Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #26 Opublikowano 4 Lutego 2021 3 minuty temu, ameno25 napisał: tam gdzie wiesz że są krótkie pętle , ustaw przepływ 1l/mim , a tam gdzie wiesz ze są dłuzsze to odkrec ratometr na maxa Niestety, to też już robiłem, nie pomogło. Cytuj
sambor Opublikowano 4 Lutego 2021 #27 Opublikowano 4 Lutego 2021 Czyli mamy dom który bierze ok 11kW ciepła, jak nie jest dogrzany to niedużo. Jak jest dłużej grzany to warto sprawdzić czy sąsiad nie jest podłączony do tej instalacji Na serio wg mnie jest coś z izolacją podłogi pod tą podłogówką Cytuj
ameno25 Opublikowano 4 Lutego 2021 #28 Opublikowano 4 Lutego 2021 kolego cudów nie ma , jesli woda krąży w rurach , rury są co 15cm , temp wody na wejsciu 43 na wyjsci 30* to tam powinno byc jak w bańce . No chyba ze dałeś pod te panele jakiś podkład co skutecznie blokuje przenikanie ciepła , Proponuje sprawdzić pętle po pętli , ale wykręć słowniki , możliwe że dobry przepływ jest na jednej z pętli dlatego mamy ciepły powrót a na innych moze być już gorzej A tak z ciekawości jaki maasz rachunek miesieczny za gaz Cytuj
Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #29 Opublikowano 4 Lutego 2021 Mam butle 4800, od września zeżarło jakieś 30% Pod panelami jest podkład typowo do podłogówki, z dużą przepuszczalnością ciepła Cytuj
sambor Opublikowano 4 Lutego 2021 #30 Opublikowano 4 Lutego 2021 (edytowane) Odpowiedz wreszcie jaka jest izolacja pod rurami podłogówki, gdyż wygląda na to że jest słaba. Przecież wg twoich danych dom 110m2 bierze 11kW - to tyle co stara , przedwojenna kamienica! 1 godzinę temu, Przemo107 napisał: . Zawór to zawór termostatyczny mieszający Afriso 20-43*C, Producent najmniej istotny, ważny jest model. Może się okazać ze zaw 3-D za mały i się dodatkowo "dusi" przepływ Edytowane 4 Lutego 2021 przez sambor Cytuj
Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #31 Opublikowano 4 Lutego 2021 Ustalę model zaworu i rodzaj podkładu pod panele i dam znać Cytuj
ameno25 Opublikowano 4 Lutego 2021 #32 Opublikowano 4 Lutego 2021 Model zaworu masz napisany z boku na samym zaworze , chociaż tutaj nie upatrywałbym problemu , sam mam zawór z KVS 1.6 , 1000mb rury i wszystko grzeje , tylko że ja mam zasilanie rurą miedz 28 , od kotła do rozdzielacza 2,5mb rury , u Ciebie te rureczki wyglądają na jakiś pex 20 . Powiedz ile masz styropianu dane przed zrobieniem wylewek , czy styropian był robiony dwuwarstwowo , na przekładkę ? Cytuj
Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #33 Opublikowano 4 Lutego 2021 A 5Zawór to Afriso ATM 561, DN 20 PN 10, kvs 2,5 Pod rurami na pewno był styropian, ale nie wiem czy dwuwarstwowo Cytuj
Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #35 Opublikowano 4 Lutego 2021 Minimum 15 Na zakładkę był Cytuj
sambor Opublikowano 4 Lutego 2021 #36 Opublikowano 4 Lutego 2021 To coś nie tak z tą instalacją. Niech kolega ustawi na kotle 38C, na zaw 3-D odkręci temp na max i zablokuje te termostaty np zdejmując siłowniki , tak aby pompa podłogi chodziła non stop. Zobaczymy co będzie po 8h, jakby było za gorąco to trzeba trzeba zmniejszyć temp na kotle Cytuj
Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #37 Opublikowano 4 Lutego 2021 Tak jak już było robione niestety Cytuj
ameno25 Opublikowano 4 Lutego 2021 #38 Opublikowano 4 Lutego 2021 Tak było robione ale czy pompa ta w rozdzielaczu pracowała cały czas czy jest podłączona do tej listwy sterującej techa ? Najlepiej zrób jak pisze sambor i zresztą ja wcześniej też Ci to proponowałem , tylko pompę puść na maxa i upewnij się ze pracuje cały czas , najlepiej podłączając ją bezpośrednio do 240V Cytuj
Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #39 Opublikowano 4 Lutego 2021 Taki miałem syfek w tym zaworze termostatycznym, właśnie wykręciłem i wyczyściłem, czy to mogło mieć wpływ? Cytuj
ameno25 Opublikowano 4 Lutego 2021 #40 Opublikowano 4 Lutego 2021 A Jeszcze jedno pytanie , skoro masz 2 obiegi , jeden to podłogówka drugi łazienki , masz jakiś termostat główny który wyłacza kocioł ? mozesz naszkicować tą instalacje w obrębie kotła lub zdjęcie , jak wpięty jest ten obieg łazienkowy Cytuj
Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #41 Opublikowano 4 Lutego 2021 5 minut temu, ameno25 napisał: Tak było robione ale czy pompa ta w rozdzielaczu pracowała cały czas czy jest podłączona do tej listwy sterującej techa ? Najlepiej zrób jak pisze sambor i zresztą ja wcześniej też Ci to proponowałem , tylko pompę puść na maxa i upewnij się ze pracuje cały czas , najlepiej podłączając ją bezpośrednio do 240V Ale tak chodziło, zawór był na maksa, pompa na maksa, a siłowniki były zdjęte. Cytuj
ameno25 Opublikowano 4 Lutego 2021 #42 Opublikowano 4 Lutego 2021 I jesteś pewny że kocioł pracował cały czas , pompa w rozdzielaczu cały czas przepływy od 1do 1,5 l , 15cm styropianu a w domu max 21 stopni . Dla przykładu ja mam w salonie 3 pętle po 80m , 1l/min , ustawione 24* , temp zasilania 30* sterowane regulatorami z siłownikami gdzie praktycznie można powiedzieć ze na 24 godziny , 10 godzin siłownik jest zamknięty , oczywiscie nie ciągiem tylko pulsacyjnie Cytuj
sambor Opublikowano 4 Lutego 2021 #43 Opublikowano 4 Lutego 2021 Podłogówka nagrzewa się 8-12h - czasem dopiero po 1 dobie widać efekt , zrób jeszcze raz to co pisałem i niech chodzi non stop Jak się nagrzeje to będzie brało dużo mniej ciepła. Cytuj
ameno25 Opublikowano 4 Lutego 2021 #44 Opublikowano 4 Lutego 2021 na dole wykres pracy siłownika Cytuj
Przemo107 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor #45 Opublikowano 4 Lutego 2021 Chodziło tak tydzień i nic, a widzieliście wyżej to zdjęcie co wyleciało z zaworu, czy to mogło mieć wpływ? Właśnie montuje zawór z powrotem, okaże się Cytuj
sambor Opublikowano 4 Lutego 2021 #46 Opublikowano 4 Lutego 2021 (edytowane) Ja mam to samo ale bez siłowników. To z zaworu to mało ważne, Edytowane 4 Lutego 2021 przez sambor Cytuj
ameno25 Opublikowano 4 Lutego 2021 #47 Opublikowano 4 Lutego 2021 Ja musiałem zastosować siłowniki ze względu na to ze podłogówkę robiłem sam , nie uwzględniłem tego ze na dole mam sam gres a u góry panele i większe straty ciepła i żeby dogrzać górę to przegrzewałem dół , na rotametrach nie dało rady wyregulować , wiec poratowałem się siłownikami , Cytuj
sambor Opublikowano 4 Lutego 2021 #48 Opublikowano 4 Lutego 2021 Wszystko sie da zrobić, trzeba tylko policzyć, lub komuś zlecić policzenie a to na pewno kosztowało by mniej niż ta automatyka. Cytuj
ameno25 Opublikowano 4 Lutego 2021 #49 Opublikowano 4 Lutego 2021 Tuataj widac na wykresie ile czasu zajmuje podłogówce podniesienie temperatury , około 7 rano temperatura zaczęła iść w dół do godz 9 spadła o około 0,8*C , widać również że jak była tendencja spadkowa siłownik był praktycznie cały czas otwarty , temperatura spadała pomimo to iż grzanie było ciągłe , dopiero 10 do 14 wyrównała sie i siłownik znów ograniczył grzanie 4 minuty temu, sambor napisał: Wszystko sie da zrobić, trzeba tylko policzyć, lub komuś zlecić policzenie a to na pewno kosztowało by mniej niż ta automatyka. Automatyka kupiona w black friday za 1000zł , bezprzewodowe czujniki , 10 siłowników listwa itp , mam zdalny podgląd do każdego pokoju , i naprawdę " precyzyjnie " trzyma temperature Dom budowałem praktycznie sam , popełniłem wiele błędów , w tamtej chwili nie miałem takiej wiedzy jaką mam dziś , chocaż ciagle mało wiem 1 Cytuj
sambor Opublikowano 4 Lutego 2021 #50 Opublikowano 4 Lutego 2021 Ok, ale to po za tematem - może jednak autor tematu zdradzi tajemnicę swojego domu? Może jakaś lokalna czarna dziura? Albo brak okien. Nawet jak to dogrzejemy jakimś sposobem to szybko chłop z torbami pójdzie.. Ja jednak doradziłbym wymianę tego zaw 3-D na większy z Kvs np 4. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.