zbigniew405 Opublikowano 26 Października 2010 #1 Opublikowano 26 Października 2010 Witam. Zwracam się z następującym problemem i w miarę możliwości o fachową poradę w tej sprawie. Od dwóch tygodni użytkuję kocioł Lind Duo 15 KW, sterownik Economic Premium w nowym, niezamieszkalnym jeszcze domu o pow. 165 m2. System c.o. w układzie otwartym z obiegami grzejnikowymi i ogrzewaniem podłogowym z zamontowaną pompą przewałową zamiast zaworu czterodrogowego (zdaniem firmy instalatorskiej bardziej optymalne rozwiązanie mimo mojej sugestii na temat zamontowania zaworu i dostarczenia przed montażem schematu podłączenia kotła z oryginalnej instrukcji). Kocioł współpracuje z regulatorem pomieszczeniowym EUROTON 2005. Pierwszego uruchomienia dokonał oczywiście autoryzowany serwisant (wymóg gwarancji, koszt 400 zł- szok!!!). W zasadzie od początku mam wątpliwości co do poprawnej pracy kotła, a mianowicie: - ustawiona temp. ogrzewania 60 0C; na wyświetlaczu: temp. zasilania 70-78 0C, temp. powrotu 29-34 0C; Ze względu na obecne warunki kocioł pracuje w większości w trybie podtrzymania ( temp. w pomieszczeniu wyższa od ustawionej). Zgodnie z zasadą pracy w tej sytuacji (bez zaworu czterodrogowego) sterownik kotła blokuje pracę pompy c.o. (w moim przypadku również pompy przewałowej, wpiętej równolegle w zaciski sterownika wraz z pompą c.o.) zgodnie z 3 opcjami: nr.0-blokada całkowita; nr.1- 8min.przerwa-2min.praca-8min przerwa; nr.2-6min-4min-6min. Nie jest to chyba stan prawidłowy, stąd moje wątpliwości (a gdzie zalecana temp powrotu 55 0C). Serwisant twierdzi, że tak powinno być a sytuacja poprawi się gdy będą ujemne temperatury. Chyba nie do końca, co będzie latem gdy będę korzystał tylko z c.w.u.? Już teraz przegrzewam pomieszczenia bo ratuję sytuację ustawiając w trybie podtrzymania opcję pracy pompy c.o. nr.1 W związku z zaistniałą sytuacją proszę o opinię czy: - istnieje możliwość podpięcia pompy przewałowej do sterownika kotła tak aby pracowała niezależnie od pompy c.o. lub inne rozwiązanie? - jedynym wyjściem z tej sytuacji jest przebudowa nowej przecież instalacji (montaż zaworu czterodrogowego) ? co nie ukrywam nie bardzo mi odpowiada w związku z poniesieniem dodatkowych kosztów. Cytuj
m77 Opublikowano 26 Października 2010 #2 Opublikowano 26 Października 2010 Proponowałbym przebudować instalację, gdyż brak zaworu 4d może zostać potraktowany jako naruszenie warunków gwarancji na kocioł. Cytuj
zbigniew405 Opublikowano 26 Października 2010 Autor #3 Opublikowano 26 Października 2010 Instrukcja kotła Ling Duo dopuszcza pompę przewałową jako zabezpieczenie termiczne ale przy tym sterowniku nie jest to chyba trafne rozwiązanie. Może istnieje jednak możliwość podłączenia obu pomp w taki sposób aby działały niezależnie. Mogłoby to rozwiązać mój problem. Cytuj
zbigniew405 Opublikowano 26 Października 2010 Autor #4 Opublikowano 26 Października 2010 Proponowałbym przebudować instalację, gdyż brak zaworu 4d może zostać potraktowany jako naruszenie warunków gwarancji na kocioł. Zapomniałem dopisać - wysłałem wiadomość do firmy Klimosz w tej sprawie ale jak dotąd nie otrzymałem odpowiedzi. Cytuj
yozik Opublikowano 26 Października 2010 #5 Opublikowano 26 Października 2010 Jak masz obieg ładowania CWU to wykorzystaj go jako obieg kotłowy podłączając pompę ładującą jako CO do sterownika kotła a auraton niech steruje pompą CO w zależności od zapotrzebowania. Ale oglądając instrukcję Twojego sterownika grzech nie wykorzystać przynajmniej części tego co ma. Cytuj
misio50 Opublikowano 26 Października 2010 #6 Opublikowano 26 Października 2010 Witam Widzę że osób które mają problemy z kotłami Klimosza jest więcej. Ja wysłałem do nich informację że na forum toczy się dyskusja o ich wyrobach.Polecam również do przeczytania wątek o sterowniku Economic Premium w dziale KOTŁY. Jeżeli chodzi o wymóg że ważność gwarancji uzależniona jest od uruchomienia przez serwisanta producenta to ja uzyskałem informację w Dziale Technicznym że nie jest to wymóg obligatoryjne. Uruchomienie może wykonać firma wykonująca instalację pod warunkiem że wykona ją i podłączy kocioł zgodnie z wymaganiami producenta. Cytuj
aniam69 Opublikowano 26 Października 2010 #7 Opublikowano 26 Października 2010 WitamWidzę że osób które mają problemy z kotłami Klimosza jest więcej. Ja wysłałem do nich informację że na forum toczy się dyskusja o ich wyrobach. Oni wiedzą. Tutaj na forum czasami doradza p. Mateusz z Klimosza. W kontaktach telefonicznych z Klimoszem, gdybyś musiał dzwonić do serwisu polecam Pana Adama - przemiły i pomocny człowiek. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.