Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybór kotła na pellet, dom 200 m


MagdaB123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Mam dużą prośbę o pomoc, muszę wymienić piec, z olejowego przenoszę się na pellet (wychodzi, że pellet był i jest tańszy, mam też nadzieję, że będzie)

Nie znam się natomiast w ogóle, chciałabym urządzenie, które będzie najmniej problematyczne, wygodne w użyciu (w domu mieszkają seniorzy).

I jeszcze jedna rzecz: wkład kominowy ma 12,5 cm, wydajność: 1,2 m3 na sek

dla informacji: dom przedwojenny, cegła 38cm, z pustką powietrzną

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od zrobienia "audytu" na cieplowlasciwie.pl i wklejeniu wyniku na forum. Na pewno ktoś pomoże. 

 

Opis instalacji też pewnie kogoś zainteresuje. 

Pozdro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, "audyt" robiłam, natomiast poddasze/ 1 piętro jest zamieszkałe/ ogrzewane w połowie (tą połowę właśnie opianowałam); więc wychodzą nieprawdziwe wyliczenia. powierzchni do ogrzania jest 200 m; szacuję 20kW kocioł, myślałam o większym, ale  naczytałam się, że może się przepalać, a na takie wydatki mnie nie stać.

To stara szkoła: wszędzie grzejniki , instalacja ma pewnie z 30 lat;  w dawnej sali szkolnej kładę podłogówkę, więc musi się łatwo podłączyć na te dwa obiegi. 

Producentów jest bez liku, szukam czegoś w normalnej cenie, nie za 20k, dużo się w czasie remontu nauczyłam, ale w kwestii "piecowej" mam minimum wiedzy, stąd prośba o pomoc 

pozdrowienia!

M

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Koleżanka chce iść w pellet to radzę szerokim łukiem omijać naszych krajowych kotlarzy. Bo bezobsługowość tych kotłów to mit z ulotek reklamowych. Kotły, nawet te wszystkie ulepy są drogie. A dobry peleciak kosztuje już niemałe pieniądze.