Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok, dzieki za zainteresowanie. 

2 godziny temu, nightwatch napisał:

proponuję autorowi tematu najpierw wyłączyć PID w sterowniku i spróbować go używać w trybie dwustanowym z ręcznymi ustawieniami. Wtedy powinno wyjść czy nadal jest problem z niestabilną pracą, a jeśli będzie jakiś problem to łatwiej będzie ustalić co wywołuje niestabilność. Bo na razie to chyba za dużo tych hipotez i możliwości - zmiany są kosztowne więc lepiej nie zgadywać. Sterowanie PID ma problem ze stabilnością jeśli instalacja jest inna niż przewidział producent.

PS i czy jest termostat pokojowy używany? Jeśli tak to też moze PIDa rozkładać.

No i nieszczęsny zawór 4d - on zdaje się ma siłownik regulowany przez sterownik pieca? Tu też bym odłączył tego pacjenta, ustaw zawór 4d tak żeby mieć pożadaną temperaturę wody na grzejnikach i zostaw w tej pozycji. Jedna potencjalna przyczyna zamieszania mniej. 
No i po tych zmianach spróbuj wyregulować spalanie i obserwuj czy nadal coś jest niestabilnie. 

 

Zrobię jak mówisz, bo i tak nie planuje tego przerabiać w zimę. 4d z siłownikiem  podłączonym do sterownika. Nie ma termostatu tylko regulacja temperatury pokojowej wg wskazań czujnika temperatury.

Opublikowano

To już herezja, wyłączyć PID i pracować na dwustanie zeby ustabilizować pracę kotła. Temat jest prosty jak dupczenie, pompa CO na zasilaniu za zaworem 4D, jeśli rury na powrocie z 4D mają odpowiednią średnice, to może pompa na powrocie z 4D będzie zbędna. Ale pompa jest tam potrzebna żeby skzp prowadził kocioł ustabilizowanie.

Opublikowano

Nie wiem w jaki sposob dwustan tam cos ustabilizuje.

Opublikowano
7 minut temu, Oldek napisał:

To już herezja, wyłączyć PID i pracować na dwustanie zeby ustabilizować pracę kotła. Temat jest prosty jak dupczenie, pompa CO na zasilaniu za zaworem 4D, jeśli rury na powrocie z 4D mają odpowiednią średnice, to może pompa na powrocie z 4D będzie zbędna. Ale pompa jest tam potrzebna żeby skzp prowadził kocioł ustabilizowanie.

Rury to cu 28, taki odpowiednik 1 cala.  Tylko czy lepiej dać pompe na powrocie z 4d czy na "ostatecznym" powrocie ?  Wtedy zbierała by wode tez z obwodu cwu. A na cwu juz jest pompa na zasilaniu. Niby proste ale co innego jak sie robi od nowa wszystko a co innego jak sie człowiek wkleja w stara instalacje

Opublikowano (edytowane)

Nie kombinuj co juž wymyszlane.Jedna pompka na zasilanie CO i druga w powrot kotla,poprzed wpiecie powrotu z cwu i w nim zawor zwrotny,by nie pchalo w cwu odwrotno.

Edytowane przez bercus
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, DawidC napisał:

Rury to cu 28, taki odpowiednik 1 cala.  Tylko czy lepiej dać pompe na powrocie z 4d czy na "ostatecznym" powrocie ?  Wtedy zbierała by wode tez z obwodu cwu. A na cwu juz jest pompa na zasilaniu. Niby proste ale co innego jak sie robi od nowa wszystko a co innego jak sie człowiek wkleja w stara instalacje

A daj, posiedzisz dłużej na forum, w twoim przypadku jedyny prawidłowy układ pracy wygląda jak poniżej

544241672_zaw4-Djedenobieg(2).jpg.6758ee2baa36070eeef21b0f4901c4d2.jpg

Edytowane przez sambor
Opublikowano (edytowane)

Ok. Rozumiem.  A zawor zwrotny od cwu moze zostać na powrocie obiegu cwu, przed wpieciem w głowny powrot? Na tym schemacie jest za pompa cwu. Pytam bo już nie wiem czy ma to znaczenie czy nie

Edytowane przez TIMON120777
niepotrzebny cytat poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

ZZ od grzania CW  musi być na obiegu grzania CW- czyli od odejścia wody grzewczej na pompę do powrotu wody na kocioł.

Czyli twój może zostać,  gdyż gdzie go przeniesiesz? -  możesz go jedynie przenieść na zasilanie przed lub za pompę .

Edytowane przez sambor
Opublikowano

jeśli teraz tego Pan nie chce przerobić to ja bym otwarł 4D na 100% ustawił 60*C na kotle  na zasilaniu  i włączył CWU na stałe to może trochę by ustabilizowało prace , ale przynajmniej ja bym przerobił teraz tą pompe na CO bo to koszty paru kształtek a pompa już jest2.jpg.b6a3ec9b958f6d4a1442177d2ba2cc15.jpg

oczywiście zawór zwrotny za pompą CO i odcinający przed

3.jpg.32f22b3f1fb793896d4f4f5b19d63247.jpg

 A co do podłogówki to tak powinno to być podłączone a by nie przegrzewać podłogi

4.jpg

Opublikowano

Mironw, tak też to przerobie, dokładnie wg twoich wskazówek. Niestety trochę jest więcej kombinowania bo pompa nie zmieści się nad 4D, bo tam już są rury CO pod sufitem piwnicy. Muszę dać 4D niżej.  no ale to już niestety mój problem i jakoś go muszę ugryźć. 
W tej chwili 4D jest na ok 25% i dosyć to wygląda, na piecu stabilnie, w domu ok 23stC. Bo gdy był otwarty na ok 90% to w domu powyżej 25 stopni, i rosło.

Screenshot_20201211-094158.png

A mam pytanie dotyczące temperatury podajnika
Wcześniej miałem czujnik przysunięty bliżej kotła (na niebiesko), jakby na rurze w której jest ślimak i przez ok 1,5 miesiąca temperatura była od 40-60 stC. Tydzień temu zdarzyło się że podskoczyło do 70stC (nie wiem za bardzo dlaczego, ale podejrzewam że przez zbyt mocny "dodmuch gdy podaje" przy czuwaniu) i wypchnęło żar i piec zgasł. Przesunąłem czujnik ok 10cm((na zielono)przykleiłem na srebrną taśmę przylgowo), ale to nadal nie jest miejsce, które przeznaczyli pod czujnik ((na czerwono)jest przyspawana tuleja o średnicy wewnętrznej ok 1,5cm, a czujnik ma średnicę ok 0,5cm, więc gdy jest on tam włożony to nie przylega dobrze i uznałem że nie będzie tam dobrze odbierał ciepła).
W tej chwili jest w zielonym miejscu i temp wynosi 43stC. Czy to dużo czy mało? Czy nie przejmować się tym.

aa.png

Opublikowano

włóż czujnik w miejsce na niego przeznaczone to nie będzie fałszywych alarmów. No chyba że jest jakiś specjalny powód że został umieszczony bliżej palnika na rurze?

Opublikowano

Ze starej wycieraczki szyb samochodowych wyjmij "płaskownik" ten co usztywnia gumę i przytnij na długość tulei wygnij go w łuk i włóż razem z czujnikiem, nie będzie wypadał i lepiej odczytuje temperaturę.

Pozdrawiam RedEd

  • Przydało się 2
Opublikowano
9 godzin temu, DawidC napisał:

zdarzyło się że podskoczyło do 70stC (nie wiem za bardzo dlaczego, ale podejrzewam że przez zbyt mocny "dodmuch

Raczej pytanie czy kopczyk się nie zapada  i wtedy temperatura cofa się do rury i podajnika, co oznacza za małą ilość podawanego paliwa i dlatego kocioł nie uzyskuje temperatury  zrób zdjęcie jak się pali kopczyk .

 

Co do przeróbki -obniżenia 4D to ja osobiście bym go nie ruszał bo krótki układ kotła jest bardzo łagodny- mało kolan , a przerobił bym pompe jak niżej no i filtr był by prawidłowo  i łatwy do czyszczenia

Bez_tytułu_5.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Instalacja przerobiona wg Państwa wytycznych.

Za 4D w obiegu grzejnikowym na zasilaniu jest teraz w kolejnosci: filtr, pompa , zawor zwrotny, zawor kulowy.

Za 4D w obiegu pieca na powrocie jest pompa i zawor zwrotny.

Narazie cieżko coś powiedzieć o pracy pieca bo sie jeszcze nie ustabilozowało wszystko.

Co zauwazyłem to że gdy włącza sie pompa kotłowa to rosnie temp zasilenia obwodu CO(zawor 4D wtedy otwarty w ok 40-60%)Mysle ze to dlatego ze pompa kotlowa zasysa rownież powrót grzejników przez 4D i powoduje to wiekszy szybszy przepływ przez obieg grzejnikowy i zasysanie zasilania z pieca przez 4d. Wie ktoś czy zdarza sie takie cos?

 

IMG_20210102_155329~2.jpg

Opublikowano

Nie ma co podglądać kiedy załączy pompa kotłowa. Pompa kotłowa ma pracować non stop

Opublikowano

no to tak będzie działać - jak pompujesz wodę przez jeden obieg zaworu 4d to wymuszasz także jej przepływ w drugim obiegu. Czy to dobrze czy źle? Powiedział bym że bez sensu bo dubluje pracę pompy CO i powoduje że sterowanie pompą CO nie bardzo ma sens bo woda w CO i tak będzie płynąć dopóki pompa kotłowa działa. 

Opublikowano

@nightwatch na jednej pompie (tylko kotlowej) nie obniżysz temperatury w obiegu CO. Na jednej pompie (tylko w CO) nie podniesiesz temperatury powrotu do kotla.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

no tak, najpierw dołóż pompę kotłową a potem zawór żeby ja zdławić.  No i niech biedak znowu przerabia instalację, jego problem. 
Gdyby pompowanie wody  z góry na dół kotła miało jakieś znaczenie to by producenci montowali taką pompę w kotłach, a jakoś żaden na to nie wpadł.

Opublikowano
3 godziny temu, mironw napisał:

A gdzie zawór do zdławienia pompy kotłowej?

A jak zdławię pompę kotłową zaworem, to również i powrót z grzejników do pieca.  narazie jest ok. zmniejszam obroty pompy bo dałem jednak wilo na kotłową, a stare leszno poszło pchać cwu.

Znajomy mi powiedział że w Lazarach jest jakaś pompa za piecem na elastycznym wężu, podobno obiegu pieca

Opublikowano
W dniu 4.01.2021 o 08:31, nightwatch napisał:

no tak, najpierw dołóż pompę kotłową a potem zawór żeby ja zdławić.

zrównoważyć hydraulicznie

W dniu 4.01.2021 o 12:25, DawidC napisał:

zmniejszam obroty pompy bo dałem jednak wilo na kotłową, a stare leszno poszło pchać cwu.

To też można traktować jako równoważenie , tylko nie zawsze każdy ma takie możliwości (pompy) .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.