Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przewymiarowany kocioł defro sigma 24kw


Awek520

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kocioł defro sigma z 2016 roku, moc 24kw eko groszek. Mam to z 200l bojlerem i zaworem 4 drożnym. Dom łącznie z piwnica to 250m, powierzchnia grzewcza to 180m (75% to grzejniki)

Okna wymienione rok temu, dom ocieplony styropianem 5cm

Kocioł pracuję na 50%mocy - przy około zeru stopni na dworze. Zawór na 38 stopniach.

W lato muszę go wyłączać bo przebija o 30 stopni i do tego śmierdzi strasznie. Niestety w tym roku pojawiła się wilgoć w nim więc nie wiem co gorsze. : /

Co muszę wymienić, kupić aby przerobić go na 16kw?

Czy jeśli zmieniłem ustawienia w systemie na 16 kw to coś to zmieni ?

 

Jestem laikiem - teraz spala 5 t na sezon (zbiorniczek na 7dni) 

Dzięki za rady ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na wilgoć w zasobniku. Wilgoć w kotle to zimny powrót, zawór 4 drożny jest ale pewnie bez pompy na powrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak teraz chodzi na 50% mocy to wcale taki przewymiarowany nie jest - przy -20 będzie chodził na 100% mocy. Ale spalanie spore jak na 180m2.


W lecie jak wyłączasz kocioł na dłuższy czas to w środku pojawi się wilgoć - trzeba przepalić co parę dni żeby go wysuszyć. A jak na dodatek kopci i śmierdzi to nie warto trzymać go włączonego, choć wydaje mi się że lepiej ustawiając parametry spalania można problem zmniejszyć.

Z 24kW można spokojnie zrobić 16 czy nawet 10, odpowiednio ustawiając sterowanie. Ale ze sterownikiem kotła laik nie wygra, żeby poskromić takiego przeciwnika musisz go poznać. Instrukcja do ręki i eksperymentuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nightwatch a jakie jest optymalne spalanie na taki metraż ? W sumie mam też instalacje troche skomplikowana. 

Jeden pion to klatka schodowa, łazienki a w tym podłogowka i  grzejniki (2 pietra) plus kuchnie - podłogowka i  przedpokoje

Drugi pion to sypialnia (2x)