Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja myślałem o 1000l (...) nie chce żeby mi to trzymało tydzień, wystarczy jak dobę da rade...

1000 l to - jak ktoś wcześniej napisał - równowartość spalenia około 10 kg węgla. Aby takie ciepło wystarczyło na 24h w zimie, tyle musiałbyś spalać normalnie... Na ogół spala się wtedy co najmniej trzy razy więcej i to się zgadza z pojemnością, jaką zaproponował piotrek_automatyk, czyli 3000 l.

Opublikowano

Witam!

 

Rozumiem że każdy z was zakłada warunki typowo zimowe czyli co najmniej -10oC. Oczywiście że w takiej sytuacji paliłbym w kotle dłużej niż te 4-5h (nie tylko po to żeby nagrzać wodę w buforze ale żeby przez jakiś czas utrzymać tę wysoką temp. W cieplejsze dni powiedzmy 0-5oC powinno być chyba lepiej...

 

Poza tym mam zamiar powoli zacząć ocieplać dom, w tym roku na pewno zmienię okna na nowe (zastanawiam się nad trójszybowymi)

 

P.S. Z przytoczonych wypowiedzi wynika jednak że nikt nie posiada takiego rozwiązania... szkoda.

 

pozdro

Opublikowano

W takiej sytuacji bufor przedłuży Tobie czas oddawania ciepła po wygaśnięciu kotła. 1000 l przedłuży ten czas o kilka godzin do 10 - 12 może po dociepleniu domu. Jeśli ktoś chce palić co 2 - 3 dni to 3000 l to minimum plus oczywiście czas palenia w kotle będący jednocześnie czasem, w którym jest ogrzewany dom.

 

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę z kosztów takich rozwiązań. Dobry zbiornik buforowy kosztuje niemałe pieniądze. O stratach nie wspominam bo z waszych opinii są niewielkie. Po zakupie praktyka pokaże jakie są rzeczywiście. Myślę, że 30 cm izolacji to prawie już to. Producenci twierdzą co innego? A co im wypada napisać innego? Produkt trzeba sprzedać. Pozdrawiam.

Opublikowano

Bufor 1000 na 100m/2 powierzchni ogrzewalnej to luksus-powinien zapewnić całodobowe ogrzewanie przy średnich temperaturach /ok.0*C dom średnio docieplony /

Przy silnych mrozach kocioł w zasadzie pracuje na max mocy i bufor tutaj niewiele pomoże,ale takich dni u nas jest niewiele,a najbardziej uciążliwe jest zapewnienie ciepła na wisonę i jesień.Te ciągłe przepałki-czasami 2x dziennie...

Opublikowano
Bufor 1000 na 100m/2 powierzchni ogrzewalnej to luksus-powinien zapewnić całodobowe ogrzewanie przy średnich temperaturach /ok.0*C dom średnio docieplony /

Co to znaczy "całodobowe ogrzewanie"? Jeśli łącznie tym, co pali piec, a piec ma stałopalność 18h-20h, to faktycznie wyjdzie całodobowe ogrzewanie. Ale wszyscy tutaj przyjmowaliśmy założenie - jak w anegdocie o Szwedzie - że mówimy o ogrzewaniu buforem, kiedy piec już nie grzeje.

Opublikowano

i tak to właśnie powinno wyglądać. Kocioł grzeje pomieszczenia i podgrzewa wodę w buforze. Po wyłączeniu się kotła przy założeniu jakiejś temperatury, ogrzewanie przejmuje bufor, aż do wyczerpania zgromadzonego ciepła. Inaczej bufor będzie działał jak stabilizator ciepła.

Opublikowano

Witam!

 

... a jak najlepiej byłoby podłączyć kocioł z buforem? Tak jak na tych rysunkach? I co lepiej czy grzać wodę w buforze przez wężownice czy też całość bezpośrednio?

 

pozdro

 

... szkoda że nikt tego nie ma, byśmy wiedzieli jak to w praktyce chodzi...

Opublikowano
Witam!

szkoda że nikt tego nie ma, byśmy wiedzieli jak to w praktyce chodzi...

 

 

używałem przez pewien czas zbiornika 300 litrów/ większego nie miałem/, ale tylko w celu odbioru "nadwyżki" uzyskanego ciepła z kotła

w okresie nocy, aby rano po załączeniu temperatury "dziennej" szybciej nastąpiło ogrzanie domu do wyższej temperatury. Chodziło mi tylko o ten komfort ;a piec sam nagrzewał dom jednak zdecydowanie wolniej.

Przy zbiorniku akumulacyjnym przyjmuje sie ok 10 litrów wody na m2 pow.grzania.A myślałeś też skąd Twój piec weźmie ciepło aby nagrzać 1000,2000 ,3000 litrów wody?? Chyba że jest "trochę" przewymiarowany ........

Teraz nie używam temp. nocna , dzienna , lecz podaję pompą nawet w stanie nadzoru pieca w dzien 30 stopni, a w nocy 23 stopnie na powrocie. mam komfort ,że zawsze grzejniczki są letnie, ciepłe, a tam gdzie mam zawory termostat. w każdej chwili mają skąd wziąść ciepła wode. Jestem zwolennikiem palenia mało, ale stale; niż ostro, krótko i czekania aż dom ostygnie, aby załączyła się praca kotła. Pozdro

Opublikowano
Przy zbiorniku akumulacyjnym przyjmuje sie ok 10 litrów wody na m2 pow.grzania.A myślałeś też skąd Twój piec weźmie ciepło aby nagrzać 1000,2000 ,3000 litrów wody?? Chyba że jest "trochę" przewymiarowany ........

 

Witam!

 

Czyli wychodziłoby mi że 1000l byłoby ok bo mam niecałe 100m2...

Co do kociołka to jest :trochę przewymiarowany... 27kW

 

pozdro

Opublikowano

Witam!

 

To super !!!

Myślę, ze warto założyć, chociażby dla przedłużenia cyklu ogrzewania "od napalenia - do następnego rozpalenia kotła"

Chyba że kociołek jest z podajnikiem ,to nie ma sensu...............Pozdro

Opublikowano
... a jak najlepiej byłoby podłączyć kocioł z buforem?

W artykule opisującym zastosowanie buforów do ogrzewania szklarń w Holandii (wiadomo tulipany, etc.) przeczytałem, że są dwa sposoby podłączenia bufora z kotłem. Jeden to taki, gdzie połączenie pomiędzy kotłem i buforem jest stale otwarte. Może być tam zamontowany zawór mieszający, aby chronić powrót kotła, ale nie jest on nigdy zamknięty. Temperatura zasilania bufora jest stała (na ogół jest to 95C), a sterowanie jest wyłącznie pobieraniem ciepła z bufora. Drugi układ polega na tym, że pomiędzy buforem i kotłem jest zawór okresowo zamykający połączenie. Przy tym rozwiązaniu nie jest możliwe jednoczesne ładowanie bufora i pobieranie ciepła z niego. Kiedy bufor się ładuje to nie oddaje ciepła. Tym niemniej, podczas ładowania część ciepła może iść na instalację, podobnie podczas oddawania ciepła przez bufor instalacja część ciepła może czerpać z kotła. Temperatura zasilania bufora jest zmienna i steruje tym sterownik.

 

Znając dyskusje na temat instalacji tu na forum, można sobie wyobrazić, ile różnych szkół podłączenia bufora do kotła będzie. Swoją drogą te bufory w szklarniach holenderskich są sterowane komputerem, który prognozuje pogodę. Prognozuje - a nie jak nasze poczciwe pogodówki, jedynie liczy średnią temperaturę z 24h. To jest konieczne w tych układach zamkniętych, gdzie jest zmienna temperatura ładowania bufora. Gołym okiem widać, że bez takiego sterowania taki bufor będzie "ślepy i głuchy". Chyba w warunkach domowych pozostaje układ "otwarty", chociaż i w tym przypadku konieczny wydaje się dobry sterownik pogodowy, który będzie dystrybuował ciepło z bufora na instalację.

 

W sumie - ciekawy temat, zwłaszcza gdy się go rozważa... teoretycznie. :)

Opublikowano
Witam!

 

... a jak najlepiej byłoby podłączyć kocioł z buforem? Tak jak na tych rysunkach? I co lepiej czy grzać wodę w buforze przez wężownice czy też całość bezpośrednio?

 

pozdro

 

... szkoda że nikt tego nie ma, byśmy wiedzieli jak to w praktyce chodzi...

 

kolego w praktyce to wygladało tak ze bufor to był ogrommy zbiornik czy tez dwa na 200m ok 3000l i ładowanie szło na ostro na grawitacji i rozprowadzane było tez grawitacyjnie albo przez pompy i wszedzie pracowało to na tej samej wodzie bez zadnych węzownic ,pisze ze było bo tam gdzie modernizowałem cos to na wyrazne zyczenie klienta było to demontowane (ach te zbiorniki ocynkowane wywalane na złom .....)osobiscie uwazam ze bufory sa bardzo dobrym i komfortpowym rozwiazaniem pod warunkiem ze jestesmy w stanie kozystac z niego od 35-100st czyli ze instalacja grzejnikowa jest skuteczna juz w temp 35st

Opublikowano
Witam!

 

... a jak najlepiej byłoby podłączyć kocioł z buforem? Tak jak na tych rysunkach? I co lepiej czy grzać wodę w buforze przez wężownice czy też całość bezpośrednio?

 

pozdro

 

... szkoda że nikt tego nie ma, byśmy wiedzieli jak to w praktyce chodzi...

 

Nie wiem o jakie rysunki chodzi, ale znane mi bufory pracują bezciśnieniowo i są włączone w obieg otwarty kotła. Obwód grzejnikowy może być zarówno podłączony przez wymiennik płytowy jak i wężownicę o dużej mocy.

Opublikowano

pomijam to ze cana sprzetu to taka ze powala chyba ze złomu puszek po piwie zrobione ,nie plecam tego rozwiazania ,jest za duzo zaleznosci i duzo automatyzowania ,poprzedni link dokładnie obrazuje sposób buforowania ten ze strony 6-7 jest idealny

Opublikowano

Witam.

 

bufor w buforze...

 

Mam coś takiego przy systemie solarnym-skąd kolega Automatyk ma jakieś zależności; zautomatyzowania.

Bufor działa normalnie; spełnia swoje zadanie prawidłowo

Jednak jako bufor zasadniczy w ogrzewaniu c.o. ten jest za mały. Pozdro

Opublikowano

stad ze nie mozesz rozladowac calego bufora ponizej 50 st bo automatycznie masz zimna wode cwu ,po drugie taki bufor jest za mały i bez zensu najbezpieczniej jest miec układ osobny ,dobry układ do kominka zeby przejac jakas czesc energi ktora jest w nadmiarze w tym przypadku ten tok myslenia jest kompletnie chybiony (jak dla mnie)a na alegro to mam uczulenie podobnie jak admin

Opublikowano

Witam!

...no niestety ceny są kosmiczne. A jakby zrobić coś takiego samemu? tylko jaka blacha? można by zrobić prostopadłościenny a nie okrągły - mniej miejsca by zabierał i łatwy do ocieplenia.

 

Nadal nie bardzo wiem jak rozwiązać problem ciepłej wody? czy podłączyć bojler do kotła, ale znowu co będzie jak w kotle wygaśnie - no chyba żeby zainstalować duży bojler... na razie mam taki ok 80l ale mi wystarcza, jak w piecu wygaśnie to ciepła woda jest jeszcze spokojnie przez pół dnia (niestety woda z kotła wychładza wężownice bojlera). Czy może podłączyć bojler do bufora przez jakąś wężownice albo bez i dać jakiś zawór odcinający gdy temp w buforze spadałaby poniżej jakiejś wartości?

 

dzięki za zainteresowanie tematem

 

pozdro

Opublikowano
Nadal nie bardzo wiem jak rozwiązać problem ciepłej wody? czy podłączyć bojler do kotła (...)

Na tych schematach z instrukcji bojler jest podłączony do kotła. Z tym, że ja bym najpierw policzył dokładnie na ile ci 1000 l bufor wystarczy, bo zdaje się, że masz w tym względzie bardzo optymistyczne oczekiwania. A dopiero potem takie szczegóły, bo może się okazać, że będzie wszystko jedno - czyli "do bani". :) Napisz, ile spalasz węgla przeciętnie na dobę w okresie, w którym najbardziej oczekujesz poprawy w wyniku zainstalowania bufora i jaką masz wtedy temperaturę powrotu...

Opublikowano

kolego proponuje tak zasobnik ciepłej wody min 140l najleiej 200l do dego bufor pospawany oczywoscie prostopadłozcian na ok 3000l to sama blacha zakładamy ze 6mm to wyjdzie ok 3000zł i spawacz powinien za 1000zł pospawac ,no komfort pełen i lepiej zeby zbiornik był wysoki a wąski

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.