Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 minut temu, lemanio napisał:

No i gitara.... coś już tam wiem, myślę , że będę się kierował w tym kierunku. 

Jeszcze 3 pytania. Co w sytuacji gdy jest brak prądu ??? bufor nagrzany, kocioł nagrzany ... czy musiałbym w coś ingerować ? Zakręcić, przykręcić, czy zabezpieczenia zrobią to same....

przetwornica + aku załatwia temat, nawet kilka godzin bez prądu sobie poradzi taki zestaw - przez cały czas ogrzewanie będzie pracować normalnie i będzie ciepło mimo braku prądu

https://allegro.pl/oferta/zasilacz-awaryjny-przetwornica-ups-sinus-800-45ah-9924372700?fromVariant=9926785280

 

 

Opublikowano
49 minut temu, lemanio napisał:

Co w sytuacji gdy jest brak prądu ??? bufor nagrzany, kocioł nagrzany ... czy musiałbym w coś ingerować ? Zakręcić, przykręcić, czy zabezpieczenia zrobią to same....

zadzwonić do operatora kiedy usuną awarie i zaczną dostarczać prąd

Opublikowano

Teraz ,żeś mnie zaskoczył.... wezmę to pod uwagę....

Opublikowano

Jak dom jest dobrze zaizolowany to te parę godzin nie odczujesz gwałtownego ochłodzenia

Opublikowano

 A czy teoretycznie każdy kocioł na pellet , nadaje się pod bufor ??? Na co zwracać uwagę ??  I czy mocą brać większy , czy normalnie kW pod metry , które ogrzewamy ?

Opublikowano

Kazdy nadaje sie do bufora, ale nie każdy go potrzebuje.

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem, a na co zwracać uwagę ? skąd wiedzieć , który potrzebuj a który nie ?

Edytowane przez TIMON120777
niepotrzebny cytat poprzedniego posta
Opublikowano

Jeśli minimalna moc kotła jest mniejsza, niż zapotrzebowanie domu w okresach przejściowych - bufor jest całkiem zbędny. Czyli po pierwsze - moc kotła na styk, po drugie - dobra modulacja. Podobno duńczyki schodzą w okolice 1,5 kW, więc na 168 m2 może udać się bez bufora. I tym samym najdroższy kocioł może pozwolić zbudować najtańszą instalację.

  • Lubię to 1
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.11.2020 o 19:54, Gonzo19 napisał:

no to u mnie spaliny hmmmm........... nie wiem, teraz nie testowałem, ale poprzednio to pod 180 skakały, z tym, ze normalnie były 130-140.

ale zaraz sprawdzę, właśnie za kilka kilkanaście minut się odpali

Pomnóż powierzchnię wymiennika razy 8 lub 9 i wynik potraktuj jako moc zadaną na palnik. Będzie wtedy pracował najefektywniej. A czy spaliny będą miały 140 czy 180st na to nie patrz(przy dobrze ustawionych parametrach spalania). Wiadomo, że temperatura spalin zależna jest od różnicy zasilanie/powrót czyli defacto przepływu medium przez wymiennik. Czym niższy bieg pompy tym lepszy odbiór i mniejsza temp spalin. I wiadomo, że inną temperatura spalin będzie przy 60 i przy 80 na zasilaniu.

Co do buforu i sterowanie regulatorem pokojowym tylko i wyłącznie obniżenie temperatury na instalacje. Przy wyłączeniu pomp nie ma odbioru, a bufor stygnie, strata energii 

Edytowane przez Michal86

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.