Gość Kociołek Opublikowano 22 Sierpnia 2019 #1 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Witam. Mam takie pytanie czy taki sposób podawania, regulacji PW będzie działać? A mianowicie pod r usztem będą dwie blachy jedna mniejsza i druga większa, a w palniku duży kanał do PW, mała blacha będzie do regulacji PW (będzie przysłaniać kanał w palniku, a duża blacha będzie służyć do zmniejszania powietrza idącego pod ruszt. Niestety nie mogę wyciąć dziury na dole popielnika bo w popielniku nie wiem po co jest płaszcz wodny.
Gość Kociołek Opublikowano 24 Sierpnia 2019 #2 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Witam. Jak widać ostatnio tu u was cisza. W sumie ta duża blacha to nie potrzebna bo tylko popiół będzie na niej zalegał i nie spadał z rusztu. Czyli będzie tylko krótsza blacha pod rusztem pod palnikiem, którą będę regulował przesłonięcie dużego kanału PW w palniku, będzie to działać?
Gość Kociołek Opublikowano 26 Sierpnia 2019 #4 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Czy lepiej cały kanał PW szeroki ????
drewniak Opublikowano 27 Sierpnia 2019 #6 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 I co , będziesz stał przy kotle i suwał tą blachę ?. Kilka cm2 wlotu pw na stałe wystarczy.
sambor Opublikowano 27 Sierpnia 2019 #7 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Kiedyś pokazywałem na forum przekrój kotła z niezależnymi regulacjami PP i PP przy pomocy 2 miarkowników. Kocioł prod niemieckiej - 2 klapki, 2 miarkowniki i wszystko razem hula. Pomyślcie o czymś takim.
Gość Kociołek Opublikowano 27 Sierpnia 2019 #8 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 2 godziny temu, drewniak napisał: I co , będziesz stał przy kotle i suwał tą blachę ?. Kilka cm2 wlotu pw na stałe wystarczy. Nie. Blachę bym odsuwał na max np. wtedy gdy się opał zawiesi.
carinus Opublikowano 28 Sierpnia 2019 #9 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Będziesz stał przy kotle i czekał na moment zawieszenia opału?Cały pomysł jest raniony,nikt tego nie stosuje bo jest bez sensu.
Gość Kociołek Opublikowano 28 Sierpnia 2019 #10 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Fabryczne kotły mają drugą klapkę do PW, tylko po co skoro to bez sensu?
Gość Kociołek Opublikowano 8 Września 2019 #11 Opublikowano 8 Września 2019 Witam. Czyli skoro to bez sensu to jak zrobić samoregulurące się PW?
Piecuch19 Opublikowano 8 Września 2019 #12 Opublikowano 8 Września 2019 Może takie rozwiązanie Ci pomoże
Gość Kociołek Opublikowano 8 Września 2019 #13 Opublikowano 8 Września 2019 To jest razem z tym tylnym PW czy bez? I taka mała szczelina wystarczy???????????
Piecuch19 Opublikowano 8 Września 2019 #14 Opublikowano 8 Września 2019 Przeczytaj - wszystko jest tam napisane w temacie. Tylne PW nie jest dobre bo jak za przewężeniem to mniej uczestniczy w mieszaniu się z gazami z paleniska i ucieka do góry - szczególnie przy mniejszym ich przepływie.
Gość Kociołek Opublikowano 9 Września 2019 #15 Opublikowano 9 Września 2019 Przeczytałem. Może zrobię tą szczelinę z szamotu. Nie wiem w jakim stopniu to tylne PW uczestniczy w mieszaniu się z gazami palnymi ale wiem, że działa.
Piecuch19 Opublikowano 14 Września 2019 #16 Opublikowano 14 Września 2019 Przecież napisałem że mniej uczestniczy bo tam jest trochę za późno. Szczególnie przy małym przepływie gazów to widać ( powietrze bokiem idzie). Przy dużym przepływie gazów bardziej uczestniczy, ale działa na płomień powierzchniowo. Dlatego powietrze trzeba podać w środek płomienia - na etapie budowania się płomienia by się lepiej wymieszało z gazami - bo wtedy płomień jest lepszy ( gorętszy i lepiej wszystko dopali). Stąd moje rozwiązanie z PW przed palnikiem ( a nie za palnikiem). Przykładowo: Jak się pali opona na wolnym powietrzu to pomimo że w koło powietrza jest dużo to jest czarny dym i sadza ( powietrze na płomień działa powierzchniowo). Jeśli przy tej samej spalanej oponie dodamy powietrza czy tlenu w głąb płomienia to dymu czy sadzy będzie zdecydowanie mniej, a jeśli dostarczymy tego powietrza właściwą ilość to wogóle nie będzie dymu czy sadzy. Myślę że jasno wytłumaczyłem jak ważne jest miejsce podania powietrza ( ilość też). Pozdrawiam
Gość Kociołek Opublikowano 22 Września 2019 #17 Opublikowano 22 Września 2019 Zrobiłem sobie tak i mi to nie działa? Ktoś wie dlaczego? Nie widać dymu z komina ale śmierdzi dymem. Płomień jest pomarańczowy. Palnik 7x10. PW szczelina Piecucha 0.5x14.
Piecuch19 Opublikowano 22 Września 2019 #18 Opublikowano 22 Września 2019 Do sterowania mocą jest powierzchnia rusztu a nie wielkość dyszy. Jedno do drugiego musi być dopasowane ( jak pisałem wcześniej otwór dyszy palnika = 30% powierzchni rusztu) i wtedy będzie się dobrze paliło. Za mała wielkość dyszy = zadymianie kotłowni przy dokładaniu. Jaką masz powierzchnię rusztu? ( Jest za duża ) Źle to zrobiłeś bo za mały jest przekrój wielkości wlotu do palnika ( 7x14cm powinno być lepiej) i do tego powierzchnia rusztu maksymalnie 300cm' ale może być mniejsza. Do tego trzeba dopasować szczelinę PW przed wlotem palnika. Brak skosów w otworze wlotu do palnika też ma ujemny wpływ na spalanie. Palnik ma być szczelny ( powietrze z gazami ma być zasysane tylko przez otwór przegrody). Powietrze ma być podawane tylko przez popielnik z pod rusztu. Przy rozpalaniu kotła drzwiczki górne i środkowe mają być zamknięte bo za dużo opału na raz się rozpali. Jakiś sukces już osiągnąłeś skoro nie ma dymu. Jedynie jak się to zrobi prawidłowo można oczekiwać sukcesu ( jak ze wszystkim). Jak zrobisz tak jak poniżej to na pewno będzie lepiej Skosy polepszają wymieszanie gazów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.