Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tzw.koza Własnej Roboty Z Nadmuchem Czy Bez. Lub...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam dzisiaj zrobiłem tyle ile ma zdjęciach ,jeszcze  nogi , pokrywa  będzie na śrubach skręcana, sznur mam. tego niby zawirowywacza nie dawałem .zrobiłem tak jak na obrazku wiec zawirowanie powinno być , jutro zrobię zamknięcia klapki i jak zdążę to spróbuje zapalić,mam nadzieje.aha muszę kupić rurę spalinowa  fi 180 spiro się nada?

post-32634-0-17757500-1483475144_thumb.png

post-32634-0-77595300-1483475247_thumb.jpg

post-32634-0-74871900-1483475260_thumb.jpg

post-32634-0-48521200-1483475269_thumb.jpg

post-32634-0-00678800-1483475278_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Szybki Bill znaczy rafus z ciebie. ;)

Całkiem przyzwoicie to nabrało kształtów,widzę że już wiesz o co chodzi. B)

Te klapki zostaw na pełnym otwarciu podczas pierwszego rozpalania,też jestem ciekaw jak ta rakieta będzie palić.

Możesz jeszcze zobaczyć kilka filmów o rozpalaniu tego ostatniego kolegi,jest kilka odcinków,bądź innych,ale sam widzisz,że to proste jak budowa cepa.

Rura spiro do testów dobra.ale cienka jak żyletka,ten piec nie potrzebuje komina,nawet lepiej funkcjonuje bez niego,rura przez ścianę i po sprawie.

Edytowane przez kupfer
Opublikowano

Witam.

Nie musi,ale andrzej ma rację,sorry nie zwróciłem na to uwagi,będzie dużo lepsze wykorzystanie ciepła. ;)

No to jutro dam na mszę,że to wszystko hula. :D

Teraz zrobiłbym lepsze wykorzystanie ciepła=ożebrowanie z rur,tak jak ten na filmie z profili prostokątnych,tylko nie kilka a jedna przy drugiej,jak nie masz rur daj profile,płaskowniki,co masz pod ręką.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja bym nie dawał profili zamkniętych na radiator zwykłe blachy na sztorc łatwiej będzie czyścić z rudej i innych zanieczyszczeń .sory że się wtrącam ale śledzę temat od początku .poz Hermogenes

Opublikowano (edytowane)

Ja bede miał wylot spalin na dole pieca. i piec bedzie wpiety w komin bo go mam i szkoda nie wykorzystać o srednicy fi 200. Ciąg jest w kominie ***( sorry)za wyrażenie.

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie używać wulgaryzmów
Opublikowano

Aha radiatory będą zrobione z blachy 2 mm pionowe a rura fo 300 bedzie otulona siatką i zasypane kamieniem. Palnik poziomy bedzie szamotka .żeby troche zmniejszyć palnik poziomy a zwiększyć przeplyw powietrza. Tak myślę.

Opublikowano (edytowane)

Hermogenes,jak wiesz coś na temat to się wtrącaj jak najwięcej, ;)

 to nie muszę wszystko sam robić. :D

Zauważ że profil,czy rura będzie jeszcze szybciej oddawać ciepło w drodze konwekcji,to są małe kominy,oczywiście otwarte na dole i u góry.

Jedynym zanieczyszczeniem będzie kurz, ale tego nie przeskoczysz bez płaszcza wodnego. :P

Rafus, nie jestem pewien czy rozumiesz moje intencje.

Chodzi mi o rurę zewnętrzną=fi 300,tą trzeba wykorzystać na maxa jako odbiornik ciepła,broń Boże tą wewnętrzną=podnośnik ciepła,ta ma być jak najgorętsza.

Jeśli, ma to grzać jak najszybciej,czyli poprzez konwekcję=ruch powietrza,zrób radiatory bez siatki i kamieni. ;)

Jeśli ma wolniej nagrzewać i dłużej stygnąć z siatką,zależy od twoich potrzeb.

Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety.

To ładuj rurę w komin jak masz.

Edytowane przez kupfer
Opublikowano

Pale od 2 godz budynek 4 m szeroki i 7m dlugi moj gospodarczy. Temp. Na zew. -8 st. Gospodarczy budynek nie ocieplony i w srodku jest 20 st jak dla mnie rewelacja .moze 5 szt. Polan wrzuciłem do pieca zauwazylem ze lepiej palic drobnymi polankami oj cieplutko......

Opublikowano

Z uwagą obserwuję ten temat,gratuluję sukcesu! :)

Wewnątrz poziomego profilu dotnij i zamontuj płytki szamotowe góra,dół i boki.

Opublikowano

Rafus,chyba mi wisisz flaszkę. ;)

No jak się przepali to zrobisz z profilu 160 tam wstawisz szamotki gr. 3 cm. po bokach,na dole i górze po docinasz.

Kurde, kibiców pełno a "robić ni ma komu".

Kolanin mylisz się,jeśli tam wsadzisz szamot będzie "dziurka" 4 x 4 cm.,on już jest na tą rurę fi 160  w min. wymiarach. :D

Opublikowano

Myślałem,że kol.@rafus zastosował w poziomie wymiary 16x16,a wtedy po włożeniu szamotek 3 "dziurka" byłaby 10x10...

Opublikowano

Da się to zrobić  póki co to  pale dla sprawdzenia 1 dzień   , ale wiem ze działa  i teraz  chciałbym powoli modyfikować ten piec  szamotka przede wszystkim musi  być na całej długości palnika z 4 stron. Po  dzisiejszym paleniu  wydaje mi się  ze palenisko poziome powinno być  na samym wylocie tj. przy wlocie do rury ograniczone do mniejszej średnicy ( nie wiem czy zrozumiałe)  , chciałbym odzyskać więcej ciepła  dlatego będzie o  40-70 cm wyższy. zauważyłem ze  na wylocie |(czopuchu ) jest za wysoka temp. 

 na zał. rysunku tak chciałbym zrobić ale proszę mnie poprawić jeśli źle myślę:

https://photos.google.com/photo/AF1QipMkNHxT6hEvEJnkw34z-6Df_Wj7sJXQX6PMD_if

post-32634-0-21921400-1483653373_thumb.png

Opublikowano (edytowane)

No teraz to już dasz radę sam. ;)

Tak na wlocie do palnika ma być zwężenie,ten kawałek rury fi 160 by może pasował,tam gazy nabiorą prędkości.

Przejrzyj jeszcze raz dokładnie film niemieckiego kolegi podlinkowany przez andrzeja,ten ze zbiornikiem na pelet.

Tam masz dokładnie wyjaśnione z tym profilem doprowadzającym PW,możesz się też pokusić na dodatkowe PW,to ta rurka od spodu w środku podnośnika nawiercona w podnośniku na wys.20-30 cm.

Nie wiem jaki masz komin,jeśli z cegły to wykorzystując spaliny do punktu kondensacji zrujnujesz komin,jeśli odporny na kondensat można wykorzystać całe ciepło,ale może być problem z ciągiem.

Popróbujesz to szybko wnioski wyciągniesz. ;)

Jak czegoś z tego filmu nie rozumiesz pisz ,przetłumaczę,znam niemiecki równie dobrze jak polski.

Edytowane przez kupfer
Opublikowano

Ja bede miał wylot spalin na dole pieca. i piec bedzie wpiety w komin bo go mam i szkoda nie wykorzystać o srednicy fi 200. Ciąg jest w kominie ***( sorry)za wyrażenie.

 

Witajcie Wszyscy.

W tym przypadku, według mojej skromnej opinii lepiej jednak nie wpinać do komina.

W piecu rakietowym "silnikiem" jest gorący pion ciepła i to wystarczy do jego prawidłowego działania, po co więc marnować energię na ogrzewanie komina, być może narażając go również na kondensację jak wspomniał Kupfer.

Ja bym zrobił tak, otwór w ścianie i wylot na zewnątrz a pomiędzy piecem a otworem odpowiednio dobrana długa rura spalinowa, tak długa aby spaliny w niej nie kondensowały.

W taki sposób odzyskasz naprawdę dużo ciepła.

Zadbaj też o wlot powietrza do spalania (do pomieszczenia), blisko pieca.

A ha i najważniejsze czujnik czadu naprawdę warto.

pozdrawiam.

Opublikowano

witam pewnie tak zrobię ze piecyk ustawie na środku budynku gospodarczego (środku ale pod ściana) do ściany pewnie będzie ok 4m powinno wystarczyć    do wylotu spalin na zew budynku .Mama jeszcze takie pytanie czy zdało by egzamin zęby do środka tego pieca  włożyć jakąś rurę nie wiem jaka i jakiej średnicy  po to żeby podgrzać  wodę w basenie o poj. 20 tys litrów. oczywiście  pompka tradycyjna  do CO nie będzie bo ma mały przepływ  a podejrzewam ze jak będzie większy przepływ to woda nie zdąży się podgrzać. w czujnik się zaopatrzę  .

Opublikowano

,,,, takie pytanie czy zdało by egzamin zęby do środka tego pieca  włożyć jakąś rurę nie wiem jaka i jakiej średnicy  po to żeby podgrzać  wodę w basenie o poj. 20 tys litrów. ,,,,

 

By ostudzić nieco Twą wyobraźnie, to proponuje ustawić na tym co zmontowałeś, garnek 10 litrowy napełniony do pełna wodą i przyjrzeć się bacznie przebiegowi podgrzewania tejże wody.

Opublikowano (edytowane)

Oj rafus,znowu zaczynasz błądzić. ;)

Podnośnik ciepła musi mieć min. 800 st.,w żadnym wypadku chłodzenie. :huh:

Do takiego basenu potrzebujesz 10 takich piecyków. :D

Pozdrawiam.

Edytowane przez kupfer
Opublikowano

No właśnie, pion ciepła ma mieć wysoką temperaturę aby tam miały szansę dopalić się gazy, jeżeli takowej nie osiągnie

szanse na oszczędności maleją i piecyk staje się zwykłą kozą.

Z tego również powodu Swoją konstrukcję musisz traktować jako testową, zwykła stal w krótkim czasie się po prostu rozsypie.

Wszystkie filmiki na YT pokazujące te "wspaniałe" w całości metalowe konstrukcje również nadają się jedynie do okazjonalnego

palenia - ale być może do pomieszczenia gospodarczego wystarczy.

Mam pion ciepła ułożony z cegieł szamotowych, następną warstwą jest płyta wermikulitowa następnie trochę powietrza i dopiero w tym miejscu

metal ma szansę przeżycia. Dodam że cegły szamotowe rozgrzewają się do białości, a wermikulit robi się bursztynowy.

Używam "rakiety" jako głównego źródła ogrzewania w domu- jednego z trzech nawiasem mówiąc.

pozdrawiam.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.