Skocz do zawartości
IGNOROWANY

piec kostrzewy warmet SDS ceramik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam powtórnie, przepraszam że się nie odzywałem ale nie było o czym pisać, właśnie jestem po wizycie serwisanta z Kostrzewy ( wcześniej był serwisant z gorzowa ale nie dał rady.)Więc Serwisant z Kostrzewy naprawił dźwignię od ruchomych rusztów (przyspawał ją), natomiast zdziwił się temp na czopuchu-mówił że nie spotkał się jeszcze z tak wysoką. Niestety będzie potrzebował porady projektantów aby znaleźć przyczynę. Miałem źle zamontowany czujnik temp.był w otworze niżej., to niestety też nie było przyczyną wysokiej temp. na czopuchu.Podejrzewa również że przyczyną może być cegła szamotowa znajdująca się na samym dole, a właściwie jej ustawienie.

Na pewno się odezwę jak znajdzie przyczynę , jeszcze daję szansę Kostrzewie,

 

Witam. Czujnik temp. - to, że jest włożony w otwór, to za mało. Istotny jest dobry kontakt ze ścianką ślepej tulei (zapewne obrdzewiałej...) Dobrze byłoby wyczyścić ten otwór np. papierem ściernym nawiniętym na pręt. Po włożeniu czujnika należy zapewnić jego przyleganie do ścianki w otworze. W jakiś sposób należy wywołać nacisk, delikatny, aby nie uszkodzić czujnika. Na przykład zwinąć w falę pasek blaszki i delikatnie wsunąć między czujnik a ściankę otworu (jakis luz tam jest). Pozdrawiam.

Edytowane przez 9ą9
Opublikowano

Witam

U mnie szamotki sa tak sami ustawione jak u kolegi 9ą9 z ta roznica,ze te trzy wiszace dolegaly do sciany kotla. Odpowiednio je powycinalem tak, ze teraz jest ok 1 cm luz pomiedzy nimi i blacha. I od tego momentu plomien w tej przgrodzie jest taki delikatnie fioletowy mysle ze to chyba dobrze?

Opublikowano

Witam

U mnie szamotki sa tak sami ustawione jak u kolegi 9ą9 z ta roznica,ze te trzy wiszace dolegaly do sciany kotla. Odpowiednio je powycinalem tak, ze teraz jest ok 1 cm luz pomiedzy nimi i blacha. I od tego momentu plomien w tej przgrodzie jest taki delikatnie fioletowy mysle ze to chyba dobrze?

 

Witam. DOBRZE. Nie myślałem, że tak szybko temat cegieł się rozwinie. Płomień ma nie tylko zmieniony kolor, ale i wyższą temperaturę. Jeżeli w obrębie szamotów rozgrzanych (najlepiej by było gdyby się rozgrzały pow.550 stopni) doprowadzimy powietrze wtórne, to zaczną dopalać się gazy. I temperatura może osiągnąć 900 do 1100 stopni. I o to chodzi. Dlatego odpowiednie ułożenie cegieł jest bezwzględnie bardzo ważne. Dobrze przeczytaj to, co napisałem jak powinny być ułożone cegły i jakie szczeliny w pionie i w poziomie. Podałem orientacyjne wymiary. Powietrze wtórne nie jest doprowadzone najlepiej, co wynika z konstrukcji kotła Warmet Ceramik, więc dodatkowo nie utrudniajmy temu powietrzu drogi przez złe ułożenie cegieł. Pozdrawiam. PS > napisz jak tam u Ciebie z kotłem, czym palisz, na jak długo wystarcza zasyp... dymi z drzwiczek ?

Opublikowano

...................... PS > napisz jak tam u Ciebie z kotłem, czym palisz, na jak długo wystarcza zasyp... dymi z drzwiczek ?

 

Kocioł to SDS 14 KW na 120 m/2 - odkupiony .

Palę orzechem zmieszanym z koksem (kupiony okazyjnie dlatego mam :) ) pół na pół. Palę od wtorku bez wygaszania i dosypuję ok 1 wiaderka 10 litrowego tej mieszanki co ok. 12 godz.. w domu temp. 23 do 24 stopni pomimo puszczania na dom z zaworu 4D ok 46 st. na piecu utrzymuję obecnie 55-60 stopni powrót ok 55 st. Dymienie z drzwiczek zasypowych było jak miałem ustawiony wentylator na max. ;)

Pozdrawiam.

Opublikowano

A więc masz zawór 4-drogowy. Sprawdź jak będzie gdy podniesiesz temp. na kotle. Przestawiaj co 5 stopni i zobacz czy kocioł nie przeciąga temp. powyżej zadanej (jeżeli przeciąga, nie podnoś). Jak zachowuje sie dobrze i utrzymuje temp. podnoś dalej. Osobiście uważam, że 70 - 75 stopni byłoby dobrze, a przy mrozie nawet 80 stopni. Kocioł powinien lepiej spalać wtedy i opału nie powinien brać więcej, a nawet mniej, ponadto będzie mniej smolenia w kotle (ale trzeba doświadczalnie sprawdzić). A jakiej wielkości masz 4D, ile cali ? U mnie 4D jest 1 1/4 cala, rury grube (nie zmieniałem na cienkie miedziane), grzejniki żeliwne i jak wyłączą prąd, przestawiam 4D na 50% (wcale nie musze na 100%) i "leci" grawitacyjnie. Powodzenia

Opublikowano

Mialem ustawione 70 na piecu ale cieplo na zewnatrz to obniżyłem. Zawor 1 cal a co do przeciagania temp. to 2 stopnie to norma a jak mocno wieje to i wiecej dlatego uchylilem w piwnicy wyczystkie komina i pomaga. A tak na marginesie to mam na sterowniku taka naklejke z sugerowanym ustawieniem temp. Na piecu i przy obecnej temp. powinno buc na piecu 50 st. jest to naklejka jaka dali w fabryce.

Opublikowano

Witam. Mam prośbę do użytkowników kotła Warmet Ceramik: chętnie obejrzał bym kilka zdjęć ruchomych ruszt (od popielnika i nad rusztami gdy ruszta podniesione). A może ktoś zdemontował i chce je sprzedać ? Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam. Co do temp. zadanej kotła. Warmet Ceramik ma te tzw. szamoty. A one aby spełniły swoją zadana im rolę muszą byc porządnie zagrzane. A ten cały wymiennik mający u góry temp. zadana kotła a na samym dole mniejszą o te 15 a nawet 20 stopni... I ktoś mi powie, że kocioł ma sprawnośc rzędu 80... 90 % na bardzo niskiej temp. kotła ??? Panowie, na pewno macie samochody. To może usuńcie termostaty. Silnik równiez i to niezauważalnie będzie pracował na 50 stopniach Celsjusza. Uważacie że spalanie będzie takie same? A trwałość silnika... Ale po co gdybać, sprawdzić. Okres grzania jest na tyle długi, że starczy czasu na przeróżne kombinacje palenia. U nas w kraju kotły mają największą sprawność w Europie w/g danych katalogowych. A faktyczna sprawnośc "zimnego" kotła ile wyniesie ? Fakt, że szczególnie na drewnie, kocioł musi mieć jak najwyższą temp. Pozdrawiam. PS > czy ktoś zdjął te pięknie lakierowane blachy osłonowe kotła ? Jeżeli kotły wykonują niepełnosprawni to im wybaczam. Ale dlaczego takich zatrudniają na tych stanowiskach ?

Opublikowano

Witam. Mam prośbę do użytkowników kotła Warmet Ceramik: chętnie obejrzał bym kilka zdjęć ruchomych ruszt (od popielnika i nad rusztami gdy ruszta podniesione). A może ktoś zdemontował i chce je sprzedać ? Pozdrawiam.

 

Witam!

 

To mój drugi sezon z Warmetem 18,5 kW. Ruszta od początku były przeszkodą w paleniu ciągłym, bo ruszt szybko się zapopielał i brakowało powietrza wtórnego. Po przerusztowaniu lewarkiem przednia część tzn. ta od cegieł dostawała trochę powietrza, ale reszta popiołu szła w kierunku popielnika i skutecznie blokowała dostęp powietrza. Gorzej jak pomiędzy wpadł jakiś kamień będący w węglu. Ruszta w Warmecie moim zdaniem całkowicie nieprzemyślane- za wąskie szczeliny pomiędzy rusztem a blachami. O zgrozo podobnych rozwiazan jest coraz wiecej. Po kilku dniach palenia trzeba było wygaszać i czyścić kociołek. Pozostawały też niedopałki. Zamówiłem je, bo tak do końca nie zdawałem sobie sprawy jak dokładnie one działają. No nie jest to tak jak np. w kotle Hef Mini plus miarkownik i boczne otwory do powietrza wtórnego-super sprawa- taki wybrałem do rodziców. Tam ruszt działa na zasadzie sita. Od kilku tygodni jednakj mam spokój. Zdemontowałem ruszta i wreszcie można palić bez wygaszania. Popiół opada sam. Czasem trzeba mu pomóc. Oczywiście wizyta w kotłowni wskazana co kilkanaście godzin, aby przerusztować kawałkiem żebrowanego pręta.

Opublikowano

Witam. Dziękuję za informację i opinie o tych "słynnych "rusztach w Warmet Ceramik. Niejednokrotnie spotykałem się z negatywną opinią o nich. Ja z kolei zdecydowałem o dorobieniu takich. Mam już projekt, w/g którego nie powinno nastąpić ani zablokowanie ich, ani utrudnienie odpopielania. Nie wiem jak wyglądają fabryczne i nigdy nie widziałem Warmeta Ceramika z ruchomymi rusztami. Nawet na zdjęciach. Stąd prośba: mógłbyś zrobic kilka zdjęć tych zdemontowanych ruszt i wrzucić tutaj ? A zapytam: daleko masz do Gorzowa Wlkp. ? Pozdrawiam.

Opublikowano

Bardzo dziękuję za te zdjęcia. Moje (narazie w projekcie) są zupełnie inne. Faktycznie, widać ze zdjęć, że z takimi rusztami MUSI być koszmar palenia. Jutro zabieram sie do wykonania ruszt w/g własnego pomysłu. Zobaczymy... jak rozpalę.

Tak czytam FORUM i coraz bardziej dochodze do wniosku, że konstruktorzy kotłów pewnie gniewają się na dyrekcję Zakładu i stąd takie konstrukcje kotłów. Ale MY na tym cierpimy... za jakie grzechy z naszej strony ? No cóż, jedni ufają w marketing i reklamę, drudzy "cichutko" dopracowują swoje kotły (jak się dobrze poszuka, to można ich znaleźć). A że zapotrzebowanie na kotły jest, to sprzedaja sie jedne (jak to mówią "reklama dzwignią handlu") i drugie. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam. ZAPYTANIE do użytkowników Warmeta Ceramik: ustawiając kocioł czy ktoś zwracał uwagę na to by go wypoziomować, albo pochylić ku przodowi lub ku tyłowi. Mówię o pochylaniu, bo na Forum czyta się o bulgotaniu wody w rusztach. Ruszta wspawane są poziomo (chyba sie nie mylę...). Przekrój rury rusztowej przy jej długości zastanawia... O co chodziło konstruktorowi ? A może to projekty "z głowy" ? Pozdrawiam.

Opublikowano

@9ą9 Ceramika w strefie żaru jak i płomienia ma za zadanie nie dopuścić do wygaszenia/wystudzenia płomienia i faktycznie dobrze działa jak się konkretnie nagrzeje. Ja w swoim kotle (własna konstrukcja) cały pierwszy kanał mam wyłożony szamotem lecz u mnie on ma za zadanie dopalać palne lotne cząstki i gazy powstałe przy spalaniu biomasy. Tyle ze mój "palnik" niema tych przerw pomiędzy cegłami a pow. dopalające podawane jest w narożnikach i od dołu. Przy paleniu koksem ten bajer jest zbędny bo koks daje krótki lecz bardzo gorący płomień i nie wydziela palnych lotnych gazów które wymagały by dopalenia. Moim zdaniem ten Ceramik Warmeta to nie do końca przemyślana konstrukcja (choć jedna z lepszych na rynku) , jedną z wad jest zastosowanie ruszta wodnego które obniża temperaturę spalania.

Opublikowano

Witam. Dodam jeszcze że ta ceramika ma być jeszcze tym powiedzmy KATALIZATOREM ułatwiającym dopalanie gazów. Oczywiste, że bez dodatkowego powietrza się nie zapalą. Druga istotna sprawa, to trudno, żeby kocioł na wszystko, spalał to wszystko doskonale. Prawdopodobnie można byłoby znaleźc jakieś optimum, ale o tym należałoby pomyśleć na etapie projektowania konstrukcji. Chylę czoło przed takimi jak TY, którzy wykonali to "coś" i działa i są zadowoleni. Są tacy co by potrafili, ale nie maja warunków, sa tacy którzy nie potrafią ale mają warunki więc "klepią". A większość jest zmuszona do zakupu... tylko co wybrać? "OTO JEST PYTANIE". Powie ktoś: Forum podpowie. Ale czy wszyscy na Forum są uczciwi ? "OTO JEST PYTANIE". Życzę dobrych pomysłów ! Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

Jeśli chodzi o ceramike to aby spełniała swoje zadanie kocioł musi chodzic na określonej mocy. Kolejna sprawa w tym kotle to taka że powietrze potrzebne do działania ceramiki podawane jest tylko jak chodzi dmuchawa.Ideałem dla tego kotła jest takie dobranie mocy kotła do instalacji aby kocioł pracował na odpowiedniej mocy i dmuchawa pracowała ciągle w zakresie ustawionej modulacji. To teoria a w praktyce bywa różnie czesto ekonomiczniej jest jak kocioł pracuje cyklicznie czyli nagrzewa się do zadanej temperatury i dmuchawa się wyłącza itd. Ja na przykład mam kocioł przewymiarowany i w tych temperaturach ograniczany sterowaniem pogodowym i pokojowym kocioł więcej stoi niż pracuje i paląc bez wygaszania czasem zawiesza mi się opał czego nie było w ubiegłym roku jak były mrozy.Jeśli chodzi o ruchomy ruszt to konstrukcja jest raczej niedopracowana ale ja mimo to nie zrezygnował bym z niego.

Opublikowano

Witam. Mój Warmet 200 Ceramik (w zasadzie to "Pellets 100", od Warmet 200 Ceramik różni go to, że ma wycięty otwór przez płaszcz wodny powyżej drzwiczek popielnikowych dla zamontowania palnika) nie ma ruszt ruchomych, ale zdecydowałem sie takie dorobić. Dzięki uprzejmości Forumowicza mogłem wczoraj zobaczyć kilka zdjęć ruszt ruchomych. Sterownik mam inny. Ma możliwość pracy z modulacją wydajności dmuchawy lub modulacją czasową, oraz coś jak PID ale inaczej pomyślane (narazie na próbę pracuje w kotle VIGAS 25KW na zgazowanie drewna i jest lepiej jak na oryginalnym syerowniku. W praktyce więc sprawdzę na której modulacji lepiej pracuje (o czym zresztą piszesz). A z powietrzem pierwotnym i wtórnym... w tym kotle mi coś nie pasuje. Nie wygląda mi na to, że kocioł był projektowany pod kątem doprowadzenie pow. pierwotnego i wtórnego. Raczej skłaniałbym się ku temu, iż w istniejącej konstrukcji "dorobiono spalanie wtórne" i dlatego to wygląda tak jak wygląda. Jeżeli dmuchawa wdmuchuje powietrze do popielnika, to gdzie ma łatwiejszą drogę powietrze: pchać sie przez popiól czy polecieć za ta cegłę i kanałem z szamotami. Z praktyki wiem (miałem do czynienia z kotłami czeskimi i sloweńskimi), że tego powietrza wtórnego wcale aż tak wiele nie potrzeba (większa ilość wychładza niepotrzebnie wymiennik). No cóż, jak podłaczę ten kocioł do instalacji c.o. to wtedy będę się mógł "pobawić".

Opublikowano

Witam.

To w warmecie dostosowanym do zamontowania palnika jest inny sterownik nie LUXUS4 ?

Myslałem że inne sterowanie jest tylko jak kocioł to kompletny pellets100 czyli już kupiony z palnikiem ewentualnie jak ktoś dokupi palnik to z palnikiem dostaje sterownik do palnika .

Ja jak kupowałem ten kocioł to była tylko dopłata ok.200zł włąśnie za ten otwór ale sterownik był jak do zwykłego warmeta czyli LUXUS4

Opublikowano

Witam. Muszę przeprosić za niedomówienie. Pisząc że mam inny sterownik, nie miałem na myśli że fabrycznie jest inny. Po prostu osobiście zdecydowałem się na zmianę sterownika. Pozdrawiam.

PS > czy palił ktoś w Warmet drewnem wstawianym pionowo do zasypu (mam 50 cm kawałki drewna i nie wiem, czy da radę takim palić, czy trzeba będzie pociąć na krótsze.

Opublikowano

Witam!

 

Da się palić nawet trochę dłuższymi kawałkami, ale wtenczas dobrze by było zamiast dmuchawy mieć miarkownik. Klocki trzeba ułożyć jak najbliżej szamotów. Wtedy naprawdę spalanie idealnie czyste. Z dmuchawą niestety zadymianie na podtrzymaniu. Pozdrawiam!

Opublikowano

Witam. A więc to nieszczęsne zadymianie (powtarza się ten dylemat). Przez drzwiczki ? Można byłoby je uszczelnić. Sprawdzę niedługo u siebie. Komin "ciągnie", to może nie będzie tak źle. Pozdrawiam.

Opublikowano

da się jarać bez problemów, ojczulek zawsze tak jara ;)

..najlepiej liściaste wałki, wstawia pionowo, ma podocinane na wysokość komory, wstawia pionowo jeden przy drugim i pali się fajnie, jeżeli ktoś ma dmuchawę, to dla drewna musi być zapewniony stały minimalny dopływ powietrza

 

pozdro ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.