Skocz do zawartości
radziu111

Junkers Junkers ZSB 14-5 napełnienie instalacji CO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 
Bardzo proszę o ocenę poprawności podłączenia kotła Junkers Cerapur ZSB 14-5 z zasobnikiem. Chodzi mi głównie o logikę napełnienia instalacji CO. Czy napełnienie instalacji CO przez powrót z wężownicy zasobnika jest właściwe?. Wiem, że powrót z instalacji CO i wężownicy zasobnika idą do zaworu trójdrogowego w kotle. Na zdjęciu te dwa nyple 3/4 cala mają być połączone ze sobą wężykiem. Czy takie połączenie jest właściwe? Czy napełnienie instalacji CO nie powinno być wpięte w powrót CO przy kotle? Na dwóch ostatnich zdjęciach jest przykład połączenia powrotu z wężownicy zasobnika z powrotem do CO w kotle. Ma to prawo funkcjonować bez kłopotów?

20190428_160512.jpg

20190428_160532.jpg

20190428_160539.jpg

IMG_3396.JPG

IMG_3155.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Czyli rozumiem, że takie podłączenie zda egzamin? Na powrocie z wężownicy zasobnika może przydałby się zawór zwrotny w kierunku do kotła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej zda egzamin.

Prawidłowo powinny być: ZW -> zawór odcinający -> zawór zwrotny -> wężyk elastyczny -> zawór odcinający -> obieg kotłowy.

Na domach ja zawsze pomijam zawór zwrotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie dołożyłem zawór zwrotny na powrocie z wężownicy, obróciłem pompę cyrkulacji i wymieniłem naczynie przeponowe na niebieskie ( do c.w.u 10 bar). Mam natomiast jeszcze jedno pytanie. Do obiegu cyrkulacji junkers w miejsce zaślepki ma zestaw przyłączeniowy ZL-102-1 (rurka cyrkulacyjna). Czy podłączając pompę cyrkulacyjną bez tej rurki (tylko przez redukcję 1 1/2" na 3/4") będzie to działać prawidłowo ? ( ciepła woda będzie wracać do zasobnika z pominięciem tej rurki z zestawu)

20190501_132640.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie, tylko rurka jest po to, żeby tę ciepłą wodę wprowadzić niżej do zbiornika. U Ciebie też będzie to działać, tylko nie będziesz miał tak przemieszanej wody w zasobniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez hyden
      Witam

      Jestem w trakcie  przejścia z ogrzewania domu kotłem węglowym  na ogrzewanie kotłem gazowym 
      Chciałbym prosić o pomoc w kilku kwestiach

      Dom 130 m2 parter + poddasze, cała instalacja grzejnikowa  panelowe, całość w miedzi 
      parter 5 grzejników 
      poddasze 4 grzejniki przy obecnej zimie 2 z nich praktycznie zakręcone na termostatach
      c.w.u 120 L

      1. Wybór Konta, z tego co zwróciło moją uwagę to

      Buderus GB072 14kW moc min 3 kW 
       Buderus GB122i-15TH moc min 1.9 kW  nowość brak opinii na forum 
      Junkers Bosch Condens GC2300iW moc min 2,0 kW 
      moze cos z Valliant ?

       Tak naprawdę kocioł 2 i 3 to chyba to samo pod inna nazwa co myślicie ?

      2. Jakie sterowanie wybrać do instalacji grzejnikowej.

      Sterowanie pokojowe 
      Sterowanie pogodowe
      Automatyczne głowice termostatyczne 
      manualne głowice 

      dzieki za pomoc

       
    • Przez Fifcok
      Dzien dobry,
      posiadam piec Junkers ZWSB 30 4E dwufunkcyjny z zbiornikiem 48L
      Moje pytanie jest następujące, czy jeśli przed tym zbiornikiem wepnę bojler 200L ogrzewany prądem z paneli fotowoltaicznych to czy to ma sens, żeby oszczędzić gaz
      Chodzi o to, że jeśli cała woda zostanie zużyta w zbiorniku 200L, to żeby wtedy piec gazowy dogrzewał wodę, jeśli jest ona na odpowiednio niskim poziomie (piec gazowy uruchamia się wtedy, gdy temperatura wody przepływająca przez niego spadnie poniżej 36°C), jeśli woda ze zbiornika jest wystarczająco ciepła (>36°C) piec gazowy nie grzeje swojego bojlera (48L)
      W załączniku umieszczam grafikę jakby to miało wyglądać.
      Proszę o pomoc w tej sprawie, czy woda gorąca przepływająca przez piec gazowy (zbiornik 48L z wężownicą), go nie uszkodzi i nie zakamieni?
      I druga sprawa, to czy nie zrobić tego na zaworach, że schodzę i przełączam jeśli woda w zbiorniku 200L grzanym prądem jest niewystarczająco ciepła?
       
      Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam

    • Przez goofy3
      Witam,
      mam pytanie odnośnie wyboru sterownika pokojowego czy też postawienia na głowice termostatyczne bezpośrednio na grzejnikach:
      - dopiero co wybudowany bliźniak, piętrowy 94m2
      - ogrzewanie tylko grzejnikami, brak podłogówki
      - pomieszczenia użytkowane na codzień - cały parter + połowa piętra
      - kocioł zamontowany przez dewelopera Junkers Cerapur 2200
      - dom pod Poznaniem (w tym roku nie wiem czy łącznie był tydzień mrozów...)
      Z tego co rozumiem to na kotle ustawiamy temperaturę (np. 55C) i kocioł sprawdza temperaturę wejścia/wyjścia, jeśli są inne niż ustalone, zaczyna grzać. Przy zastosowaniu głowic na grzejnikach, kocioł działa cały czas na tych samych ustawieniach, ilość ciepła wydzielana przez grzejnik jest regulowana przez głowicę. Czyli wydaje się to rozwiązaniem średnio ekonomicznym. Przy zastosowaniu sterownika pokojowego, to on reguluje tak temperaturę grzania kotła aby w pomieszczeniu wzorcowym ustawić daną temperaturę (nie zakładamy głowic na grzejniki lub odkręcamy na full). Lecz jeśli chodzi o dogrzanie pomieszczeń w pozostałych pomieszczeniach, może okazać się to problemem jeśli temperatura w pomieszczeniu wzorcowym będzie niższa (brak odpowiedniego ciepła w układzie). W praktyce chyba nie ma to większego znaczenia, bo raczej nikt nie ustawi 20C w salonie a w sypialni będzie chciał mieć 26C. Tak więc to rozwiązanie wydaje się bardziej ekonomiczne gdyż w układzie znajduje się taka ilość ciepła jaka jest potrzebna. Jednakże spotkałem się z opiniami że takie odpalanie kotła może zadziałać w drugą stronę i bardziej optymalne jest grzanie kotła w stałej temperaturze. Problem jednak jest taki że większość tematów z tym problemem jest sprzed kilku-kilkunastu lat. Technologia się zmienia, fizyka nie, ale czy to nadal ma przełożenie na nowoczesne piece i możliwości regulacji?
      Zależy nam małej wygodzie, całe życie żyliśmy w bloku, ogrzewanie z cieplika i nie było problemem regulowanie 2-3 grzejników. W domu jednak ilość grzejników się zwiększa i jakiś centralny system regulacji byłby wskazany. Dodatkowo, jeśli chodzi o wybór głowica-sterownik, z tego co zauważyłem podobny koszt jest zakupu sterownika kotła jak centralki i głowic wifi (przy rozsądnym podejściu, głowic wifi nie zakładałbym do łazienki czy pomieszczeń mało używanych). A zyskujemy możliwość zdalnej regulacji w wielu pomieszczeniach, a nie tylko wzorcowym. Kosztem auto regulacji kotła.
      Pytanie co jest lepszym rozwiązaniem? Temat będzie nas dotyczył dopiero w przyszłym sezonie grzewczym, ale jak zdecydujemy się na sterownik to trzeba by już na etapie wykończenia przemyśleć umiejscowienie.
      Może też do tego źle podchodzimy, dom i gazówka to jednak co innego niż blok i cieplik, w bloku wychodząc do pracy skręcamy grzejniki. Z tego co jednak wyczytałem przy gazówce w domu bardziej zalecane jest ustawienie stałej temperatury gdyż wtedy układ działa efektywniej i ekonomiczniej. 
      Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi lub linki do rzetelnych opracowań/artykułów, to co głównie znajduje to baaardzo ogólnikowe teksty lub skupiające się na podłogówce.
      Pozdrawiam serdecznie
      Marek
       
       
    • Przez tedi39
      Witam. Chciałbym się poradzić Szanownego Grona czy wstępnie dobrze wybrałem kocioł a mianowicie Junkers Cerapur Modul . kocioł o mocy 14 kw wraz z wbudowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo o poj. 100 litrów. Kocioł miałby ogrzewać dom gdzie jest 100 % podłogówki o powierzchni 160 mkw, dwie łazienki , budynek parterowy. Obliczone obciążenie cieplne budynku wynosi 11 KW. Symbol katalogowy to ZB S 14/100 3SE
       Pytania :
      1. Czy powinienem rozważyć  kocioł innej marki lub inną konfigurację ( zasobnik oddzielny )
      2. Czy odpowiedni będzie już istniejący ceramiczny  komin systemowy o srednicy 120 mm
      3. Jesli będzie 100% podłogówki opartej na dwu obwodach to czy potrzebuję jakiegoś zestawu mieszającego np. Afriso PrimoBox AZB211 
      4.Czy ten kociołek ,,wyrobi'' na dwie łazienki ?
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.