Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie. nie szufelki ....

Kręci mnie też CNC (nawet z sukcesem stworzyłem i użytkuję ploter plazmowy) z tym ze tam nakład środków jest już spory.

Ale bez obaw nadal jestem zafiksowany na kotły z tym że coraz śmielej patrzę na automatykę.

Ciekawe co by wyszło z połączenia kotła i sterowania CNC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Przemek za odpowiedź, tak właśnie pomyślałem o sytopiane w pierwszej kolejności, czyli trop miałem dobry. Ilekroć oglądam twoje ktotły, tylekroć zachodzę w głowę, jak to jest, że to tylko manufaktura, jeden człowiek i nikt ze znanych producentów nawet nie próbuje robić podonych i tak dochodzę do wniosku, że wówczas producenci musieliby nas kasować po 7 tys, bo twoje ktoły, a taki hef to po prostu przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie by się coś koło 5-6k mogło zakręcić (co wcale nie znaczy że te moje to takie och i ach) ja też miewam błędy które stale naprawiam/poprawiam, tyle że mi jest łatwiej bo nie robię w 1000szt.

 

Dlatego tez staram się być w kontakcie z użytkownikami którzy dzielą się spostrzeżeniami (KUS np to bardzo młoda konstrukcja i już było kilka drobnych uwag które poprawią użytkowanie kotła) Jednak nie wszystkie "błędy" konstrukcyjne da się łatwo poprawić albowiem pomimo szczerych chęci muszę dbać zarówno o budżet jak i o bezpieczeństwo użytkowników.

A niekiedy klient wręcz się upiera żeby mu zrobić zły kocioł :) no tak ... bo jak tłumaczysz "jak krowie na rowie" że tak jest niepoprawnie i powinno być tak i tak to Ci odpowie że albo tak jak mu pasuje albo kupi gotowca (często o zgrozo górniaka) więc cóż robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, jeszcze zbyt młoda konstrukcja. A dlaczego pytasz?

W firmie w której pracowałem taki beton wytrzymywał 8-14 mies. Lecz tam używaliśmy kruszywa żarotrwałego i cementu górkal 70 (wiec pewnie jest to odpowiednik BOS 150 lub BOK160 czyli korundowy) z tym że w kotłach OR temperatury były bliskie 1900*

Myślę że palnik powinien przetrwać sezon dwa,trzy wszystko zależy od zdolności użytkownika ;)

 

 

Co do CNC to wszelkich informacje znajdziecie na http://www.cnc.info.pl/

A poniżej fotki mojej pierwszej maszynki

post-13940-0-06065200-1349975737_thumb.jpg post-13940-0-28227500-1349975714_thumb.jpg

 

Na zdjęciach jeszcze bez rusztu, palnika plazmowego. Dziś wygląda troszkę inaczej ale następną będę już robił inaczej, tu brakowało funduszy a i tak wydałem 6k (bez plazmy i nie licząc robocizny )

 

CNC daje wiele możliwości i tak myślę czy tego nie wykorzystać w kotłach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o żywotność gdyż przymierzam się do budowy pieca kaflowego do zgazowania drewna- tam są elementy z żarobetomu, ale ich nie wymienię bez rozebrania całości.

Samo palenisko ma być z cegieł korundowych min 1500C wytrzymałości ale niektóre elementy bardziej skomplikowane chciałbym odlać i szukam odpowiedniego materiału.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak w kotłach OR (wiesz zapewne co to za kotły) tylne sklepienie rusztu jest z BOS 135 i wytrzymuje 5 lat i więcej. Odbicia żarowe drzwiczek są z Termobetonu TB110 a komora paleniskowa wymurowana jest z cegły szamotowej i trzyma całe lata (wymianie podlega głównie sklepienie przednie i cegły ścian bocznych do wys. 1 m ) albowiem są ostro lizane przez ogień i popioły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny kociołek wyjechał i po raz kolejny przeszedł lifting (mam nadzieje że idę w dobrym kierunku)

Kocioł to KUS-II z przeznaczeniem do spalania drewna.

post-13940-0-52890700-1350554356_thumb.jpg post-13940-0-14942300-1350554357_thumb.jpg

 

post-13940-0-79712800-1350554357_thumb.jpg post-13940-0-63456300-1350554391_thumb.jpg

 

Komora załadowcza ma głębokość 37cm (dołem ok 39-40cm)

post-13940-0-09362100-1350554491_thumb.jpg post-13940-0-66896700-1350554491_thumb.jpg post-13940-0-30235400-1350554492_thumb.jpg

 

Pierwsza półka wymiennika pionowego jest z szamotu i znajduje się też tam szyber go spalania górnego (zrezygnowałem z klapki ponieważ nastręczała problemów i była dość awaryjna). W tym kanale też znajduje miejsce turbulator spalin (mijanka)

post-13940-0-20088600-1350554660_thumb.jpg post-13940-0-63597500-1350554676_thumb.jpg post-13940-0-08506200-1350554700_thumb.jpg

 

Zmiany jakie wprowadziłem to oprócz nowej szaty graficznej to jedną z bardziej istotnych jest wprowadzenie giętych elementów wymiennika, dałem lepsze uszczelnienie drzwiczek z miękkiego sznura ceramicznego nie jak dotąd włókna szklanego oraz "ukryłem" wyczystkę górną aby zmniejszyć straty ciepła.

post-13940-0-50763600-1350554960_thumb.jpg post-13940-0-69937800-1350555002_thumb.jpg post-13940-0-36507500-1350555004_thumb.jpg

 

post-13940-0-36507500-1350555004_thumb.jpg post-13940-0-67144100-1350555039_thumb.jpg post-13940-0-35253600-1350555040_thumb.jpg

 

Na koniec mały ukłon w kierunku wygodniejszej obsługi czyli łatwy dostęp do czyszczenia czopucha i samej rury (w tym wyjście na prawą stronę)

oraz szuflada popielnika

 

post-13940-0-43126400-1350555390_thumb.jpg post-13940-0-19918100-1350555394_thumb.jpg post-13940-0-24477300-1350555425_thumb.jpg

 

post-13940-0-79104600-1350555439_thumb.jpg post-13940-0-67122200-1350555486_thumb.jpg post-13940-0-40117900-1350555503_thumb.jpg

 

Z PW nie eksperymentowałem i pozostało na swoim miejscu ale dodatkowo wprowadziłem możliwość dorobienia rozety w drzwiach zasypowych lecz zostawiłem to w gestii klienta

post-13940-0-60822100-1350555545_thumb.jpg post-13940-0-61478200-1350555842_thumb.jpg

 

Dodatkowo kocioł dostał większą ilość stężeń między płaszczowych oraz jest przystosowany do montażu zaworu DBV

Kocioł wraz z akcesoriami gotowy do montażu :)

post-13940-0-83049800-1350555870_thumb.jpg

post-13940-0-49231700-1350555003_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie robocze to 1,5 bara ale dopuściłbym go do 2bar, test wodny przeszedł na 2,6 bar a powietrzem 4bar i w ciągu doby było wahnięcie o dwie grubości wskazówki na powietrzu (w nocy temp spadła do 0) na wodzie nie zauważyłem różnicy. Jednak ze względu że kocioł nie ma wbudowanej wężownicy ani nie montowałem zaworu DBV to kocioł nie jest dopuszczony do instalacji zamkniętej ;)

 

Szamot zastępuje pierwszą grodź poziomą albowiem musiałem gdzieś ująć mu mocy ;)

Ten szamot dodatkowo będzie pełnił funkcję ekranu żarowego przy opalaniu drewnem i przy spalaniu górnym (element już sprawdzony w innym kotle )

A jeżeli pytasz o ten na drzwiczkach to chroni trochę blachę drzwiczek przy spalaniu górnym :D Bo ten kocioł ma możliwość spalania od góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuję pilnej porady.

Mianowicie jestem w trakcie budowy kotła 12kW o nieco zmienionej konstrukcji od dotychczasowych, kocioł ma być pod układ zamknięty i aby zamontować sensownie wężownice bez zakłócania przepływów pomyślałem nad grubszym płaszczem wodnym od strony wężownicy,ale...

Konstrukcja trochę nietypowa i wychodzi mi 82l zładu wodnego, mi osobiście wydaje się to dużo jak na kocioł o tej mocy i boję się że dojście do temp. zadanej (65-70*C ) może zająć z godzinę. Co prawda bezwładność takiego kociołka (opalanego głównie drewnem) jest wskazana ale ten czas do nagrzania mnie trochę martwi.

Co o tym sądzicie zostawić jak jest czy ograniczyć ten zład

Dodam że dotąd stosowałem 3,5cm płaszcza wodnego a tu już z tej "cieńszej strony jest 4,5cm a od strony wężownicy było by z 8cm stąd tez moje zamartwienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj tak aby z jednej strony było dotychczasowe 3,5cm a z drugiej tak aby objętość wodna ściany była taka sama - czyli szerokość wyliczysz z objętości bocznej ściany - objętość zajmowana przez wężownicę.

Pojemności wodne powinny być jednakowe aby się ścianki równo rozgrzewały bo mogą powstać naprężenia, a objętość dla 12kW nie powinna przekraczać moim zdaniem 35-40l.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego u mnie w piecu 12 kw jest 32 l, ale ja uważam , że jakby było 50 l to by było w sam raz.Tak więc , ja zostawił bym w granicach tych 50 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie robocze to 1,5 bara ale dopuściłbym go do 2bar, test wodny przeszedł na 2,6 bar a powietrzem 4bar i w ciągu doby było wahnięcie o dwie grubości wskazówki na powietrzu (w nocy temp spadła do 0) na wodzie nie zauważyłem różnicy. Jednak ze względu że kocioł nie ma wbudowanej wężownicy ani nie montowałem zaworu DBV to kocioł nie jest dopuszczony do instalacji zamkniętej ;)

 

Przemysław, właściwie czy ma sens stosowanie oddzielnie termometru i manometru zamiast na jednym króćcu termomanometru? A drugi króciec byłby wtedy np. na wspomniany przez Ciebie zawór DBV. Gdyby jeszcze miał rozmiar 3/4'' byłoby idealnie - tyle zwykle wymagają te zawory. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no przy moich wymiarach kotła 30l t0 juz było by przegięcie tyle to wchodzi miedzy grodzie :) a dokładniej 35l i wcale nie są to wielkie przestrzenie (w granicach 27mm)

Udało mi się zejść maksymalnie do 65l :( kurcze zastanawiam się jak to jest możliwe że fabryczne kotły mają po 35l pojemności ?

 

Już zacząłem panikować aż wszedłem na stronkę Kalvisa i widzę że też jest tam dość spory zład wodny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemysław, właściwie czy ma sens stosowanie oddzielnie termometru i manometru zamiast na jednym króćcu termomanometru? A drugi króciec byłby wtedy np. na wspomniany przez Ciebie zawór DBV. Gdyby jeszcze miał rozmiar 3/4'' byłoby idealnie - tyle zwykle wymagają te zawory. :)

W kotle o którym mówisz (tym dla morfeusza) jest dodatkowy króciec 3/4" na ten zawór ale jako że kocioł nie był w niego wyposażony w momencie sprzedaży dlatego też potraktowałem go standardowo jednak ilość stężeń wewnętrznych oraz wzmocnienia wewnętrzne nijako pozwalają na montaż w układzie zamkniętym niemniej jednak nie podpiszę się pod tym :P

Ten który robię teraz ma już wbudowaną wężownice i będzie wyposażony we wszystko co potrzebne aby można było go potraktować jako kocioł do układu zamkniętego.

 

Swoją drogą jak to jest z tym montażem kotła co ZASYPOWEGO do instalacji zamkniętej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolf CNK z komorą zamkniętą - na gaz i olej ma poj 51l dla 17kW i 58l dla 25l- to nie jest mało.

Natomiast mam pytanie - spotkałem sie z zależnością że pole przekroju zwężki (dyszy ) powininno być równe 0,3 x powierzchnia rusztu na którym odbywa się spalanie - czy ty też tak liczysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie liczę w ten sposób, nawet przyznam się że nigdy o tym nie słyszałem ja zwykle przyjmuję 65% powierzchni przekroju pierwszego kanału wymiennika a że u mnie dymnice są dość wąskie to i gardziel palnika jest jaka jest bynajmniej nie odnotowałem skarg a nawet wręcz przeciwnie.

Powierzchnia pierwszej dymnicy ma u mnie ok. 45% powierzchni rusztu (przy kotłach węglowych) i zwykle każda następna jest o 25% mniejsza co pozwala na dość znaczne przyśpieszenie spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kotle o którym mówisz (tym dla morfeusza) jest dodatkowy króciec 3/4" na ten zawór ale jako że kocioł nie był w niego wyposażony w momencie sprzedaży dlatego też potraktowałem go standardowo jednak ilość stężeń wewnętrznych oraz wzmocnienia wewnętrzne nijako pozwalają na montaż w układzie zamkniętym niemniej jednak nie podpiszę się pod tym :P

Ten który robię teraz ma już wbudowaną wężownice i będzie wyposażony we wszystko co potrzebne aby można było go potraktować jako kocioł do układu zamkniętego.

 

Właśnie, mógłbyś coś więcej napisać o tym przystosowaniu kotła do pracy w układzie zamkniętym. Czy stosuje się jakieś specjalne wzmocnienia np. większów liczbę szpilek, dodatkowe kątowniki, inne wzmocnienia (jakie?)? I o co chodzi z tymi stężeniami wewnętrznymi?

 

Swoją drogą jak to jest z tym montażem kotła co ZASYPOWEGO do instalacji zamkniętej?

 

 

Tu jest takie ogólne streszczenie norm. W sumie obowiązuje do wszystkich typów kotłów stałopalnych, bez względu na to, czy to zasypowy czy z podajnikiem:

 

http://ogrzewnictwo.pl/artykuly/zabezpieczenia-przed-nadmiernym-wzrostem-temperatury-w-kotlach-na-paliwa-stale-uklad-zamkniety

 

http://ogrzewnictwo.pl/artykuly/projektowanie-montaz-serwis/montaz-kotla-na-paliwo-stale-w-swietle-obowiazujacych-przepisow-bezpieczna-instalacja-magazyn-instalatora

 

Polecam również rozdział w instrukcji do kotła DEFRO DS. Sporo miejsca poświęcili montażowi pieca w układzie zamkniętym (s. 12 i n.).

 

http://www.defro.pl/do-pobrania/instrukcje-obslugi/nowe-kotly/doc_download/98-defro-ds

 

Wymienione są wszystkie potrzebne elementy zabezpieczające, tylko ta pojemność naczynek przeponowych wydaje mi się mała w stosunku do pojemności wodnej instalacji - jakby za punkt odniesienia przyjęli ten najmniejszy współczynnik obliczania pojemności. Pamiętam, że były różne szkoły - od 4 do 12% zładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie liczę w ten sposób, nawet przyznam się że nigdy o tym nie słyszałem ja zwykle przyjmuję 65% powierzchni przekroju pierwszego kanału wymiennika a że u mnie dymnice są dość wąskie to i gardziel palnika jest jaka jest bynajmniej nie odnotowałem skarg a nawet wręcz przeciwnie.

Powierzchnia pierwszej dymnicy ma u mnie ok. 45% powierzchni rusztu (przy kotłach węglowych) i zwykle każda następna jest o 25% mniejsza co pozwala na dość znaczne przyśpieszenie spalin.

To się zgadza - 065 x 0,45= 0,2925x powierzchnia rusztu. - czyli to co ja podawałem.

Mój wzór znalazłem w starym podręczniku o piecach kaflowych.

Może ci głowę zawracam ale napisz jak spawasz te stężenia w przestrzeni 4-6 cm? <_<

Z jednej strony to bez problemu a z drugiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawiłbym fotki tego upiornego zajęcia :) ale nie chce mi się iść do warsztatu

 

przy zwykłych kotłach to nie ma problemu bo da się dojść do 90% tych ankr/szpilek długą elektrodą (na ścianie 70cm zwykle są dwa rzędy każdy oddalony ok 20cm od krawędzi więc to nie problem.

Ale przy kotle pod układ zamknięty tych szpilek jest cała masa (ja wspawuję płaskowniki 50mm o grubości 6mm) i robię to tak że są przyspawane do ściany wymiennika wew. według wzornika a następnie nakładam na to odpowiednio powycinaną blachę płaszcza zewnętrznego i zespawuję od zewnątrz .

Dodatkowo staram się spawać dwustronnie aby przetop był całkowity, oczywiście nie wszędzie da się dojść to trzeba tak spawać od jednej strony aby było dobrze. A w miejsca szczególnie osłabione lub takie które budzą mój niepokój wspawam stężenia kątowe.

 

@ Wojt Defro faktycznie podeszli do sprawy dość ostrożnie a to dlatego aby nie wylądować w sądzie. Każdy bowiem podpisuję deklarację CE i lepiej uwzględnić w niej 100 ostrzeżeń za dużo niż o jedno za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgadza - 065 x 0,45= 0,2925x powierzchnia rusztu. - czyli to co ja podawałem.

Mój wzór znalazłem w starym podręczniku o piecach kaflowych.

Może ci głowę zawracam ale napisz jak spawasz te stężenia w przestrzeni 4-6 cm? <_<

Z jednej strony to bez problemu a z drugiej?

wstawiłbym fotki tego upiornego zajęcia :) ale nie chce mi się iść do warsztatu

 

przy zwykłych kotłach to nie ma problemu bo da się dojść do 90% tych ankr/szpilek długą elektrodą (na ścianie 70cm zwykle są dwa rzędy każdy oddalony ok 20cm od krawędzi więc to nie problem.

Ale przy kotle pod układ zamknięty tych szpilek jest cała masa (ja wspawuję płaskowniki 50mm o grubości 6mm) i robię to tak że są przyspawane do ściany wymiennika wew. według wzornika a następnie nakładam na to odpowiednio powycinaną blachę płaszcza zewnętrznego i zespawuję od zewnątrz . <p>Dodatkowo staram się spawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.