Skocz do zawartości

Genus One System 24 + MGM II EVOc + Cube S Net


skuzmik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem i zainstalowałem zestaw jak w temacie. Wezwałem serwisanta do pierwszego uruchomienia i od tego momentu zaczęły się moje kłopoty. Serwisant nie ma najmniejszego pojęcia jak uruchomić wspomniany zestaw. W efekcie, gdy zobaczyłem co on wyprawia, ostatecznie połączyłem wszystko sam. On niby "uruchomił" kocioł, jednak kompletnie bez pojęcia, co robi, ostatecznie powiedział, że kocioł jest uruchomiony i odjechał. Niestety, oczywiście jego uruchomienie to totalna porażka.

Czy ktoś posiada taki zestaw i uruchomił go w takiej konfiguracji, ze sterowaniem strefowym, pogodowym z internetu?

Nadmienię tylko, że w konfiguracji kotła instalator nie uruchomił w ogóle modułu strefowego, po jego odjechaniu na podłogę szła gorąca woda, nie miał pojęcia gdzie włożyć czujkę od zasobnika, nie wiedział jak spiąć elektrycznie moduły (dobrze że zrobiłem to sam, bo chciał na oko podpinać). O sterowaniu pogodowym, termoregulacji itp. to chyba w ogóle nie słyszał.

Edytowane przez skuzmik
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po wizycie kolejnego guru od Aristona kocioł mam połowicznie uruchomiony. Mam ochotę oddać to wszystko w ramach reklamacji.

Nowy dom 100m2, porotherm + 15cm grafitowego styro, okna Oknoplastu winergetic premium, drzwi pasywne od Gerdy, strop 10 cm styro, rekuperacja, a mi idą 2 butle 33kg propanu na tydzień. Sąsiad na najprostszym Immergasie zużywa 1 butlę max, nie ma rekuperacji. Stolarkę i drzwi ma oczywiście o niższych parametrach, powierzchnię nawet trochę większą.

Fakt, u nas inny model życia, poza tym lubimy ciepło, do tego dwójka dzieci, ale bez przesady, coś jest nie tak, tylko nikt nie może ustalić - co?

Kolejny serwisant nie mógł przejść kalibracji kotła, ciągle dostawał przegrzew, ale nie wpadł na to żeby zasobnik i instalację schłodzić. Rozebrał pół kotła, coś bąknął o wymianie pompy, poczyścił filterki, skasował i odjechał. Spalanie jak było wysokie tak jest.

Sam już nie wiem co robić, dzisiaj wybudowałbym prosty dom bez żadnej automatyki, bo widzę, że to tylko problemy. Czy ktoś ma rozeznanie, jakie są prawidłowe ustawienia kotła i modułów w tej konfiguracji?

 

Edytowane przez skuzmik
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne, moje samodzielne, próby ustalenia co jest nie tak spełzły na niczym. Trudno zrobić zdjęcia, ale postaram się dołączyć. Póki co opisuję, jak to wygląda. Kocioł podłączony jest (poprawnie) do modułu hydraulicznego dwustrefowego. W module tym jest coś na kształt sprzęgła hydraulicznego. Zauważyłem, że zasilanie z kotła dochodzi do tego sprzęgła gorące, a powrót do kotła chłodny. Od tego sprzęgła idzie na dwie pompy - grzejnikową i za zaworem trójdrogowym podłogową. Wg mnie zasilanie grzejników powinno być zbliżone do temperatury zasilania sprzęgła, a tak nie jest. Gdy do sprzęgła dochodzi gorąca woda, do grzejników idzie już zupełnie niższa. Podłogówka zwarta zworką, ustawiona na 25-30 stopni, grzeje cały czas. Jeden z konsultantów Aristona sugerował właśnie problem w tym sprzęgle, że może zabrudzone sitka (bo serwisanci póki co czyścili w kotle), ale jeśli parę paprochów miałoby taki wpływ na ogrzewanie, to ja dziękuję, przechodzę na opał stały.

Największy problem mam z umiejscowieniem sterownika Cube S Net - w tej chwili jest na korytarzu, gdzie jest przeważająca podłogówka, i pierwotnie był przypisany do strefy podłogowej. Jednak serwisanci sugerowali jednak przypisanie go do strefy gorącej. Dla mnie sensowniejsze byłoby chyba przypisanie go do strefy podłogowej, skoro ma on wpływać na grzanie wg pogody, krzywej grzewczej, temperatur i modulować pracę pompy. Podłoga jako ogrzewanie o większej bezwładności chyba bardziej go potrzebuje, niż grzejniki, na których można skręcać temperaturę głowicą. Pytanie, czy do strefy grzejnikowej w takim razie montować jakiś termostat, który wyłączałby pompę i żądanie grzania, czy zostawić na pracy ciągłej? Okablowanie w domu teoretycznie pozwoliłoby mi podłączyć w jednym z pokoi, gdzie jest tylko grzejnik, termostatu on-off lub jeśli to konieczne modulowanego, ale jak wspomniałem, grzejnikom z głowicami chyba taki nie jest potrzebny?

Wracając do spalania, jako że straty mam niewielkie, a gazu idzie od cholery, zastanawiam się, czy możliwe że zapchane sitka gdzieś w module strefowym miałby taki wpływ na ogrzewanie? Co ciekawe - temperatury zasilania i powrotu w kotle są np. w menu podane 53/49, a w rzeczywistości rurka zasilania jest np. gorąca, a powrót zimny. Oznaczałoby to z tego co rozumiem, iż opór w instalacji powoduje otwarcie bypassu? Kocioł grzeje, a w instalację nie idzie ciepła woda? Na dodatek grzeje z mocą np. 9KW, choć moim zdaniem mógłby w tym momencie w ogóle nie grzać. Ech ... nie mam już siły. Nie chcę robić doktoratu z ogrzewania, chcę ogrzać dom tanio, adekwatnie do zainwestowanych pieniędzy. Na razie widzę że im dalej w las tym ciemniej ...

Mimo wszystko cały czas wiążę to spalanie z problemami z kalibracją kotła. Dwóch serwisantów próbując uruchomić kocioł, standardową procedurą, ciągle miało przegrzew. Czyli rzeczywiście - zasilanie gorące i brak odpowiedniego odbioru. Może faktycznie coś z tym cholernym sprzęgłem? Albo z pompami w module hydraulicznym, nie z pompą w kotle jak sugerował serwisant?

 

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to, że pomimo nie najniższych temperatur zasilania, instalacja ma problem z podniesieniem temperatury o 1-2 stopnie. Od wczoraj wieczorem temperatura z 22,5 stopnia w miejscu gdzie jest termostat spadła do 20,4 stopnia. Po włączeniu grzania (telefonem) piec przez 2 - 3 godziny grzania ma problem z podniesieniem do żądanej temperatury 22,5 stopnia. Teraz jeszcze testuję bez włączonej termoregulacji, ale widzę że to niewiele daje ... piec grzeje, chodzi, a temperatura niewiele się w domu podnosi. Pompę w piecu wykluczam chociażby z powodu tego, że zasobnik grzany jest bez problemu w momencie. Schody zaczynają się dalej, w instalacji ogrzewania. Zrezygnuję chyba z tej całej termoregulacji, a w ostateczności nawet z modułu dwustrefowego, bo i tak nikt nie wie jak to ogarnąć. Szkoda tylko pieniędzy wywalonych w błoto.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w module jest sprzęgło, dlatego prosiłbym o zdjęcia bo na tak krótkim obwodzie trudno coś skopać aby powrót był zimny. Próbowałeś podnosić moc min pompy w ustawieniach w kotle?

Przypisanie podlogówki jako strefy 2 jest jak najbardziej ok, sterowanie pogodowe także ma wtedy prawidłowo działać. Mało tego, pogodowo zarazem sterujesz temperaturą na kotle, czyli automatycznie i pierwszy - gorący obieg grzejnikowy będzie zmieniał się w zależności od temperatury zewnętrznej po odpowiednim ustawieniu na kotle.

Możesz podesłać namiary telefoniczne na priv, jak będę miał trochę czasu to zadzwonię i pogadamy.

Edytowane przez 0degree
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, zdjęcie w załączeniu. Hydraulicznie chyba jest ok. Fizycznie podłogówka jest podłączona w MGM do strefy 2, grzejniki do 1. Natomiast Cube podłączony przez bus początkowo przypisany był do strefy 2 i wtedy podłogówka chodziła wg termoregulacji, a teraz serwisant przypisał go do strefy 1. Tak czy tak nic to nie dało. W ogóle pompy są modulowane i to chyba jeszcze bardziej komplikuje sprawę, myślę że w grzejnikach powinna pompa chodzić cały czas i ze stałą mocą, a w podłodze ... sam nie wiem. Jestem tak wkurzony, bo ja sam nie rozumiem jak to wszystko powinno być zgrane, ale serwisanci chyba też nie. W instrukcji MGM to w ogóle jest opisywana strefa 2 jako z termoregulacją, a 1 nie ma takiego oznaczenia. Instalator który kotłownie robił w ogóle odradza stosowanie termoregulacji. Termostat CUBE mam w tej chwili na korytarzu w strefie teoretycznie podłogowej, więc nie wiem czy do tej strefy znów go nie przypisać choćby po to, żeby grzejniki jednak jak mają grzać to grzały, a nie jak jest teraz - w pokojach zimno, grzejniki mają grzać, a one zimne, choć zasilanie z kotła parzy.

20190116_194200.jpg

Edytowane przez skuzmik
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji MGM jest strefa 1 nie ma info o termoregulacji, w załączonym schemacie jest zapis że strefa 2 ma termoregulację. Myślę, że termostat modulowany CUBE powinien być więc przypisany do strefy 2 (tam gdzie mam podpiętą podłogówkę).

Niezależnie od tego, czy mam ustawione auto na kotle, czy nie, pompa strefy 1 włącza się kiedy się jej podoba, np. w obecnym układzie termostat CUBE żąda grzania, zasilanie z kotła do MGM gorące, a pompa nie włącza się i nie podaje ciepła na grzejniki, choć palnik chodzi nie wiadomo po co. Jak wyłączę auto (czyli termoregulację) to czasami pompa grzejnikowa puszcza, czasami nie, zero kontroli nad tym. Działanie tego Zone Managera jest zagadką.

mgm.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 2-3 tygodni czytam wszystkie wątki z problemami jakie mają ludzie z instalacjami z tymi cudownymi kondensatami. Nie to żebym chciał się napawać czyimś rozgoryczeniem ale po to aby nie popełnić błędu u siebie zdając się na instalatora. 
I tak się zastanawiam, że większość problemów bierze się z tego że we wszystkich kotłach są zamontowane obligatoryjnie pompy a w praktyce to są one za słabe i trzeba zakładać sprzęgło i kolejną pompę poprawiającą sytuację. No i czasami zamiast poprawić to się pierdzieli. A jak do tego dochodzą mieszacze ze swoimi pompami np. na rozdzielaczach to system się komplikuje i nie działa tak jak to przewidział konstruktor kotła i jego sterowania.
Kiedyś nie było pomp w kotłach i wtedy dobierało się taką jaka jest potrzebna, montując ją w instalacji i po kłopocie. Dlaczego dzisiaj tego nie można robić?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie da się uprościć system, tylko trzeba mądrego i życiowego instalatora. Pseudooszczędności nigdy nie pokryją nakładów na sprzęt, instalację i obsługę skomplikowanych systemów. To tak jak z fotowoltaiką - uruchamianie tego za swoje pieniądze jest bez sensu, no chyba że ktoś jest filantropem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa w Ariston jest na tyle mocna że napędza instalacje z dwoma kilometrami pexa w podłodze rozdzielone na ponad dwadzieścia obwodów i wszystko daje rady, fakt jest taki że na rotametrach przepływ jest ledwie widoczny, ale jest i grzeje.

Skuzmik w tym tygodniu pewnie nie uda mi się odezwać,   ale przeglądniemy Twoje ustawienia i zobaczymy co jest nie tak.

Na początek możesz spróbować ustawić moc minimalną pompy w kotle na około 80-90% pod kodem 234-menu-paretry kotła-ogrzewanie2- min moc pompy co. I obserwuj co się dzieje z temp powrotu.

Cube będzie docelowo dopisany do strefy 2, a strefa 1 będzie zmieniać temperaturę dlatego że sam kocioł będzie polegał na sondzie zewnętrznej.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa ustawiona na min. 80, max. 100. Bez zmian, powrót do pieca z MGM zimny,  pompa grzejnikowa strefy 1 na włączonej termoregulacji jakby nie podawała ciepła w ogóle, przy wyłączonym auto coś tam puszcza, ale zasilanie z kotła w tym czasie gorące, palnik naparza, nie wiem co się dzieje z tą mocą, jakby to sprzęgło blokowało. W menu kotła temperatura powrotu pokazana 49 stopni. Chyba w kotle, w bypasie, bo rurka powrotu zimna.

Edytowane przez skuzmik
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko potwierdzić moje pierwotne przypuszczenia - filozofia MGM jest taka, że temperaturami strefy 1 zarządza kocioł, a strefy 2 kocioł + CUBE, z tym że CUBE jest nadrzędny? Jeśli zdecyduję się na używanie termoregulacji (opieram się póki co na danych z internetu nie fizycznej sondzie, ale te w moim rejonie są realne), to czy kocioł strefą 1 będzie jednak zarządzał w oparciu o CUBE i temperaturę z internetu? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pół soboty serwisanci grzebali przy kotle, rozbierając go po kolei. Dzień wcześniej ustawiłem pompę na 100%, wyłączyłem termoregulację i wreszcie zaczęły grzać grzejniki. W tej chwili sytuacja jest taka: kocioł pracuje, grzejniki grzeją, ale wyłączyłem termoregulację, wspomnianą pompę dałem na 100%. Serwisanci cały czas skupiają się na "oporze w instalacji". Chodzi o to, że temperatury zasilania i powrotu kotła odczytywane z menu nie są adekwatne do rzeczywistości tzn. zasilania jest np. 50, powrotu 47, a w rzeczywistości powrót jest dużo chłodniejszy, więc to temperatura jak tłumaczą w wymienniku, że bypass czując opór zawraca nagrzaną, wodę. Sprawdzali już filtry, wymiennik, a nawet podmieniali pompę w kotle. Cały czas jest jakby zbyt słaby obieg wody pomiędzy kotłem a sprzęgłem. W sprzęgle to chyba nie ma co się "przytkać"? Jutro wymieniają bypass, bo nic innego już chyba nie pozostaje. 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Minął tydzień od wizyty serwisantów. Kocioł grzeje, w większości  chodzi na minimalnej mocy 2kW, a mimo to w tydzień poszły 2 butle propanu po 30kg. Czy to możliwe? W domu 22-23 stopnie, w dzień gdy nas nie ma kocioł wyłączony (temperatura wtedy spada do 21 stopni). Czy to możliwe, takie zużycie? Nie wiem już co więcej mogę zrobić. Trochę to za dużo jak na dobrze ocieplony dom z rekuperacją,

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dużo, jedno jest pewne nigdy LPG nie wyjdzie cię taniej niż gaz ziemny. 

Wracając do tematu kotła, wymieniony bypass, czy coś innego?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony bypass, dodatkowo rozebrana i złożona pompa obiegu wysokotemperaturowego (podobno wszystko było z nią ok) oraz zmniejszone przepływy na podłogówce. Kocioł kazałem ponownie skalibrować, bo był ustawiony na NRG. Teraz kalibracja typowo pod LPG. Cóź, wiem, że propan droższy od ziemnego, ale nawet instalator który montował mi kocioł zużywa 1 butlę na 5-6 dni, a nie ma rekuperacji i posiada "zwykłego" Termeta. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się wypowiadał w kwestii lpg/gaz ziemny bo w sieci jest wiele praktycznych informacji ludzi którzy przechodzili z jednego paliwa na drugie. Ja mogę podzielić się informacjami z przejścia z ekogroszek na gz50.

W temacie rekuperacji napiszę  tak, żadna nie będzie tak skuteczna jak taka wentylacja grawitacyjna w której są pozatykane kratki papierami, lub ich nie ma wcale w domu. Może instalator taką posiada? Rekuperacja przynosi realne oszczędności w porównaniu do domu w którym jest wentylacja grawitacyjna z dopływem zimnego powietrza z zewnątrz poprzez nawiewniki lub rozszczelnienie okien.  

Też mam w domu rekuperację, rachunki za ogrzewanie są takie same jak przed jej zainstalowaniem, zyskałem tylko lub aż po jej uruchomieniu świeże powietrze, praktycznie brak parujących okien i niemalże momentalnie zniknięcie kilku ognisk pleśni za meblami i po kątach domu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie spodziewałem się jakiś szałowych oszczędności na reku, ale też nigdy w życiu nie spodziewałbym się ogrzewania nowego domu za 300 zł na tydzień.

Ufff ... znów spędzam w kotłowni za dużo czasu. Przekombinowałem, zmieniłem parametr 2.3.1 "Moc max CO regulowana" na 65,  2.3.2 "Moc max CWU %" na 80 i 2.3.4 "Moc max CO %" na 60. No i kocioł zablokował się. Oczywiście potrzebna była ponowna kalibracja - coś, czego kolejni serwisanci nie mogli przejść. W końcu po godzinie jakoś mi się udało (pompy na maksa i druga strefa jako wysokotemperaturowa, dopiero wtedy przegrzew nie wystąpił i kocioł przeszedł kalibrację). Wolałbym już nic w tych parametrach nie tykać, bo więcej kalibracji nie chcę robić. Mogą te parametry zostać?

Muszę chyba spisać wszystkie nastawy i podzielić się nimi tutaj na forum. Może diabeł tkwi w jakimś szczególe?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko - termoregulacja na razie wyłączona, funkcja komfort w tej chwili też. Ustawienia temperatury w strefie 1 - 45 stopni, w strefie 2 - 30.

2.0.0 Ustawienie temperatury CWU: 45
2.0.1 Wstępne podgrzanie CWU: 0
2.0.2 Rodzaj gazu: 1

2.2.0 Powolne zapalanie: 44
2.2.5 Opóźnienie włączenia CO: 0

2.3.1 Moc max CO regulowana: 65
2.3.2 Moc nax CWU %: 80
2.3.3 Moc min CWU %: 1
2.3.4 Moc max CO %: 60
2.3.5 Tryb opóźnienia zapłonu: 1
2.3.6 Czas opóźnienia zapłonu: 3
2.3.8 Kontrola prędkości pompy: 2
2.3.9 Ustawienie dT pompy do modulacji: 20

2.4.3 Post wentylacja CO: 0
2.4.4 Czas funkcji BOOST: 60
2.4.5 Max PWM pompa: 99
2.4.6 Min PWM pompa: 80
2.4.7 Urządzenie kontroli ciśnienia: 2
2.4.9 Korekta temp zewnętrznej: 0

4.2.0 Zakres temp strefa 1: 1
4.2.1 Termoregulacja: 3
4.2.2 Krzywa grzewcza: 1.6
4.2.3 Przesunięcie równoległe: 0
4.2.4 Wpływ czujnika pomieszczenia: 10
4.2.5 Max T: 65
4.2.6 Min T: 40

4.4.0 Modulacja pompy strefy: 0
4.4.1 Delta T dla modulacji pompy: 20
4.4.2 Stała prędkość pompy: 60

5.2.0 Zakres temp strefa 1: 0
5.2.1 Termoregulacja: 2
5.2.2 Krzywa grzewcza: 0.6
5.2.3 Przesunięcie równoległe: 0
5.2.4 Wpływ czujnika pomieszczenia: 2
5.2.5 Max T: 45
5.2.6 Min T: 20

5.4.0 Modulacja pompy strefy: 0
5.4.1 Delta T dla modulacji pompy: 7
4.4.2 Stała prędkość pompy: 70

7.2.0 Schemat hydrauliczny: 2
7.2.1 Korekta temp zasilania 1
7.2.2 i 7.2.3 : 0

Edytowane przez skuzmik
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomijając to że mam tylko jedną strefę brak menu 7.x.x a 5.x.x nie ustawiona, jest podobnie, czas funkcji boost 2.4.4 mam na 60 i 2.1.4 nie podałeś jest na 1 u mnie

Mam nieco inaczej zakres RPM pompy ale to też wynika z innej instalacji niż u Ciebie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej średnicy i długość ma wkład kominowy, ile jest kolan od kotła do wylotu na dachu?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rura 60/100. Kupiłem 7m - został ponad 1 m. niewykorzystany. Kolana 2 - od kotła w komin i w kominie.

2.1.4 mam też na 1. Pompę w kotle właśnie zmniejszyłem min. na 60. Może niepotrzebnie tak pogania? Jak był przegrzew serwisanci tak ustawili. Jakie RPM dla pompy w kotle ustawić (mam MGM czyli sprzęgło).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Superzajac
      Witajcie. Mam następujący problem. Kocioł ariston clas one 24. Piec pracuje bez zarzutu ale grzejniki podczs pracy na dole są prawie zimne. Sześć obwodów z rozdzielacza tj. 3 po jednym grzejniku, 2 po dwa grzejniki i 1 to trzy grzejniki. Instalacja rurami PEX 16 . grzejniki dwupanelowe + 2 łazienkowe. Czy przyczyną może być za mały przekrój rur  i czy może da się na tym kotle trchę zwiększyć przepływ na pompie i to by coś pomogło? Proszę o pomoc.
    • Przez Michał-
      Witam,
      posiadam kocioł gazowy Ariston Clas One System 24 ze sterownikiem salonowym Cube S Net. Instalacja CO to 2x70m2 w "podłogówce" (parter + piętro) bez jakiegokolwiek grzejnika. Obydwa piętra mają swoje oddzielne rozdzielacze z rotametrami. Na razie nie ma też żadnej dodatkowej pompy CO (nie licząc tej w piecu) ani żadnych zaworów trójdrożnych. Po prostu temperatura zadana na kotle jest równa tej która wpuszczana jest do podłogi.
      Ogólny problem polega na tym, że kocioł wyłącza ogrzewanie podłogowe w określonych ramach czasowych w zależności od zadanej temperatury na samym kotle. Dla przykładu:
      Ustawienie temp. CO na kotle 30'C to ciągła praca kotła przez ok. 3 godziny po czym piec nagle wyłącza ogrzewanie a pozostawia pracującą pompę na 3 minuty. Po 3 minutach piec znowu próbuje włączyć ogrzewanie CO. Niestety taka praca od tej pory trwa nieprzerwanie i kocioł non stop załącza grzanie podłogi i momentalnie je wyłącza. Może tak robić całą noc. Jedyne co pomaga żeby znowu zaczął grzać podłogę to wyłączenie kotła na kilka godzin aby po prostu "wystygł" i ponowne załączenie. Wtedy znowu przez 3 godziny kocioł będzie grzał podłogę do momentu wyłączenia się i taktowania.
      Dodam, że sterownik salonowy Cube S Net dla testów był na 100% ustawiony na żądanie grzania a więc wymusza pracę kotła bez względu na to czy temperatura na salonie została już osiągnięta czy też nie. 
      Ciekawostką jest to, że nastawienie temp. CO na piecu na 40 stopni (oraz to, że piec jest odpalany na zimno - jest schłodony) skutkuje tym, że kocioł będzie pracował przez ok. 4 godziny. Po 4 godzinach wyłączy ogrzewanie i znowu będzie taktował.
      Przy nastawie 43 stopni (i pewności, że kocioł jest zimny i wcześniej nie pracował kilku godzin) kocioł będzie grzał podłogę przez ok. 4,5 godziny po czym przestanie ją grzać i będzie taktował. 
       
      Kilka dodatkowych danych:
      Aby dojść do powyższych wniosków zmarnowałem sporo czasu i pieniędzy: 3 pełne serwisy pieca w skład których wchodziło: czyszczenie filtra CO na powrocie, drugiego filtra CO (mniejszego) w samym piecu, czyszczenie pompy obiegowej, dwa razy odpowietrzano podłogówkę pompą, czyszczono instalację CO chemią, wymieniono mi kompletnie całą wodę na obu kondygnacjach. Wszystko to zrobiono dlatego, że istniało podejrzenie że jest brudna woda w układzie i nie ma przepływu w CO. Dodam, że wymiennika ciepła nie czyszczono ani razu a sam kocioł ma przepracowane raptem 8 miesięcy z czego może 3 miesiące na grzaniu podłogi a reszta na grzaniu CWU. Z grzaniem CWU nigdy nie było problemu. Cały układ jest nowy bo dom jest nowy więc nie jest to stara zawalona instalacja. 
      Jeszcze jeden moim zdaniem ważny punkt: pompa obiegowa w kotle nie wydala z metrażem mojego domu. Przepływy które uzyskuję (mierzone na rotametrach) to ledwo 1 na najdłuższych pętlach a max. 1,5 na najkrótszych pętlach w odległości do 1,5m od kotła więc aktualnie grzeję podłogę na zmianę tzn. 3 godziny parter a potem zamykam parter i odkręcam piętro no i czekam kilka godzin aż się piec schłodzi. Wtedy wiem, że mi się wyłączy za ok. 4 godziny przy nastawie podłogi na aż 43 stopnie! Przy nastawie 30 stopni nie ma sensu załączać kotła bo za 3 godziny się wyłączy a temperatura nawet nie wzrośnie bo podłoga się nie dogrzeje. 
       
      Do 2 tygodni będę miał wrzuconą drugą pompę CO która wymusi jakieś normalne przepływy na rotametrach i dorzucę do tego oczywiście sprzęgło hydrauliczne. 
       
      Pytanie co może być przyczyną takiego zachowania się pieca?
    • Przez Bartass89
      Na wstępie chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post, a więc witam.

      Mam dylemat jaki kupić sterownik do kotła Ariston Clas One B 24kw, nowy dom, świeżo uruchomione ogrzewanie, podłogówka po całości, 140 metrów użytkowych, dwie szafy rozdzielcze (jedna parter i druga na poddaszu) z pompami mieszającymi. Docelowo chciałbym założyć siłowniki na sekcje + sterowniki w każdym pokoju i łazienkach, ale to odległy temat. Więc na początek chciałbym chociaż jeden rok przetestować jak to ogrzewanie będzie się sprawować bez tych wszystkich bajerów bo może się to okazać po prostu zbędne.
      Moje pytanie brzmi jaki dobrać do tego pieca sterownik? Czy sterownik Aristona Cube S Net będzie dobry? Czy idzie połączyć go z piecem bezprzewodowo? Bo z tego co widziałem idzie tylko po kablu. Jeśli nie ten sterownik to jaki, który ma możliwość bezprzewodowego połączenia z piecem? Nie znam się na tym, przez to pytam, ale ponoć sterowniki dwustanowe (on/off) nie są zbytnio polecane do podłogówki, lepiej sprawują się takie, które modulują mocą kotła.
      Czy ktoś może mi coś doradzić?
      Z góry dziękuję
    • Przez dariuszpce
      Jestem posiadaczem kotła Ariston Clas Premium Evo 24 Ff Eu (3300697). Dzisiaj zauważyłem, że ciśnienie na piecu spadło do ok 0,7 (wcześniej ok. 1,5). Pierwsza myśl - wyciek!. To trzeba dopuścić i szukać gdzie kapie... Niestety, podczas dopuszczania wody słyszę dziwny odgłos przeplatany z piskiem, a poziom ciśnienia stoi w miejscu. Spróbowałem delikatnie po raz drugi - i to samo. Nie będę dopuszczać więcej wody bo jeszcze przesadzę... Nadmienię, że kocioł pracuje puki co normalnie. Coż to może być ???
      Niestety nie mogę usunąć powyższego postu. Spróbowałem jednak trzeci raz i jakby nigdy nic udało się dopuścić wody. Wycieku też nigdzie nie widać. Jeżeli będzie nadal spadać ciśnienie to pewnie trzeba będzie szukać usterko w samym piecu....
    • Przez nagrzany
      Cześć! Mam pytanie dotyczące pieca gazowego: Ariston Class One - chciałbym podłączyć do pieca dwa osobne sterowniki pokojowe(jeden na parterze i drugi na piętrze, dosyć popularny temat :) ) i w związku z tym mam pytanie co do złącza TA2 na płycie głównej pieca: czy dobrze rozumiem instrukcje serwisową, że do tego złącza moge podpiąć drugi sterownik dwustanowy(on/off)? Oczywiście zmieniając w piecu wymagane parametry (223 na 1 - Wybór Termostatu podłogowego(0) lub Termostatu pokojowego strefa 2(1)) - i pytanie czy efekt będzie taki o jakim myślę: jeżeli którykolwiek ze sterowników zgłosi żądanie grzania to piec zacznie grzać, tak? Z góry dzięki za pomoc! 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.