Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

kolego to co najlepiej zrobić? bypass,wymienić pompę w piecu? grzejniki zmieniać?  czy ten wymiennik ale to dużo roboty by takie coś montować?

możesz pokazać jakby wyglądał ten wymiennik bo nie mogę tego namierzyć

bo,żeby dużo nic nie rzezbic to najtaniej co by wyszło by zlikwidować szumy lub zmniejszyć je powiedzmy o połowę? 

i powiedz mi kolego bo jak patrzyłem moja pompę w piecu to tam takie pokrętło małe szare było i to chyba jest odpowietrznik na niej i to powinno być zakręcone? bo jakoś luzne nie było i dokręciłem kapkę i nie wiem czy słusznie ? bo jak odkręciłbym całkowicie bo to chyba automatyczne odpowietrzenie to nie zaleje nic pieca w środku? czy lepiej to zakręcone miec?

Edytowane przez niko9999
Opublikowano

Najprościej i (raczej) najtaniej wyjdzie wstawienie bypassu z zaworem. Wymiennik (i dodatkowa pompa) to wyższy koszt. O wymianie grzejników nie ma co myśleć. Zresztą nie ma potrzeby, jak doprowadzisz ciśnienia/przepływy do normy to problemu nie będzie z szumem.

Kapturek na pompie to automatyczny odpowietrznik. Może być niedokręcony.

Wymienniki ciepła: Wymiennik Ciepła - Wszystko do ogrzewanie domu i mieszkania - Największy wybór ogrzewania na Allegro.pl

Im większy tym lepszy.

Opublikowano

ok a powiedz kolego taki wymiennik to się przy piecu montuje czy zas jakieś przeróbki instalacji itp? a ten bypass by mi ograniczył szumy z połowę? to musiałbym juz do jakiegoś hydraulika dzwonic by to wykonał?

 

Opublikowano (edytowane)

Zarówno bypass jak i wymiennik montujesz między kotłem a pierwszym rozwidleniem instalacji. W  miejscu w którym ci wygodnie. Czy zrobisz to sam czy instalator/hudraulik to już zależy od ciebie. Ogólnie to żadna filozofia dla osób obeznanych z pracami hydraulicznymi.

Dobrze wykonany bypass likwiduje prawie całkowicie szumy w grzejnikach alu.

Edytowane przez sorier
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

generalnie tak mam zamontowany pod piecem ten zawór i powiem,że jak mam na minimalnie ustawienie na nim czyli 100mbar bo maksymalny przepływ to jest na 500mbar to dopiero tylko na najniższym jest o ''ton ciszej'' ale dalej szumią tylko już nie zagłuszają muzyki np z laptopa.. generalnie jeżeli bym chciał się pozbyć całkowicie to co zostaje wymiana grzejników na typowe gazowe czy wymiennik z pompą ale on też może nie dać gwarancji,że ustaną szumy a dodam jeszcze z ciekawości zakreciłem maksymalnie ten zawór czyli poniżej 100mbar i stojąc w pokoju też było słychać z grzejników tylko znów kapkę ciszej na zakręconym.. 

Opublikowano (edytowane)

To aż niemożliwe. Ile masz grzejników i jak dużych (po ile żeberek)? Jak masz ustawione kryzy? Jak masz ustawione głowice termostatyczne (na jaką temperaturę)? I przede wszystkim, jesteś pewien ze słyszysz szum grzejników a nie zaworów?

Czy instalacja jest nowa? Nowe rury i grzejniki i nowa wodą prosto z wodociągu? 

Edytowane przez sorier
Opublikowano (edytowane)

grzejniki aluminiowe kolego w jednym pokoju mam 15 zeberek pokój 5x4 czy 6x4 jakoś tak drugi pokój ten sam metraż to 15 zeberek i w sieni bo pokój zawija na bok 9 w pokoju następnym  tez 6x4 czy 6x5 to 15 żeberek w kuchni metraż kapkę mniejszy  to 10 zeberek i w łazience 5 żebrek.

Kryzy wszystkie grzejniki na 6 ustawione pod pokrętłami.Głowice termostatyczne wszystkie pomieszczenia na 3, 3.5 a tam gdzie regulator pokojowy na 5.Tak szum z grzejników raczej bo słychać w żeberkach.Instalacja stara grzejniki stare.Woda nowa z wodociągu.

Nawet jak spuszczałem raz wodę z takiego zaworka magnentycznego przy piecu do miski to brązowa wyleciała.Rury to mają z 30lat.

Regulowanie kryzami nic nie daje bo jak zmniejszy się np z 6 na 4 to głośniej słychać bo mniejszy już prześwit i opór chyba nastaje.. więc to odpadało całkowicie.Na dole grzejników jak powrót w większości są regulowane na imbus śruby ale tutaj mam pełny przepływ wszystko odkręcone na max.Zmniejszanie też tu nie da nic.

Jak otworzę na głowicach na 5 to np zależy ale bardziej słychać niż na np 3 a dodatkowo dwa ostatnie pokoje najdalej oddalone od pieca to są tak,że np jak w pokoju gdzie mam regulator dam na 5 to w pokoju obok nawet jak dam na 0 to i tak dalej słychać coś.. dopiero w tym pokoju np gdzie regulator jak dam na 0 to i w drugim jest cisza :) zaś w innych kuchnia i trzeci pokój to nie tam jakby oddzielny jakiś układ bo jak dam na 0 to cisza.

Musiałem sobie podnieść na piecu temp na 53 stopnie i zawór nadmiaro-upustowy na 100 a nawet może jest i ciut poniżej 100mbar w skali do 500 ustawiony i jest dość ok względem ustawienia na np 500 czy 300 wtedy szum jak na morzu ... słyszalny na cały pokój aż do kuchni.

Ale też jak miałem dodam z ciekawośći zakręcony na full zawór (zdjąłem gałkę czarną pod nią był taki seger/pół ksieżyc zabezpieczający i dokręciłem do full to i tak dalej słychać coś było wiadomo już z 20% tego wszystkiego

 

Edytowane przez niko999
Opublikowano (edytowane)
53 minuty temu, niko999 napisał(a):

Głowice termostatyczne wszystkie pomieszczenia na 3, 3.5

Zmniejszaj nastawy na wszystkich głowicach. Łącznie z tą gdzie jest termostat pokojowy. 3. 2,75, 2,5... itd. W którymś momencie szum powinien być minimalny.

Wg danych producenta ten zawór ma minimalną nastawę 50mBar (5kPa), a maksymalny przepływ to 2m3/h(tyle to twoja pompa nie da nawet na 100%) Jeżeli zawór spełnia swoje zadanie, to szum który słyszysz nie jest związany z ciśnieniem tylko przepływem, bo instalacja nie stawia żadnych oporów. Musisz ten opór stworzyć zamykając zawory.

 

 

Zrzut ekranu 2025-01-21 210403.png

Edytowane przez sorier
Opublikowano

Pokrętłem, czyli głowicą zaworu termostatycznego.

Opublikowano

kolego pisałem,że w pokoju gdzie mam regulator to gdy mam na 5 słychać szum i w drugim pokoju jak mam np na 3 obok niego to też i w tym drugim nawet jak dam na 0 to dalej słychać do póki nie zmniejszy się w tym pokoju gdzie np regulator też na 3 czy 2 to i w drugim cisza nastanie.. ale co z tego skoro na 2.5 to nawet nie grzeją bo widzę od 3 dopiero grzeją mocniej.. 

a kryzować  to gadał mi właśnie hydraulik,że głośniej będzie bo zmniejszy się przepływ i będzie opór.Nawet tutaj jak grzejnik gdzie regulator i mam na 5 i szumi trochę to jak dałem kryzę np z 6 na 4 czy nawet na 3 to żadne cuda nie były podobnie.. tylko ton/akustyka dźwięku się zmieniła

jak stworzę opór to nie będzie głośniej właśnie?

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, niko999 napisał(a):

jak dałem kryzę np z 6 na 4 czy nawet na 3 to żadne cuda nie były podobnie..

Nie do tego służą kryzy. Zostaw je w spokoju, czyli na 6.

55 minut temu, niko999 napisał(a):

o z tego skoro na 2.5 to nawet nie grzeją bo widzę od 3 dopiero grzeją mocniej

Jeżeli na 2,5 nie grzeje, to daj 2,6. A nie od razu na 3.

Dla zobrazowania sytuacji. Jeżeli masz grzejnik 15żeberek to zakładając moc jednego żeberka na 110W, ma on moc całkowitą 1650W. Żeby uzyskać taką moc grzejnik potrzebuje 1-2litry na minutę wody o temperaturze 75-80st.C. Weź teraz jakieś litrowe naczynie, napełnij wodą, a następnie wylewaj ją takim strumieniem żeby zajeło ci to 30-60sekund. Włąśnie taki przepływ zapewnia maksymalną moc twojego grzejnika. A ty teraz na 100% nie potrzebujesz maksymalnej mocy. 

Ty zamiast otworzyć minimalnie zawory termostatyczne, otwierasz je od razu na 3, więc zawór nadmiarowy się zamyka (zamyka bypass bo spada ciśnienie poniżej tych 50mBar) i spełnia twoje życzenie, czyli puszcza cała wode jaką dostarcza pompa do grzejników. Czyli jak by zaworu nie było.

Prościej tego wytłumaczyć nie potrafię.

Edytowane przez sorier
Opublikowano

kolego bo otwieram na 3 z tego względu,że ktoś pisał,że jak ma się np zadaną temperaturę 20stopni to głowicę muszą min być na 3 bo odpowiada trójka chyba między 20/21stopni a jak dam na np 2.5 to nie osiągnie zadanej temperatury 

czyli jak mam we wszystkich pokojach plus łazienka i korytarz równo na 3 ustawione a w pokoju gdzie regulator na 5 to zmniejszenie każdego grzejnika spowoduje mniejszy szum? a co w przypadku gdy pasowało by zwiększyć np na 3,5 

Opublikowano
7 minut temu, niko999 napisał(a):

ktoś pisał,że jak ma się np zadaną temperaturę 20stopni to głowicę muszą min być na 3 bo odpowiada trójka chyba między 20/21stopni

Gdyby "3" odpowiadało 20st.C to by na głowicach drukowali "20st.C". Ja np w pokojach mam około 21, a głowice ustawione na około "4".

8 minut temu, niko999 napisał(a):

czyli jak mam we wszystkich pokojach plus łazienka i korytarz równo na 3 ustawione a w pokoju gdzie regulator na 5 to zmniejszenie każdego grzejnika spowoduje mniejszy szum?

Ustawienie głowicy musisz dobrać doświadczalnie do temperatury w pomieszczeniu. Jak masz dobre głowice to i ćwierć kreski robi różnice.

W pokoju w którym masz termostat pokojowy też nie musisz mieć głowicy na max (czyli 5), może wystarczy np 3,5. Ważne zeby było więcej niż w innych pomieszczeniach żeby termostat mógł działać.

Wszystko to musisz dobrać doświadczalnie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.