Skocz do zawartości
  • Witaj na naszym forum o ogrzewaniu!

    Na forum znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań związanych z ogrzewaniem. Zachęcamy do rejestracji po której: będziesz miał(a) możliwość pisania postów, zobaczysz wszystkie zdjęcia i schematy, staniesz się częścią naszego forum :) Zapraszamy...

tomszar

Junkers Proszę o pomoc - instalacja pieca Junkers Cdrapur Smart ZSB 14-5C

Rekomendowane odpowiedzi

Budynek jednorodzinny 130m, styropian 15cm mieszkamy od 5 lat dopiero od tego roku mamy gaz, wcześniej ogrzewalismy dom drzewem i węglem, w załaczeniu zdjęcia kotłowni i tablica rozdzielaczy która jest wbudowana na klatce schodowej, mam dwa obiegi 270 metrów podłogówki i grzejniki w pokojach. I tutaj jest problem instalator Junkersa mówi że nie można zainstalować sprzęgła bo z kotłowni do rozdzielaczy jest jedno zasilenie, jak prawidłowo zainstalować ten piec, z góry wszystkim dziękuję za pomoc

tmp-cam-90125202.jpg

tmp-cam-702124434.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla kotła gazowego ta inst jest totalnie skopana. 

Nie podajesz czy ten stary kocioł zostaje?

Aby było dobrze to do wymiany rozdzielacz podłogówki , nowy pion do podłogówki oraz bojler - nie wiem czy automatyka kotła na gaz obsłuży mieszacz, ogólnie duużo pracy.

Ponadto nie rozumiem - piszesz że  masz 270m podłogówki w dwóch obiegach a ja widzę 4 obiegi - wyjaśnij to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałbym aby stary kocioł został w razie w., tak jak piszesz mam 4 obiegi chodziło mi o to ze mam podłogówkę i grzejniki, co masz na myśli do wymiany rozdzielacz podłogówki i nowy pion?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego tak łatwo nie wykonasz - aby oba kotły razem pracowały to trzeba albo stary kocioł w układzie zamkniętym - wątpię aby wytrzymał albo dać do kotła starego wymiennik i inst spiąć z nowym kotłem za wymiennikiem.

Drugą sprawą jest automatyka układu, która obecnie jest tylko ręczna - a powinna być sterowana temp zewnętrzną.

Były kiedyś takie układy współpracy 2 kotłow na forum - poszukaj , może coś znajdziesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to rzeczywiście dość skomplikowane a gdybym usuną stary piec, tak jak piszesz mam 4 obiegi chodziło mi o to ze mam podłogówkę i grzejniki, co masz na myśli do wymiany rozdzielacz podłogówki i nowy pion?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie o czymś takim myślałem, tylko brak naczynia przeponowego od CO - to co w kotle to za mało.

Ale na tak "bogaty " układ to kolega pewnie się nie zdecyduje, ponadto sterownik kotła gazowego tego chyba  nie "pociągnie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp. pozostaje mi tylko piec gazowy tylko podpowiedzcie jak stary układ przerobić, sambor coś pisałeś " Aby było dobrze to do wymiany rozdzielacz podłogówki , nowy pion do podłogówki", wspomne że rozdzielacz mam pod klatką schodową, instalator mówi że sprzegła nie da rady podpiąć, jak to wszytko zrobić aby dobrze działało? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W starszych materiałach projektowych Junkersa kocioł ZSB 14-3 bez problemu był podpinany pod sprzęgło i automatykę 2 obiegów grzejnych \

Nie wiem jak dokładnie wygląda sprawa z tym nowszym 14-5C z tego tematu - tu trzeba spytać w dziale pomocy technicznej.

Podejrzewam że tak samo, ale wtedy to trzeba kompletnie rozgrzebać instalację.

Podepnij nowy kocioł pod starą instalację i zobaczysz jak to działa, pewnie będzie działać, tylko będzie dość dużo gazu szło - o jakieś 30-50% więcej niż przy prawidłowo dobranych grzejnikach i instalacji wykonanej wg schematu firmowego.

Na ten moment sprzęgło ci nie potrzebne

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sambor możesz rzucić jakiś schemat pod sprzęgło i automatykę 2 obiegów grzejnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Proszę

Miłej przeróki

JUNEKRS_pomoce 12-13.pdf

 

Edytowane przez sambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Największym problemem autora tematu jest brak dodatkowej pary rur(powrót/ zasilanie) które powinny doprowadzać czynnik grzewczy do rozdzielacza podłogówki(do tej skrzynki na zdj.w pierwszym poście)Obawiam się że w wykończonym domu nie będzie możliwości aby je tam doprowadzić.Z tego powodu instalator Junkersa stwierdził że nie ma możliwości zamontowania sprzęgła hydraulicznego.Co do schematu to raczej jak w załączniku.Przedstawione pomoce Junkersa nie są już aktualne.

Junkers.jpg

Edytowane przez odpowietrznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki śliczne za podpowiedzi, po przemyśleniach podepnę piec na ten sezon bez przeróbek zobaczę jak to będzie chodzić i ile pójdzie gazu, mam jeszcze pytanie , gdy był instalator junkersa strzelił kwotę 8500zł za podpięcie Junkersa Cerapur smart ZSB 14-5C plus regulator pogodowy cw400 bez przeróbek pod sprzęgło itd. nie wyliczył ile poszczególne elementy będą kosztować to mi się nie spodobało, następnie był instalator Buderusa, który zaproponował mi piec buderusa logamax plus GB072(K)V2 14KW plus regulator pogodowy za 5700zł itd, każdy element mi powiedział ile bedzie kosztował w sumie mi wyliczył 7500-8000zł, co myślicie o tych piecach, który wybrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech człowieku zaczynasz gonić w piętkę - rozpisz sobie zalety jednego i drugiego ( buderus tak naprawdę ma 13kW- sprawdź na jego stronie).

Ponadto trzeba patrzyć jak się te kotły wpasują w to co masz lub chcesz mieć po przeróbkach.

Ponadto kocioł gazowy dobiera się tak aby praca na grzaniu CW nie przekraczała 20-30 minut.

Po prostu w tedy kocioł nie grzeje domu i dom stygnie, aby zminimalizować tą przerwę moc kotła gazowego jest dobierana do pojemności zbiornika CW.

 

Jak nie chcesz nic przerabiać to bierz jak najtańszy, byle był serwis w okolicy - do tego polski Termet nie jest zły.
Co z kominem do tego kotła?

Jaką masz pojemność swojego bojlera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Och Sambor co ja z tobą mam najlepiej bym się z tobą na piwie spotkał i byś mi doradził, co do komina poziomy przez ścianę zewnętrzną, bedę miał pompę ciepła 270l typu split zewnętrzny baniak w środku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przepisy zezwalają na wyrzut spalin przez ścianę dla kotłów o mocy do 21kW Niby planowana 14ka się mieści ale trzeba mieć ten fakt na uwadze gdyby była zmiana decyzji na większy kocioł z uwagi na ewentualnie sporej wielkości zasobnik

I masz do wymiany obecny zasobnik(dwupłaszczowy) chyba że on zostanie dla kotła na paliwo stałe 

a do kotła gazowego musi być z wężownicą na co zresztą kol.Sambor zwracał uwagę.

Chcąc aby był jeden zasobnik dla obu kotłów przy założeniu że kocioł na paliwo stałe w obiegu otwartym musi być zasobnik z dwiema wężownicami jak to zresztą widać na załączonym w jednym z powyższych postów obrazku

Edytowane przez odpowietrznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tomszar napisał:

Och Sambor co ja z tobą mam najlepiej bym się z tobą na piwie spotkał i byś mi doradził,

Nigdy w życiu- ! piwa to bym się nie napił, za to od gadania i myślenia bolałaby mnie głowa .

To co ci podałem musi ci wystarczyć - albo zostawiasz inst i wtedy wystarczy najtańszy kocioł albo zmieniasz instalację i wtedy kocioł musi być taki aby pociągnął automatykę 2 obiegów grzewczych.

Ponadto nie podałeś jak masz dobrane grzejniki?

czy wystarczy im temp zasilania poniżej temp kondensacji - czyli poniżej 55C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki śliczne za porady, grzejniki mam płytowe buderusa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Producent grzejników nic nie powie o ich temp pracy - jak je dobierałeś do wielkości pomieszczenia?

Przykładowo grzejnik 22 ( 2 płyty grzejne)  prod Kermi przy parametrach zasilania 70/55C i temp w pom 20C ma moc 1338W/1 m, ale już ten sam grzejnik dla temp zasilania 55/45C ma moc 858W/1m czyli tylko 2/3 poprzedniej mocy i często po zmianie kotła z weglowego na gaz i temp zasilania poniżej 55C  grzejniki są za małe w stosunku do założeń projektu.

To trzeba też sprawdzić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sambor już więcej nic nie pisz bo w...... wszystko w kosmos, a tak na poważnie ogladam te grzejniki do około i nie mogę zamieść żadnych parametrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomierz je, weź katalog buderusa z grzejnikami i będzie moc każdego z grzejników jak masz wynik z CW to masz tam moc jednostkową na m2 i to trzeba porównać z tym co masz i co będziesz miał po obniżeniu temperatury zasilania

Łatwo, prosto i przyjemnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo łapię ustaliłem że mam buderus vc-profil 22 o rozmiarach 500x800 500x1000 500x1200 600x400 600x700 600x800 600x100

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A jakieś wyniki ze strony cieplowłaściew.pl masz?

Jak nie to wejdź na tą stronę i wypełnij co trzeba i będzie wynik, który podasz, najlepiej link.

 

Jaką temp wody podawałeś do tej pory na te grzejniki?

Edytowane przez sambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Suma mocy grzejników dla temp zasilania 70C wychodzi ci 7,6kW wg katalogowych danych, wg CW jest 7,4kW

Dla temp zasilania 55C będzie to za mało o ok  1/3 - 4860W czyli kocioł pracując na temp kondensacji nie ogrzeje domu przy temp poniżej -8C.

Wtedy trzeba będzie podnieść temp wody i puszczać ostro w licznik.

Edytowane przez sambor
popr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez alfiorz
      Witam
      posiadam wspomniany wyzej kociol i interesuje mnie kwestia jego zasady dzialania a mianowicie jak dlugo powinien grzac centralne. W tej chwili z temperatury 37 stopni podgrzewa wode do 50* w 20sekund i gasnie. Przebija temperature do 60* i odpala sie dopiero gdzies przy ok.34-35stopni. Kociol powinien wychodzic z trybu startowego ktory trwa 2 minuty a nie jest w stanie po przez szybkie nagrzanie co skutkuje cyklicznym zalaczaniem szybkim podgrzaniem i wylaczeniem. Kociol pracuje jako awaryjny gdy braknie peletu czyli uklad otwarty i w lato wykorzystany do grzania zasobnika. Dodam ze przezbrojony jest na propan. Mozliwe ze jest zbyt duza jego moc i powinienem zmniejszyc? Mam jeszcze zamontowana pogodowke oryginalna i zegar czasowy eu2d ktorego nie ogarniam kompletnie i jest wylaczony. Nie mam pojecia jak dlugo powinien nagrzewac do zadanej temperatury i jakie jest jego optymalne ustawienie oraz jakie powinny byc cisnienia gazu i jak je pomierzyc. Dom grzeje 100m2 plus piwnice 50m2 i pietro 100m2 na zamrozeniowa. Podstawowo lece na pelecie ale ostatnio mi braklo i wlaczylem kociolek i takie rzeczy sie dzialy. W zimie raz mialem uruchomiony to rowniez szybko dochodzil do temperatury.
    • Przez Anpal
      Witam, 
      Wymieniłem stary piec c.o gaz na nowy ceraclass zw24-2, wszystko wg. schematu jest ok, a jednak po napełnieniu instalacji okazało się że odkręcenie bieżącej wody powoduje ponowne spuszczanie jej z układu. Nie mam juz pomysłu co jest nie tak.
    • Przez zwojek
      Mam problem z piecem Junkers Cerapur Midi. Wodę ustawioną mam na poziom 1, kran ustawiony w 100% na wodę gorącą i temperatura wody jest ok, jednakże podczas krótkiej kilkuminutowej kąpieli (prysznic) potrafią wystąpić znaczne wahania temperatury wody. Na początku, wiadomo przez 20 sekund leci zimna, potem leci w pożądanej temperaturze, aż nagle przez 5-10 sekund gorąca, aż parzy, a potem od razu dużo chłodniejsza. Tak się dzieje nawet 2 razy na 5 minutową kąpiel. Serwisant był dwa razy - temperatura na wyświetlaczu w normie, płomień sprawdzał, w normie, podłączył jakieś urządzenie i twierdzi, że wszystko w normie, tymczasem problem występuje i jest, delikatnie mówiąc, mega irytujący. Czy to jest w normie? Każdy piec przepływowy tak ma? Czy może występuje jakiś problem? Boję się wzywać 3 raz serwisanta w ciemno, bo w końcu mogą mnie obciążyć kosztami. Uprzejmie proszę o pomoc i opinię.
    • Przez blachaxxx
      Witam mam taki dylemat , posiadam kocioł junkers kondensat, i teraz tak czy ustawić go np na 60stopni
      I podpiąć pokojowy regulator temeratury czy ustawić na 45 stopni aby chodził non stop. Wiadomo iż budynek wezmie tyle ile potrzebuje ale to jest „budowa” i przy obecnym ustawieniu (45 stopni bez regulatora)osiągam max 10 stopni.
      W drugim domu mam również gazowy kocioł i jak ustawie go na minimum to nie jest w stanie dogrzać do 23 stopni natomiast jak ustawie go na 65 stopni to na saybko dogrzewa i chodzi kilka razy w ciagu dnia.
      Wracając do tematu pomijam już fakt kondensacji gdyż nie mam i nie będe miał podłogówki wiec minimalna temperatura i tak nie wchodzi w gre.
       
       
      Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
    • Przez Ds3
      Witam!
       
      W moim nowym mieszkaniu został zainstalowany piec Junkers Cerapur Compact ZWB 24-1 DE. Piec został skonfigurowany dla mojego mieszkania przez serwisanta. Jedynie co miałem samemu skorygować to punkt B na wykresie "krzywa grzewcza". Niestety ale piec został zresetowany przez mojego brata, który przytrzymał (jakże w pięknym miejscu umieszczony) przycisk reset. Wczoraj postanowiłem spróbować samemu skonfigurować piec. Piec grzeje ale chciałbym aby ktoś zerknął na moje ustawienia.
       
      Na początek kilka informacji. Mieszkanie ma powierzchnię 36m2, mieszkanie środkowe, budynek ocieplony. Temperatura bez grzania waha się pomiędzy 15 a 17*C. 4 kaloryfery, w tym jeden drabinkowy (łazienka). Do pieca podłączony jest zew. czujnik temp. oraz sterownik umieszczony w głównym pokoju - euroster 2006.
       
      Konfiguracja pieca:
      Maksymalna dopuszczona moc podgrzewania c.w.u. [kW]  - ustawione mam 70
      Maksymalna temperatura na zasilaniu - ustawione 65*C
      Punkt B krzywej grzania przy regulacji wg temperatury zewnętrznej - ustawione 45*C
      Punkt A krzywej grzania przy regulacji wg temperatury zewnętrznej - ustawione 60*C
       
      Temp. jaką ustawiłem to 60*C
       
      Reszta funkcji bez zmian. Jak w ogóle powinien zachowywać się taki piec? U mnie wygląda to w taki sposób, że pomimo ustawionej temp. 60*C, piec wyłącza grzanie przy ok. 57*C - w efekcie, nigdy nie dobija do 60*C. Piec po dobiciu do ~57*C wyłącza grzanie i następnie włącza się przy ok. 44*C. Ta histereza jest najprawdopodobniej spowodowana ustawieniem "Automatyczny interwał czasowy między wyłączeniem i ponownym włączeniem palnika.". Czyli dostosowuje się do warunków zew. 
       
      Tutaj jest instrukcja od tego pieca: http://cdn19.pb.smcloud.net/t/files/72/f8/45/b19689a7a9/zwbzsb-1424-1-instrukcja-montazu.pdf 
      Na stronie 24 zaczyna się konfiguracja.
       
      Z góry dziękuję!
      Pozdrawiam!
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.