Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multikomfort Lazar


ma1ik

Rekomendowane odpowiedzi

IFL chodziło u mnie max 6h (wtedy zagasiło piec), potem jeszcze trzy razy próbowałem ale zawsze z podobnym efektem (miał z Wieczorka 23kW). IFL załączałem dopiero po ustabilizowaniu układu. Poczekam jeszcze na większe mrozy i jeszcze wtedy będę testował.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak: wyczyścić palnik by nie było garba, komorę pod palnikiem też, przysłonę otwórz, zasobnik uzupełnij. Wejdź do ustawień serwisowych i obniż min moc nadmuchu na 19%. Nagrzej kocioł do zadanej np 60C, wybierz miał, włącz IFL i ustaw korektę na 110%. Przez pierwsze kilka h będzie grzał do 65C i przechodził w podtrzymanie, po spadku do 65C znów będzie grzał. Tak testuje sobie opał i dobiera skrajne parametry. Dopiero po tych kilku h zejdzie do 60C i będzie grzał do 65C, chyba że uda mu się tak zejść z mocą, że utrzyma pracę ciągłą. Na drugi dzień najlepiej pod koniec cyklu grzania zobacz gdzie znajduje się granica żar/popiół, Jak będzie cofnięty, to zmniejsz korektę np na 100%. Ustaw ją tak by żar kończył się 5 cm przed popielnikiem. Później to już tylko szyp i wybieraj. Do obsługi, kotła nie wyłączaj sterownika z trybu IFL, tylko wejdź w sterowanie ręczne i wyłącz nadmuch i podajnik, bo każde wyłączenie, czy zmiana paliwa spowoduje na nowo testowanie paliwa i latanie kotła na dużych mocach.

 

 

Ile ci teraz spala i na jakiej powierzchni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Przetestuję ten sposób jak tylko rozpalę kocioł ponownie w trybie ciągłym (obecnie tylko dogrzewam wodę)

Powierzchnia grzana to około 160m2 w tym 35m2 podłogówki, dom nowy dobrze ocieplony, rekuperator, dogrzewanie CWU zbiornik 250l (2 wężownice więc kocioł tyle nie grzeje), temperatura w domu 23,5st. Przy temp. na zewnątrz około 0, za noc jakieś 12-15litrów miału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i jestem już po testach IFL. Wszystko działało "prawie dobrze".

Zrobiłem dokładnie jak zalecił Vlad no i ....wróciłem do ręcznych nastawów. Po całonocnej pracy (kocioł z IFL pracował już od rana), po otwarciu drzwiczek wysypał mi się żar z pieca. Było tyle spieków (nadających się chyba do ponownego przepalenia) że aż mnie zatkało. Przy takiej pracy to popielnik wystarcza na około 4h (a już mam wersje z powiększoną pojemnością). Plusy to bardziej stabilna praca. Obecnie wróciłem do trybu pracy ręcznej z nastawami: przerwa podawania praca 640 sek i 34% nadmuch. Nie jest idealnie ale popielnik wystarcza na 15h.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwnie ci to palenie wyszło na IFL.

 

opisz może jak to wyglądało: ile czasu pracował, a ile był w podtrzymaniu? Jak mocno dmuchał i jak często podawał po tych kilku godzinach pracy? Czy ustabilizował się na małej mocy, czy cały czas szalał? Jak zachowywała się temperatura kotła, po przejściu w tryb pracy, jak bardzo spadała poniżej zadanej? Jak zachowywał się siłownika zaworu 4d, czy był stabilny, czy latał góra/dół. Czy nie masz jakiejś podłogówki wpiętej w obieg kotłowy?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie patrzyłem ile trwa przerwa a ile pracował. Jedynie to zaobserwowałem że nadmuch praktycznie od samego początku pracował na minimalnej mocy. Temperaturę przy zadanej 60 trzymał na 65. Mam podłogówkę, ale jest na osobnym rozdzielaczu i pompie (no ale wiem że pompa przy piecu jest w stanie przepchnąć też podłogówkę mimo wyłączonej tej od podłogówki). A jak lepiej ustawić pompę CWU - priorytet czy bez? Przy pracy bez priorytetu (nastawy ręczne) przy zadanej 62 piec, CWU 52 i CO około 38 temp. na piecu potrafi spaść do 50. Natomiast bez priorytetu po dogrzaniu CWU zaczyna się karuzela z ustabilizowaniem CO.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem skoro piszesz o pompie, to podłogówkę masz wpiętą w obiegu co, za zaworem 4d.

Wygłąda więc na to że układ destabilizuje cwu. Skoro i tak kocioł chodzi na mocy min to nie włączaj priorytetu, on sobie z palcem w nosie poradzi nawet z 300l baniakiem. Mimo to napisz jaki ten baniak masz i czy jest on płaszczowy czy pionowy z wężownicą.

10C poniżej zadanej już ci wchodził na pełną moc z nadmuchem ok 40 i przerwą ok 75s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik CWU ma 250l z dwiema wężownicami w układzie pionowym. Piec grzeje górę zbiornika. Podłogówka jest wpięta za zaworem 4d. Zastanawiam się czy przy IFL nie nastawić nadmuchu minimalnego na jakieś 30% skoro przy 19% był niedopalony opał (no i żar)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podniesienie do 30%, równolegle podniesie minimalne podawanie. W sumie będzie to oznaczać zablokowanie automatu na np 50% mocy. Jak pod palnikiem masz czysto, przysłonę otwartą i nie dopala, to pewnie opał jest mocno koksujący. Spróbuj może jakiś inny opał na próbę. Napisz też jak ci będzie to spalał na nastawach ręcznych 750s przerwy i 21-22% nadmuchu.

 

 

Czy po włączeniu pompy cwu równolegle, kocioł pracuje stabilnie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolejne moje podejście do IFL. Uruchomiłem ponownie wczoraj rano. Zapełnienie popielnika tym razem zajęło mu jakieś 8h więc jest już lepiej. Nastawy są takie jak proponowałeś (czyli 19% nadmuch i 110 korekta). Czekam co będzie dalej(zasypałem zasobnik do pełna i czekam na ile wystarczy), obecnie nadal grzeje do 65st przy zadanych 60 (załącza się z nadzoru przy 63). Przy dogrzewaniu CWU (pompa CWU bez priorytetu) temperatura pieca spada do około 53-54st (ale mówimy tu o wieczornych kąpielach czyli temp CWU spada z 50 do 39-40st na zbiorniku).

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, mam ustawione obniżenia nocne i raz przez dzień o 3st na mieszaczu i w tych momentach temp. mieszacza jest zgodna z krzywą (np krzywa 0,7 temp wg niej 38 a mieszacz 35) jednak kiedy wyłączają się obniżenia i temperatura powinna wzrosnąć do 38st, to ona wzrasta do 40 (taka pojawia się wartość zadana na mieszaczu, mimo iż krzywa nadal wskazuje dla tej temp. zewnętrznej 38st dla mieszacza). Od razu zaznaczam że nie mam ustawionych żadnych przesunięć krzywej grzewczej ani obniżeń od termostatu (Eco Ster200 - na nim też nie )

Jeśli troszkę chaotycznie pisane to przepraszam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

gdzie przy tej korekcie 110% wypada granica żar/ popiół?

 

to że startuje przy 63, a nie 60 oznacza, że jeszcze nie skończył swojej adaptacji i za kilka kolejnych godzin zacznie już przechodzić do trybu praca z 60C.

 

jak już się ustabilizuje, to taki spadek temperatury nie spowoduje obrazu wejścia na 100% mocy, tylko stopniowo będzie podnosił. W każdym bądź razie po 10-20 min temperatura na kotle wróci w okolice zadanej, a pobór ciepła przez zasobnik cwu obniży się.

 

ecoster200 ma fajna opcję, która niejako przyspiesza zmiany temperatury w pomieszczeniach. Jest to automatyczne przesuwanie krzywych grzewczych według parametru "współczynnik temperatury pokojowej". Więcej jest w instrukcji, ja tylko napiszę, że przestawia on temperaturę np o 3C w górę by szybciej osiągnąć zadaną w pomieszczeniu, lub obniży o dodatkowe 3C by szybciej spowodować obniżenie temperaturę w pomieszczeniu. Im bardziej zadana będzie odbiegać od aktualnej tym korekta będzie większa, a w miarę zbliżania się do zdanej korekta będzie malała. Taki, swego rodzaju PID do termostatu pokojowego. By to wyłączyć współczynnik trzeba ustawić na 0, domyślnie jest chyba na 15.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granica żar/popiół obecnie jest w popielniku :o (zaznaczam że czyściłem komorę pod palnikiem, dmuchawa jest całkowicie odsłonięta), kurcze 24h na adaptację to nie za długo? Współczynnik na Eco sterze mam ustawiony na 0 stąd moje pytanie. (ale nie jest to wszystko problemem bo jak już skończę zabawę z IFL to ustawie sobie temp. na Eco Sterze i pobawię się współczynnikiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no w popielniku jej nie powinno być :lol:

 

 

masz pewnie koksujący opał, który po sklejeniu się potrzebuje dużo więcej czasu na dopalenie.

Jak by dało radę wstaw zdjęcia tego jak się pali i popiołu.

Napisz też czy ta "granica" jest równa- wyraźna, czy też są wiesze kawałki spieczonego koksu wśród wypalonego popiołu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

nie no w popielniku jej nie powinno być :lol:

 

 

masz pewnie koksujący opał, który po sklejeniu się potrzebuje dużo więcej czasu na dopalenie.

Jak by dało radę wstaw zdjęcia tego jak się pali i popiołu.

Napisz też czy ta "granica" jest równa- wyraźna, czy też są wiesze kawałki spieczonego koksu wśród wypalonego popiołu?

 

Witam po przerwie (p.s. po moim ostatnim poście w tym temacie padł mi sterownik - czas wymiany 3dni)

Mam już pewien obraz normalnej pracy. IFL wyłączyłem bo przy temperaturach jakie panowały na zewnątrz u mnie raczej się nie sprawdzał. Przerwe miałem ustawioną na 720sek a moc nadmuchu na 31%. Zasobnik wystarczał na 5-5,5dnia. Problem pojawił się jak temperatura spadła do -20st to piec przestał trzymać zadaną temperaturę. Obecnie uruchomiłem IFL i wszystko się ustabilizowało (oczywiście klasycznie temperatura zadana 60 IFL pilnuje 65).

Zobaczymy na ile wystarczy zasobnik (niestety musiałem dokupić miał i był tylko 21)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tak dużej przerwie, miałeś zdecydowanie za duży nadmuch. Mi nawet na 20-21% żar cofał się na miale, na groszku jeszcze bardziej.

Dobrze mi chodzi na 500-530s i 22% .lub 420-460s i 23%.

 

 

Jakie masz teraz spalanie dobowe? I czy używasz korekty nadmuchu FL, by ustawić pełne nawęglenie palnika?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekta 110% - spieki i żar w popielniku.

Zasobnik powinien mi obecnie przy tych mrozach wystarczyć na około 3,5-4dni - wg wskaźnika zużycia za 24h wyniosło 25% (IFL odpaliłem dopiero wczoraj rano)

Co do poprzednikch ustawień wszystko było o.k., nie miałem cofki a żar utrzymywał się około 2-5cm od popielnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba nadal masz "wolno spalający" się opał :)

 

jak dmuchawa otwarta, płyta planika i pod nią czysto, a żar spada, to moim zdaniem nie da się nim palić na FL

chyba, że coś ci ciągle destabilizuje prace tego FL i on nie może sam zredukować swojej mocy

masz jakiś termostat wyłączający pompy, co jakiś czas włączająca się podłogówkę, czy priorytet cwu?

Jaka jest przerwa podawania na FL?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.