Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Galmet 25 Kw + Sterownik Expert


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

 

Niestety samo zmniejszanie powietrza nic nie pomogło, bynajmniej nic nie zauwazyłem. Może to będzie powodem że piec w automacie dobiera sobie jedynie moc spalania ok 40%. Choć podałem max 100% (już nie 80%)

Chyba że to wina opału?

Czy może ktoś ma jakis wskazówki na to szlakowanie się węgla na palenisku? Chyba to nie jest normalne?

Opublikowano

A doszedłeś już do takiego stopnia zmniejszenia powietrza, że kocioł brzydko dymi i do popielnika spadają niedopalone, czarne resztki węgla? Pamiętaj tylko, że jak zmniejszysz nadmuch, to piec musi z godzinkę popracować i wtedy patrz na efekty spalania.

Jak nie pomoże sama regulacja mocy dmuchawy, to jeszcze spróbuj zmniejszyć szczelinę na wentylatorze.

Opublikowano

Tak czytałem że posiada funkcję PID, ale czy ta funkcja nie działa czasem tylko w ustawieniach kotła na automat?

Bo ja teraz ustawiłem na typ: dwustawny - pracuje na 100% potem podtrzymanie - tu lepiej można wydłuzyć okres przerwy podawania itd.

W automacie opał spadał do popielnika i ciągle piec chodził, nie mógł osiagnąć temp. zadanej.

Opublikowano

Moje zdanie jest takie, że powinno się używać ten sterownik w trybie automat, a nie dwustawnej. Jeśli masz niedopalone kawałki węgla to skorzystaj z opcji "ustawienia->spalanie->dialogowy" i odpowiedz na pytania. Sterownik sam skoryguje ustawienia, w Twoim przypadku zwiększy dawkę powietrza, następnie niech piec sobie popracuje ze 2-3 godzinki i sprawdź. Jeżeli jeszcze będzie coś nie tak to znów odpowiedz na pytania. Jeśli kocioł ma kłopoty z osiągnięciem temperatury zadanej to może jest ustawiona zbyt mała moc kotła. gdy kociołek będzie dobrze ustawiony to kiedy temperatura kotła będzie zbliżała się do temperatury zadanej to sterownik expert będzie płynnie zmniejszał jego moc aż do przejścia do stanu podtrzymania.

Opublikowano

Dzięki za wskazówki. Kilka dni pracowałem w funkcji automat. Odpowiadałem na te pytania jednak nie zauważałem zmian w piecu, choć pisał że ustawienia zostały skorygowane.

Moc pieca mam ustawione na 100%

Moc dmuchamy min na 35% / max na 55%

ilość powietrza - 20%

 

Jeśli taka rada dziś po pracy przestawie na automat i bede znów obserwował.

Dziś rano po całej nocy pracy na dwustawnej nie było wiele niedopałków w popielniku, pracował cały czas na 100% mocy wegiel podawał 5s przerwe miałem na 60 s (pewnie duża ) ale teraz miałem temp ok przechodził w końcu w podtrzymanie, nie jak w automacie i wegiel nie spada i nie ma wreszcei szlaki na palenisku i w popielniku.

Opublikowano
Dzięki za wskazówki. Kilka dni pracowałem w funkcji automat. Odpowiadałem na te pytania jednak nie zauważałem zmian w piecu

 

Dziś rano po całej nocy pracy na dwustawnej nie było wiele niedopałków w popielniku, pracował cały czas na 100% mocy wegiel podawał 5s przerwe miałem na 60 s (pewnie duża ) ale teraz miałem temp ok przechodził w końcu w podtrzymanie, nie jak w automacie i wegiel nie spada i nie ma wreszcei szlaki na palenisku i w popielniku.

 

Ja z moim kotłem też długo rozmawiałem odpowiadając na jego pytania i nic z tego, tępy jest pod tym względem :). Zostań na automacie, bo to naprawdę sprytny algorytm. Wejdź tylko w menu serwisowe i ustaw taki czas podawania i przerwy, jaki podajesz w pracy dwustawnej (parametr nazywa się bodajże moc MAX). W mocy minimalnej (czyli podtrzymanie) daj takie same podawanie, tylko przerwę jakieś 10 razy dłuższą. Jak już opanujesz podstawowy tryb pracy zajmij się mocą MIN i zwiększaj tam czas podawania, dopóki kocioł nie będzie Ci wygasał (u mnie idzie na 15 minutach).

Powodzenia, u mnie już zrobiło się chłodno i kocioł pracuje całą noc, zasilając 2 grzejniki rozkręcone na max. Na dzień przełączam go na tryb letni.

 

Może ktoś tylko podpowie, w którą stronę iść z parametrami, jak mi kanały dymne dosyć mocno zarastają sadzą? Co drugi tydzień muszę je przeczyścić.

Opublikowano
Może ktoś tylko podpowie, w którą stronę iść z parametrami, jak mi kanały dymne dosyć mocno zarastają sadzą? Co drugi tydzień muszę je przeczyścić.

 

Ja też walczyłem z piecem i powstawaniem meszku...:) cały pic polega na dostarczeniu odpowiedniej ilości powietrza....a i tak jeden parametr jest zależny od drugiego, czyli powietrze i ilość ekogroszku. Dodatkowo przysłona na czopuchu i na wentylatorze też ma wpływ na sadzenie pieca i komina. Ale z mojego doświadczenia podkreślam mojego (bo zaraz ataki innych) wentylator mam otwarty na ok 3cm, a czopuch 90% otwarty. Płomień mam delikatnie kopiący (ma być ŻÓŁTY NIE BIAŁY-powstanie żużel i NIE CZERWONY-powstaje sadza). Podawanie ma 17sek, przerwa 100 sek, . Nie podam ilości powietrza i % obrotów wentylatora, ponieważ zmieniają się w zależności jak w panelu serwisanta ustawie sobie min i max obr. dla wentylatora i moc kotła tez ma znaczenie. Ale nie patrz na % i ilości powietrza jak piszą PŁOMIEŃ MA BYĆ ŻÓŁTY nie kopiący (mój lekko kopie) i z takimi ustawieniami nie zarasta tak szybko sadzą ....eko też ma znaczenie..skąd i wilgotność itp., itd. dodam że żar nie jest na całym palenisku i wystaje ok 3 cm nad talerzem. Piec poda 3 razy węgiel z przerwami 100sek. i pozostaje w nadzorze (tylko pompa pompuje wodę ...reszta sprzętu śpi) przez 10 min. później się powtarza itd. Ogrzewam 28 m2 podłogówki + 2 grzejniki 160x60 oraz drabinka w łazience. Póki co w domu 22-23 piec 45st.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Podłącze się do tematu.

 

Też walczę z tym piecem od miesiąca, w moim przypadku piec "nabija" tylko bufor ciepła, a z bufora pobierana jest woda do podłogówki (250m2) i CWU.

 

Niestety w moim sytemie automat był beznadziejny, nie osiągał temp. zadanej i praktycznie nie przechodził w stan podtrzymania, oczywiście zużycie makabryczne podajnik na 3 dni ( a jeszcze nie ma zimy).

 

W końcu po przemyśleniach przeszedłem na prace dwustawną i uważam że jest lepiej piec nabija bufor to temp zadanej cwu (tryb lato) zazyczaj temp płaszcza jest wyższa niż wody buforze (nie wiem dlaczego) po przejściu w stan podtrzymania temp na płaszczu rośnie jeszcze bardziej ale tu winę ponosi rozłączanie pompy ładującej CWU (bufor).

Moim wymyslonym celem jest ustawienie układu tak aby piec ladował bufor do jakiejś temp a następnie przechodził w stan podtrzymania do moentu aze temp na buforze spadnie o np 20 st.

 

Na razie ustawiłem tryb lato, temp CWU 60 st (czujnik cwu zainstalowany w buforze), piec w trybie praca (na pasku) grzeje do 70 st c nastepnie w menu instalatora ustawiłem Histeze CWU na 9 st, więc zakładam ze piec przechodzi w podtzrymanie przy temp plaszcza 70, cwu 60 następnie rozłacza sie pompa cwu, temp płaszcza wzrasta, następnie gdzy temp cwu spadnie do 51 piec uruchamia pompe cwu, temp na płaszczu wyrównuje sie z buforem, piec przechodzi w tryb pracy i cykl sie zamyka.

 

Niestety nie wiem jak ustawić sterownik aby piec grzał bufor do 70 i przechodził w stan podtrzymania az temp w buforze spadnie do 50 biorąc pod uwagę min zalecana temp pieca moze to byc zakres 75-55

 

zastanawiam się czy pompę podłączyć na stałe aby wyrównać temp na płaszczu z buforem ?? nie wiem czy nie nie zaowocuje to ciągła pracą ( poza tym w podtrzymania nie potrzebnie rury ogrzewają kotłownie, najlepiej by było zastosowac jakies opóźnienie nap o 15min tak aby po przejściu w stan podtrzymania i odciążył piec z ciepła)

 

Czy odłaczyć czujnik cwu, wtedy sterownik "myśli" cwu = płaszcz , tylko wada taka że nie będe wiedział jak jest naprawde temp w buforze, podrugie zminiejsze zakres pracy do histezy cwu (czyli max 9 st C)

 

Chciałbym uniknąć sytuacji w której mimo iż temp w buforze nie spadnie piec będzie się załaczał żeby dobić na plaszczu temp +10 od zadanej CWU

 

Możektoś mi wie jak to zestroić

 

dobranie parametrów spalania to zupelnie inna kwestia, narazie max ma 8spodawania na 30 przerwy - podtrzymanie 20 min

 

dmuchawa otwarta na max, czopuch otwarty na max, obroty dmuchawy 75%, ilość powietrza (reg spalania ) 100%

 

efekt żużluje ale nie obrasta tak sadza jak przymykałem powietrze

Opublikowano
Ja też walczyłem z piecem i powstawaniem meszku...:) cały pic polega na dostarczeniu odpowiedniej ilości powietrza....a i tak jeden parametr jest zależny od drugiego, czyli powietrze i ilość ekogroszku. Dodatkowo przysłona na czopuchu i na wentylatorze też ma wpływ na sadzenie pieca i komina. Ale z mojego doświadczenia podkreślam mojego (bo zaraz ataki innych) wentylator mam otwarty na ok 3cm, a czopuch 90% otwarty. Płomień mam delikatnie kopiący (ma być ŻÓŁTY NIE BIAŁY-powstanie żużel i NIE CZERWONY-powstaje sadza). Podawanie ma 17sek, przerwa 100 sek, . Nie podam ilości powietrza i % obrotów wentylatora, ponieważ zmieniają się w zależności jak w panelu serwisanta ustawie sobie min i max obr. dla wentylatora i moc kotła tez ma znaczenie. Ale nie patrz na % i ilości powietrza jak piszą PŁOMIEŃ MA BYĆ ŻÓŁTY nie kopiący (mój lekko kopie) i z takimi ustawieniami nie zarasta tak szybko sadzą ....eko też ma znaczenie..skąd i wilgotność itp., itd. dodam że żar nie jest na całym palenisku i wystaje ok 3 cm nad talerzem. Piec poda 3 razy węgiel z przerwami 100sek. i pozostaje w nadzorze (tylko pompa pompuje wodę ...reszta sprzętu śpi) przez 10 min. później się powtarza itd. Ogrzewam 28 m2 podłogówki + 2 grzejniki 160x60 oraz drabinka w łazience. Póki co w domu 22-23 piec 45st.

jaki masz komin??

Mam problemy z tym ze sie spieka. Rozumiem ten sterownik chyba juz lepiej niz ludzie z Elestera. mam do ogrzania okolo 70 m2 . 30 m podłogówki i 40 zwykłe kaloryfery.

Mam czas podawania 15 przerwy 45.

1)Jaka powinna byc ilosc powietrza przy mocy kotła 100%. Wiem ze regulator steruje w funkcji PID. Mam kocioł 25kw. ustawiam 23 - 27 - 35 - 45 - za kazdym razem są spieki. ( nie mówie o mocy dmuchawy tylko w zakładce info o ilosci powietrza przy mocy 100%)

2)W jaki sposób uszczelnić tą retorte?? jak włożyć tam ręce żeby wyciągnąć ten kielich?? jest gdzies do tego instrukcja??

3) na ile pomoże mi elester??

4) na ile pomoze mi zawór trójdrogowy czy czterodrogowy i czym się różnią i jakie są koszty takich zaworów chciałbym żeby expert sterował mi tym zaworem - jaki wybrać??

5) mysle ze mam problem z kominem - wymieniam w przyszłym tyg. Mam teraz komin 4,5 m dwie dziury o przekroju 100

 

Mam do kogos prosbe kto ma kocioł 25 kw z podajnikiem

Jesli jest zadowolony ze spalania (ilość i jakość , mi przy mrozach palił 20-25 kg dziennie, srednio wychodziło 5 worków 25 kg na tydzień) niech mi poda parametry

1) czas podawania i przerwy

2) czas przerwy min

3) ilosc powietrza (przy 100% mocy )

4) bezwładność obiektu

5) czas regulacji

6) parametry komina

7) przesłone na kominie- czopuchu

mysle ze w sumie te 7 parametrów w odpowiedniej konfiguracji zapewniaja dobrą prace pieca. Prosze o podanie swoich nastaw.

Przepraszam tez uzytkowników PERFEKTA ale nie piszcie mi o swoim sterowniku bo sie naczytałem chyba 50 róznych wątków o Expercie gdzie od razu ktos zaczyna mowic o perfekcie czyli NIE NA TEMAT

Opublikowano
Witam

 

Podłącze się do tematu.

 

Też walczę z tym piecem od miesiąca, w moim przypadku piec "nabija" tylko bufor ciepła, a z bufora pobierana jest woda do podłogówki (250m2) i CWU.

 

Niestety w moim sytemie automat był beznadziejny, nie osiągał temp. zadanej i praktycznie nie przechodził w stan podtrzymania, oczywiście zużycie makabryczne podajnik na 3 dni ( a jeszcze nie ma zimy).

 

W końcu po przemyśleniach przeszedłem na prace dwustawną i uważam że jest lepiej piec nabija bufor to temp zadanej cwu (tryb lato) zazyczaj temp płaszcza jest wyższa niż wody buforze (nie wiem dlaczego) po przejściu w stan podtrzymania temp na płaszczu rośnie jeszcze bardziej ale tu winę ponosi rozłączanie pompy ładującej CWU (bufor).

Moim wymyslonym celem jest ustawienie układu tak aby piec ladował bufor do jakiejś temp a następnie przechodził w stan podtrzymania do moentu aze temp na buforze spadnie o np 20 st.

 

Na razie ustawiłem tryb lato, temp CWU 60 st (czujnik cwu zainstalowany w buforze), piec w trybie praca (na pasku) grzeje do 70 st c nastepnie w menu instalatora ustawiłem Histeze CWU na 9 st, więc zakładam ze piec przechodzi w podtzrymanie przy temp plaszcza 70, cwu 60 następnie rozłacza sie pompa cwu, temp płaszcza wzrasta, następnie gdzy temp cwu spadnie do 51 piec uruchamia pompe cwu, temp na płaszczu wyrównuje sie z buforem, piec przechodzi w tryb pracy i cykl sie zamyka.

 

Niestety nie wiem jak ustawić sterownik aby piec grzał bufor do 70 i przechodził w stan podtrzymania az temp w buforze spadnie do 50 biorąc pod uwagę min zalecana temp pieca moze to byc zakres 75-55

 

zastanawiam się czy pompę podłączyć na stałe aby wyrównać temp na płaszczu z buforem ?? nie wiem czy nie nie zaowocuje to ciągła pracą ( poza tym w podtrzymania nie potrzebnie rury ogrzewają kotłownie, najlepiej by było zastosowac jakies opóźnienie nap o 15min tak aby po przejściu w stan podtrzymania i odciążył piec z ciepła)

 

Czy odłaczyć czujnik cwu, wtedy sterownik "myśli" cwu = płaszcz , tylko wada taka że nie będe wiedział jak jest naprawde temp w buforze, podrugie zminiejsze zakres pracy do histezy cwu (czyli max 9 st C)

 

Chciałbym uniknąć sytuacji w której mimo iż temp w buforze nie spadnie piec będzie się załaczał żeby dobić na plaszczu temp +10 od zadanej CWU

 

Możektoś mi wie jak to zestroić

 

dobranie parametrów spalania to zupelnie inna kwestia, narazie max ma 8spodawania na 30 przerwy - podtrzymanie 20 min

 

dmuchawa otwarta na max, czopuch otwarty na max, obroty dmuchawy 75%, ilość powietrza (reg spalania ) 100%

 

efekt żużluje ale nie obrasta tak sadza jak przymykałem powietrze

mnie się osobiście wydaje że lepiej jak piec chodzi godzinami na minimalnych obrotach i nie moze dojsc do temp zadanej. Np zadana 55 a piec nie moze dojsc - ma 54,4 ale chodzi na 20% . Jesli w długim okresie nie moze dojsc to zwiekszy moc do 30, 40 % dojdzie do 55 i moc znow spadnie na powiedzmy 20%.

Mamy wiec sytuacje ze godzine piec chodzi np 10podaje i 250 przerwy . Praca na 100% nawet w krotkim czasie ale za to czesto wydaje mi sie mniej ekonomiczna. Musze to jeszcze sobie policzyc ale wydaje mi sie ze lepiej jest jak piec nie wchodzi w podtrzymanie.

R

Opublikowano

Nie wiem, nie jestem ekspertem, ale raczej bardziej efektywnie wykorzystuje sie poaliwo paląc na 100% i robiąc przerwę niż "pykać" po trochu. bufor mam mały 500 litrów i tak naprawde akumuluje nadwyżki między podłogówką a kotłem.

Opublikowano

właśnie dzwoniłem do Elstera. Uzyskałem potweirdzenie mojej hipotezy

Kociół ze sterownikiem PID ( czyli Expert) nie powienien w ogóle wchodzić w nadzór przy obciązeniu i normalnej pracy zimowej

RW

Opublikowano
właśnie dzwoniłem do Elstera. Uzyskałem potweirdzenie mojej hipotezy

Kociół ze sterownikiem PID ( czyli Expert) nie powienien w ogóle wchodzić w nadzór przy obciązeniu i normalnej pracy zimowej

RW

Dobra, tylko pozostaje pytanie: Dlaczego?

Opublikowano

Mam od miesiąca w domu Galmet 30KW + sterownik ekspert z sondą temp w domu. Niem zaworu mieszającego, a termozawory na grzejnikach nie działąją. Jest jesień, kocioł z minimalną temp płaszcza 47 st. przegrzewa mi dom do 25 - 28 st C spalając niepotrzebnie opał. Pompa CO pracuje bez przerwy - w sterowniku nie mam na to wpływu. Aby rozwiazać problem wymyśliłem włączenie w zasilanie pompy CO termostatu zamontowanego w domu do regulacji tempaturą załączania pompy. Dla bezpieczeństwa drugi termostat włączony równolegle z poprzednim w zasilanie pompy CO ale z czujką na temperaturze płaszcza z załancaniem pompy gdy temperatura na płaszczu kotła wzrośnie np. do 70 st C (awaryjne chłodzenie).

Cała modyfikacja kosztuje tyle co dwa termostaty (pokojowy 100zł i drugi z reg do 90st+czujka temp).

Jak koledzy oceniacie takie rozwiązanie?

Opublikowano
Dobra, tylko pozostaje pytanie: Dlaczego?

Dlatego, że najlepiej jest produkować tyle ciepła ile Ci potrzeba. Nie więcej a pomoże Ci w tym sterowanie pogodowe. Praca pieca na 100% to wyższa temp. spalin i jednocześnie wyższa strata kominowa. Warunek aby w całym zakresie regulacji mocy kotła jego sprawność była zbliżona. Tak jest przy podajnikach.

Dodatkowo powodując, że piec pracuje cały czas możemy próbować obniżyć jego minimalną temp. poniżej 50 st. Ciągły ruch spalin w komorze spalania obniża jego skłonność do korozji.

Dodatkowo komin jest cały czas ciepły, wygrzany.

Ja tak mam i działa to rewelacyjnie.

Opublikowano
Cała modyfikacja kosztuje tyle co dwa termostaty (pokojowy 100zł i drugi z reg do 90st+czujka temp).

Jak koledzy oceniacie takie rozwiązanie?

Niestety instalacja nie pasuje do zakupionego pieca. Piec 30 KW w tak ocieplonym domu to pewnie, gdzieś na 500 m2. Rozwiązanie z wyłączaniem pompy będzie działać ale jest niekomfortowe. Temp w mieszkaniu/piecu będzie skakać.

Moja propozycja to zainstalować zawory termostatyczne a do experta podłączyć czujnik pogodowy. Pompa i piec pracuje cały czas dostosowując moc/temp do warunków panujących za oknem.

Opublikowano

Przypomnę temat:

 

"właśnie dzwoniłem do Elstera. Uzyskałem potweirdzenie mojej hipotezy

Kociół ze sterownikiem PID ( czyli Expert) nie powienien w ogóle wchodzić w nadzór przy obciązeniu i normalnej pracy zimowej

RW"

 

Dobra, tylko pozostaje pytanie: Dlaczego?

 

Dlatego, że najlepiej jest produkować tyle ciepła ile Ci potrzeba. Nie więcej a pomoże Ci w tym sterowanie pogodowe. Praca pieca na 100% to wyższa temp. spalin i jednocześnie wyższa strata kominowa. Warunek aby w całym zakresie regulacji mocy kotła jego sprawność była zbliżona. Tak jest przy podajnikach.

Dodatkowo powodując, że piec pracuje cały czas możemy próbować obniżyć jego minimalną temp. poniżej 50 st. Ciągły ruch spalin w komorze spalania obniża jego skłonność do korozji.

Dodatkowo komin jest cały czas ciepły, wygrzany.

Ja tak mam i działa to rewelacyjnie.

 

Wszystko to wygląda wspaniale, ale niestety, podane argumenty nie wydają sie być adekwatne.

 

Dlatego, że najlepiej jest produkować tyle ciepła ile Ci potrzeba. Nie więcej a pomoże Ci w tym sterowanie pogodowe.

Nie widzę związku. Sterowanie pogodowe działa tak samo w przypadku PIDa jak i normalnego sterownika używającego podtrzymania.

 

Praca pieca na 100% to wyższa temp. spalin i jednocześnie wyższa strata kominowa.

Może nie na 100% tylko na Optymalne% (czyli takie, dla którego paliwo jest spalane optymalnie - całkowicie, bez dymu itp).

Wyższa strata kominowa? - jak to obliczyłeś?

 

Warunek aby w całym zakresie regulacji mocy kotła jego sprawność była zbliżona. Tak jest przy podajnikach.

 

Bardzo ogólne pojęcie. Warunek to jest taki, żeby w całym zakresie paliwo spalało sie optymalnie. I tu mam wielkie wątpliwości. Z moich obserwacji wynika, że dla danego paleniska nie ma takich punktów za wiele (to zależy przede wszystkim od jego budowy oraz paliwa, na co składa sie mnóstwo pomniejszych czynników).

A co dopiero ZAKRES.

 

Dodatkowo powodując, że piec pracuje cały czas możemy próbować obniżyć jego minimalną temp. poniżej 50 st. Ciągły ruch spalin w komorze spalania obniża jego skłonność do korozji.

Dodatkowo komin jest cały czas ciepły, wygrzany.

To samo można osiągnąć za pomocą zwykłego sterownika z podtrzymaniem.

 

Ja tak mam i działa to rewelacyjnie.

Spróbuj w tym samym układzie, tylko wyłącz PID, spalanie daj optymalne a podtrzymanie ustaw tak, żeby cały czas podtrzymywało delikatny ogień (żeby sie dym nie pojawiał).

Ciekawe ile paliwa zaoszczędzisz.

Może dopiero wtedy będzie rewelacja?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja tą ścieżkę mam za sobą. Sterownik dwustanowy wymieniłem na PID. Oczekiwałem spektakularnego zmniejszenia ilości spalanego paliwa ale tak nie jest. W zasadzie to co proponujesz teraz robi mi PID. Piec pracuje cały czas na delikatnym ogniu (min. obroty dmuchawy) a sterownik wylicza sobie częstotliwość podawania paliwa. Wentylator przyspiesza wyłącznie w momencie korzystania z CWU. Ten algorytm PID zawarty w expercie/perfekcie dla mnie robi jeszcze fajną rzecz. Jak dodaję do węgla trociny/owies to sam się do tej zmiany dostosuje (oczywiście w pewnym zakresie).

Co do innych kwestii to nie czuję się merytorycznie przygotowany do dyskusji. Opieram się na materiałach ogólnodostępnych.

W poradniku Zawijana masz opublikowane badania pokazujące wysoką sprawność kotła w całym zakresie jego mocy. Tam też opisywany jest problem temp. spalin i ich wpływ na stratę kominową (choć to akurat jak dla mnie jest intuicyjne).

Opublikowano
Niestety instalacja nie pasuje do zakupionego pieca. Piec 30 KW w tak ocieplonym domu to pewnie, gdzieś na 500 m2. Rozwiązanie z wyłączaniem pompy będzie działać ale jest niekomfortowe. Temp w mieszkaniu/piecu będzie skakać.

Moja propozycja to zainstalować zawory termostatyczne a do experta podłączyć czujnik pogodowy. Pompa i piec pracuje cały czas dostosowując moc/temp do warunków panujących za oknem.

 

Czujnik pogodowy nie pomoże. Jego obsługa jest skopana, jak już wcześniej pisałem. Czujnik działa w ten sposób, że obniża temperaturę minimalną na kotle. Ale przy temperaturach w okolicach zera na dworzu musiałby obniżyć kocioł dużo poniżej 55 stopni. Na co nie pozwala mu zabezpieczenie serwisowe (zresztą słusznie...). Jak dla mnie to albo zawory termostatyczne, albo odcięcie pompy. Nie mam, ani jednego ani drugiego, ale w teorii powinno zadziałać podobnie z tą różnicą, że zawory dokładniej przypilnują temperatury w domu, a regulator pokojowy - tylko w jednym miejscu. Mi na razie wystarcza wyłączanie pompy za pomocą opcji - tryb LATO/ZIMA. W planach mam jednak odcięcie pompy regulatorem pokojowym.

Opublikowano

Ale Paul 997 nie ma zaworu mieszającego ani głowic termostatycznych.

Opublikowano

Ja na razie działam na trybie dwustawnym jak rozpracuje optymalne wartości ilości paliwa i powietrza tak żeby paliwo spalało się efektywnie (czyli minimalizująć żużel) przejde na automat i zobaczymy.

w długi wekend wygasiłem piec i sprawdziłem palinik i niestety nie był uszczelniony, teraz po uszczelnieniu muszę od nowa szukać ustawień bo przy wcześniejszych ustawieniach dmuchawy palenisko samo się wygaszało.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.