Zwyczajny Opublikowano 7 Maja 2021 Autor #26 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Zawory można wymienić, dlatego pogoniłem "kazika" od początku jest meksyk, chce jak najlepiej wykorzystać co zostało zrobione i być możliwie zadowolonym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł1979 Opublikowano 7 Maja 2021 #27 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Jak chcesz mieć dobrze zrobione to zamontuj rozdzielacz do podlogowki z rotametrami tak jak powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 7 Maja 2021 Autor #28 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Usiadłem.. po fachofcu zostało mi pół kartona rzeczy które były kupione nie potrzebnie w tym licznik i kolano przyłącza nie wspominając o zaworach 3/4 szkoda gadać. Teraz jeszcze wymiana rozdzielacza 500zł. Pierwsza budowa dla wroga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 7 Maja 2021 #29 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 32 minuty temu, Paweł1979 napisał: To ty masz zrobiona podłogowke na zaworach RTL tej podłogi nie wysterujesz nie ustawisz zeadego przepływy. Nawet jakby zostało tak jak jest, to byłby problem z tymi RTL-ami, gdyż będą na siebie oddziałowywać temperaturowo. Popatrz te 40km od W-wy i taki "meksyk". Mam nadzieję że rury od podłogi są w miarę dobrze wykonane. Ciekaw jestem jak można było tak dużo grzania na 100m2 zmieścić , ja np na 150m2 mam 10 obiegów podłogi i 2 grzejniki - łazienka i przedpokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 7 Maja 2021 #30 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Widzę że autor tematu się załamał, ja też pewnie tak bym zrobił. Dowiedz się kolego Zwyczajny jak są zasilane te rozdzielacze - jakie rury i jak one są połączone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł1979 Opublikowano 7 Maja 2021 #31 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Jeszcze nie wszystko stracone da się jeszcze to uratować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 7 Maja 2021 #32 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 E tam stracone, trochę roboty przybyło i kasy więcej wyjdzie - ale to bzdet, grunt żebyśmy zdrowi byli! Dobrze , że to w kotłowni, a nie w salonie czy 10m dalej i rury trzeba zmieniać - wtedy jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 7 Maja 2021 Autor #33 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Godzinę temu, sambor napisał: Widzę że autor tematu się załamał, ja też pewnie tak bym zrobił. Dowiedz się kolego Zwyczajny jak są zasilane te rozdzielacze - jakie rury i jak one są połączone? Jeździłem po okolicy szukając rzetelnego rozmówcy i skończyłem z niczym, wizytówki i handlowcy. Rozdzielacze są nie podłączone, widać na zdjęciu mają wyjścia zaklejone taśmami żeby mi piachu nie naleciało jak obrabiałem przyłącza i szafki. Stan faktyczny jest taki jak na zdjęciu, na obwodach c.o. rury pex w otulinach zaciskane na złączach przy grzejnikach druga strona jak widać na zdjęciu powroty . Podłogówka położona raczej w porządku, co 15cm przy oknach 10cm w pętlach odseparowanych. Na powrocie podłogówki te zaworki termostatyczne są pozakładane. Pocieszam się,że nie ma tragedii, ale żeby to miało ręce i nogi muszę niestety wiedzieć na co moge pozwolić instalatorowi przy kolejnym podejściu. Chciałbym też nie robić nie potrzebnych wydatków bo chciałbym jeszcze zmiękczacz dodać w zasilanie na wejściu wody. Weekend poświęcę na studiowanie dokładnej zasady działania zaworu 3Drogowego bo chyba tu tkwi nadzieja w optymalizacji zjazwiska kondensacji i dzięki niemu usprawnić taki mieszany system jaki tu mam. Termostat na samym obwodzie zasilenia podłogówki też nie wydaje mi sie głupim pomysłem na mój chłopski rozum gdzie z pełnej pojemności układu przepuszczał by tylko na podłogówkę zadaną przeze mnie temperaturę, ale na powrocie już zakłócało by już całość. Czyli zawór 3D. Zacznę od zamówienia czujnika zewnętrznego bo wiem,że na pewno sie przyda. Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 7 Maja 2021 #34 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 12 minut temu, Zwyczajny napisał: Weekend poświęcę na studiowanie dokładnej zasady działania zaworu 3Drogowego bo chyba tu tkwi nadzieja w optymalizacji zjazwiska kondensacji i dzięki niemu usprawnić taki mieszany system jaki tu mam. Już ci pisałem że zjawisko kondensacji nie ma nic wspólnego z podłogówką, więc odpuść ten "problem". To kwestia ustawienia kotła i doboru odpowiednich grzejników - to trzeba sprawdzić !!! Co do zaw RTL to są one na powrotach a nie na zasilaniach! Potrafisz określić długości pętli podłogówki - wg tej instalacji ( zaw RTL) nie mogą być dłuższe od 40m, a chyba są dłuższe. Zrób wg najprostszego schematu - na grzejniki idzie wprost kocioł, na podłogę zasilanie przez zaw 3-D i pompę. Nie potrzeba sprzęgieł i innych dod pomp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 7 Maja 2021 Autor #35 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Napisałem,że są na powrotach z podłogówki, ale nie wazne. Obwody mają po nie całe 80m z tego co pamiętam więc te RTL tak czy inaczej nie spełnią zadania jak piszesz. Czy taki zestaw jest dobry,czy zostawić już stare rozdzielacze i skupić się zespole pompa mieszacz Rozumiem,ze na takim układzie mam sie skupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 7 Maja 2021 #36 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Ten zestaw teoretycznie będzie OK, ale nie wejdzie w tą obudowę, kup osobno - rozdzielacz i elementy mieszacza, który powiesisz na ścianie obok kotła. Pamiętaj że Kvs zaworu ma być 3-3,5, , a pompa 25/40 to już max - jak nie znasz ich parametrów to nie kupuj, tylko sie dopytaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 7 Maja 2021 Autor #37 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Policze ile żeberek mam na kaloryferach i wtedy konkretnie będę znał pojemność każdego układu. Jestem troche spokojniejszy, bo wyolbrzymiłem chyba teoche problem,ale przy obliczaniu wszystkich kosztów jakie jeszcze przede mną w najbliższym czasie to i tak częściowo nadrabianie czyjegoś niedbalstwa moim kosztem,nie w porządku ale nie az tak obciążające. Jakby udało sie zamknąć w 2 tysiącach. Wiadomo dojdzie kilka pierdół,ale to nie 3000 za zestaw ze sprzęgłem,chociaż podobno jak pojemność układu przekroczy 1000litrów będę musiał pomyśleć o sprzęgle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 7 Maja 2021 #38 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Dlaczego pojemność miałaby być do 1000l, ona raczej 100l nie przekroczy! 1mb pex16 to ok 0,11l + żeberka po ok 0,5l A tak z boku - to gdzie znalazłeś granicę zastosowania sprzęgła = 1000l? Układ podobny, tylko potrzeba zaw regulujących i zaw zwrotnych, ponadto albo nie czytasz postów, albo ich nie rozumiesz - pisałem o 1 pompie a u ciebie są dwie. Po co ta druga pompa? Poniżej - jak można to zrobić: na rys jest podane że można nie dawać zaw regulujących, ty je daj , Ponadto brak zaw zwrotnego na obiegu grzejników - powinien być. Opisy na czerwono częściowo są z innego projektu, ale całość ma być taka jak pokazałem. Jako zaw regulacyjne - zasuwy albo zaw grzybkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 8 Maja 2021 Autor #39 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Jestem elektromechanikiem, termodynamika i hydraulika nie jest moim konikiem więc czasem źle interpretuję rzeczy ale mniej więcej potrafię sobie wyobrazić zasadę działania. Tutaj przeniosłem bardziej dla mnie obrazowo układ który przedstawiłeś żebym mógł go łatwiej odczytać tylko nie naniosłem zaworu regulacyjnego prostopadłego przed pompą i za powrotem z podłogówki jednocześnie, czy też powinienem go umieścić, jeżeli tak,to rozumiem,że powinien byc cały czas zamknięty w układzie z 3D. Oceń,czy to miałeś na myśli. Opinię o 1000L Zasłyszałem od użytkownika "Stanisław Migas Glob Energy na kanale Youtube" - wydaje się kompetentny,ale nie znam człowieka. Co do pompy zasugerowałem się budowami gotowych zespołów pompowo/mieszających gdzie zawsze występują dwie pompy i rzeczywiści umknęło mi jak była sugestia o tylko jednej co jest całkowicie uzasadnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 8 Maja 2021 #40 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 I dobrze. Teraz poszukaj elementów mieszacza i będzie ok Np kup samą 1 belkę z rotametrami. Jak nie znajdziesz w necie to złap się na priv z kolegą z forum @tomekb , który jest producentem takowych i ci bez problemu sprzeda taką belkę. Pompa 25/40 najlepiej grundfosa Alpha 2 ( czerwona) lub jej odpowiedniczka z LFP zaw 3-D esbe lub afriso, tak aby sie Kvs zgadzał i był zakres temp 25-40C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 9 Maja 2021 Autor #41 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Lista zakupów, zaznaczyłem pompę LFP oraz ALPHA2 i domyślam się, że warto dopłacić do Alpha2. czy musze kupić dodatkowa pompę CWU? czy chcąc mieć już komplet dodatkowo muszę zainstalować bo kuchnia i kolando obiegowe nawrotu ciepłej jest oddalone o 25 metrów czyli pełny obieg cwu do najdalszego punktu ma 50mb rurki zgrzewanej i wydaje mi się, że pompa z pieca może nie być wystarczająca? Co do listy zakupów musze sie uperwnić tylko jakie rozmiary śrubunków muszę kupić. A Wiem, proszę o podpowiedź jakie złączki/kolanka/zaworki z termometrami kupić,bo te co patrzyłem nie wydają mi się badziewne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 9 Maja 2021 #42 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Pompa cyrkulacyjna CW musisz mieć, z resztą jak na ok 100m2 domu można mieć aż 25m odległości między kotłem a odbiorem? Termometry to kup wg gustu w najbliższym supermarkecie, tak naprawdę to potrzeba tylko 1 za pompą podłogówki. Natomiast brak zaworów regulacyjnych - to ważne i nie mogą być to zaw kulowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 9 Maja 2021 Autor #43 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Czyli rozumiem ta pompa cwu może być? Taka odległość,bo budynek parter w prostokącie 19x10 metrów a kotłownia z kuchnią są po przeciwnych narożnikach, więc długość pętli to jakieś 50m na oko. Dom ma w sumie 165m ale garażu i kotłowni nie licze więc jakieś 120m użytkowego z czego podłogówka na połowie tylko a druga połowa grzejniki. Czy te wartości wybrane dla zaworu 3D i pompy podłogówki pozostają aktualne? Bardzo dziękuję za poświęcony czas i cenne rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 9 Maja 2021 #44 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Może jednak znajdź jakąś mocniejszą pompę do cyrkulacji Reszta bez zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 9 Maja 2021 Autor #45 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Masz na myśli cyrkulację wody użytkowej,czy podłogówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 9 Maja 2021 #46 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Podłogówka jest dobrze Cyrkulacja CW może nie wydać Sam mam starszego grudfosa na 22m rury powrotnej CW i jest ok Nie wiem jakie od CW rury są u ciebie do tego punktu czerpalnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 9 Maja 2021 Autor #47 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Zgrzewane szare PP 25 chyba, musze zmierzyć. Pozostałość po pierwszym instalatorze. Sprawdze i sie odezwe, spokojnego popołudnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 13 Maja 2021 Autor #48 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Mam pytanie. Właśnie miałem okazję zamienic kilka zdań z człowiekiem odpowiedzialnym za hydraulike w firmie gdzie pracuje i poza tym,ze skrytykował wybór pieca to uczulił mnie, że bardzo możliwe, że przy takim układzie jak wyżej może wystąpić problem kiedy piec pilnując tylko temperatury grzejników okresowo będzie przestawał grzać a wtedy ręczne ustawienie na zaworze 3D podłogówki nie utrzyma zadanej temp,bo temperatura zasilenia nie będzie wystarczająca do zmieszania wody i utrzymania stabilnego zasilenia podłogówki. Czy mogą wystąpić aż takie wahania i dobrze byłoby w takim przypadku założyć np. ACT343 na zawór lub jednak dodać sprzęgło? Trochę mnie to zastanowiłe jak w praktyce może mnie irytować próba utrzymania stabilnej komfortowej temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 13 Maja 2021 #49 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Co do kotła to zawsze możesz go zmienić, bo faktycznie jest ciulowy, termet 1F + bojler 150l byłby dużo lepszy. Zmiana zaworu 3-D nic nie da, a pracę kotła trzeba tak ustawić aby pracował jak najdłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwyczajny Opublikowano 13 Maja 2021 Autor #50 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Niestety piec kupiłem rok temu i nawet z kartonu nie jest wyjęty, zależało mi na kompaktowej budowie i zasobnik jest wystarczający dla 2+1. Mądry polak po szkodzie. Okej, czyli musi tak zostać. Tyle juz wywalilem kasy,że nawet zaczyna byc mi obojętne, chce tylko zeby działało. Patrzyłem ostatnio fakture to hydraulik zapłacił za te RTL na listwie po 120zl sztuka ?. Masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.