Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bojler - dziwna korozja, spuszczanie wody i naprawa.


Nieznamsie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie znam się za bardzo na hydraulicę i prosiłbym o wyrozumiałość jeśli moje pytania okażą się banalne.

2 dni temu bojler w mieszkaniu mojej narzeczonej zaczął wywalać bezpiecznik. Po odkręceniu pokrywy u dołu bojlera okazało się, że jest tam spora kondensacja co według mojego rozeznania powodowało problem. Wysuszyłem wszystko farelką elektryczną przez kilka godzin i udało mi sie włączyć bezpiecznik po czym bojler uruchomił się bez problemu. Kilka godzin później jednak znów wywalił bezpiecznik.


Chciałbym się dostać do środka i zobaczyć jak wygląda anoda i i grzałka. Możliwe, że będzie potrzeba wymiany na nowe i przy okazji uda mi się znaleść przyczynę problemu z bezpiecznikami. Narzeczona mówiła, że nikt tego bojlera nie eksploatował przez około 4 lat odkąd został zainstalowany.

Po bliższych oględzinach zauważyłem dziwny osad na rurach wychodzących z bojlera, co to jest i czym to może być spowodowane ? Jest to w jakiejś mierze szkodliwe i czy oraz jak mogę to naprawić ? Załączam zdjęcia obrazujące problem.

Kolejna kwestia to jak mogę wypuścić wodę z tego bojlera ? Nie widzę żadnego wentyla dzięki któremu mogłbym spuścić z niego wodę. Próbowałem zakręcic dopływ głownej zimnej wody i spuścić ciepłą wodę przez kran w zlewie, ale woda wtedy nie płynie. Zakładam, że muszę mieć ciśnienie z głównego dopływu zimnej wody, żeby wypchać gorącą ze zbiornika. Tak więc jak wypuścić z niego wodę całkowicie ?

Model bojlera to "Ariston 200 VERT 530 THER MO EU"

Pozdrawiam !

 

IMG_20230317_163255.jpg

IMG_20230317_163345.jpg

IMG_20230317_163409.jpg

IMG_20230317_163434.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach