Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak się żyje z kotłem dolnego spalania?


Juzef

Rekomendowane odpowiedzi

Uszanowanie

Chciałbym trochę przybliżyć cywilom światek dolniaków (o, tutaj) a sam nie mam bojowego doświadczenia z tymi kotłami. Tedy odwołuję się do zbiorowej mądrości tzw. praktyków: jakie są najistotniejsze różnice na plus jak i na minus gdy się zamienia górniaka na dolniaka? To, że się trudniej z początku rozpala albo dymi na kotłownię przy nieumiejętnym dokładaniu – to, jak mi się zdaje, wiadome.

Ile dni da się realnie palić bez konieczności wygaszania?
Na ile problemem byłby np. węgiel z twardymi kamieniami a na ile spiekający – w ogóle nie da się palić bo zawiśnie, idzie ale trzeba zamieszkać w kotłowni, czy jedyny ratunek to mieszanie z czymś innym?
Może ktoś ma porównanie górniak – dolniak – podajnik jeśli chodzi o obsługochłonność rozumianą jako liczba godzin lub dni pomiędzy kolejnymi niezbędnymi wizytami w kotłowni?

Wszelkie inne uwagi w temacie też mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61

Wydaje się że najmniej obsługowy to podajnikowiec następny to górniak a najwięcej uwagi trzeba poświęcić dolniakowi , dolniak fajny kocioł jak dobrze przemyślany ale z drugiej strony to ciężko do niego z opałem bo spiekający odpada a jest go chyba 80% w sprzedaży ,palenie drewnem to chyba dla sadomasochistów lub tych co mają je za darmo i tu wygrywa zdecydowanie górniak pomijam kopcenie choć to nie reguła jak ktoś potrafi ale za to spali każdy rodzaj węgla jaki by nie wrzucić czy to paskudztwa z taurona czy koksujący 34,2 ,płomienny czy gazowy wszystko zażre , no ale spaliny gorszej jakości niestety , palić też można nawet i cały sezon bez wygaszania chociaż tak nie powioonno palić się w górniakach ale bez problemu można i nic się nie zatka zasyfi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paląc drewnem to tylko dolniak bo : możliwość dokładania, ekonomia i czystość spalania.

Odnośnik do komentarza