Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Mam wolnostojąca kozę 10kW stojącą 15 cm od ściany, którą wykończyłem zaprawą ognioodporną Parkanex Zko. Do kozy chyba wrzuciłem za dużo drewna i rankiem okazało się, że tynk za kozą popękał i odszedł od ściany. Chciałby zapytać, czym i jak obrobić tę ścianę, aby do podobnych zdarzeń więcej razy nie dochodziło. Chciałbym raczej, aby nie były to płyty wermikulitowe a raczej substancje substancje ognioodporne. Kolega proponował wtopić siatkę po tynk i po wyschnięciu zatynkować i wygładzić gładzią?? Czym ścianę zagruntować? Mam nadzieję, że ktoś z forumowiczów miał podobny problem i będzie mi w stanie doradzić, co i jak zrobić, za co z góry dziękuję.

Z szacunkiem.

Diterus

Opublikowano

Plyty Varmsen, do tego ich klej, siatka i gladz.

Opublikowano

Dziekuję za wskazówki. Zalączam zdjęcie sytuacyjne. Myśle, że siatka metalowa odpada ze wzgledu na termikę. Przyłączenie kozy do komina jest trochę niefortunna, bo w samym rogu pomieszczenia. Dlatego jej odsunięcie na 40cm zajmuje połowę przedpokoju. Spróbuję z normalna siatką na klej i gładzią ognioodporną. Jesli, poza płytami, macie jeszcze jakieś pomysły to chętnie poczytam. Na razie, za wszystkie uwagi dziękuję.

PXL_20231021_063745383.jpg

Opublikowano

https://allegro.pl/oferta/blacha-aluminiowa-ryflowana-1000mm-x-500mm-x-2-0-14009513905
Może taka blacha ryflowana zda egzamin... widziałem już kiedyś taką blachę jako ekran osłaniający ścianę wykończoną drewnem.

Opublikowano

Wedlug mnie musisz zastosowac izolator. Sciana i tynk nie moga osiagac wysokich temperatur. Sama siatka i klej tego nie zapewnia.

  • Zgadzam się 2
Opublikowano

PioBin, masz na mysli płytę wermikulitową? Hmm, ale ja właśnie szukam innego rozwiązania, bo płyty będa się brzydko prezentowały.... Popcorn1, dziekuję za podpowiedź, ale blacha na ścianie.... Nie.

Opublikowano

Nie wermikulit tylko to co podalem.

Te plyty po przyklejeniu, zakolkowaniu, impregnacji, polozeniu siatki i gladzi NICZYM nie roznia sie od powierzchni sciany. Malujesz na dowolny kolor.

PS. Czy farba wytrzyma i nie zmieni koloru od temperatury to inna “bajka”.

Opublikowano (edytowane)

A ja bym dał jakieś płytki ceramiczne są ładne ala kaflowe lub cegłę w płytkach i po problemie nie będzie się farba wypalać

Edytowane przez szakallo
Opublikowano

To nie jest wermikulit!

https://www.varmsen.pl/produkty/articles/plyta-varmsen.html

Płyta krzemianowo - wapniowa VARMSEN® służy do budowy kominka, będąc jednocześnie jego izolacją. Tworzy lekką oraz sztywną konstrukcję i jest łatwa w obróbce przy użyciu tradycyjnych narzędzi stolarskich. Jej montażu dokonuje się za pomocą kleju ISOL GLU E+ i wkrętów TD Płyta jest doskonałym izolatorem wysokich temperatur panujących wewnątrz obudowy kominkowej, zapewnia człowiekowi bezpieczny ich poziom po stronie zewnętrznej. Zastępuje tradycyjne rozwiązanie na bazie płyt G-K oraz wełny mineralnej. Idealnie nadaje się do izolacji belki drewnianej, ścianek bocznych oraz ściany za kominkiem.

Opublikowano

Tylko nie wiadomo czy klej i siatka wytrzyma jak dostanie porządnej temperatury , chyba że będą gołe .

Opublikowano

PioBin, ok. Przekonałeś mnie. Napisz proszę jeszcze, w jakim sklepie moge kompletnie zamówić te płyty, zaprawe klejacą, klej łączeniowy, grunt na ścianę i pod siatkę, siatkę, kołki td etc. Płyty kupiłbym w castoramie, resztę w necie. Teraz pytanie: czy skamol to to samo co Varmsen (https://icmarket.pl/produkty-i-producenci-materialow/skamol-varmsen-plyty-kominkowe.html)? Zanosi sie na wiekszy wydatek i robotę.... Jaką farbą na koniec to pomalować-jakąś ognioodporną, czy zwykła?

Za wszystkie rady i kontakt pięknie dziękuje. Bardzo mi pomogłeś!

Jak skończę, to prześlę fotki. Hej!

Opublikowano

Nie wiem czy to jest to samo czy drozsza/tansza wersja. Jedz do marketu i dotknij poczytaj a kup tam gdzie bedzie ci wygodnie. Na stronie Varmsen sa filmy i ulotki montazowe ktore pomoga ci zrobic prace.

Ja mam tym kominek zabudowany i dziala o niebo lepiej niz gk i welna. Plyty dowalem  konstrukcyjnie 2x3cm zeby konstrukcja byla stabilniejsza, a do sciany jest przyklejona i zakolkowana jedna warstwa. Impregnat, klej siatka z wlokna szklanego (nie plastikowa - robilem “test ognia” jak sie palila to znaczy ze to nie taka siatka).

Jedyna uwaga to ich gladz jest miekka co fajnie sie szlifuje ale malo odporna na obicia moim zdaniem. Byc moze chodzi o rozszerzalnosc i skurcz dlatego musi taka byc.

Opublikowano

Niestety nie mam zdolności ,,konstrukcyjnych", więc koza będzie nadal wolnostojąca. Muszę opatolic tę ścianę, aby znowu cos nie odleciało. Jak myslisz, kupię wszystko, płyty, zaprawę klejacą, klej łączeniowy, grunt na ścianę i pod siatkę, siatkę, kołki td etc w Castoramie? Varmsena? Jestem nauczycielem i raczej ,,technicznie" z robotą nieobeznany, dlatego szukam na naszym forum pomocy.

Ile dni zajmuje takie ,,opatulenie" ściany??

Opublikowano

Na spokojnie w 2-3 dni zrobisz a “majstry” to i w 1 dzien to przykleja. Plyty w cegielke zeby sie mijaly, pilnuj poziomu bo potem ciezko spasowac plyty. Ten klej szybko schnie a impregnat to wrecz blyskawicznie, gladz troche dluzej i trza minimum dwie/trzy warstwy dac. Rure kominowa trza wyjac i wyciac otwor w plycie i zeby bylo ladnie rozete obsadzic.

Jak masz znajomych od wykonczeniowki (takich od szpachlowanie, plytki, gk itp) to mozesz im to zlecic. Raczej nie spiernicza jak dostana gotowe materialy i instrukcje.

Opublikowano

PioBin, proszę o pomoc w następujących problemach: 1. czy tę ścianę muszę ,,zeskrobać" z tej masy ognioodpornej do końca, czy tez kleić płyty na tym widoku (zdjęcie), po wcześniejszym zagruntowaniu?  2. a to kołkowanie przeprowadza się zaraz po osadzeniu płyt na kleju, czy dopiero, gdy zwiąże na drugi dzień? 3. Siatka musi być z włókna szklanego-obojętnie jaka? Nie miej mi za złe, ale będę Ciebie jeszcze ,,męczył" róznymi zapytaniami.....

PXL_20231024_050449738.MP.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jak tynk czy co tam jest trzyma sie sciany i nie odpada to ja bym zagryntowal i klei. Ja kolkowalem w tym samym czasie co kleilem. Siatka gesta i z wlokna szklanego.

Edytowane przez PioBin
Opublikowano

To nie tynk tylko gładź termoodporna. Poskrobię ją do silnego oporu, albo jak pójdzie do ścianyPłyty, kleje i gładź już kupiłem w castoramie-reszta dojedzie jutro. Ciekawe, czy worek kleju i gładzi wystarcza do zamocowania i otynkowania? Będę w kontakcie, jesli pozwolisz.. Dziękuję za już okazaną pomoc!

Opublikowano

kolego zamontuj może osłony termiczne do tych rur i z tyłu kozy -  na takich osłonach np przecietych na pół - z tyłu ściany   - pomiedzy rurę a osłone dać  2 nakrętki  i całość przykrecić na stalowych tryk-trytkach do rury

https://mustelamotorsport.pl/produkt/oslona-termiczna-ze-stali-nierdzewnej/ 

Opublikowano

Osobiście dałbym tam jakieś ładne płytki tylko nie gres tylko jakaś glazura i po problemie. A i na przyszłość jak kurzem się ściana usmoli to bez problemu umyjesz sobie bo z farbami będzie problem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.