Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Cerapur Smart zasilanie z agregatu Hondy


ldonut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś mógłby doradzić mi co mam dokupić do zasilania awaryjnego pieca Junkers Cerapur Smart. Zakupiłem okazyjnie agregat Hondy ECM2800K2. Co mam dokupić i jak to podłączyć żeby to chodziło -UPS, Stabilizator i jaki dokładnie?. Nie znam się na tym, mimo że przeczytałem kilka tematów na forum. Dużo osób ma UPS + akumulator, też tak chciałem zrobić wcześniej. Ale teraz mam agregat i chciałbym go wykorzystać. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nic automatyzować, nie chce podłączać całego domu pod agregat.

Chce odpalić ręcznie agregat i podłączyć go np. pod piec lub inne urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ldonut napisał:

Co mam dokupić i jak to podłączyć żeby to chodziło

Generalnie niewiele. Warto agregat uziemić. Tylko nie byle jak. I nie do instalacji domowej. Jeżeli masz zamiar z jednej wtyczki zastosować jakieś rozgałęzienie należy zastosować RCBO np 16A, 30mA. Tak zaleca Honda. Masz to na piątej stronie instrukcji.

https://www.mojahonda.pl/download/agregaty/ECM2800_ECMT7000_(2013).pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Czyli UPS jest zbędny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś wszystko mi to umyka, chyba za szybko czytam 🙂

Jaki UPS zamówić żeby podłączyć coś wiecej niż piec?

Czy uziemienie mogę zapiąć do uziomu instalacji domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Często agregaty nie mają przewodu "N " (neutral) , na obu zaciskach gniazda 1fazowego agregatu jest napięcie które sumarycznie daje 230 VAC (suma napięć 115VAC) . Do poprawnej pracy pieca z kontrolą płomienia jonizacyjną jest wymagany zerowy potencjał (N) sieci zasilającej.  Następny wymóg to sinus na wyjściu agregatu ,  (pompka w piecu jest silnikiem indukcyjnym !).