Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Junkers Cerapur Smart przegrzewa


Szczypiorr

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Czytam szukam i nie mogę znaleźć.

Dlaczego jak mam zadana temp 22 to grzeje kocioł do ok 22.5 i dopiero wyłącza.

Jak mam zadana 21.5 to nie przegrzewa.

Wpływ pomieszczenia na 3, przestawilem na 5 ale jak czytałem to ten parametr podnosi lub podwyższa temp zasilania ale nie wyłącza go.

Punkt początkowy 20 a końcowy 37. Minimalna temp zewnętrzna -20

Przegrzewa powyżej 0 stopni na dworze, takie teraz cały czas temp na dworze.

 

Opublikowano

pewnie dlatego że algorytm podbija mocniej temperaturę zadaną aby osiągnąć temperaturę w pomieszczeniu 22stC niż w przypadku celu jakim kest 21,5stC. tak bywa czasem. nie da się napisać algorytmu który spełni oczekiwania idealnie każdego budynku. W Twoim przypadku jest tak, że aby osiagnąć temperaturę pomieszczenia 21,5stC akurat się wstrzelił ale podniesienie o 0.5stC już powoduje podniesienie temperatury zasilanie ciut wyżej niz straty Twojego domu i stąd przegrzewanie. do tego dochodzi akumulacja budynku i opóźnienie reakcji sterownika. jeśli przegrzewa przy 22stC to obniż wpływ budynku zamiast go podnosić, wtedy korekta temperatury zasilania powinna być mniejsza i może sie wstrzelisz.  nie wykluczone jednak że jak przyjdzie mróz to znowu cos będzie nie tak i będziesz musiał korygować w którąś stronę. taka uroda krzywych grzania że są krzywe i nie zawsze każdemu pasują 

Opublikowano

Przede wszystkim warto w menu Diagnoza sprawdzić czy i jak duży jest wpływ pomieszczenia. Później można poprawić krzywą tak, żeby wpływ był mniejszy.

Opublikowano

Piec się wyłącza nie dlatego, że przegrzewa, tylko dlatego, że nie może z mocą zejść już niżej, aby dojść z temperaturą wyjścia wody wychodzącej z pieca do wymaganej temperatury, która została wyliczona przez kontroler. Temperatura wychodząca wody z pieca jest o 6 st wyższa niż wymagana mimo zejścia pieca do minimalnej mocy.

 

Gdyby piec dostawał wode z obiegu o niższej temperaturze, to prawdopodobniej byłby wstanie ogrzać ja swoją minimalną mocą do niższej temperatury na wyjściu, a więc mniej niż o 6stC więcej niż temperatury zadana przez kontroler i by się wtedy nie wyłączył.

 

Temperatura powrotna wody nie jest niższa, bo za mało energii odbierasz z ogrzewania (zakładając, że układ hydraulicznie jest poprawny, np poprawnie ustawione są kryzy). Możesz np ponieść temperaturę w pokojach, aby odbierać więcej energii z ogrzewania.

 

Pamiętaj, że celem pieca nie jest wyłączenie się, jak w pomieszczeniu z kontrolerem jest już temperatura właściwa. Celem pieca jest grzanie bez przerwy, aby ogrzać wszystkie pomieszczenia w domu...

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Myślałem że im większy wpływ pomieszczenia tym mniejsze przegrzanie. Ustawiłem jak zawsze do tej pory czyli 3.
Teres czy cokolwiek można jeszcze zrobić z krzywa grzania jeżeli przegrzewa przy temp dodatnich to z tego co czytałem obniża się punkt początkowy, jest teraz 20 i nie da się zejść niżej.
A minimalna temp zewnątrz na co wpływa? 935f4b08d6ebd974eda722557e0a900f.jpg0f42bc9ba5f09846c726f5d8c0977636.jpgb95f762f27770bd8096a80b1f0531e7f.jpg3e18a190f19deaf0d5d6c2718e1d66fc.jpgd95708bdae7648ec5c05f7e0504b191c.jpg

Opublikowano

Zwieksz wpływ pomieszczenia, to szybciej będzie się wyłączał. Jak przesadzisz, to będzie Ci temperatura w pokoju falowac. Zwiększaj mało i wolno, np o 1stC raz na tydzień i obserwuj.

 

Przy przegrzewaniu wpływ pomieszczenia obniża (!) temperaturę wejścia z pieca, przy niedogrzaniu - podnosi.

 

Przy podlogowce przegrzaniem o 1stC powoduje obniżenie temperatury wody wychodzącej z pieca o tyle ile ustawisz stopni C (K) (mnoznik=1).

 

Minimalna temp ma związek z punktem końcowym krzywej. Określa przy jakiej temperaturze na zewnątrz obowiązuje temperatura końcowa krzywej. W Polsce ustawia się najczęściej na - 20 lub - 15. Nie zmieniaj.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Timon mówił że zmniejszyć jak przegrzewa a ty że zwiększyć, czyli jak?
Próbowałem już nawet wpływ na 7 i jest bez różnicy. Przestaje grzać dopiero jak na zdjęciu.

Opublikowano

Żaden z nas nie wie, jaką jest u Ciebie właściwa wartość. Czy jesteś poniżej jej, czy powyżej. Musisz próbować, ale POWOLI! Raz na tydzień, a nie kilka razy dziennie... Nawet przy kaloryferach tak się nie robi... Ja ustawiłem system ROK.

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

A dlaczego mowisz że raz na tydzień?
Wydaje mi się że jak zmienię wpływ pomieszczenia np na 7 to na drugi dzień widać na sterowniku czy jest zmiana i grzeje do temp zadanej czy przegrzewa. Chyba że się mylę ale od razu po zmianie widać w diagnozie jaki jest wpływ pomieszczenia na plus lub minus.

Druga sprawa nie jest tak że jak przegrzewa to wpływ w górę a jak nie dogrzewa to w dół itd? Wogole nie rozumiem tego wpływu, jak czytam to on tylko zmiana temp zasilania albo na plus albo minus ale nie ma nic do tego czy bardziej bierze pod uwagę temperatura wewnetrzna niż zewnętrzna

Opublikowano

 

Zmieniaj rzadko, aby cały system zdarzył się ustabilizowac. Szczególnie przy ogrzewaniu podłogowym, które ma DUŻĄ pojemność cieplna więc i duże opóźnienia w reakcji. Jeżeli nie 7 dni, to przynajmniej kilka DNI.

 

 

 

 

Druga sprawa nie jest tak że jak przegrzewa to wpływ w górę a jak nie dogrzewa to w dół itd?

 

Nie. Kropka.

 

Caly system za pomocą krzywej grzania powinieneś mieć tak ustawiony, żeby ilość dostarczane energii rownowazyla ilość traconej energii przez budynek.

 

Ale to nie przewiduje dwóch (przykładowych) zjawisk: wiania wiatru i święcenia słońca przez okna. Dlatego stawia się termometr w środku i weryfikuje się, czy jak ustawiłes 21stC to jest 21stC. Jeżeli jest mniej, to pewnie wieje wiatr i trzeba podgrzać, czyli temperatura wody w górę, jeżeli jest więcej, to pewnie świeci słońce, więc temperatura wody w dół. O ile? O tym decyduje właśnie wpływ pomieszczenia. Dotyczy temperatury wewnątrz. Temperatura zewnętrzna jest istotą przy wyliczanie temperatury wody z krzywej grzania.

 

Poczytaj: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Buderus

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 24.12.2019 o 00:13, Szczypiorr napisał:

Myślałem że im większy wpływ pomieszczenia tym mniejsze przegrzanie. Ustawiłem jak zawsze do tej pory czyli 3.

Im większy wpływ, tym większy wpływ na korektę pracy kotła. Jak dasz zero, to jeśli źle ustawisz krzywą, to kocioł jej nie poprawi, ale też będziesz miał możliwość podejrzeć co musisz zrobić z krzywą.

W dniu 24.12.2019 o 00:13, Szczypiorr napisał:

Teres czy cokolwiek można jeszcze zrobić z krzywa grzania jeżeli przegrzewa przy temp dodatnich to z tego co czytałem obniża się punkt początkowy, jest teraz 20 i nie da się zejść niżej.

Możesz jeszcze spróbować obniżyć punkt końcowy.

W dniu 24.12.2019 o 00:13, Szczypiorr napisał:

A minimalna temp zewnątrz na co wpływa?

Na to przy jakiej temperaturze będzie punkt końcowy, zostaw sobie te -20.

Do sprawdzenia masz jeszcze: typ budynku i tłumienie, może zmiana któregoś z nich pomoże np. "typ budynku: lekki".

Opublikowano

Gbbsoft czy jak wszystko dobrze ustawiłes to nie przegrzewa nic? Masz 22 zadane to od razu przy takiej temp kocioł przestaje grzać? Może o 0.5' nie ma co kombinować bo się nie da tak idealnie. Chociaż jak pisałem dziwi mnie ze przy zadanej 21.5 wyłącza się palnik od razu jak na osiągnie( dzisiaj znowu sprawdzałem, nic nie zmianiałem tylko temp zadaną)

Opublikowano



Gbbsoft czy jak wszystko dobrze ustawiłes to nie przegrzewa nic? Masz 22 zadane to od razu przy takiej temp kocioł przestaje grzać?

Przegrzewa lub niedogrzewac o ok. 0.2stC.
Tylko ja mam kaloryfery, więc słabe porównanie ze mną...

U mnie kocioł NIE PRZESTAJE grzać! Zwalnia albo przyspiesza, aby utrzymać zadaną temperaturę w pomieszczeniu gdzie jest kontroler.

Grzeje non stop. Przestaje grzać tylko po zakończeniu podgrzewania cwu, co mnie wkurza, ale nie wymyśliłem na razie jak to obejść...



Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Obecnie ogrzewam 220m2, ale piec (24kW) jest przewidziany do ogrzania dwóch domów. Zużycie gazu mogę tylko estymowac, bo na jednym liczniku wiszą dwa piece. W listopadzie miałem 116m3 (ok. 3.87 m3/dzień)

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
5 godzin temu, gbbsoft napisał:

U mnie kocioł NIE PRZESTAJE grzać! Zwalnia albo przyspiesza, aby utrzymać zadaną temperaturę w pomieszczeniu gdzie jest kontroler.

Reakcja prawidłowa

Opublikowano
Obecnie ogrzewam 220m2, ale piec (24kW) jest przewidziany do ogrzania dwóch domów. Zużycie gazu mogę tylko estymowac, bo na jednym liczniku wiszą dwa piece. W listopadzie miałem 116m3 (ok. 3.87 m3/dzień)

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

To chyba nie ma u mnie tragedii. Nie wiem jak liczyć ile się ogrzewa ale po podłogach jest 220m2, dom 10x11m z poddaszem mieszkalnym. Temp w domu od 21.5 do 22', kocioł nie pracuje cały czas, mimo różnych ustawień wyłącza się kilka razy na dobę ale zużycie za listopad wyszło 108m3 więc chyba nie ma tragedii. Może wcale nie jest oszczędniej jak pracuje cały czas. Też mam 24kW w tym roku pracuje non stop na minimalnej mocy jak podglądam a i tak się wyłącza

 

 

A tak wygląda stary palnika, ale nie pamiętam kiedy kasowane było może miesiąc temu. Może być czy coś można jeszcze kombinować? c9d8e6835fdc10e1cabe916cc76849c4.jpg

Opublikowano

Ja w przyszłym roku będę ogrzewal 400m2.

24kW dla 220m2 to trochę dużo, no chyba że masz nieocieplony dom.

Nie będziesz wstanie odebrać tej ilości energii, która ten piec może wyprodukować. Więc będziesz się wyłączał, szczególnie przy dodatnich temperaturach na zewnątrz.

Wyłączanie to jedno, a przegrzewanie to drugie. To są dwa różne tematy.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To po ci taki gigant?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak to instalator doradzał tak wyszło. Zresztą pisałem też na forum i mówili aby brać ten bo CWU szybko się nagrzeje a minimalna moc ma na poziomie 3kW czy jakoś tak. I tak wyszło.

Chyba sobie dam spokój bo chyba zużycie nie jest duże a już nie wiem co przestawiać

Opublikowano
W dniu 24.12.2019 o 23:11, gbbsoft napisał:

 

Zmieniaj rzadko, aby cały system zdarzył się ustabilizowac. Szczególnie przy ogrzewaniu podłogowym, które ma DUŻĄ pojemność cieplna więc i duże opóźnienia w reakcji. Jeżeli nie 7 dni, to przynajmniej kilka DNI.

 

 

 

 

Nie. Kropka.

 

Caly system za pomocą krzywej grzania powinieneś mieć tak ustawiony, żeby ilość dostarczane energii rownowazyla ilość traconej energii przez budynek.

 

Ale to nie przewiduje dwóch (przykładowych) zjawisk: wiania wiatru i święcenia słońca przez okna. Dlatego stawia się termometr w środku i weryfikuje się, czy jak ustawiłes 21stC to jest 21stC. Jeżeli jest mniej, to pewnie wieje wiatr i trzeba podgrzać, czyli temperatura wody w górę, jeżeli jest więcej, to pewnie świeci słońce, więc temperatura wody w dół. O ile? O tym decyduje właśnie wpływ pomieszczenia. Dotyczy temperatury wewnątrz. Temperatura zewnętrzna jest istotą przy wyliczanie temperatury wody z krzywej grzania.

 

Poczytaj: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Buderus

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Właśnie przeczytałem uważnie artykuły które podlinkowałeś. Jest w nich jednoznacznie napisane, że sterowanie wg temp zewnętrznej z punktem początkowym to bardziej zaawansowana krzywa grzewcza, natomiast w instrukcji CW400 jak również CR300 pisze:

- Sposób regulacji: wg temperatury zewnętrznej "zoptymalizowana krzywa grzewcza"

- Sposób regulacji: temperatura zewnętrzna z punktem początkowym "prosta krzywa grzewcza"

W takim razie jak to jest ostatecznie? Który sposób jest bardziej zaawansowany/miarodajny/lepszy?

Czy ktoś mógłby napisać kilka słów na ten temat?

 

Opublikowano

Moim zdaniem one się mało czym różnią. Tylko tym, że w jednym możesz ustawić punkt początkowy, a w drugim jest zafiksowany na 20stC. Reszta to marketing.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie do końca się zgodzę że to marketing, co by miał na celu? Dla firmy większy zysk bo dołożyli funkcje? Wątpię, jakaś różnica jest. Ma forum elektroda też się spotkałem z tym że jeden instalator pisał, że z punktem początkowym to prosta a ta z projektowa to bardziej zaawansowana co kolwiek to znaczy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.