dexter92 Opublikowano 21 Października 2015 #1 Opublikowano 21 Października 2015 Witam prosił bym o pomoc , sprawdzenie czy taka instalacja przejdzie i prosiłbym o wyrozumiałośc gdyż nie mam doświadczenia w istalacjach centralnego ogrzewania jeśli rys jest zbyt malo wyrazny moge narysowac bardziej przejrzysty na kalce ewentualnie białej kartce , w tym temacie chodzi tutaj czy jest tak jak powinno ?dodam że istalacja będzie robiona z ruru typu pex , piec to Zębiec WK uniwersalny oraz z pompą która trzeba jeszcze doupić .w planach jest dmuchawa ale to po testach czy bedzie potrzebna czy nie . specyfiacje pieca : Zębiec -KWK - Uniwersalne z górnym obiegiem spalin moc znamionowa - 12 kw pojemnosc wodna kotła -30 zares pracy 4:13 mam kilka pytań ile i gdzie dawac zawory ?wiem że napewno na zamknieciu obowdu grzejników aby w ciepłe dni nie grzały na marne , bezpieczeństwo : co jesli nie dopilnuje sie tempertury pieca sie zacznie sie woda gotować ? czy rury pex nie stopią sie ? jakies zabezpieczenia ? jeśli dam pompę to bojler to ja wysyoko bojler musi być nad piecem ? jaie rury w kotłowni dać miedziane czy stalowe ? ocynk, czarne ?jaa średnica ? czy rury pex biegnace z kotłowni do mieszania to wychodzące musza miec inna srednice niż te w dalszych pomieszczeniach ?jesli tak to jaka ? czy wodę ciepła z bojlera do uzytowania moge dac w scianie ? czy w jakiejś otlinie ? informacje : pexy mam zamiar dawać na uchwytach biegnące na dolnych częśćiach ścian(prócz wody uzytkowej ) , rozmieszczenie grzejników takie musi zostać bo parpety mam bardzo nisko prócz łazienki czemu tyle pytań ? pewnie z wielu z was powie ze nie dam rady ,trzeba próbowac liczę na wasze rady pomoc :), fachowiec powiedział ze nie ma czasu i tylko mi moze w kotłowni podłaczyć a reszte musze sam zamontować . rys 1/rys 2