TIMON120777 Opublikowano 24 Listopada 2014 #401 Opublikowano 24 Listopada 2014 Wilchelm pisałem już że to zależy od wielu czynników min od ślimaka przekładni i wielkości ziarna w opale nawet ja przestawiam licznik bo w zależności od tego czy grubszy sypnę czy drobniejszy to inaczej wychodzi spalania nie ma co patrzeć na innych tylko policzyć ile bierze Twój i tylko do tego się odnosić. u mnie rozbieżność spora(od 280 do 340g/minutę) a jak by był miał to wyjdzie jeszcze więcej to co cytujesz to przykład możliwości podajnika gdyby pracował ciągle- wtedy przerzuci 6kg/h ale to też zalezy od opału Cytuj
staryk Opublikowano 24 Listopada 2014 #402 Opublikowano 24 Listopada 2014 Witam, dziekuje za odp Timon. Czy jakies pomysly na zmniejszenie spalania moze macie? teraz sa temperatury dodatnie to co bedzie jak zima przyjdzie 100kg/24h ? kombinuje i kombinuje i to samo. popiol mam ok tylko to spalanie :( pozdrawiam Staryk Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 25 Listopada 2014 #403 Opublikowano 25 Listopada 2014 masz domek 300m powierzchni i jesli nie ominąłem czegoś w opisie to jest nieocieplony skoro spalanie prawidłowe i w domu ciepło oraz masz pewność że instalacja poprawnie to ciepło odbiera to jedyny sposób na zmniejszenie spalania to termoizolacja nie przeskoczysz fizyki. jesli dom ma określone potrzeby to musisz wyprodukować odpowiednią do strat ilość ciepła. aby te potrzeby zmniejszyć musisz dom ocieplić. to co wydasz na izolację zwróci się w ciągu kilku sezonów w postaci niższego zużycia opału Cytuj
staryk Opublikowano 25 Listopada 2014 #404 Opublikowano 25 Listopada 2014 zgadza się nic nie ominąłeś. Właśnie cały czas walczę ze sobą czy ocieplać czy nie. Ile zysku mogę mieć z tego 10% 20%? Chodzi o to żeby nie było tak że wezmę kredyt zrobię ocieplenie domu i wyjdzie na to, że zysku mam 10%. Da się to jakoś policzyć samemu czy pozostaje tylko firma jakaś która może to zrobić? Robiłem juz nawet przymiarki do tego ale nikt nie potrafił mi przedstawić zysku/oszczędności jaką mam choćby jakąś przybliżoną czy będzie to 40% czy 10%. W grę wchodziła jeszcze wymiana instalacji grzewczej ale ponoć niewiele to zmieni ( zysku mały). pozdrawiam Staryk Cytuj
balbulus Opublikowano 25 Listopada 2014 #405 Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Najprostszy szacunek - wejdź na stronę ciepło właściwe, wprowadź dane swojego domu w wersji bez ocieplenie, zanotuj, co Ci wyrzuci ta strona a następnie wprowadź dane w wersji ocieplonej np. 10 cm ściany i 20cm dach/stropodach (to uważam rozsądne minimum przy docieplaniu budynku istniejącego - zwłaszcza, jeżeli się wykorzysta dobre materiały i nie spierniczy roboty). To da Ci jakąś przybliżoną orientację - jakiego rzędu oszczędności w zapotrzebowaniu na opał możesz się spodziewać. Uważam, że podane przez Twojego producenta dane - tj 6kg/h i tym samym 144 na dobę odnoszą się do pracy ciągłej (tj. bez wchodzenia w podtrzymanie), ale pracy ciągłej zrozumianej jako podawanie np 10s przerwa np 30s - np instrukcja dla defro eko duo dostępna do pobrania dla mocy 39,3kW przy stosunku podawanie/ przerwa równym 1/4 podaje spalanie 5,7kg/godzinę pracy. To, o czym pisał Wilhelm (również ja w innym temacie) - 17,5kg/godzinę dotyczyło ciągłej pracy motoreduktora palnika ekoenergia 15-25kW (ciągłej pracy rozumianej jako stałe podawanie węgla, bez żadnej przerwy - ale tak się realnie nie używa palnika, nie dałby chyba rady przepalić takiej masy węgla) Edytowane 25 Listopada 2014 przez balbulus Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 25 Listopada 2014 #406 Opublikowano 25 Listopada 2014 staryk termomodernizację możesz podzielić na etapy i nie musisz wcale brać kredytu, ewentualnie niewielki. zacząłbym od ocieplenia od góry. to najłatwiej i najprościej wykonać nawet samemu. nie wiem jaką masz konstrukcje strychu, stropu i dachu ale tam nie ma filozofii wielkiej i jak znajdziesz kasę na materiały to resztę wykonasz sam i zaoszczędzisz na robociźnie która tania nie jest. jak zajrzysz na ciepłowlaściwie.pl i wykonasz obliczenia to pokaże Ci się przy wynikach procentowy udział strat przez ściany dach czy podłogi górą ucieka całkiem duzo ciepła i izolujac dach uzyskasz pierwsze naprawdę wymierne korzyści. potem możesz jeśli masz zmysł oszczędzania kasę na opał podzielić na części - z jednej kupić opał a drugą odłożyć na izolację ściań. po kilku sezonach uzbierasz i ocieplisz, dobierając ewentualnie troszkę z banku. wtedy będzie już pewnie i potrzeba wymiany kotła na nowy i dużo mniejszy aby jeszcze mniej móc wydawać na ogrzewanie Cytuj
staryk Opublikowano 26 Listopada 2014 #407 Opublikowano 26 Listopada 2014 Witam, konstrukcja dachu - stropodach niby ocieplony bo jak byłem to snieg na nim leżał. Byłem na stronce polecanej przez was i w sumie fajnie to wygląda ile bym zyskał. Pozostaje kombinować pieniążki i działać. Mam nadzieję ze znajde dobrego wykonawce, ktory nie spierniczy roboty i bedzie dobrze i cieplo. Wg tej strony teoretyczny zysk to 47% przy ociepleniu 12 cm styropianem wiec sporo i chyba trzeba bedzie zdecydowac. pozdrawiam Staryk Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 26 Listopada 2014 #408 Opublikowano 26 Listopada 2014 jak chyba ocieplony to sprawdź sobie zostawiając tam termometr w pochmurny dzień aby się strop od góry nie nagrzał jeśli będzie tam temperatura zbliżona do tej na dworze to jest ocieplony a jak będzie ciepło to raczej mu brakuje izolacji ja u siebie zanim wełnę na podłodze strychu rozwinąłem miałem przy -20stC na dworze około +15stC na strychu a śnieg leżał na dachu i owszem i sople wisiały okrutne obecnie na dworze zimą jest około 1-2stC mniej niż na strychu(rozłożone 25cm wełny) Cytuj
staryk Opublikowano 26 Listopada 2014 #409 Opublikowano 26 Listopada 2014 dobry pomysl musze wrzucic tam termometr tylko wlezc tam musze i sprawdzac pozniej ;) Cytuj
nieudacznik13 Opublikowano 29 Listopada 2014 #410 Opublikowano 29 Listopada 2014 Mam pytanie odnośnie podtrzymania. Czy to jest dobre jak cały czas kocioł jest w podtrzymaniu. Temp. Co 75. Jak się na to do samego komina i kościółka. Słyszałem ze się bardzo brudzi. Cytuj
Gość Visitor1230 Opublikowano 29 Listopada 2014 #411 Opublikowano 29 Listopada 2014 U mnie duzo stoi w podtrzymaniu. Sadzy po tygodniu na wymienniku poziomym 3 do 5 mm. Probowalem trzymac kociol na 60 - 65 stopni. Zatkal sie sadza na maxa. Az dym nie mial sie ktoredy wydobywac. Po podniesieniu zadanej problem zniknal. Mysle, ze przy konkretnym przewymiarowaniu slimakowca, wysoka temp zadana jest korzystna. Tez mam Linga ale starszej generacji. Bez wymiennika rurowego. Cytuj
Zieluchh Opublikowano 2 Grudnia 2014 #412 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Witam Panowie. Jest to mój pierwszy sezon z kotłem na ekogroszek więc jestem laikiem w temacie. Mój kocioł to Energoeco z Pleszewa 25Kw ze sterownikiem Argon 2. Dom około 220m2, 30m2 podłogówka, 16 grzejników panelowych w tym 3 łazienkowe, na tych panelach głowice termostatyczne. Jestem zupełnym laikiem w temacie. I tak Panowie czy parametry gdzie kocioł dochodzi do zadanej dochodzi przez 15 min a w podtrzymaniu zostaje 25min jest ok?? jak ustawić kocioł żeby szybciej dochodził do temp zadanej?? Cytuj
Wilchelm Opublikowano 2 Grudnia 2014 #413 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Wg mnie jest bardzo ok. skoro tak krótko dochodzi i jeszcze tyle odpoczywa. Jakie masz ustawienia? Pytanie ile Ci spala na dobę i jakim groszkiem palisz? Cytuj
Zieluchh Opublikowano 3 Grudnia 2014 #414 Opublikowano 3 Grudnia 2014 No ok ale np kolega nieudacznik 13 pisze ze jego kocioł pracuje cały czas w podtrzymaniu. Czy nie ekonomiczne było by własnie takie rozwiązanie gdzie kocioł dochodził by do temp zadanej w 10 min i pozostawał w podtrzymaniu conajmniej 3h? Jak pisałem wyżej kocioł 25kw z palnikiem ekoenergia, baniak 140l. Ustawienia na argonie: czas przedmuchu 13 czas przerwy w podtrzymaniu 5 czas podawania 7 czas przerwy 40 obroty 04 Klapa zamknięta w 80% Ekogroszek jakiś ruski za około 650 zł tona. Spala sie ładnie choć nie ukrywam że walcze jeszcze ze spiekami (i pytanie czy jak bede wydłużał czas podawania to kocioł nie będzie dłużej dochodził do zadanej?) Przy obecnych temp w dzień -5 w nocy -10 spala mi około 25 kg na dobę. Cytuj
Wilchelm Opublikowano 3 Grudnia 2014 #415 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Jeśli myślisz, że piec po 10 minutach pracy odstawieniu się na 3h to źle myślisz. Nie jestem ekspertem, sam się jeszcze uczę. Spróbuj zmniejszyć trochę moc. Ja pale teraz na 1:10 i jeszcze mocy starcza. Problem pojawiają się gdy jest duże zużycie wody, wtedy kocioł musi się napracować. Też mam spinki z popiołu, ale to już chyba wina opału. Tyle ode mnie, niech się inni wypowiedzą Cytuj
Zieluchh Opublikowano 3 Grudnia 2014 #416 Opublikowano 3 Grudnia 2014 A czy Panowie posiada ktoś z was jeszcse dostęp do tego filimku z pierwszego posta?? Cytuj
nieudacznik13 Opublikowano 3 Grudnia 2014 #417 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Mój kociołek pracuję 30 minut a 90 minut odpoczywa. Pod warunkiem jak jest nagrzana instalacja. Dom nie ocieplony pierwszy sezon Eco znana firma internetowa. Ostatnio pracuje cały czas temperatura kotła zbliżona do zadanej. Cytuj
staryk Opublikowano 3 Grudnia 2014 #418 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Myślę że spalanie 25 kg na dobę nie jest złe ja obecnie przy moich gabarytach domu spalan ~85 kg na dobę. Masakra. Jak to można obniżyć obecne ustawienia podawanie 23 przerwa 38 dmuchawa 48% odkryta 3 cm na piecu 65c z 4d 50c powrót 40c w takiej konfiguracji dopiero piec dobija do temperatury w miarę sensownie. Pracuje ok 40 min podtrzymanie 15 min Histerezę mam ustawioną na 2 stopnie i przy załączeniu zgodnie z histerezą przy 62c spada do 56c. Z czym można jeszcze kombinować? pozdrawiam Staryk Cytuj
Wilchelm Opublikowano 4 Grudnia 2014 #419 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Mam pytanie takie; Jakie są plusy i minusy zmian ustawienia z taką samą mocą? Przykład ustaw. Podawanie 4 przerwa w podawaniu 40 zmieniam na: podawanie 8 przerwa w podawaniu 80 Bardzo mnie interesuje konkretna odpowiedz Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 4 Grudnia 2014 #420 Opublikowano 4 Grudnia 2014 jak masz opał o właściwościach spiekających to lepiej podawać krócej i częściej, złoże jest wtedy częściej wzruszane i nie robią się spieki lub jeśli już to nie tak duże jak przy dłuższym czasie podawania. do tego moim laickim zdaniem im mniej podasz opału tym mniejsze wachanie proporcji powietrza w całym cyklu. jak zasypiesz palnik długim podaniem to na początku cyklu może wystąpić spory niedobór tlenu i pojawić się może kopcenie i syf w wymienniku gotowy. tyle że ten efekt w dwustanie raczej, w automacie przynajmniej tym który ja mam na początku cyklu trochę mocniej dmucha i potem obniża moc wraz z upływem czasu Cytuj
balbulus Opublikowano 5 Grudnia 2014 #421 Opublikowano 5 Grudnia 2014 U mnie - palnik mała ekoenergia - jest tak, że podania trwające np 3 sekundy praktycznie nie widać - tzn. oko nie bardzo rejestruje zmianę wysokości kopczyka, podanie 5 sekundowe daje widoczny efekt ruchu na palniku. Szczerze mówiąc, nie zauważyłem też zmian w żużlowaniu popiołu - u mnie występuje praktycznie ciągle, czy proporcja 3/27 czy 5/45 jeden grzyb, i tak żużle w popiele. Jedyna różnica w tym, że łatwiej mi dopalić węgiel, gdy nieco dłużej poleży na palniku (z koksem nie mam problemów). Zauważyłem również, że w momencie podawania i tuż po nim płomień jest wyraźniejszy - tak jakby dostawał więcej powietrza pomimo sztywnego ustawienia dmuchawy. Tłumaczę to sobie tym, że świeże węgielki wzruszają już częściowo spopieloną porcję opału i tworzą się kanaliki do przepływu powietrza, tym samym nie zaobserwowałem kopcenia po podaniu opału (może te 5s to znowuż nie tak dużo...). Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 5 Grudnia 2014 #422 Opublikowano 5 Grudnia 2014 W dniu 5.12.2014 o 12:17, balbulus napisał(a): (może te 5s to znowuż nie tak dużo...). czasem to nie jest dużo a czasem jest ja zszedłem z podawaniem z okolic 8-10 sek do 3 a są tacy co podają 2 sek. nie ma znaczenia czy ten ruch widać, ważne że on jest tam w głębi złoża i robi co trzeba. Cytuj
marcin Opublikowano 9 Grudnia 2014 #423 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Wydzieliłem wątki o osobnych przypadkach: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18626-palenie-w-defro-eko-komfort-pz-30-kw-dom-250m2/ https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18625-palenie-w-defro-akm-19-kw/ https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18637-jak-pali%C4%87-w-greeneco-15kw/ Proszę o NIE OPISYWANIE w tym temacie konkretnych przypadków - idea tematu (zgodnie z jego pierwszym postem) jest inna. Cytuj
nieudacznik13 Opublikowano 13 Grudnia 2014 #424 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Jaka jest prawidłowa temperatura podajnika bo i mnie to widzę wacha się między 40-55 stopni ogień siedzi nisko ale za to groch się wypala. Jak jest płomień wysoko to są niedopaly. Od pewnego czasu zauważyłem że temperatura podajnika szybko rośnie jak otworze klapę. Czy to jest normalne. Cytuj
TIMON120777 Opublikowano 14 Grudnia 2014 #425 Opublikowano 14 Grudnia 2014 palniki są tak skonstruowane że chłodzą się w fazie pracy a grzeją w podtrzymaniu. prawidłowa jest temperatura poniżej poziomu alarmu- czasem można kilka stopni dodać ale to zależy od usytuowania czujnika.nie ma co ryzykować przy palnikach stalowych z przeciąganiem ponad temp krytyczne, żeliwne grzeją się mocniej nawet mimo prawidlowej pracy. jesli masz na myśli otwarcie klapy zasobnika to tak jakbyś otworzył drugi komin- bliżej kotła i krótszy. gorące powietrze cofa się rurą podajnika i ją rozgrzewa. jak żar masz nisko czasem wystarczy korekta przerwy o 1 sekundę aby znacząco poprawić sytuację Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.