Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszam za pomyłkę łączna kwota to 0,527 zł dla powiatu poznańskiego taryfa dzień i noc w dzień płacimy 63 grosze a w nocy 27 groszy cena z vatem to i tak jak to ma się do 73 zł za 100kwh lub 40 za noc

z tej strony cennik i zgadza sie z moim rachunkiem za mieszkanie w bloku taryfa dzień i noc

http://www.enea.pl/3/energia-dla-domu/oferta-sprzedazy/taryfa-cieply-dom-87.html

Moje złużycie waha się w 380 kwh na 2 mieś i rachunki kręcą się w wysokości 200 zł

Mając 2 taryfy będę płacił niby więcej za prąd w dzień ale zważywszy na to że część energii zużywam także w nocy po 22 ok 2 h to suma sumarum powinno wyjść tak samo plus ogrzewanie.

zastanawia mnie jeżeli nagrzejemy buforek 1000 l zaizolowany 10 cm pianki poliuretanowej np do 80c to w jakim czasie się on sam wychłodzi. I będzie oczywiście w domu w osobnym pomieszczeniu?

Opublikowano

Witam Kol.AK47.

Twoja prognoza jest baaaaaardzo optymistyczna.

Super jeśli ogrzewanie byłoby tylko w taryfie. tańszej.

Ja jednak zakładam,że w droższej też trzeba będzie grzać !!!

Jeśli 2/3 tanio, 1/3 drogo to statystycznie dziennie 38 kWh po 0,2698 i 18,5 kWh po 0,6333 czyli razem 55,5 kWh za 38*0,2714 /kol pominąl opł.0,0086/ + 18*0,6333 to 22,029 zł za 55,5 kWh.

Czyli jedna statystyczna kWh ogrzewania za 0,03969 zl

To już nie jest chyba tanio.

 

U mnie 1 kWh z gazu 0,18 zł;

z eko groszku 0,22 zł;

z pompy ciepła /gruntowej COP4/ 0,14 zł jak to sie ma do prawie 0,40 zł za prąd?

 

Wybór oczywiście należy do Kolegi.

Pozdro

Opublikowano

@dorecho A dlaczego zakładasz że będzie trzeba grzać również w dziennej taryfie. trzeba poprostu tak dobrać bufor ciepłej wody by go w te 10 godzin nagrzać tak mocno by starczyło na kompanie i ogrzewanie.

Oczywiście C.W.U to indywidualna sprawa .Lecz koszt ogrzewania gdy mamy energetyczną charakterystyke budynku to łatwo wyliczyć.

Oczywiście trzeba dobrać dobrze całą instalacje by nie zabrakło np 10kwh energii . Lepiej chyba przewymiarować. nawet lekko albo zgóry zakładac -25 c wtedy ciepła w buforze nie powinno zabraknąć.

Fakt i tak cena pozostanie największa bo jakies 26 gr za 1 kwh .

Jestem ciekaw ile trzeba zapłacić za podłączenie gazu budowa komina instalacja pieca i jego zakup.

Oczywiście ważna jest też jego wydajność po jakim czasie ją traci to również tyczy się grzałek i bufora czy np po 2 latach nam nie zardzewieje. Ale chyba są emaliowane i mozna spać spokojnie.

Jeżeli założyć kiepsko ocieplony dom taki z zapotrzebowaniem na energie 100kwh/m2/rok to rocznie przepłacalibyśmy np 500 zł

Ale obecnie spotyka się charakterystyki budynków na poziomie 50-60 kwh/m2/rok a to wydłuża 2 krotnie efekt przepłacania . Oczywiście z jednym się zgodze nasze pieniądze nasz wybór.

Ale zastanawia mnie jedno jezeli gaz wychodzi tanie dlaczego nikt niewpadł na pomysł powrotu do przeszłosci z lampami gazowymi. B)

Opublikowano
...

Jeżeli założyć kiepsko ocieplony dom taki z zapotrzebowaniem na energie 100kwh/m2/rok ...

Moim zdaniem zapotrzebowanie 100kWh/m2/rok oznacza dom bardzo dobrze ocieplony. Warunki WT2008 wymagają by to było nie więcej niż 290,5 kWh/m2/rok

Mój nowy dom wybudowany z cegły porotherm 25 ocieplonej 12 cm styropianem gdzie okna, drzwi są nowe i szczelne a dach ocieplony wełną mineralną 18 cm i dodatkowo pod podłogą mam kanapkę ze styropianu o grubości 18 cm zadowala się energią końcową na poziomie 122,5 kWh/m2/rok

 

 

To taki mało offtopic ;)

 

Moderka proszę o wydzielenie tego postu w stosowne miejsce.

Opublikowano

290.5 kwh/m2/rok baaardzo dużo Obecnie jestem w trakcie robienia projektu i zamierzam zbudować pasywny.

Tylko u mnie izolacja troszkę większa fundament od zewnątrz 20 cm od wewnątrz 10 pod płytą 30cm cokuł z BK 400 Sciany BK plus 25 cm styro dach 50 cm styro okna 0,8 reku i gwc dokładna charakterystykę dostanę gdzies za 2-3 tyg jak projekt bedzie skończony. Ale i tak zaczynam się zastanawiać czy na fundament nie za mało od zewnętrznej strony.

Mam nadzieje nie przekroczyć 30kwh/m2/rok . u mnie dach płaski więc troszkę ułatwione zadanie i tańsza konstrukcja.

Pzdr B)

Opublikowano

Witam.

Może przy załozeniu 30kWh/m2 rocznie x 100 m2 domku to jest do zastanowienia - po co inwestować w pompy ciepła czy reku.... 3000 kWh prądu to byłaby rewelacja /rocznie na ogrzewanie/

. może przydałby sie tylko wiatraczek - na dachu można bez żadnych ceregieli postawić 3 metry wysoko... Pozdro

Opublikowano

Generalnie bez reku i gwc podobno nie da się uzyskać tych 30kwh/m2

Oczywiście chcę zejść poniżej.:)

Koszt gwc wbrew pozorom nie jest drogi.

W moim projekcie opiewa na 40 mb rury pcv zakopanej 2 m pod ziemia .

Praca koparki ok 600 zł

Rury kształtki linka stalowa do wyciora ok 1000 zł

Moja praca bezcenna:)

Koszt reku 5 tyś centrala plus przewody montaż ameostaty złączki trele morele wraz z robocizną na mój przyszły 168m2 budynek 16 tyś.

Brak podłaczenia gazu budowy komina i całej instalacji - 36 tyś .

Zwiększona izolacja lepsze okna ok 20 tyś więcej

Oczywiście zamierzam dodatkowo zbudować własną solarkę ok 20 m2 plus wiatrak pionowej osi obrotu.

Tak ok max 5 kw mocy i podłączony jedynie pod grzałkę bo kupować akumulatory to już wg nie widzę sensu a nie mam skąd wziąść .

Ale to temat na później...

A co do wiatraczka bo na działce chyba pozostanie słup energetyczny bez kabli. I na nim właśnie chciałem postawić wiatraczek.

Bo zastanawia mnie jak rozwiązać hałas wibracji od zaskoku prądnicy? No i wg wibracje może zacząć beton pękać i kto wie co jeszcze.

Dlatego na dachu raczej nic takiego nie postawię.

Opublikowano

solarkę ok 20 m2 plus wiatrak pionowej osi obrotu.

Tak ok max 5 kw mocy i podłączony jedynie pod grzałkę bo kupować akumulatory to już wg nie widzę sensu a nie mam skąd wziąść .

Rozumiem, że te solary też wodne...

 

Zastanów się co z tą ciepłą wodą zrobisz? Masz 100 osobową rodzinę?

Piszesz o zaletach prądu a to przy solarach i wiatrakach właśnie jego są największe zalety. Tyle, że akumulatory trzeba mieć. Ale to to samo co bufor do wody, też kupić trzeba.

Opublikowano

Bufor oczywiście że będzie 1000-1200 l koszt taki sam jak pieca .

Latem przy dobrej pogodzie to wiem bardzo dobrze że 20m2 to bardzo dużo . Ale myślałem do boków założyć odbłyśnik tak by latem przykrywał część konstrukcji a zima zwiększał efektywność .

A zbytnio w wydajność solary zima niewierze więc dlatego wiatrak bo zazwyczaj jest tak gdy jest kiepska pogoda to i wiaterek wieje.

Solarki powinny mieć oczywiście regulowany kont 45st na lato i 90 na zimę.

Najbardziej bym sobie życzył nie wydawać nic na ogrzewanie ale pożyjemy zobaczymy jak skończę to się pochwale czy wyszło czy nie.

Na razie to czyste spekulacje

Opublikowano

Witam kolegów.

Jestem po raz pierwszy na forum. Uważnie przeczytałem wszystkie Wasze posty. Nie ukrywam, że temat jest dla mnie bardzo interesujący. Chciałem dodać trochę informacji ze własnego doświadczenia, tym bardziej, że zajmuje się projektowaniem i wykonaniem kotłów indukcyjnych (w sumie elektrycznych) dla różnych zastosowań - www.nthsystem.pl

Dla mnie nie ma dylematu jakie zastosować ogrzewanie ? tylko elektryczne. Rocznie w Polsce umiera 500-700 osób z powodu zatrucia CO, pożarów itp.

Inne pytanie: jak obniżać koszty ogrzewania. Pierwsza zasada: nie robić tego o czym nie masz pojęcia. Zaczynając od projektu budynku, kończąc wykonaniem wszystko musi być wykonane profesjonalnie.

Jestem za centralnym ogrzewaniem wodnym (podłogowym, kaloryferami lub ich kombinacją) z kotłem elektrycznym.

Stosowanie buforu może znacznie zmniejszyć koszty ogrzewania. Jedyny warunek: zabezpieczyć minimalną pojemność bufora. Dla siebie wypracowałem uproszczoną metodę obliczenia. Ta metoda sprawdza się dla większości przypadków. Jeżeli koledzy wyrażą zgodę, umieszczę tą metodę w następnym poście.

Opublikowano

Stosowanie buforu może znacznie zmniejszyć koszty ogrzewania. Jedyny warunek: zabezpieczyć minimalną pojemność bufora. Dla siebie wypracowałem uproszczoną metodę obliczenia. Ta metoda sprawdza się dla większości przypadków. Jeżeli koledzy wyrażą zgodę, umieszczę tą metodę w następnym poście.

Możesz podać metodę na bufor. Jeśli są tam kWh, to niekoniecznie dotyczyć to będzie tylko prądu, energię ze słońca, kotła na antracyt czy drewno, węgiel a nawet trociny też się w kWh (MJ) wyraża ;)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Oczywiście, źródło ciepła niema większego znaczenia. Tekst jest skopiowany z moich szpargałów, dla tego wymieniony został indukcyjny kocioł NTH-10 (może być połączony do bufora bezpośrednio, bez wężownicy), ale może być każdy inny. Podstawą obliczenia są straty cieplne budynku w kW.

 

Dom jednorodzinny 150m?

System grzewczy:

Indukcyjny kocioł NTH-10 o mocy 10kW

Zbiornik akumulacyjny (do +90?C)

Właściwą temperaturę wyjściową można uzyskać przez mieszanie wody powrotnej z zasilającą w zaworze trój- lub czterodrogowym sterowanym regulatorem pogodowym z czujką temperatury zewnętrznej.

Za 10 godzin taryfy nocnej kocioł musi przekazać do zbiornika akumulacyjnego tyle mocy, żeby następne 14 godzin utrzymywać komfortową temperaturę w domku.

Za 10 godzin pracy kocioł może przekazać 98kW energii cieplnej.

Przy ochłodzeniu 1m? wody na 1?C, woda traci 1,16kW (1Kcal).

Ze zbiornika możemy odbierać ciepło w diapazonie od +90?C do +60?C, czyli odbieramy 90 ? 60 = +30?C.

 

30 x 1,16 = 34,5kW z 1m?

 

Za pomocą powszechnie znanego równania

 

P = 0,0011 x m x (Tk ? Tp)/t

 

gdzie

P ? moc cieplna kotła, kW

m ? masa wody, l

Tk ? końcowa temperatura wody, ?C

Tp ? początkowa temperatura wody, ?C

t ? czas, godzina,

 

m = P x t /0,0011 x (Tk ? Tp) = 9,8 x 10/0,0011 x (90 ? 60) = 2969,70 l

 

Indukcyjny kocioł NTH-10 (10kW) za 10 godzin pracy podgrzeje około 3 ton wody w zbiorniku akumulacyjnym od temperatury 60?C do 90?C.

Obniżając temperaturę wody w zbiorniku akumulacyjnym od temperatury 90?C do 60?C przekazujemy pomieszczeniom około 100kW mocy cieplnej.

W nowoczesnych ocieplonych budynkach moc instalacyjna kotłów obliczają z założenia 60W/m?.

150 x 60 = 9000W = 9kW

 

Może komuś się przyda.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Przy czym jest to czysta teoria.

To zależy od źródła oraz obwodu grzejącego - strat.

Podgrzewacz elektryczny wypada całkiem nieźle, bo grzeje bezpośrednio i wysoką temperaturą.

Opublikowano

Dzięki za sprostowanie. :)

Zamierzałem mieć grzałki łącznej mocy 14 kw czyli w te 10 godzin by się woda podgrzała.

Tylko jeszcze trzeba sprawdzić czy ten 1m3 wystarczy na 24 godziny na 168m2 ale bez charakterystyki energetycznej nic się nie da chyba...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam może mi pomożecie, bo widzę są tu specjaliści od ogrzewania elektrycznego. Chciałem założyć ogrzewanie podłogowe właśnie elektryczne i moje pytanie , co możecie polecić, czy się to opłaca ?? Co możecie mi powiedzieć o takim ogrzewaniu ??

Opublikowano

Witam może mi pomożecie, bo widzę są tu specjaliści od ogrzewania elektrycznego. Chciałem założyć ogrzewanie podłogowe właśnie elektryczne i moje pytanie , co możecie polecić, czy się to opłaca ?? Co możecie mi powiedzieć o takim ogrzewaniu ??

 

Witam

Elektryczne ogrzewanie podłogowe całego domu to znaczny koszt- np DEVI zaleca min 80w/m2 pow ogrzewanej a w łazienkach nawet 150W/m2 + zapas 30%

Opłaca się to stosować tylko w bardzo dobrze zaizolowanych budynkach lub lokalnie np do łazienki.

Profesjonalne instalacje mają np moc 15kW /100m2 - to dużo praktycznie cały przydział mocy dla domku jednorodzinnego.

A co do ceny eksploatacji to sam policz.

 

Poczytaj o tym np na stronie http://pl.fheprod.danfoss.com/PCMPDF/Kompendium_2012.pdf

 

Pozdr.

Opublikowano

Dzięki Sambor, patrzyłem także za piecami akumulacyjnymi na stronie, mają dużo różnych pieców. możesz mi coś o nich powiedzieć jak to działa. Poczytałem trochę opinie na forach i komentarze są różne, proszę o pomoc

Opublikowano (edytowane)

Aby poznać szerzej temat pieców akumulacyjnych poszukaj na forum np http://forum.info-og...o-mieszkania/��

http://forum.info-og...-na-podczewien/

 

 

Ja osobiście polecam piece akumulacyjne z rozładowaniem dynamicznym sterowane centralnie + druga taryfa en el. - nagrzewają się na tańszej taryfie, oddają ciepło jak jest zapotrzebowanie - dobrze rozstawione i odpowiednio zaprogramowane potrafią zaoszczędzić kosztów grzania do 40% w stosunku do zwykłych pieców akumulacyjnych

 

Tu jest jakiś dobór pieców akum i inne porady - warto od tego zacząć : http://forum.info-og...aniu-co-wybrac/

 

W necie możesz kupić piece używane z 2-letnią gwarancją za mniej niż połowę ceny nowego.

 

Jedynym pomieszczeniem w którym nie polecam pieca jest łazienka - tam lepiej sprawdzi się ogrzewanie podłogowe

 

Pozdr.

Edytowane przez sambor

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.