DKOW Opublikowano 12 Listopada 2018 #1 Opublikowano 12 Listopada 2018 Witam, proszę o pomoc, jestem totalnym laikiem w sprawach instalacji, schemat w załączeniu, mam kocioł Beretta Exclusive Green RSI oraz 2 rozdzielacze, 1 do podłogówki 6 obiegów: ma pompę Wilo Yonos ParaRS25/6 RKA W M z pokrętłem które ustawiłem na 3 w prawo, oraz zawór mieszający który ustawiłem na 2. Drugi rozdzielacz z rotametrami do grzejników 12 szt, cała podłogówka oraz 8 szt grzejników jest zamykana/otwierana elektrozaworami, które są sterowanie czujnikami temperatury w odpowiednich pomieszczeniach, wszystkim zarządza serwer F&F automatyki domowej (firma z Pabianic), spadek temp z pomieszczeniu o 0,1 stopnia otwiera grzejnik lub pętlę podłogową, 2 drabinki i 2 grzejniki garaż - są na zwykłych termostatach -brak elekrozaworów na rozdzielaczu) moje pytanie jest następujące, gdy otwarte są wszystkie grzejniki lub ich większość (duży odbiór) wszystko ładnie chodzi, natomiast w sytuacji gdy np otwarta jest tylko jedna 39m petla podłogówki pompa w piecu beretta wchodzi na wysokie obroty (3 kropki), bulgocze i rośnie różnica ciśnienia pomiędzy zasilaniem i powrotem, otwarcie 1 większego grzejnika (nie drabinki) - powrót do normy. czy to normalne zjawisko? jak je zlikwidować? celem jest aby otwierały się nawet pojedyncze obwody w razie potrzeby i nie powodowało to tychże wahań ciśnienia i jego spadku. z góry dziękuję za sugestie
sambor Opublikowano 12 Listopada 2018 #2 Opublikowano 12 Listopada 2018 Ta instalacja to typowy przykład złego wykonania - za kotłem powinno być sprzęgło a za nim dopiero pompy na odbiory. Inaczej będzie to co autor tego tematu opisuje. Dodatkowo jak są rozdzielacze z siłownikami to muszą być pompy z autoadaptem- wtedy pompa sama się dostosuje do instalacji.