Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Genus One System 24 + MGM II EVOc + Cube S Net


skuzmik

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, sambor napisał:

Nauka tego forum jest zależna od osoby która w danej chwili pisze, wg mnie wyłącznie powoduje okresowe zmniejszenie spalania do zera, więc warto!

Nie warto wyłączać przy podłogówce, ale wtedy musi być modulacja od 10-15% mocy nominalnej kotła.

Dziwi mnie regulacja temp w domu wg prognoz z internetu, tego to nawet największy troll nie wymyśli.

Przecież lokalnie mogą być zmiany temp całkiem spore, a sam czujnik  milionów nie kosztuje.

Kiedyś się tym bawiłem tzn ustawieniem kotła tak aby grzał non stop, mam modulację 1:10 nie przynosiło to żadnych oszczędności, nawet zauważyłem wzrost spalania. 

Każdy powinien spróbować różnych ustawień, krzywych, z i bez czujnika zewnętrznego, domy i instalacje są różne.

Prognoza z internetu niejednokrotnie jest dokładniejszą niż zawieszenie czujnika zewnętrznego w miejscu gdzie czasem przyświeca słońce,lub jak ktoś nie zadba przed zrobieniem elewacji o odpowiednie położenie kabli, to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, 0degree napisał:

Prognoza z internetu niejednokrotnie jest dokładniejszą niż zawieszenie czujnika zewnętrznego w miejscu gdzie czasem przyświeca słońce,lub jak ktoś nie zadba przed zrobieniem elewacji o odpowiednie położenie kabli, to co?

Ja mam podobne zdanie. U siebie porównywałem pogodę z OpenWeatherMap (ta z której korzysta Ariston - co ciekawe na infolinii nie chcieli mi udzielić informacji o dostawcy pogody. Również instalator tego nie wiedział) z pogodą z termometru zewnętrznego w samochodzie (jeszcze się nie dorobiłem termometru zewnętrznego ale już leci z AliExpress) i na przestrzeni miesiąca różnice, które zauważyłem nie przekraczały 1C. W moim przypadku można na tym polegać.

Druga sprawa to korzystanie z trybu Auto.

Jeśli kocioł jest w trybie Auto na piecu nie można zmienić temperatury zasilania CO (co jest logiczne) a jedynie przesunięcie równoległe. Krzywą można zmieniać wchodząc w ustawienia serwisowe. 

Natomiast w Cube można zmienić oba parametry (krzywą i przesunięcie równoległe).

W aplikacji nie można zmienić żadnego z tych parametrów.

Nie rozumiem logiki Aristona, wszystkie 3 parametry powinny być łatwo dostępne ze wszystkich trzech interfejsów.

Kolejny temat to wyświetlanie temperatury zasilania CO na piecu. To już chyba wymyślali przy kilku butelkach wina albo i lepiej. 

Jeśli piec chodzi to pokazuje mi się cały czas 35C. Niezależnie od temperatury zewnętrznej. Po telefonie na infolinię uzyskałem odpowiedź, że to maksymalna temperatura zasilania jaką może osiągnąć piec na danej krzywej..No ok...baaardzo logiczne. Wolałbym tu jednak widzieć aktualną temperaturę zasilania (dostępną w opcjach serwisowych) aby łatwiej "uczyć się" pieca.

Jeśli piec nie chodzi (przypomnę tylko że mam instalację w 100% niskotemperaturową) to na piecu temperatura zasilania wskakuje na 58C. Kolejny telefon na infolinię. Informacja, że to jest maksymalna temperatura wody jaka płynie przez piec (czy coś w tym stylu). Może chodziło tu o CWU...nie wiem.

Jednak widzę tu brak logiki i generalnie mało User Friendly to wszystko jest.

Poza tym, bardzo fajny piec. W moim przypadku (nowy dom) rozumiem, że koszty będą nieco wyższe na początku ale eksperymentuję z ustawieniami. Mam nadzieję, że uda mi się zejść do powiedzmy 100m3 / miesiąc. Obecnie zużywam ok 140m3/miesiąc (na razie tylko dwa miesiące).

Bardzo się cieszę, że go wybrałem. W pozostałych bliźniakach wszyscy wybrali zwykły dwufunkcyjny Ariston za chyba 2 tysiaki i już słyszę narzekania, że woda leci jak krew z nosa w wannie, że trzeba dokupić sterownik (bo nie było w zestawie).

No cóż, tyle wywodu z mojej strony, życzę reszcie powodzenia i dzielmy się się informacjami bo to chyba jedyny wątek o tym piecu w Polsce.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tabelki z instrukcji pieca zrobiłem sobie dokładną rozpiskę dla krzywych 0.2-0.8. Może się komuś przyda.

Capture.PNG

Czy ktoś kojarzy jak powinno ustawić się parametr 421 aby uruchomić automatykę wg krzywej?

Serwisant coś bąknął o 2 ale jakoś mnie nie przekonał. Chodzi oczywiście o współpracę w połączeniu z Cube'm.

421.PNG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2019 o 16:48, Drapacz napisał:

Na podstawie tabelki z instrukcji pieca zrobiłem sobie dokładną rozpiskę dla krzywych 0.2-0.8. Może się komuś przyda.

Capture.PNG

Czy ktoś kojarzy jak powinno ustawić się parametr 421 aby uruchomić automatykę wg krzywej?

Serwisant coś bąknął o 2 ale jakoś mnie nie przekonał. Chodzi oczywiście o współpracę w połączeniu z Cube'm.

421.PNG

 

Czy oby na pewno temperatury zadane w tych krzywych sie zgadzają? lub ja nie potrafię dobrze odczytać (bardziej prawdopodobne)

np: przy 0 stopni na zew. max zadana temp pieca ma modulować od 24 do 32 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opierałem się na wykresie z instrukcji. To w zasadzie to samo co tam znajdziemy, ja jedynie naniosłem temperatury.

Ja rozumiem następująco. Jeśli ustawimy na piecu krzywą 0.2 to temperatura zasilania CO będzie 24C przy 0C na dworzu. Obserwowałem piec przy różnych temperaturach i faktycznie się to zmienia.

Osobiście ustawiłem krzywą 0.5 i przesunięcie równoległe +1C - na razie testuję. Mamy akurat 0C na dworzu, w domu 21.5C i generalnie komfort termiczny jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te krzywe będą wam się pokrywać z temperaturą na kotle wtedy kiedy ustawicie parametr 421 na 3, natomiast przy ustawieniu na 4 jest jeszcze temp zadana korygowana przez parametr 424 - czyli modulacja sterownika. Dlatego też zalecalem próbę ustawienia wyższej krzywej, bo i tak przy dochodzeniu do temperatury pokojowej kocioł zmoduluje do minimum swoją moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardzo ciekawe zagadnienie!

1. Obecnie 424 mam ustawione na 20 czyli zmierzona temperatura ma maksymalny wpływ na ustawienie. Nie wiem czy to dobrze. Nie do końca rozumiem o co z tym chodzi? Czym jest modulacja sterownika?

2. 421 mam ustawione na 4. Rozumiem, że jak przestawię na 3 to parametr 424 jest ignorowany?

3. No i podstawowe pytanie. Jakie będzie najbardziej ekonomiczne ustawienie w moim przypadku (100% podlogówka)? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślnie przy ustawieniu na niskotemperaturowe ogrzewanie parametr 424 powinien być niższy chyba 5, i tak ustaw. Potem to już tylko dobór krzywej.

Masz narzędzia do tego aby dowiedzieć się co w twoim domu  będzie odpowiednie, to Ariston net zmieniaj, porównuj, i koniecznie opisuj tu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż mam problem z tym kotłem.

W domu 110m podłogówka. Kiedy grzeję krzywą 0.4 w nocy jest na minusie a w dzień robi się dodatnia temperatura kocioł obniża temperaturę wody np do tych 27 stopni wyłącza palnik robi wybieg pompy po chwili odpala i znowu gaśnie  i tak w kółko.

Podejrzewam, że nie ma co robić z ciepłem, ale to taktowanie trwa bardzo długo aż podłoga całkowicie nie wystygnie.

Temperatura ustawiona w domu na 21,5. Cube-S. Genus One 24 Net.

Moc Co regulowana 40%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pimpek79 napisał:

Moc Co regulowana 40%

 

Cześć, Co to oznacza? Zmieniałeś parametry mocowe? Też chciałem pokombinować ale mi to zdecydowanie odradzili na infolinii (grozi zawieszeniem się pieca podobno)? Sorry za takie głupie pytanie.

Swoją drogą mamy takie same piece i metraż, no i podłogówka 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie? Pewnie chodziło o to, że po zmianie mocy dla CO lub CWU kocioł wymusi ponowną kalibrację (bez tego nie będzie pracował), a jeśli jest problem z jej przejściem (jak u mnie) to rzeczywiście się "zawiesi". Generalnie kalibracja jest zarezerwowana dla serwisanta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zmniejszono moc na CO z powodu przegrzewu przede wszystkim. Zmniejszenie mocy dla CWU zapewne spowoduje dłuższe nagrzewanie - zasobnik grzany jest od razu z całą mocą maksymalną chyba, pewnie w zależności od jego pojemności i sprawności się to ustawia.

Przy CO co to może dać, dla mnie na logikę to chyba mniejsze taktowanie (jeśli występuje) lub ograniczenie przegrzewów. Mnie zastanawia jedno - jeśli palnik moduluje do minimum i jest to wystarczające do utrzymania zadanej temperatury, to co daje wtedy zmniejszanie mocy dla CO - mniej gazu już nie pójdzie przecież?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Drapacz napisał:

Cześć, Co to oznacza? Zmieniałeś parametry mocowe? Też chciałem pokombinować ale mi to zdecydowanie odradzili na infolinii (grozi zawieszeniem się pieca podobno)? Sorry za takie głupie pytanie.

Swoją drogą mamy takie same piece i metraż, no i podłogówka 100%.

Serwisant przez internet mi to zmniejszył, bo podobno na 110m wystarczy 40proc, ale problemu to nie rozwiązało, za to spalanie gazu drastycznie wzrosło. Ale piec się po tym nie kalibrował.

Zastanawia mnie to dlaczego jak mam ustawioną temperaturę wody na 28stopni C z krzywej to na wyjściu jest aż 31 a na powrocie 26 ale ta druga wartość jest chyba ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Pimpek79 napisał:

Otóż mam problem z tym kotłem.

W domu 110m podłogówka. Kiedy grzeję krzywą 0.4 w nocy jest na minusie a w dzień robi się dodatnia temperatura kocioł obniża temperaturę wody np do tych 27 stopni wyłącza palnik robi wybieg pompy po chwili odpala i znowu gaśnie  i tak w kółko.

Podejrzewam, że nie ma co robić z ciepłem, ale to taktowanie trwa bardzo długo aż podłoga całkowicie nie wystygnie.

Temperatura ustawiona w domu na 21,5. Cube-S. Genus One 24 Net.

Moc Co regulowana 40%

 

Jakie są przepływy na pętlach?

czy rozdzielacz jest z układem mieszającym ?

Jakie masz nastawy pompy max i min?

Bez sensu zmniejszenie mocy na c.o nie wpadł na pomysł że taki stan jest kiedy kocioł jest na mocy startowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pompie min60 max 100 przepływy ponad 2litry na min

Przy pompie z instrukcji min40 max 100 przepływy trochę poniżej 2litry na min niektóre 1,5lit na min

Jest tylko rozdzielacz i miesza chyba na powrocie (na dolnej listwie)

Na rozdzielaczu jest 10 aktywnych wyjść po jednej na pokój , kuchnię, jadalnię i dwa na salon i łazienka.

Jest jeszcze jedna na grzejnik (drabinka na ręczniki w łazience)

Serwisant powiedział, że problem w tym iż za słabo to wszystko oddaje ciepło (większość panele) i dlatego szybko powrót robi się ciepły do temperatury wejścia dlatego piec taktuje. Podobno lepiej by było jak bym dodał jeszcze duży przewymiarowany grzejnik żeby gubił ciepło. Trochę to dla mnie dziwne.

Piec zaczyna wybieg pompy gdy na mocy startowej (trzy kreski palnika) to dla niego za duży strzał ciepła (tak zauważyłem)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto moje pomiary z ostatnich kilku dni.

Stan gazomierza:

29.11 7:38 - 335,146

05.12 16:48 - 377,878

Woda używana normalnie, bez codziennych kąpieli w pełnej wannie, raczej oszczędnie ale też bez przesadyzmu. 2 dorosłych, 2 dzieci.

Temperatura 22C całą dobę. Piec ustawiony na automat, krzywa 0.5, przesunięcie równoległe +2.

Temp CWU 40C jednak mam wrażenie, że ma duuużo więcej. Czujnik sprawdzony, siedzi idealnie na dole w BCT120.

Piec chodzi praktycznie cały czas.

Temperatury zewnętrzne w tym czasie to przedział +3 do -4.

Wychodzi średnie dzienne zużycie (7 dni)

42,732 / 7 ~6.10 m3

Nie wiem czy to dużo czy mało, oceńcie proszę.

Dodam, że dach mam na razie nieocieplony. 2 piętro czyli strych, przy mrozach jest tam Ural (jest plan docieplenia). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.