arkoarek Opublikowano 11 Listopada 2013 #1 Opublikowano 11 Listopada 2013 witam szukam sposobu na zmniejszenie pieca Problem występuje u siostry a mianowicie wybudowała dom ok 200m2 i zakupiła kocioł Zębiec KWK 24 kw z myślą o ogrzewaniu domu, ale okazało się że na razie będzie użytkowany tylko parter bez piętra i jest problem na parterze jest ok 60 żeberek Al ok 140W plus boiler 100 l i normalne korzystanie z pieca raczej nie wchodzi w grę więc pali w nim delikatnie aby nie gotować wody w grzejnikach Ja to palenie uważam za wytwarzanie smoły i sadzy piec zarośnięty smołą że aż boli jak się patrzy Raczej wymiana pieca nie wchodzi w grę tak sobie pomyślałem że może by jakoś zmniejszyć komorę spalania aby palić tam większą temperaturą bardziej ekonomicznie może jakiś wsad z cegieł szamotowych? Macie jakieś pomysły?
arthi Opublikowano 11 Listopada 2013 #2 Opublikowano 11 Listopada 2013 Tak, mam jeden pomysł. Zacznij w nim palić prawidłowo to problem sam się rozwiąże, sprawdź stronę z podpisu. Znajomy ma 20kW na ocieplone 120m2 i takich problemów nie ma, tylko pali od góry. Bym zapomniał, jeszcze jeden ważny adres dla takich zagubionych owieczek. Siostra się zarejestruje i najwyżej dopyta jeśli czegoś nie zrozumie http://forum.murator...miennego/page26
tosiekplock Opublikowano 11 Listopada 2013 #3 Opublikowano 11 Listopada 2013 zrób wsad z cegieł szamotowych i zacznij palić od góry - tak jak napisał przedmówca; przestudiuj dokładnie stronę czysteogrzewanie.pl; koniecznie poczytaj też o problemach nieocieplonych kominów - i zastanów, czy na piętrze nie będzie warto ocieplić dodatkowo komina; przynajmniej tymczasowo - do czasu wprowadzenia się na piętro; no i na poddaszu nieużytkowym polecam ocieplić komin na pewno; mam znajomego, któremu zaczęły wychodzić wykwity w pierwszym sezonie - zresztą na tym i innych forach też znajdziesz takie historie; pozdrawiam
arkoarek Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor #4 Opublikowano 11 Listopada 2013 Tak, mam jeden pomysł. Zacznij w nim palić prawidłowo to problem sam się rozwiąże, sprawdź stronę z podpisu. Znajomy ma 20kW na ocieplone 120m2 i takich problemów nie ma, tylko pali od góry :) paląc od góry pod koniec palenia wzrasta temperatura a jak się przytłumi na tyle aby nie zagotowało się to się nie spali to co już się zkoksuje
arthi Opublikowano 11 Listopada 2013 #5 Opublikowano 11 Listopada 2013 Kto powiedział, żeby sypać węgla pod drzwiczki? Sypać tyle, żeby wystarczyło na dobę, czyli może 5-10kg powinno wystarczyć. Zgaduję, że kocioł 24kW, a 200m^2 solidnie ocieplone? W pierwszej kolejności zastrzelić doradzę, bo te 24kW to on ma, jak wszyscy na niego dmuchają i chuchają, jak się rozbuja to pewnie wyciąga drugie tyle, doprawdy świetny zakup. :) Ewentualnie jeśli powyższe nie pomoże to jak zostało napisane: - zmniejszyć szamotem, ale z głową, co za dużo to nie zdrowo, zaopatrzyć się w termometr spalin, ocieplenie w tej sytuacji komina to też niegłupi pomysł, - nic nie robić, zainstalować wentylator wyciągowy, - zainstalować dmuchawę, ale tutaj uwaga, ze względu na otwory powietrza wtórnego w drzwiczkach zasypowych z głową ustawić obroty i generalnie najsłabszy pomysł, ale skuteczny w przypadku spadku ciągu kominowego. O proszę,http://www.zebiec.pl/pl/serwis/instrukcje/sterowniki-do-kotlow/doc_download/18-zestaw-sterujcy-swk-21-kwk-25-swk-28-swk-35-swk-44 producent przewidział nawet jakieś zestawy z dmuchawą do samodzielnego montażu, więc może nie taki diabeł straszny - zainstalować bufor lub zmienić kocioł, bo jeśli dom jest ocieplony według dzisiejszych standardów, to w najgorszym wypadku potrzebuje nie więcej niż 8, niech będzie 10kW..... przy -20 i halnym ;)
arkoarek Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor #6 Opublikowano 12 Listopada 2013 zgadzam się że zła jest metoda palenia i palenie od góry było by lepsze ale wsypanie 5-10kg węgla do takiego pieca to niewiele zmieni 5 kg to ledwo ruszta przykryje i gdzie tu mówić o górnym spalaniu mógł by mi ktoś podrzucić schemacik jak zabudować palenisko szamotem bo to to podstawa a później można dopiero zmieniać sposób palenia czy wydawać na gadżety sterująco dmuchające nie widzę tam potrzeby stosowania dmuchawy ze sterownikiem miarownik ciągu w zupełności wystarczy
arthi Opublikowano 15 Listopada 2013 #7 Opublikowano 15 Listopada 2013 Zrobisz jak uważasz, moim zdaniem zainstalowanie dmuchawy to najlepsze rozwiązanie, bo choć sam kiedyś demonizowałem ten wynalazek, obecnie jestem daleki od tego by zawsze i wszędzie wykluczać jej stosowanie, nawet u siebie chętnie bym ją widział. Co do zmniejszenia komory poczytaj ten wątek, ale filozofii w ułożeniu cegły jedna na drugą zbyt dużej nie ma. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego
piastun Opublikowano 16 Listopada 2013 #8 Opublikowano 16 Listopada 2013 Sam mam przewymiarowany kocioł po ociepleniu i zrobiłem 2 przeróbki: # zmniejszyłem szamotem komorę kotła o jakieś 40% ## zakupiłem grubszy sortymen SŁABEGO węgla Jak narazie jestem bardzo zadowolony :), bo mogę palić od góry i dołu a do tego żeby zagotować wodzę w piecu to naprawdę trzeba by się wysilić.
arkoarek Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor #9 Opublikowano 17 Listopada 2013 Zrobisz jak uważasz, moim zdaniem zainstalowanie dmuchawy to najlepsze rozwiązanie, bo choć sam kiedyś demonizowałem ten wynalazek, obecnie jestem daleki od tego by zawsze i wszędzie wykluczać jej stosowanie, nawet u siebie chętnie bym ją widział. Co do zmniejszenia komory poczytaj ten wątek, ale filozofii w ułożeniu cegły jedna na drugą zbyt dużej nie ma. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego w tym przypadku to bardziej wskazane było by zastosowanie zamiast dmuchawy regulatora ciągu bo przy tum ciągu w kominie to dmuchawa nie ma sensu pytam o zabudowaniu paleniska dlatego bo może fachowcy już opracowali jakieś zasady, np bardziej zabudowanie tylnej ścianki czy bocznej bo zabudowanie jako samo to żadna filozofia
staran Opublikowano 17 Listopada 2013 #10 Opublikowano 17 Listopada 2013 Spróbuj zabudowac na początek tylną ściane do wysokości dzrwiczek zasypowych jakies 30%.Nie muruj od razu na zaprawe,uszczelnij wełna, wypróbuj ,może trzeba będzie coś zmienic. Pal od góry spokojnie niech dochodzi do temperatury z godzine.
TomaszGoral Opublikowano 30 Listopada 2013 #11 Opublikowano 30 Listopada 2013 Witam Mam viadrusa u22 35 kw, czy po zmniejszeniu komory spadnie drastycznie stałopalność? Na stronie ciepło właściwe wyszło, że w najmroźniejsze dni mam zapotrzebowanie 12,3 kW. Piec był zakupiony prze mojego ojca z myślą o paleniu mokrym miałem na dmuchawie. W tamtym czasie dom miał 160 m2 i był nieocieplony, teraz jest przebudowany i ocieplony 300 m2. Po przeczytaniu strony czyste ogrzewanie, założyłem miarkownik i próbuję palić w nim inaczej. Nie wiem jak spalić pozostały miał z tamtego sezonu? Dodatkowo mam sporo drzewa, ale po zmniejszeniu komory lub zmniejszeniu pieca to będę musiał przenieść się do kotłowni :). Pozdrawiam
staran Opublikowano 30 Listopada 2013 #12 Opublikowano 30 Listopada 2013 Kilka tematów niżej jest temat pt VIADRUS U22 ,wprowadzjąc odpowiednie poprawki i udoskonalając sposób palenia przy zmniejszeniu komory możesz uzyskać dłuższą stałopalnośc .Przenieś pytanie do tamtego wątku tam są praktycy,otrzymasz konkretne rady.
TomaszGoral Opublikowano 30 Listopada 2013 #13 Opublikowano 30 Listopada 2013 tamten wątek czytam i jestem na 35 stronie, do 50 jeszcze trochę mi zostało :). Bardziej mi chodziło o samą zasadę zmniejszenia kotła i zmian jakie nastąpią po tym zabiegu.
Sławas Opublikowano 30 Listopada 2013 #14 Opublikowano 30 Listopada 2013 Kto powiedział, żeby sypać węgla pod drzwiczki? Sypać tyle, żeby wystarczyło na dobę, czyli może 5-10kg powinno wystarczyć. Zgaduję, że kocioł 24kW, a 200m^2 solidnie ocieplone? W pierwszej kolejności zastrzelić doradzę, bo te 24kW to on ma, jak wszyscy na niego dmuchają i chuchają, jak się rozbuja to pewnie wyciąga drugie tyle, doprawdy świetny zakup. :) Ewentualnie jeśli powyższe nie pomoże to jak zostało napisane: - zmniejszyć szamotem, ale z głową, co za dużo to nie zdrowo, zaopatrzyć się w termometr spalin, ocieplenie w tej sytuacji komina to też niegłupi pomysł, - nic nie robić, zainstalować wentylator wyciągowy, - zainstalować dmuchawę, ale tutaj uwaga, ze względu na otwory powietrza wtórnego w drzwiczkach zasypowych z głową ustawić obroty i generalnie najsłabszy pomysł, ale skuteczny w przypadku spadku ciągu kominowego. O proszę,http://www.zebiec.pl/pl/serwis/instrukcje/sterowniki-do-kotlow/doc_download/18-zestaw-sterujcy-swk-21-kwk-25-swk-28-swk-35-swk-44 producent przewidział nawet jakieś zestawy z dmuchawą do samodzielnego montażu, więc może nie taki diabeł straszny - zainstalować bufor lub zmienić kocioł, bo jeśli dom jest ocieplony według dzisiejszych standardów, to w najgorszym wypadku potrzebuje nie więcej niż 8, niech będzie 10kW..... przy -20 i halnym ;) 10kg na 200m2 bardzo ciekawe palac 6 miesiecy daje 1800kg bardzo ciekawe
arthi Opublikowano 30 Listopada 2013 #15 Opublikowano 30 Listopada 2013 Zlituj się, zobacz daty, cytowałem wypowiedź z początku listopada, gdy temperatury nie raz w ciągu dni dochodziły do kilkunastu stopni. Oczywistym dla myślących ludzi jest, że spalanie będzie wzrastać wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, ale przy tej powierzchni to i tak powinno być nie więcej niż 3-4 tony na sezon grzewczy.
PrzemoKrak Opublikowano 5 Grudnia 2013 #16 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zbyt duży kocioł to często na życzenie klienta się montuje. Sam ostatnio oglądałęm ogrzewanie gdzie niby miało być tylko 6 grzejników w tym roku na parterze ale instalacja i kocioł przygotowana i rozprowadzona pod ogrzewanie piwnicy plus poddasza i zasobnik w najbliszym czasie. No i jak tu dobrać kocioł??
tiktak77 Opublikowano 3 Stycznia 2014 #17 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Witam.Rowniez posiadam zebca kwk25 przewymiarowanego i chcialbym go zmniejszyc tzn oblozyc scianki szamotem i tu pytanie czy ma znaczenie ktora strona bedzie zmniejszana czy nie ma to znaczenia?
Juzef Opublikowano 3 Stycznia 2014 #18 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Najlepiej w ten sposób. Szamot powinien być ułożony symetrycznie względem podłużnej osi kotła, czyli właśnie z tyłu albo po równo na bocznych ścianach, ale nie tak, że np. prawą ścianę obłożysz, a lewą nie.
tiktak77 Opublikowano 3 Stycznia 2014 #19 Opublikowano 3 Stycznia 2014 A zmniejszenie komory poprzez oblozenie szamotem ma jakiekolwiek przelozenie na podawanie PG tzn czy zmniejszy sie przez to ilosc zaciaganego powietrza podawanego pod palenisko?(pale od gory).W tej chwili pale tak ze PW mam otwarte calkowicie natomiast PG w dolnych drzwiczkach jest podawane przez drzwiczki uchylone na szerokosc kartki papieru a i tak przy rozpalaniu mam problem tego typu ze pali sie bardzo szybko i jest masakryczny ciag do komina przez co pluje mi z komina sadzami i drobnym syfem.zastanawiam sie nad calkowitym odciciem pg ale nie wiem czy to bezpieczne?
mareckir1 Opublikowano 4 Stycznia 2014 #20 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Spróbuj przymknąć dolne drzwiczki bo szerokość kartki papieru to stanowczo za dużo.
Darek21 Opublikowano 4 Stycznia 2014 #21 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Najlepiej to nic nie przerabiaj tylko kup węgiel kostkę taką żeby przechodziła przez drzwiczki i po kłopocie. Najpierw rozpal drobniejszym węglem na to kostka. U mnie tak palę w za dużym KWKD i jest super przy obecnej zimie. :)
spidoman Opublikowano 4 Stycznia 2014 #22 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Panowie, a co się dzieje z blachą w miejscu styku szamotu czy tam nie zachodzą jakieś nieciekawe zjawiska. Prosiłbym o odpowiedź tych którzy zmniejszali paleniska.
nerwus48 Opublikowano 5 Stycznia 2014 #23 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Witam.Gdy zabudować komore zasypu szamotem to na każdej ścianie musi być ta sam grubośc cegły.Mnie by pasowało bardziej po bokach taką płytkę szam. grubości 3,2 cm a na tylnej śnianie cegłe która ma 6,4 cm.
mac65 Opublikowano 5 Stycznia 2014 #24 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Panowie, a co się dzieje z blachą w miejscu styku szamotu czy tam nie zachodzą jakieś nieciekawe zjawiska. Prosiłbym o odpowiedź tych którzy zmniejszali paleniska. Z blachą nic sie nie dzieje pod warunkiem że sam nie stworzysz warunków do jej korozji a takie warunki to temperatura powrotu mniej niz 40 C i mokry opał który może powodowac powstawanie kondensatu juz w samej komorze zasypowej .
nonidentifie Opublikowano 5 Stycznia 2014 #25 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Kolego mac65 ,a jak z tymi grubościami cegieł szamotek?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.