2(najwygodniej w sam trójnik od dołu)

Co do oszukania sterownika/spreparowania stałej pracy pompy CWU sposobów masz kilka:

- tak jak wyżej koledzy pisali wyjąć czujnik

- jeśli jest możliwość zadania temp CWU wyższej niż na kotle(wątpię) - zrób tak

- jeśli jest możliwość w sterowniku kalibracji czujników to dla CWU daj  -20 czy -30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, hajtaler428 napisał:

Kolega sobie napisał swoje zdanie - niekoniecznie prawdę

Zawór ATV to zawór 3d stałotemperatutowy do ochrony powrotu z wkładką termostatyczną. To dobre rozwiązanie ale u Ciebie wymagane byłoby zamontowanie sprzęgła(więcej przeróbek)

Sama pompa kotłowa równie dobrze zapewni ochronę powrotu. Chyba że masz kasę to możesz pompa + ATV + sprzęgło. 

Możesz na próbę włączyć ochronę powrotu przez pompę CWU - pewnie jest w sterowniku taka opcja a jeśli nie to oszukaj sterownik

No i ten zawór zwrotny na powrocie podłogówki do zamontowania - gdy go nie ma zawór do podmieszania bierze wodę z powrotu kotła a nie z powrotu podłogi

Albo robimy dobrze ( nie koniecznie tanio) albo oszukujemy

 

chwilowe rozwiązanie jest 24/7 cwu ale lepiej było by zrobić 4d i z niego na 3d Grzejniki i Podłoga

lub atv i sprzegło

Ale nie jestem zwolennikiem przewalania wody pompą aby był wyższa temperatura powrotu lub mieszanie przez CWU

 

aa i jeszcze ten 3d to albo z siłownikiem albo jakiś zwykły stało temperaturowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MoskiTe napisał:

Ale nie jestem zwolennikiem przewalania wody pompą aby był wyższa temperatura powrotu

trzeba rozróżnić subiektywną opinię od rozwiązania które jest skuteczne

A czym jest zestaw pompa + ATV + sprzęgło ? Przewalanie pompą wody żeby powrót był dogrzany

A pompa kotłowa na pewno jest pewniejszym narzędziem niż proponowany przez Ciebie 4d. Rozejrzyj się na forum i policz tematy o tytule mniej więcej takim: " Zimny powrót mimo zaworu 4d". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kazio321 napisał:

Ciśnienie max 1.5bara na instalacji CO jest to wymóg o instalacjach niskociśnieniowych.

Nie ma czegoś takiego jak wodna instalacja niskociśnieniowa - mówimy o instalacjach w domach jednorodzinnych,

jak jest taki podział, przepis u ciebie na półce to pokaż , chętnie się z tym przepisem zapoznam.

Dawno dawno temu to był wymóg dla instalacji otwartych aby nie przekraczać takiego ciśnienia w instalacji - słup wody o wysokości max 15m.

Termin niskociśnieniowe i wysokociśnieniowe odnosi się np do instalacji parowych, ale to inna bajka.

W przepisach projektowych obowiązujących od lat 90- tych XX wieku nic takiego na temat inst CO nie ma, a o ciśnieniu w instalacji , decyduje jej najsłabszy element czyli przeważnie kocioł.

projektowanie ciśnienia dopuszczalne.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sambor napisalem Ci to co powiedział mi producent. A czy jest taki wymóg czy go nie ma to mnie nie interesuje. Instalacje mam tak zrobiona aby było jak najbezpieczniej.

I nie przekraczało tego "1.5bara"

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem i rozumiem co ci powiedział, gdyż mnie to samo próbował wcisnąć a dyskusja zakończyła się rozłączeniem.

Rozmówca ze strony producenta klepał jak pacierz - to samo co ty tu podajesz i nie był w stanie przedstawić mi podstawy prawnej na ten temat.

Zobacz z innej podobnej półki - kocioł gazowy ma standardowo wstawiony ZB=3bary - tak jest u 99% producentów .

A dopuszczają w instalacji 2,5 bara, jest OK, gdyż mamy stopniowanie o 1 stopień, ale jak w przypadku omawianego producenta mamy stopniowanie o 2 stopnie to jest nie w porządku, powstaje błąd, który jest powielany na inne fora, inne instalacje itd....

Przecież instalacja zamknięta z zaw bezpieczeństwa 1,5 bar to ogromne naczynie ciśnieniowe, lub ograniczenie przy wysokim budynku- przecież jak masz 2 piętra i ok 9-10m różnicy poziomów w instalacji to ni jak nie dobierzesz naczynia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, hajtaler428 napisał:

Post #20 @gmaj22 Ci pokazał - dokładne umiejscowienie nieważne, ważne żeby był poniżej trójnika nad strzałką z nr 2(najwygodniej w sam trójnik od dołu)

Co do oszukania sterownika/spreparowania stałej pracy pompy CWU sposobów masz kilka:

- tak jak wyżej koledzy pisali wyjąć czujnik

- jeśli jest możliwość zadania temp CWU wyższej niż na kotle(wątpię) - zrób tak

- jeśli jest możliwość w sterowniku kalibracji czujników to dla CWU daj  -20 czy -30

Zrobiłem tak jak mówisz podnioslem zadaną c.w.u o 2 st więcej niż na kotle dało się bez problemu pompa chodzi cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz się z Tobą zgodzę@sambor brak jakieś sensownej odpowiedzi na temat tego zaworu i max ciśnienia roboczego. Mówił tylko że zawór 2.5bara na kotle z tego względu że próby ciśnień są do 4bar a ciśnie robocze bo takie są wymogi. I tyle co powiedział. A jak mu powiedziałem że naczynia przeponowe w standardzie ma 1.5 bara a instalacja ma być o 0.2bara więcej, to odpowiedział że instalator powinien przeczytać DTR przed montażem i zrobić tak żeby było dobrze. I tak się skończyła rozmowa.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hajtaler428 napisał:

trzeba rozróżnić subiektywną opinię od rozwiązania które jest skuteczne

A czym jest zestaw pompa + ATV + sprzęgło ? Przewalanie pompą wody żeby powrót był dogrzany

A pompa kotłowa na pewno jest pewniejszym narzędziem niż proponowany przez Ciebie 4d. Rozejrzyj się na forum i policz tematy o tytule mniej więcej takim: " Zimny powrót mimo zaworu 4d". 

Pompa + ATV + Sprzegło jest znacznie bardziej komfortowe niż sama pompa nie mówiąc o dalszej rozbudowie instalacji (np. nie ma walki)

A jeżeli chodzi o 4d to najczęstsze przyczyny - często brak siłownika a najprostszym nie ustawienie w sterowniku ochrony powrotu

co jest tak trudnego w przykładowym schemacie

934318942_schematzesprzeglem.jpg.1193f30d76f75032ef9500592613d54a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pompa c.w .u chodzi , kocioł dużo stabilniej pracuje  nie przebija i nie spada temp. podczas pracy. Siłownik na 3d zaczął współpracować. Pompa kotłowa jest do założenia, dzięki za pomoc

1577730292906-1586943138.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, MoskiTe napisał:

Pompa + ATV + Sprzegło jest znacznie bardziej komfortowe niż sama pompa nie mówiąc o dalszej rozbudowie instalacji (np. nie ma walki)

Nie twierdzę że to gorsze rozwiązanie od pompy kotłowej(bo jest lepsze) ale nazwanie stosowania pompy kotłowej partactwem to dużo za dużo

55 minut temu, MoskiTe napisał:

A jeżeli chodzi o 4d to najczęstsze przyczyny - często brak siłownika a najprostszym nie ustawienie w sterowniku ochrony powrotu

najczęstsze przyczyny to wiara w bajki producentów i sprzedawców że zawór ten spełni jednocześnie dwie funkcje. Dochodzą jeszcze problemy z obiegiem grawitacyjnym w obiegu kotłowym spowodowanym stosowaniem zbyt małych przekrojów rur tego obiegu jak i samego zaworu 4d oraz zbyt długiego i/lub zastosowanie zbyt wielu załamań obiegu. Powyższe błędy przeważnie determinują montaż pompy kotłowej na powrocie zaworu 4d, co powoduje bezsensownym jego obecność w instalacji - wiele razy było to wałkowane na forum

 

55 minut temu, MoskiTe napisał:

co jest tak trudnego w przykładowym schemacie

a kto twierdzi że coś jest?

26 minut temu, Jaro7575 napisał:

Pompa kotłowa jest do założenia

Jeżeli masz dość duży i dobrze izolowany zasobnik to możesz zostawić CWU w ochronie a na wyjściu wody użytkowej z zasobnika zamontować zawór ATM(Afriso) lub VTA(Esbe)  z zakresem 35-60st do obniżenia temp wody.

Opcji jest kilka- wszystko zależy od wizji i portfela inwestora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasobnik 140l biawar, tylko czy spalanie nie będzie większe, koszty nie są najważniejsze ma być w miarę najlepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie - spalanie wzrośnie tylko w momencie włączania opcji, przy nagrzewniu z zimnego zasobnika. Później już spalanie może pozostać na porównywalnym poiomie lub wzrosnąć nieznacznie - u siebie tak sprawdzałem, z tym że mam zasobnik 200l stojący, izolowany. Nie wiem czy to ma znaczenie - pewnie tak, jak i inne zmienne takie jak ilość punktów poboru i ich odległość od zasobnika, ilość wogóle pobieranej wody, cyrkulacja(cy jest). Sprawdź u siebie i tyle - zostaw na parę dni i zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie  jaką pompę  do obiegu kotlowego byście polecali, będę montować za kilka dni i musze coś wybrać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.