Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec do domu 80m2 wielopaliwowy


adiz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

planuje wymiane pieca w domu 80m2 piętrowym, w temacie piecy jestem kompletnym laikiem stąd moje pytania. Piec chciałbym wielopaliwowy,  ogrzewałbym dom + ciepła woda z solar i pieca. Nie mam pojęcia o jakiej mocy wybrać piec?? Jakie firmy możecie polecić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak wykazesz trochę inicjatywy i choć odrobinę poczytasz forum? Nikt z nas nie jest wróżka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepłowłaściwie.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - moim zdaniem tego typu komentarze niewiele wnoszą. Nie wiemy jaki dom - przykład:

prosty dom z cegły 80 metrów piętrowy, bez ocieplenia, prysznic na 2 osoby:

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/43jg

Cytat

 

Jakiej mocy kotła potrzebuje budynek

25kW to niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU)

 

Proponuję poczekać na dokładne wyliczenie. Inaczej w temacie zamiast merytorycznej dyskusji zrobi się bałagan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jameess napisał:

80m2 i piec 17KW, masz dom z dykty?

prosty dom z cegły, ale podwójny mur z (czymś w środku) niewiem czy próżnia czy styropian. bez zewnętrznego ocieplenia. 

poddasze i podpiwniczenie - niewiem jakie tam jest ocieplenie więc wpisywałem głupoty. faktycznie po tych pierwszych hejtach dam sobie spokój z resztą do dokładnych wyliczeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adiz

Pobierz bezpłatny program "sdg purmo" i tam obliczysz zapotrzebowanie na ciepło każdego pomieszczenia.

Potem wystarczy dodać zapotrzebowanie z każdego pomieszczenia plus c.w.u i wyjdzie Ci przybliżono moc kotła-lepsze to niż wpisywanie na ślepo danych na stronie ciepłowłaściwe.

Podajesz tam jedynie podstawowe dane-z resztą program jest intuicyjny,więc sam szybko się połapiesz,ale gdybyś potrzebował pomocy to pisz.

Odnośnik do komentarza