Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomcy!!!, Zła Instalacja..??


po3hol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest to mój pierwszy post, i mój pierwszy temat.., więc liczę na wyrozumiałość...Mam pytanie do wszystkich bo nie wiem gdzie jest problem?? Instalacje ma robioną w tamtym roku, jest kocił(zgoda iskra26KW), w instalacji są 3 pompki, tzn:, przed piecem, na rozdzielaczu podłogówki na parterze i na rozdzielaczu podłogówki na poddaszu..Wszystkie pompki są na biegu I. Proszę o jakieś porady dotyczące samej instalacji, co trzeba przerobić itp...Problemem jest to iż gdy zawór 4 drogowy jest ustawiony na poz 5 to idzie sama podłoga + bojler, kaloryfery nie idą, jak dam zawór na poz 9 (czyli całkowicie otwarty), to kaloryfery grzeją ale za duża temperatura jest na podłodze..W czym tkwi problem??, może zasilanie do kaloryferów dąć przed zaworem 4 drogowym??.Temperature na piecu mam 58, pale miałem 19.., Następny problem to wydaje mi się że cały czas instalacja się zapowietrza, jak dam pompkę przed piecem na 2 bieg to słyszę jakby powietrze było w bojlerze i idzie na instalacje, sam już nie wiem jak wyregulować tą instalacje...pozdrawiam i dziękuje...

post-4946-1231258419_thumb.jpg

post-4946-1231258480_thumb.jpg

post-4946-1231258549_thumb.jpg

post-4946-1231258613_thumb.jpg

post-4946-1231258647_thumb.jpg

post-4946-1231258703_thumb.jpg

post-4946-1231258755_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 1 nieprawidłowością jest to ze brakuje sterowania ukladu mieszajacego podłogówki, a moze takie sterowanie jest ale nie zostało pokazane na fotkach.

2. To przekroje rur na zaworze 4 drogowym sa troszke małe, wszystkie połączenia główne powinny być wykonane miedzia 28 lub rurami stalowymi min 1 cal, a u Ciebie jest chyba pex/al 16 lub 20.

3. chyba brakuje sterowania bojlerem, trzeba by było zrobić zawór który zamykał by obwód bojlera gdy ten osiagnie zadana temperature,lub zastosować pompe ładujaca zasobnik. ale to rozwiazanie droższe.

 

jakie sa przekroje rur zasilajacych rozdzielacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kolego kocioł o mocy 26 KW pracować w układzie otwartym.Połączenie kotła zarówno na zasileniu jak i powrocie powinno być wykonane minimum rurą o śr.1 1/4 cala .Zawór czterodrożny 32D i nie należy zmniejszać przekroi.Zasilenie bojlera z przed zaworu 4D ,aby w przypadku braku energii elektrycznej nie rozsadziło Ci kotła.Rura zasilająca na której zainstalowane jest naczynie przelewowe to 1 cal z dodatkową rurą odpowietrzającą znajdującą się przy naczyniu przelewowym.Zawór 4D powinien być ustawiony na zasileniu w odległości do 50 cm do rozgałęzienia,odległość od zasilenia do rury powrotu od 80 do 110 cm.Ważną sprawą jest aby był ustawiony w poziomie.Instalacja do rozbiórki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest to mój pierwszy post, i mój pierwszy temat.., więc liczę na wyrozumiałość...Mam pytanie do wszystkich bo nie wiem gdzie jest problem?? Instalacje ma robioną w tamtym roku, jest kocił(zgoda iskra26KW), w instalacji są 3 pompki, tzn:, przed piecem, na rozdzielaczu podłogówki na parterze i na rozdzielaczu podłogówki na poddaszu..Wszystkie pompki są na biegu I. Proszę o jakieś porady dotyczące samej instalacji, co trzeba przerobić itp...Problemem jest to iż gdy zawór 4 drogowy jest ustawiony na poz 5 to idzie sama podłoga + bojler, kaloryfery nie idą, jak dam zawór na poz 9 (czyli całkowicie otwarty), to kaloryfery grzeją ale za duża temperatura jest na podłodze..W czym tkwi problem??, może zasilanie do kaloryferów dąć przed zaworem 4 drogowym??.Temperature na piecu mam 58, pale miałem 19.., Następny problem to wydaje mi się że cały czas instalacja się zapowietrza, jak dam pompkę przed piecem na 2 bieg to słyszę jakby powietrze było w bojlerze i idzie na instalacje, sam już nie wiem jak wyregulować tą instalacje...pozdrawiam i dziękuje...

po pierwsze najsnieszniejsza instalacja jaka widziałem ale konkretnie to podłogówka oki tylko musisz zainwestowac 150 zł w głowice termostatyczna z kapilara i przypiac kapilare ro dolnej listwy rozdzielacza ,zasobnik wpiety przed zaworem 4d jeszcze sie przyjze ale to na tą chwile jest niezbedne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz widze zasobnik oki ale nallepiej zebys juz w tej chili przestał palic jak widze jak podłaczony jest zbiornik wyrównawczy wg mnie totalny zakaz palenia !!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście instalacja z fantazją ;) ale jak słusznie zauważył poprzednik do rozbiórki. Przekroje rur za małe, brak odpowietrzenia na rozdzielaczu podłogówki nie wspominając o sterowaniu czyli drobnym szczególe pt. głowica termostatyczna z kapilarą(tutaj akurat wszystko ok tylko do poprawek).

 

Ale ta fantazja rodem co najmniej z ASP......

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A mnie tam się podoba... Wykonawca dał duże zapasy ( pex) i wybrał technologię bardzo prostą do demontażu..... Osobiście widziałem gorsze instalacje ( działające bardzo sprawnie). Nie obrażając nikogo.... zapewniam że poprawność tej jest żadna. Proponuję zacząć od projektu na kartce a nie wolnej fantazji. Też wieżę w pex ale aby aż tak aby wykonać krótki obieg na nim.... Dość krytyki.... Wskazać należy wszystko co do poprawienia a kombinacja i długości rur dają możliwości doprowadzenia do ładu w kilka godzin nie wielkim nakładem.

1. Obieg kotłowy minimum 5/4 ' stal

2. Zbiornik wyrównawczy jako pierwszy podłączony poprzez trójnik gdzie w górę do naczynia w dół do kotła a w bok do 4d.

3. Zawór bez. 1,5 b

4. Jakiś schludny rozdzielacz chociażby z trójników w średnicy min 1'

5. Zasilanie cwu z przed zaworu 4d na średnicy min 1’ ( jeśli retorta to jedna pompa na zasilaniu za 4d załatwia sprawę zarówno dla CO jak i CWU )

6. Armatura wokół kotła zdecydowanie na stali do maksimum odległości.

7. Do podłogówki zdecydowanie tzm 3d. ( termostatyczny zawór mieszający )

8. Przestrzegam przed niekontrolowanym wzrostem tem na pex.

9. Poszukaj na forum jest moje rozwiązanie tanie i sprawdzone Może coś podejrzysz.

 

 

Pozdrawiam i owocnych przeróbek.

 

PS: Pisząc na forum musisz się liczyć z krytyką... I nie chodzi tu o wymądrzanie się czy pokazywanie ile kto potrafi... co ma jakim kosztem. Priorytet to bezpieczeństwo a na dziś w Twojej kotłowni jego brak. Uważnie czytaj i pytaj.

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuje wszystkim za pomoc, naprawdę jest to dla,mnie ważne, co tu pisze..Praktycznie wszystko, co tu piszecie to i tak nie rozumiem, ale z jedną sprawa mam wątpliwość...Po co mi zawór termostatyczny na podłogówce, jak tam jest mieszacz(pytałem się firmy „kan” co robią te rozdzielacze i powiedzieli mi, że nic tu nie potrzeba jest to kompletny rozdzielacz do podłogówki i nie potrzeba żadnych zaworów termostatycznych, potrzeba, jeżeli nie ma mieszacza (pompki))..Tak naprawde czytem wszystkie odpowiedzi i są dla mnie bardzo cenną wiedzą..Mógłbym kogoś prosić, kto poświęci dla mnie, choć trochę czasu i narysuje mi schemat jak to ma wszystko wyglądać?? Tak po „chłopsku”, zamierzam wziąć się za to wszystko tylko nie wiem jak to przerobić...Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest to mój pierwszy post, i mój pierwszy temat.., więc liczę na wyrozumiałość...Mam pytanie do wszystkich bo nie wiem gdzie jest problem?? Instalacje ma robioną w tamtym roku, jest kocił(zgoda iskra26KW), w instalacji są 3 pompki, tzn:, przed piecem, na rozdzielaczu podłogówki na parterze i na rozdzielaczu podłogówki na poddaszu..Wszystkie pompki są na biegu I. Proszę o jakieś porady dotyczące samej instalacji, co trzeba przerobić itp...Problemem jest to iż gdy zawór 4 drogowy jest ustawiony na poz 5 to idzie sama podłoga + bojler, kaloryfery nie idą, jak dam zawór na poz 9 (czyli całkowicie otwarty), to kaloryfery grzeją ale za duża temperatura jest na podłodze..W czym tkwi problem??, może zasilanie do kaloryferów dąć przed zaworem 4 drogowym??.Temperature na piecu mam 58, pale miałem 19.., Następny problem to wydaje mi się że cały czas instalacja się zapowietrza, jak dam pompkę przed piecem na 2 bieg to słyszę jakby powietrze było w bojlerze i idzie na instalacje, sam już nie wiem jak wyregulować tą instalacje...pozdrawiam i dziękuje...

 

Przyglądam się schematowi instalacji i przy pompie obiegowej nie dostrzegam na obejściu zaworu zwrotnego, więc woda hula sobie w pompie w obiegu zamkniętym. Jeśli go nie ma to zamontuj i wtedy spróbuj powinno ruszyć . Dopiero później gdyby coś jeszcze nie działało wrócimy do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest to mój pierwszy post, i mój pierwszy temat.., więc liczę na wyrozumiałość...Mam pytanie do wszystkich bo nie wiem gdzie jest problem?? Instalacje ma robioną w tamtym roku, jest kocił(zgoda iskra26KW), w instalacji są 3 pompki, tzn:, przed piecem, na rozdzielaczu podłogówki na parterze i na rozdzielaczu podłogówki na poddaszu..Wszystkie pompki są na biegu I. Proszę o jakieś porady dotyczące samej instalacji, co trzeba przerobić itp...Problemem jest to iż gdy zawór 4 drogowy jest ustawiony na poz 5 to idzie sama podłoga + bojler, kaloryfery nie idą, jak dam zawór na poz 9 (czyli całkowicie otwarty), to kaloryfery grzeją ale za duża temperatura jest na podłodze..W czym tkwi problem??, może zasilanie do kaloryferów dąć przed zaworem 4 drogowym??.Temperature na piecu mam 58, pale miałem 19.., Następny problem to wydaje mi się że cały czas instalacja się zapowietrza, jak dam pompkę przed piecem na 2 bieg to słyszę jakby powietrze było w bojlerze i idzie na instalacje, sam już nie wiem jak wyregulować tą instalacje...pozdrawiam i dziękuje...

 

Przyglądam się schematowi instalacji i przy pompie obiegowej nie dostrzegam na obejściu zaworu zwrotnego, więc woda hula sobie w pompie w obiegu zamkniętym. Jeśli go nie ma to zamontuj i wtedy spróbuj powinno ruszyć . Dopiero później gdyby coś jeszcze nie działało wrócimy do tematu. Widzę , że jest. Po wejściu na forum nie widziałem wszystkich zdjęć. To jeszcze pytanie czy zamontowany jest właściwie lub czy jest sprawny (zamyka się przy pracy pompy). Sprawdź tez montaż zaworu czterodrożnego. Ponadto grzejniki wpiąłbym jednak przed zaworem czterodrożnym ponieważ pracują one na wyższych parametrach i woda po pod mieszaniu możne mieć za niską temperaturę. Piszesz o tym, że przy większych otwarciach zaworu temperatura na grzejnikach jest. Możesz podmieszanie na grzejnikach zrobić na dodatkowym zaworze trój-lub czterodrożnym. Podłogówka powinna pracować max. do 35 st.C a najlepiej do 30 st. C. Ponadto przy układzie mieszanym ogrzewania instalację podłogową należy zabezpieczyć dodatkowym zaworem odcinającym elektromagnetycznym lub termostatycznym który zabezpieczy tę instalację przed nadmiernym wzrostem temperatury (powyżej 35- 40 stopni C) Inaczej przy awarii można uszkodzić podłogę. A wpięcie z powrotu z grzejników wykonać poza zaworem czterodrożnym aby nie podbijały temperatury powrotu z podłogówki i po zmieszani nie podnosił zasilania na instalacje podłogową. Najlepiej wykonać dwa niezależne od siebie obiegi z zaworami. Czyli wyjście z kotła i powrót do kotła na rozdzielacz podłogówki i osobno grzejniki i tam dopiero zawory czterodrożne. A zabezpieczenie podłogówki przed wzrostem temperatury - obowiązkowe!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłogówka nie będzie działać prawidłowo bo zawory termost. powinny być montowane na powrocie!

kolego co ty wogole piszesz ????????????? czy ty tez na codzien jezdzisz samochodem do tyłu ?

jesli nie jestes pewien to tez spytaj a nie bzdury na forum ,to o czym probowałes napisac to w innej konfiguracji podłogówki i niektorych przypadkacj ele nie do tej konkretnej podłogówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurde...... różne "patenty" widziałem........ale co toto to nie :P

Najfajniejsze moim zdaniem jest to "obejście" przy pompie (piecowej) na powrocie .

W brew temu co napisał "guitar" jest tam zamontowany zawór zwrotny( to takie zielone za wajchą zaworu - fotka Nr 1 - powiększyć).......ino zamontowany "nie w te mańkę" i działa nie tak jak powinien . A działa tak że woda w pompie jest mieszana (a jakże...) ino nie w instalacji :P :( :( .

 

Chromolić przekroje "rurw" :P tym czasem tylko wywalić to "obejście" i instalacja powinna jako tako ruszyć.

Przy kotłach na paliwo stałe pompa winna być na powrocie do pieca bez żadnych kretyńskich obejść to po pierwsze , po drugie stosowanie w "obejściu" zaworu zwrotnego wyporowego świadczy o tym że majster nie miał bladego pojęcia co robi , jak to działa....i w ogóle.......

 

Te mieszacze pompowe przy rozdzielaczach podłogowych to "z deka" przerost formy nad treścią - są w mało rozległych instalacjach zbędne tym bardziej że inwestor zapodał zawór czterodrogowy....... Miał pecha - sprzedawca wciskał mu zbędne graty a majster skoro mu dowieźli to i zamontował pewnikiem kasując "od punkta".

 

Poza tym inwestor był "odważny" decydując się na PEX-a w takim wykonaniu gdzie jeszcze nie było prawidłowego obiegu kotłowego - instalacja w każdej chwili mogła się zagotować.

Jeżeli ma pozostać w PEX-ie to zabezpieczył bym ją wymiennikiem płytowym z układem kontroli temperatury................... a w ogóle to masakra.

 

Podzielam zdanie że wykonawca był absolwentem ASP ....albo szkółki milicyjnej - ale z całą pewnością nie był to hydraulik . :( :( ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem zaworu bo nie wszystkie obrazki mi się otworzyły a na schemacie go nie ma jest tylko obejście. Aby jednak zrobić to już prawie beznakładowo proponuję jednak rozdzielić najpierw podłogówkę od grzejników wg mojego opisu. Powinno to w istotny sposób pomóc. Każdy z obiegów musi mieć swoją pompę! Średnice nie powinny być za małe. Popa powinna sobie z tym poradzić ale jednak instalacja podłogowa i grzejnikowa pracują na zupełnie innych parametrach. A stosując zawór elektromagnetyczny na zasilaniu podłogówki zostanie ona doskonale zabezpieczona przed przegrzaniem. Przy zastosowaniu wymiennika i tak trzeba ten układ zabezpieczyć bo w momencie uszkodzenia zaworu regulacyjnego i tak może na podłogówce pojawić się zbyt wysoka temperatura to i tak trzeba zastosować inne zabezpieczenie. W układzie bez wymiennika również musi być układ regulujący temperaturę!

A tak w ogóle widzę na forum wiele niepotrzebnej nerwówki, ludzie szukają tu pomocy fachowej a nie słownictwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!! posiadam nową instalację c.o - piec dolne spalanie, sterownik, dmuchawa,pompa, grzejniki,podłogówka. Wszystko pracuje bardzo dobrze, do czasu jak nie zabraknie prądu, wtedy temperatura na kotle rośnie. Czy może zagotować wodę i jakie mogą byś skutki? Często zostawiam piec na kilka godzin. Czy u was też rośnie temperatura jak zabraknie prądu??? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!! posiadam nową instalację c.o - piec dolne spalanie, sterownik, dmuchawa,pompa, grzejniki,podłogówka. Wszystko pracuje bardzo dobrze, do czasu jak nie zabraknie prądu, wtedy temperatura na kotle rośnie. Czy może zagotować wodę i jakie mogą byś skutki? Często zostawiam piec na kilka godzin. Czy u was też rośnie temperatura jak zabraknie prądu??? pozdrawiam

 

Jak szczelny jest piec, to może wzrastać niewiele -Brak spalania, bez powietrza nic się nie pali, ale jest żar który powinien po pewnym czasie schłodzić się. zresztą po przy wzroście temperatury instalacja w niewielkim stopniu pracuje grawitacyjnie. Najlepiej zrobić symulację. Wyłączyć napięcie i obserwować. Da to pewność czy woda może się w kotle zagotować. W przypadku gdyby rosła włączasz pompę i masz gotową odpowiedź. Oczywiście może to być spowodowane tym, że kocioł otrzymuje fałszywe powietrze. Im bardziej szczelny kocioł tym mniejsza możliwość zagotowania się wody. Gotowej odpowiedzi nikt Ci nie da, trzeba spróbować pod kontrolą. No a podłogówkę najlepiej zabezpieczyć zaworem elektromagnetycznym w chwili gdy zabraknie prądu zawór sam zamknie obwód (zawór normalnie zamknięty). Powinien być też sterowany przez termostat gdyby w jakikolwiek woda na obieg podłogówki przekroczyła np. 40 st. C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.