Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Słuchajcie, taki problem. Nie kręcił mi się ślimak, zawleczka cała, wszystko całe. Pomagając sobie kluczem przekładnia się obraca (silnik pracuje jak należy)

Wywaliłem przekładnie, zdemontowałem ślimak, nie kręci przekładnia (silnik normalnie pracuje). Niezależnie, czy prawe, czy lewe obroty.

Nie rozbierałem tego nigdy, czego się spodziewać ("zęby" zmielone etc?)

 

Taka przekładnia:

image.thumb.png.9155002bae5c674fbc2e9c83e8782c98.png

 

Póki co musiałem sobie przypomnieć jak się pali w zasypowcu, straszny ból cofać się do "manuala"  😁

Edytowane przez o6483256
Opublikowano

Najczęściej pęka ślimak w przekładni, do wymiany wtedy para razem ze ślimacznicą (oile da się kupić). Jak masz farta, to może być jakieś sprzęgiełko gumowe uszkodzone - trzeba rozebrać i zobaczyć, może się uda. 

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź 👍👍👍

Jak to rozpruć, jakieś specjalne rady, bo szczerze mówiąc to mechanik ze mnie marny 😉

Opublikowano

Wykręć silnik - jeśli jest jakieś sprzęgiełko na wale i zobaczysz uszkodzenie - można naprawiać. Jeśli zmielony ślimak przekładki, to chyba jednak lepiej i pewnie taniej kupić cały reduktor.

Opublikowano (edytowane)

rozebrałem, co się dało i mam przyczynę:

image.thumb.png.4d1c787ec71b64cc82ae8c2c18c8c65d.png

Nasuwa się pytanie, czy da się coś takiego kupić, choć tak naprawdę, powinienem to wymienić z drugą zębatką.

 

image.png.6b3df93778be5ee55dc9214567a91bbf.png

To jest akurat ta zębatka która jest najbliżej silnika (na fotce od góry)

Edytowane przez o6483256
Opublikowano (edytowane)

Klasyka-zjechany ślimak. Normalnie wymienia się parę ślimak-ślimacznica, ale wątpię w dostępność dla tej przekładni. Raczej do wymiany cały reduktor.

No chyba, że znajdziesz ślusarza za rozsądną cenę, w sumie to zwykły gwint trapezowy. Wystarczy stal ulepszona, nie trzeba hartować.

Edytowane przez HarryH
Opublikowano

Też tak myślę, że najszybciej będzie kupić cały reduktor. Nie ma tokarki z posuwem, więc samodzielna robota nie wchodzi w grę. Zapłacenie za robotę, pewnie też będzie nieopłacalne.

Opublikowano

Po dzisiejszych cenach taka robota przekracza koszt reduktora- najtańszy ok. 8 stów, najlepszy abm 1500. Może trafisz używany, sporo już ekogroszków idzie na złom.

Opublikowano

Jak Ci takie cos jak ponizej pasuje to daj znac. Jutro jade Sochaczew->Plonsk->Mlawa—>Olsztynek. Moge zabrac.

4DDF2F9E-A551-45A0-A025-21FE72A660B6.thumb.jpeg.ab386a3c30bf0b69266c8c10c4c5d77c.jpeg

66906649-7984-435C-8449-B80748F57464.thumb.jpeg.ed7b4840e57dbde35a98a2a177490ca0.jpeg

Opublikowano

Do tego musiałby dokupić ślimak pod klin, ale akurat to najlepszy reduktor, jaki istnieje -niezawodny, bo to przekładnia walcowa i wybitnie energooszczędny.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki PioBin i HarryH, kupiłem to g... które podlinkowałem, może przemieli więcej niż jakieś 11t. Może nie, do tego czasu to pewnie PC założę.

Powinno podejść Plug&Play 😁

 

Edytowane przez o6483256
Opublikowano

Przekładnia nowa założona, działa (ciekawe ile ta ton przemieli 😉). Temat można zamknąć. Dla potomnych którzy chcieliby wytoczyć taki ślimak, informuję, że koszty roboty są tego nie warte. Taniej kupić nową całą przekładnię.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.