Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mieszkam w domu z lat 80, mam starą instalacje (grube rury plus grzejniki żeliwne, łącznie ok 350 litrów) Przez pękniecie starego pieca kupiłem nowy Heatmatix 24kw. Przez 4 dni chodził na najniższych obrotach i musiałem dziada wyłączyć bo w domu nie szło wytrzymać ( w niektórych pokojach), dlatego też chce pozakładać we wszystkich grzejnikach zawory i głowice termostatyczne. Potrzebuje 12 półcalowych i 11 3/4". Jak zacząłem szukać to podziękowałem i proszę was o pomoc w doborze i opisaniu jakie komplety kupić, na co zwrócić uwagę. Wiem tylko ze niekupie zaworów pełno przelotowych bo kosztują ponad 100 za szt!!

Opublikowano

Wiem tylko ze niekupie zaworów pełno przelotowych bo kosztują ponad 100 za szt!!

23 zawory + głowice, czyli min. 1000-1200 jak kupisz najtańsze na rynku i to wszystkie 1/2". Do tego przeróbka podejść w każdym pomieszczeniu, czyli... nie wiem ile tam u ciebie biorą.

 

Może warto zostawić to co jest i do kotła dorzucić zawór mieszający, dzięki któremu zbijesz temperaturę ogólną podawaną na grzejniki? Na kotle 60 na grzejnikach powiedzmy 40 (lub dowolnie).

 

Zaznaczam, że nie widzę instalacji i byćmoże zakres ingerencji w kocioł będzie równie kosztowny, ale tak być nie musi. Foto kotłowni by wiele wyjaśniło. Sam zawór 3D to koszt ok. 150-250 zł manualny.

 

Pytanie czy masz pompę i sterownik, czy tylko grawitacje.

 

Poczytaj na forum o zaworach 3D i 4D.

Opublikowano

Witam, mieszkam w domu z lat 80, mam starą instalacje (grube rury plus grzejniki żeliwne, łącznie ok 350 litrów) Przez pękniecie starego pieca kupiłem nowy Heatmatix 24kw. Przez 4 dni chodził na najniższych obrotach i musiałem dziada wyłączyć bo w domu nie szło wytrzymać ( w niektórych pokojach), dlatego też chce pozakładać we wszystkich grzejnikach zawory i głowice termostatyczne. Potrzebuje 12 półcalowych i 11 3/4". Jak zacząłem szukać to podziękowałem i proszę was o pomoc w doborze i opisaniu jakie komplety kupić, na co zwrócić uwagę. Wiem tylko ze niekupie zaworów pełno przelotowych bo kosztują ponad 100 za szt!!

Witam! Nie piszesz nic o wielkości pow. ogrzewalnej domu,o przegrodach ściennych (ocieplone ?).z twojego krótkiego opisu wydaje mi się ,że nowy piec masz przewymiarowany.Dzisiaj piece są o wyższej sprawności-więcej oddają ciepła.Jeśli założysz głowice termostatyczne to w Twoim przypadku one się pozamykają i nie będzie odbioru ciepła z pieca.Automatyka pieca (jeśli jest) będzie go dusiła.Myślę ,że takie spalanie paliwa nie jest dobre.Jakim opałem palisz?.Pozdr.

Opublikowano

Dzięki za odpisanie i sorki że nie podałem więcej info. Otóż, mam zawór 4D z siłownikiem i pompką CO którymi steruje piec na pellet z zapalarka (wiec sie włancza kiedy chce i nie chodzi w podtrzymaniu). Już mam tak ustawione że w rurach jest 40 stopni ale jak pisałem mam źle dopasowane grzejnik do pomieszczeń. Zawory sam sobie podłącze jak i całą instalacje podłączałem. Powierzchnia do ogrzania to 240m2 ściany wys 2,6 metra. Nieocieplony, ściany cegła-próżnia-pustak. Stare okna ale z podwójnymi szybami (samoróbka). W moim pokoju jest 24 stopnie a w pokoju obok i w łazience np 20

Opublikowano

I jak? Ktoś wypowie sie? Opisze swoje doświadczenie?

Opublikowano

Podstawowa sprawa dobierz moce grzejników do zapotrzebowania na ciepło masz piec impulsowy ,moje pytanie skąd głowica weżmie ciepło do zimnego pokoju w momencie przerwy w paleniu się peletu (pompa jest sterowana z pieca więc nie kręci) tak zrozumiałem.Ale może się mylę poz Hermogenes

Opublikowano

I jak? Ktoś wypowie sie? Opisze swoje doświadczenie?

Witam!

W mojej instalacji gdzie kocioł 17 kW ogrzewa 160 m.kw. poprzez 16 grzejników + bojler c.w.u 120l mam na grzejnikach założone zwykłe zaworki, odkręcone cały czas na max. Jest oczywiście zawór 4 dr. sterowany ręcznie i wszystko działa bez zarzutu.

Zakładanie zaworów termostatycznych nie wiem czy pomoże przy Twoich problemach? Raczej nie. Kupiłeś kocioł za dużej mocy w stosunku do potrzeb. Jedynie zmniejszając temp. wody na grzejniki zaworem 4 dr. możesz zmniejszyć temp w pomieszczeniach. Siłownik za bardzo ciepłą wodę puszcza na grzejniki. Musisz zmienić ustawienia. Ja mam na swoim ręcznie sterowanym ustawioną 2 i to wystarcza by w pokojach było 21, a w łazience 22 stopni. Pozdrawiam.

Opublikowano

W moim pokoju jest 24 stopnie a w pokoju obok i w łazience np 20

To na początek w tym pokoju na grzejniku zamontuj zawór termostatyczny, bez głowicy. Następnie nastawą wstępną zmniejsz przepływ przez grzejnik i zobacz czy grzejniki w pokoju obok i łazience zaczną lepiej grzać.

Gdybyś załączył schemat instalacji, z zaznaczeniem które grzejniki grzeją lepiej a które gorzej to można by było wytypować na których należy zamontować zawory termostatyczne.

Opublikowano (edytowane)

Pytanie o sposób wysterownia pompy CO jak najbardziej zasadne. Wydaje mi się jednak, że pracuje ona na okrągło, a siłownik 4D pilnuje tych 40 sC.

Najrozsądniej i najtaniej byłoby wstawić termostaty wszędzie tam gdzie pomieszczenia są przegrzewane. Jednak po tym zabiegu może się okazać, że tam gdzie było OK też robi się za gorąco, bo zwiększyły się przepływy. Skończy się prawdopodobnie na montażu termostatów wszędzie.

 

Nie piszesz czy układ działa grawitacyjnie i czy ma działać dalej.

 

Zawory kosztują ile kosztują. Nic ci na to nie poradzimy. Zmniejszanie temperatury na wyjściu 4D przy źle dobranych grzejnikach do pomieszczeń też układu nie wyreguluje. Miałoby to sens przy założeniu, że każdy grzejnik przewymiarowano o tą samą wartość, co jest raczej mało realne.

 

Pozostaje jeszcze kwestia pracy pompy przy pozamykanych termostatach. Albo trzeba pogodzić się z efektem mielenia wody (i liczyć, że pompie to nie zaszkodzi) albo założyć pompę inteligentną, zawór nadmiarowo-upustowy czy też zwyczjnie zostawić ze dwa grzejniki bez termostatów.

 

Próbowałeś zejść z temperaturą na powiedzmy 35 sC, czy sterownik siłownika ma min 40?

 

P.S. Przeczytałem co napisałem i się zastanawiam, czy kocioł na pelet oferuje ewentualność pracy na grawitacji. Ruszt awaryjny?

Edytowane przez kiminero
Opublikowano

Nasuwa mi się tylko jedno pytanie : jakie masz grzejniki ? jeśli segmentowe skręcane to nie widzę żadnego problemu , jeśli panelowe to być może da się je tak potasować żeby jak to "mówią wilk był syty i owca cała " czyli trochę pracy i minimum kosztów . Co do instalacji to masz wszystko co potrzeba i nie widzę sensu wprowadzania większych zmian . Może i kocioł ciut za duży do ciągłego palenia ale tego nie zmienisz .

Masz tu prace domowa i policz sobie sam co i gdzie powinno być a potem dopasuj do własnych potrzeb , pojęcie jak to zrobić widzę że masz więc życzę owocnej pracy .

http://regulus.com.pl/program/dobor-grzejnikow.html

jak jeszcze pojawią się jakieś niejasności to dopytaj .

Pozdrawiam

Opublikowano

Wielkie dzięki koledzy za sugestie itp. lecz ja podjąłem decyzje ze zamontuje prawie wszędzie głowice z zaworami poza 4 grzejnikami po jednym na każdym pionie tak jak kolega wyżej wspomniał by pompa nie mieliła wody. Pompę mam Wilo Stratos Pico ( inteligentna bestia da se rade) Lecz moje pytanie było jakie zawory i jakie głowice wybrać? Proszę was byście opisali swoje doświadczenia z różnymi typami zaworów i głowic. Firmowe, nie firmowe, rodzaje zaworów itp.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.