Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam, chciałbym zmienić kopciucha na kocioł pelletowy korzystając przy tym z programu czystego powietrza. co prawda w najbliższym czasie (ponoć w tym roku) ma być doprowadzona sieć gazowa w mojej okolicy, lecz trochę się obawiam gazu ze względu na zawirowania cen w ostatnim czasie, stąd wybór na pellet.

jestem laikiem w kwestii kotłów dlatego zarejestrowałem się na waszym forum 😉

Teraz troszkę o domu:
-konstrukcja z 1970 roku, teraz 5cm styropian biały, ale w tym roku będzie ocieplony 15cm grafitowy oraz zmienione okna na 3 szyby 
-piec w tym momencie to zębiec 14kw z 1999 roku, ogrzewa on dom i cwu (kospel 180l)
-powierzchnia grania to ok 90 m2 wysokość pomieszczeń to 2,5m
-rozprowadzanie ciepła jest podzielone na 2 części: (pierwsza to grzejnik żeliwny, drabinkę oraz ogrzewanie podłogowe ok 20m2)
(2 część to 4 grzejniki aluminiowe i jedna drabinka)

z kalkulatorów wychodziłoby ok 8kw piec (po ociepleniu 15cm) i teraz pytanie do was jakie piece polecacie oraz w co ewentualnie wyposażyć bądź przerobić kotłownie aby nie żałować i wszystko było zgodnie ze sztuką. o co pytać instalatora i co powinienem wiedzieć przed zakupem. myślałem nad tymi kotłami (jeśli są słabe bądź nie polecane to proszę śmiało piszcie):
-Twin Bio (NE) 12 kostrzewa
-zębiec AGAT
-ferroli biopellet
-pellux slim 12
-pellux compact 13
-lazar smart fire 11

te modele wytypowałem po przeczytaniu trochę tematów dotyczących ogrzewania, lecz nie wiem czy one są dobre, bo nie miałem nigdy styczności z kotłami. jeśli mogę prosić także o objaśnienie co to są zawory 3d, 4d oraz kiedy stosować bufor ciepła oraz czy takiego potrzebuje będę bardzo wdzięczny.
pomożecie? z góry dziękuję 🙂

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Opublikowano

Raczej żaden z powyższych. Szukaj jakiegoś piecyka z płaszczem na pellet.

Opublikowano
3 godziny temu, Laguna16v napisał:

z kalkulatorów wychodziłoby ok 8kw piec

Przy -20 na dworze.

Opublikowano