Maq1 Opublikowano 1 Września 2020 #1 Opublikowano 1 Września 2020 Cześć Posiadam kocioł Skamp PV13 ze sterownikiem Bolecki SPPv2L. Sterownik nie obsługuje pracy zaworu 4D i chciałbym zastosować jakis "zewnętrzny" sterownik np Tech I-1 lub Bwc310. Ma ktoś doświadczenie z tymi sterownikami? Jak wyglada kwestia pompy? Ma ją uruchamiać sterownik kotła czy zaworu? Ewentualnie możecie polecić jakieś inne rozwiązanie? Cytuj
wiceqq Opublikowano 1 Września 2020 #2 Opublikowano 1 Września 2020 (edytowane) Od niedawna mam Techa i-1, pompa podłączona do sterownika. Fajne ma opcje, dużo parametrów pod siebie można ustawić, skok otwarcia zaworu itp. Uzupełnić trzeba czas całkowitego otwarcia zaworu z siłownika. Chronię powrót i jestem zadowolony. Jeszcze czujnik pogodowy muszę pociągnąć i się pobawić. Przy czym jestem początkującym palaczem więc niech ktoś bardziej fachowy się jeszcze wypowie. Pozdrawiam. Edytowane 1 Września 2020 przez wiceqq Cytuj
grostecki Opublikowano 1 Września 2020 #3 Opublikowano 1 Września 2020 Pompą niech steruje sterownik kotła. Na temat tego Techa co nieco wiem: Cytuj
Ryni Opublikowano 1 Września 2020 #4 Opublikowano 1 Września 2020 Tech wydaje się być lepszym wyborem, jest trochę bardziej rozbudowany i bez problemu uzyskasz wsparcie techniczne u producenta. Cytuj
gmaj22 Opublikowano 1 Września 2020 #5 Opublikowano 1 Września 2020 Czy pompa ma byc podłączona do sterownika kotła, czy sterownika zaworu zależy od wielu czynników, np. czym steruje zawó(podłogówką czy grzejnikami), jakie jest awaryjne działanie sterownika/ sterowników w przypadku przekroczenia temperatury awaryjnej kotła, typu oraz zabezpieczenia kotła. Cytuj