adiz Opublikowano 10 Maja 2018 #1 Opublikowano 10 Maja 2018 Witam, planuje wymiane pieca w domu 80m2 piętrowym, w temacie piecy jestem kompletnym laikiem stąd moje pytania. Piec chciałbym wielopaliwowy, ogrzewałbym dom + ciepła woda z solar i pieca. Nie mam pojęcia o jakiej mocy wybrać piec?? Jakie firmy możecie polecić?
hamis Opublikowano 10 Maja 2018 #2 Opublikowano 10 Maja 2018 Może jednak wykazesz trochę inicjatywy i choć odrobinę poczytasz forum? Nikt z nas nie jest wróżka...
adiz Opublikowano 10 Maja 2018 Autor #3 Opublikowano 10 Maja 2018 Jasne, trafna uwaga jednak najpierw trzeba wiedzieć czego szukać, proszę również o ciut zaangażowania może podpięcie jakiegoś tematu do przeczytania.
adiz Opublikowano 10 Maja 2018 Autor #5 Opublikowano 10 Maja 2018 super, będę musiał wstrzymać się z analizą do przyszłego tygodnia budynek jest z lat 60 i nie jestem pewien wszystkich wytycznych. z wstępnej analizy wyszedł kocioł 17kw
sambor Opublikowano 10 Maja 2018 #7 Opublikowano 10 Maja 2018 Raczej namiot, dawniej na szklarnię tyle się przyjmowało, teraz już mniej.
marcin Opublikowano 10 Maja 2018 #8 Opublikowano 10 Maja 2018 Panowie - moim zdaniem tego typu komentarze niewiele wnoszą. Nie wiemy jaki dom - przykład: prosty dom z cegły 80 metrów piętrowy, bez ocieplenia, prysznic na 2 osoby: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/43jg Cytat Jakiej mocy kotła potrzebuje budynek 25kW to niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU) Proponuję poczekać na dokładne wyliczenie. Inaczej w temacie zamiast merytorycznej dyskusji zrobi się bałagan.
adiz Opublikowano 11 Maja 2018 Autor #9 Opublikowano 11 Maja 2018 15 godzin temu, jameess napisał: 80m2 i piec 17KW, masz dom z dykty? prosty dom z cegły, ale podwójny mur z (czymś w środku) niewiem czy próżnia czy styropian. bez zewnętrznego ocieplenia. poddasze i podpiwniczenie - niewiem jakie tam jest ocieplenie więc wpisywałem głupoty. faktycznie po tych pierwszych hejtach dam sobie spokój z resztą do dokładnych wyliczeń.