Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł indukcyjny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie jestem osobą młodą I nie znam się za bardzo na ogrzewaniu  więc proszę o wyrozumiałość dopiero ,,uczę sie" wszystkiego. Mam zamiar zakładać fotowoltanike 9KW cena ~35tys .gościu od fotowoltaniki polecił mi  kocioł indukcyjny  10/12tys 6KW który w jego opinii  będzie w stanie ogrzać dom 120m2. Zaglebiajac się bardziej w temat doszedłem do wniosku że jest to dobre rozwiązanie ponieważ żywotność  tego typu kotłów oscyluje  w granicach 25/30lat. Ale  czy instalacja  fotowoltaniczna pokryje całość  zapotrzebowania  kotła I ogrzeje dom w zimę do  tych 21oC w pomieszczeniu? Obawiam się tylko konsekwencji wynikających  z rachunku za prąd,  bo może się okazać że w sezonie grzewczym zużyje mi 12 KW lub 20 KW czyli za 3 lub 11KW będę musiał PGE zapłacić  co w przypadku 3 KW I tak stanowi  mniejszą kwotę niż płacenie za węgiel drzewo itp I dodatkowo czas. Ale to jest chyba mało prawdopodobne by coś takiego działało  przy zużyciu  tylko 6 czy tam 12 KW. Dodam tylko że dom będzie dopiero przechodził termomodernizację I na ten moment jest ocieplony styropianem 5mm... Stare budownictwo. Bardzo proszę o opinię na temat  kotła indukcyjnego A także innej alternatywy  [nawet bez instalacji fotowoltanicznej ]jeśli chodzi o ogrzewanie domu, ogrzewanie gazowe nie wchodzi w grę.  Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tego kotła zamontuj sobie zwykłe grzałki koszt znikomy, sprawność taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, KRZYSZTOF96 napisał:

Mam zamiar zakładać fotowoltanike 9KW cena ~35tys .gościu od fotowoltaniki polecił mi  kocioł indukcyjny  10/12tys 6KW który w jego opinii  będzie w stanie ogrzać dom 120m2

Boom na fotowoltaike spowodował, że taki handlowiec nie zna się ani na PV ani na ogrzewaniu za to chce mieć marżę 500 zeta za kilowat i wychodzą takie potworki.

28 minut temu, KRZYSZTOF96 napisał: