PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #76 Opublikowano 7 Lutego 2017 Na jakie porady jeszcze oczekujesz - przecież wszystkie już były na poprzedniej stronie. A ty nie chcesz dopuścić do siebie inf , że trzeba rury i zawór 3-D wymienić Można jeszcze z mocniejszą pompą spróbować, ale instalacja może być głośna. PS Ytong 600 gr 36cm to przeciętna ściana - współczynnik przenikania ciepła to ok 0,38 bez poprawek na jakość przegrody. Źle mnie rozumiesz, dopuszczam zmianę rur w kotłowni oraz 3D Nie założyłem tematu po to żeby ktoś krytykował coś o co nie pytam. Odpisuję na pytania do mnie po prostu Ty się znasz na instalacjach c.o. ja znam się na budownictwie. Ytonga 600 nie kupisz w grubości 36.5, musiałeś zerknąć na jakiś arkusz kalkulacyjny, natomiast Ytong energo 36.5 to U = 0.25. Docelowo mam go docieplić i otrzymam około U = 0.17 Generalnie 4 lata temu wszystkie projekty przewidywały Ściany U = 0.3. Aktualnie zmieniły się przepisy i wymagany minimalny współczynnik to U = 0.23 a od 2021 bedzie U= 0.2
drozdii Opublikowano 7 Lutego 2017 #77 Opublikowano 7 Lutego 2017 A temperatura zasilania i powrotu z OP? Jaka delta bo nie znalazłem tej informacji? Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #78 Opublikowano 7 Lutego 2017 Podam wieczorem te wartości, bo w tej chwili mam na zewnątrz na plusie i długo kocioł się nie włączy Generalnie temperatura zasilania przy ustawieniach kotła według zaleceń to w granicach 35~38 st. Nie wiem jakimi sterujecie swoje podłogi ale przy takiej temperaturze zasilania w pomieszczeniu gdzie są drzwi tarasowe, 3 okna oraz wentylacja w kuchni i nad kominkiem nie da się przy przepływie 1.5 l nagrzać dużego obwodu. Nie wchodzi w rachubę podnoszenie krzywej bo tylko zużycie gazu większe
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #79 Opublikowano 7 Lutego 2017 Pawos sam wiesz ile rury ułożyłes, jaki masz jastrych i podłogi, oblicz moc danej pętli podłogowej, oblicz zapotrzebowanie na ciepło budynku i będziesz miał odpowiedz. Skoro Twój budynek nie jest docieplony to zapewne potrzebuje więcej niż 50W/m2 Druga sprawa nic nie piszesz o rozstawie rur, strefach brzegowych, i właśnie o temp na wejściu i wyjściu na rozdzielacz Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #80 Opublikowano 7 Lutego 2017 Rotametry zostaw, od takich wymian mogą się rozpaść. To wymień zaw 3-D i rury tam gdzie można na PP 40 lub w ostateczności na PP32. Diagnoza jest postawiona i tego na razie się trzymam Pawos sam wiesz ile rury ułożyłes, jaki masz jastrych i podłogi, oblicz moc danej pętli podłogowej, oblicz zapotrzebowanie na ciepło budynku i będziesz miał odpowiedz. Skoro Twój budynek nie jest docieplony to zapewne potrzebuje więcej niż 50W/m2 Druga sprawa nic nie piszesz o rozstawie rur, strefach brzegowych, i właśnie o temp na wejściu i wyjściu na rozdzielacz Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka Ytong 36.5 energo nie wymaga docieplenia Uważasz że ściany są powodem słabego przepływu? Ciekawe. Temat dotyczy zwiększenia przepływu a nie docieplania ścian. Nie piszę o mojej instalacji ponieważ wiem już że winowajcą jest zawór 3D i rury. Nikogo nie chcę urazić ale na tą chwile mam zrobić to co sambor napisał i tego się trzymam
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #81 Opublikowano 7 Lutego 2017 Spoko życzę powodzenia! Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #82 Opublikowano 7 Lutego 2017 Toś walnął - bez obrazy ale większej bzdury nie czytałem od dawna. Zawsze przepływy dobierałem do pomieszczenia - wg zaleceń programu doboru/ obliczeń podłogówki. A wg zaleceń producenta rozdzielacza jeszcze nie. Możliwe, że to "zalecenia" dla rozdzielacza z pompą mieszającą, ale ty masz już inny - z zaw termostatycznym, więc trzeba też inaczej myśleć. niektóre posty teraz doczytałem. Ty masz wiadomości, ja ich nie mam. jestem inwestorem i po to komuś zapłaciłem żeby wykonał swoją pracę. Zaworu 3D nie miałem ze względu na to że miałem tylko podłogówkę. Został dołożony tej zimy. Do tej pory pracował na układzie pompowym na którym następowało podmieszanie a temperatura czynnika raczej rzadko przekracza 42 st. Na kotle max temperatura ustawiona jest na 55 st. Nie posiadam projektu na ogrzewanie podłogowe, jedynie na rozmieszczenie kaloryferów i przekroje rur doprowadzających. Niżej masz instrukcję według której ustawiałem rozdzielacz:
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #83 Opublikowano 7 Lutego 2017 sambor, mogę wymienić po 1 mb rury PP25 i zastąpić miedzią 28, tylko takie fi zmieszczę. jest sens? Z zaworem lipa bo chcę afriso bo pasuje na stare gwinty a nikt w pobliżu nie handluje. Muszę gdzieś dalej uderzyć
sambor Opublikowano 7 Lutego 2017 #84 Opublikowano 7 Lutego 2017 Wymiana na miedź to wzrost o niecałe 100l/h Nie zakładaj, że Afrisio o większym Kvs będzie gabarytowo takie samo jak to co masz obecnie, może mieć podejścia 5/4" Sprawdź gabaryty ESBE.
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #85 Opublikowano 7 Lutego 2017 Sprawdziłem i wiem o tym że Afriso ma 5/4, raczej ESBE zakupię, ten model o numerze 131 o którym pisałeś to właśnie miałem upatrzony zanim mi oczy zamydlono. Aktualnie są małe postępy. Wykręciłem zawór 3D i ciekawy efekt jest, mianowicie dwie długie pętle dały się ustawić na 2,4 a pozostałe na 1.5 co daje 828 l/h a pompa pokazuje 600l/h. Jest duża poprawa. Obserwując instalację dopiero teraz zobaczyłem że pod kotłem jest 9 złączek i kolanek w sumie. Wiem jak wygląda klejenie rur PP jestem pewien że sama wymiana tego miejsca na miedź na duży efekt bo tam na bank są zwężki. sambor jestem Ci naprawdę wdzięczny dzięki Tobie zrozumiałem że przepływ jaki jest napisany na urządzeniach to nie wszystko, są jeszcze opory.
kiminero Opublikowano 7 Lutego 2017 #86 Opublikowano 7 Lutego 2017 Pomierzyłeś te temperatury na podłodze? Jaką tam masz deltę we/wy? Wiesz, jeśli ta delta jest teraz mała, to zwiększenie przepływu może niewiele zmienić, jeśli jest zbyt małe "upakowanie" rury/m2. Oczywiście większy przepływ nie zaszkodzi.
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #87 Opublikowano 7 Lutego 2017 Kocioł działa od pół godziny Na wejściu w rozdzielacz 42 st, na wyjściu 30 st Podłoga w salonie w miejscu które chcę bardziej dogrzać ma 21 st. Oczywiście pomiary bez skalowania termometrów. Temperatura na regulatorze 20.9 st. Przestawiłem na 22 stopnie bo słyszę szumy na rozdzielaczu czyli krąży powietrze więc się odpowietrzy.
kiminero Opublikowano 7 Lutego 2017 #88 Opublikowano 7 Lutego 2017 Ile kocioł pracuje, a ile stoi? Jaka masz histerezę na termostacie pokojowym? Dla podłogowego ogrzewania powinna być jak najmniejsza, nawet 0,1-0,2 stopnia.
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #89 Opublikowano 7 Lutego 2017 Aktualne ustawienia to 24h na dobę temperatura 21, jakie przerwy to Ci nie podam bo starałem się żeby kocioł długo "dochodził' do temperatury zadanej stopniowo pomniejszając krzywą. Dziś widzę że zachowuje się zupełnie inaczej więc na razie muszę opanować co tak naprawdę zmienił brak 3D. Histereza jest w granicach 0.5 st temperaturę jak wcześniej pisałem zmieniłem tymczasowo na 22 st
odpowietrznik Opublikowano 7 Lutego 2017 #90 Opublikowano 7 Lutego 2017 Duża delta 12K jak na podłogówkę.Powinna byc sporo mniejsza, przez pół)
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #91 Opublikowano 7 Lutego 2017 Kilka postów było na temat ewentualnych błędów w dociepleniu. Teraz mam czas się odnieś do tego. Budynek jest wybudowany zgodnie z projektem i wszelkie mostki termiczne w miarę możliwości były eliminowane. Problem z dogrzaniem występuje tylko w salonie gdzie jest wyjście na taras 4.8 mb plus 3 okna. Niestety pakiet szyb standard, cięcie kosztów nie pozwoliło na zakup energooszczędnych. Styropian w wylewce 10 cm 0.36 może szału nie robi ale tragedii też nie ma. Podejrzewam że powodem słabego grzania jest sposób układania płytek. Jest po prostu za dużo kleju z pustkami powietrznymi. Odkuwałem w jednym miejscu płytkę i trafiłem na ślady po grzebieniu. Płytkarz chyba nakładał klej na wylewkę i na płytkę bo ślady po grzebieniu się krzyżowały. W tym miejscu raczej nie uda mi się przegrzać pomieszczenia.
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #92 Opublikowano 7 Lutego 2017 :) z tym klejem to już przesadziłeś na maxa U mnie na wejściu 30 na wyjściu 26 , temperatura podłogi w salonie 26* Wez tą podłogę nagrzej lepiej PS - najgorsze sa pustki powietrzne miedzy jastrychem a rura , np jak robisz wylewki suchym betonem , dlatego wylewki anhydrytowe sa pod tym wzgledem duzo lepsze bo otulaja rure bez pustek powietrznych , a także już sa od 25mm grubości co przekłada sie na szybkość nagrzewania i mniejszej bezwładności , no ale Ty to wszystko wieszz przecież jestes budowlańcem
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #93 Opublikowano 7 Lutego 2017 Duża delta 12K jak na podłogówkę.Powinna byc sporo mniejsza, przez pół) Aktualnie zasilanie 40 st powrót 32 st podłoga 21.6 . Pomiar około 2h po rozpoczęciu grzania. Na zewnątrz -7 st Troszkę wychłodziłem dom bo mam przejście do garażu gdzie utrzymuję około 8 st Jak powinna być różnica?
kiminero Opublikowano 7 Lutego 2017 #94 Opublikowano 7 Lutego 2017 Tak coś czułem, że to płytkarz... :D Płytkarza zostaw w spokoju, bo tu Cygan zawinił, a Ty kowala wieszasz.
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #95 Opublikowano 7 Lutego 2017 :) z tym klejem to już przesadziłeś na maxa U mnie na wejściu 30 na wyjściu 26 , temperatura podłogi w salonie 26* Wez tą podłogę nagrzej lepiej PS - najgorsze sa pustki powietrzne miedzy jastrychem a rura , np jak robisz wylewki suchym betonem , dlatego wylewki anhydrytowe sa pod tym wzgledem duzo lepsze bo otulaja rure bez pustek powietrznych , a także już sa od 25mm grubości co przekłada sie na szybkość nagrzewania i mniejszej bezwładności , no ale Ty to wszystko wieszz przecież jestes budowlańcem Nie da się ukryć że tradycyjne wylewki mają przewagę nad miksokretem. Sąsiad właśnie ma zrobione mieszanką piasku z kamieniem. Na wiosnę odpali ogrzewanie to ocenię. Natomiast jedno spostrzeżenie. Beton rozlewając się przesączył się w niektórych miejscach przez folię bo widziałem wykwity w rogach pomieszczeń. Każdy nawet najlepszy materiał trzeba z głową zastosować. Mam u siebie przykłady
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #96 Opublikowano 7 Lutego 2017 Jedziecie tu po mnie jak po starek *** widzę Mam problem zadaję pytania Mam spostrzeżenia piszę o nich. Po to jest forum. Uważasz że tak sie płytki kładzie?
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #97 Opublikowano 7 Lutego 2017 Przestrzeń między jastrychem a płytka nie ma już dużego wpływu na wydajność, Jak kleje gress zawsze nakładam klej na płytkę i posadzkę. Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #98 Opublikowano 7 Lutego 2017 Temperatury: zasilanie 40 powrót 32 podłoga w salonie 24 st, podłoga 2 mb od rozdielacza 24 st. W mairę podobne temperatury więc korygować ustawień nie będę na razie. Nie jest glazurnikiem ale wiele razy byłem na szkoleniach czy to z Atlasu czy Sopro czy Kerakola. W zasadzie to nigdy nie widziałem pokazu z nakładaniem na płytkę kleju. Nie wiem po co to robisz i jakim klejem ale jeśli warstwa mająca 2 cm kleju bardzo gęstego powoduje taki efekt że praktycznie podważyłem płytkę i klej się rozwarswił. Gość trafił na spadek i klejem wyrównywał. Wystarczyło mi pokazać i powiedzieć że trzeba samopoziom i bym przywiózł. Jak nie zapomnę to poszukam w garażu bo chyba mam tą płykę. Nie zgodzę się że przerwy na centymetr nie mają wpływu na ogrzewanie.
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #99 Opublikowano 8 Lutego 2017 Temperatury 7 rano - kocioł się włączył ale nie wiem po jakiej przerwie temp 21.8 ustawione na 22 zasilanie 40 st powrót 32 podłoga salon 24 st Podłoga 2 mb od rozdzielacz 24 st W sypialni mam przyklejoną klejem sika deskę podłogową i tutaj również 24 st To chyba wszystko co taką temperaturą zasilania uzyskam. Mnie to zadowala bo poprzednio w salonie podłoga max 22 miała U mnie w momencie kiedy kocioł się zatrzymuje to również zatrzymują się pompki. Sterowane są z kotła. Dziś wieczorem będzie hydraulik który zbudował to cudo. Zdziwiony jest że chcę rury wymieniać bo twierdzi że PP 25 wszędzie kładzie i jest dobrze :) Zanim tutaj post napisałem to zastanawiałem się nad zakupem pompki 80. Z tanich to jaki model by szukać?
ameno25 Opublikowano 8 Lutego 2017 #100 Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie zgodzę się że przerwy na centymetr nie mają wpływu na ogrzewanie. Nie napisałem że nie maja wpływu , tylko napisałem że nie maja dużego wpływu , a to chyba różnica jest Płytkę zawsze zwłaszcza gres zawsze przeciągam cienka warstwa kleju dla lepszej przyczepności ( przeczytaj sobie kartę techniczna np mapei p9 ) Klej rozrabia sie ściśle według zaleceń producenta , nie można robić gęstego czy tam rzadkiego Poza tym na kleju jest napisane -- maksymalna grubość nakładania Oczywistą oczywistością jest to że na OP ma iść pełny elastyk np. P9 No to temat zboczył na płytki , a jak sam napisałeś po co tutaj doszukiwać sie czegoś innego w wadliwym działaniu Twojego OP skoro już winowajca znaleziony :P BTW zastanawiałaś sie dlaczego przy zasilaniu 40* i powrocie 32* podłoga ma tylko 24* Chyba że była tak wychłodzona że potrzebuje teraz kilkunastu godzin na nagrzanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.