Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterowanie zaworem 4D


Maq1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Posiadam kocioł Skamp PV13 ze sterownikiem Bolecki SPPv2L. Sterownik nie obsługuje pracy zaworu 4D i chciałbym zastosować jakis "zewnętrzny" sterownik np Tech I-1 lub Bwc310. 

Ma ktoś doświadczenie z tymi sterownikami? 

Jak wyglada kwestia pompy? Ma ją uruchamiać sterownik kotła czy zaworu? 

Ewentualnie możecie polecić jakieś inne rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna mam Techa i-1, pompa podłączona do sterownika. Fajne ma opcje, dużo parametrów pod siebie można ustawić, skok otwarcia zaworu itp. Uzupełnić trzeba czas całkowitego otwarcia zaworu z siłownika. Chronię powrót i jestem zadowolony. Jeszcze czujnik pogodowy muszę pociągnąć i się pobawić. Przy czym jestem początkującym palaczem więc niech ktoś bardziej fachowy się jeszcze wypowie. 

Pozdrawiam. 

IMG_20200826_222527.jpg

IMG_20200606_092504.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tech wydaje się być lepszym wyborem, jest trochę bardziej rozbudowany i bez problemu uzyskasz wsparcie techniczne u producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pompa ma byc podłączona do sterownika kotła, czy sterownika zaworu zależy od wielu czynników, np. czym steruje zawó(podłogówką czy grzejnikami), jakie jest awaryjne działanie sterownika/ sterowników w przypadku przekroczenia temperatury awaryjnej kotła, typu oraz zabezpieczenia kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2020 o 15:18, gmaj22 napisał:

Czy pompa ma byc podłączona do sterownika kotła, czy sterownika zaworu zależy od wielu czynników, np. czym steruje zawó(podłogówką czy grzejnikami), jakie jest awaryjne działanie sterownika/ sterowników w przypadku przekroczenia temperatury awaryjnej kotła, typu oraz zabezpieczenia kotła.

Zawor steruje zasilaniem grzejników, kocioł posiada zawór bezpieczeństwa, insyalacja jest otwarta. 

Odnośnik do komentarza