Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 22.01.2021 o 23:36, JaxTeller napisał:

Zmieniłem w funkcjach specjalnych pilota YR-E27 ustawienia, które miały status zarezerwowane, teraz mam docelową temp. c.w.u. 48°C i histerezę 3°C - zadowalające. Nadal na stykach od dodatkowej grzałki c.w.u. w module ATW-A01 pojawia się napięcie, dlatego odłączyłem grzałkę, nie znalazłem opcji żeby to wyłączyć.
Jak tam wasze pompy sprawowały się w silniejsze mrozy, dawały radę ? Macie glikol w instalacji ? Ja zostałem przy czystej wodzie + dobra izolacja rur i dodatkowa izolacja wewnątrz samego urządzenia, przy -21°C nic nie zamarzło 🙂

 

Witam widzę że pan poradził sobie z funkcjami specjalnymi i mam prośbę czy podesłał by pan mi jak wpisać tą histerezę bo też bym chciał zmniejszyć ,wiem jak wejść w te funkcje ale nie wiem które odpowiadają za te zmiany pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie.

Wejdę w temat już założony, ponieważ planuję wymienić kocioł z podajnikiem na pompę ciepła wspomnianą już haier 8kw. Również jak założyciel tematu posiadam tylko grzejniki. Starałem się rozrysować układ jak należy i planowaną modernizację. Zastanawiam się czy obowiązkowe jest montowanie wymiennika czy mogę pompę podłączyć bez wymiennika i zalać całość wodą. Czy część po między pompą a wymiennikiem zalewamy glikolem, a wtedy resztę układu wodą?

Odnośnie buforu czy warto dopłacać do nierdzewnego? Czy lepiej pozostać przy zwykłym buforze stalowym? No i jak dopasować pojemność buforu?

11.jpg

22.jpg

Opublikowano

Witaj. Ja mam bez wymiennika, bufor 300 l (szkoda ze tak mały), całość zalana wodą. Bufor większy -  tańsze koszty (2 taryfa), oczywiście tak jak wcześniej pisałem całość współpracuje z systemem salus. Koszt roczny całkowity za en. el. to 2970 zł. (łącznie z gotowaniem , CWU itp). 4 dni w czasie świąt odpaliłem turbokominek, wówczas pompa nie załączała się ale uszkodził się przepływowy podgrzewacz wody (prawdopodobnie za wysoka temp. wlotowa wody, ale i tak był wyłączony) . W razie zaniku napięcia - agregat 3,5 kW z inwerterem.

Opublikowano

@matwolow  zasobnik CWU przed buforem. Po co masz grzać cały bufor do np 50C gdy CWU ma być 45C a na CO idzie 35C?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Proszę o fachowe porady w sprawie mojej pompy ciepła. Pompa monoblok firmy De Dietrich 10 kW. Instalował ją instalator z podobno 20 letnim stażem jako instalator. Przyznał że taki typ pompy instaluje pierwszy raz. Przeczytałem całą dyskusję i moje wątpliwości odnośnie mojej instalacji tylko się pogłębiły. Pompa ma w obiegu glikol polipropylenowy i wymiennik ciepła o mocy 20 kW zainstalowany w kotłowni. Podłączenie wygląda następująco: Z PC do wymiennika ciepła, następnie pompka obiegowa, zawór 3 drogowy, bufor 100 l i instalacja C.O. o pojemności ok.250 l grzejniki żeberkowe. Z drugiego wyjścia zaworu 3 drogowego do zasobnika cwu. Wspomniana pompka obiegowa ma krótki obieg: Wymiennik ciepła - bufor. Uruchamia ją termostat przylgowy AFRISO ustawiony na 35*C. Za buforem jest druga pompka obiegowa na C.O. sterowana z PC. I tu mam różne wątpliwości. Temperatura glikolu z PC przed wymiennikiem 50*C, za wymiennikiem 41 - 42*C, strata jakieś 8*C jak dla mnie bardzo dużo. Wymiennik całkowicie ocieplony styropianem grubości 5 cm, jak pompka pracuje na 3 biegu (75W) to różnica między wejściem, a wyjściem wymiennika jest w granicach 5-6*C i tak jak dla mnie za dużo, myślę że wymiennik jest za mały, nie znam się dobrze na tych sprawach, bo to nie moja branża. Na grzejnikach mam w porywach 40*C i to jest max jaki osiągam przy krzywej grzewczej nr 9 czyli maksymalnej. Kolejna sprawa to cykle załączania się PC. Przy tej krzywej grzewczej PC pracuje praktycznie non stop - pobór mocy ok. 65kWh na dobę (horror), przy temperaturze zewnętrznej ok. +2 do  +3*C przez całą dobę, wewnątrz z trudem 20*C. Zmniejszyłem krzywą do poziomu 7. Temperatura przed wymiennikiem 42*C, za wymiennikiem max.33*C. W tym układzie PC załącza się na ok. 20 minut, przerwa ok. 6 minut i takie cykle powtarzają się cały czas. temperatura w domu między 17, a 18*C. Morsujemy!!! Dom ma 30 lat - ściany z pustaka ceramicznego max na 38 cm, pianka poliuretanowa 5 cm, cegła dziurawka 6 cm, tynk, a na tynku 20 lat temu docieplenie styropianem 5 cm (wiem że za mało, ale wówczas taki był tylko dostępny) i tynk. Ściany zewnętrzne mają więc co najmniej 55 cm grubości. Gdzie jest problem? Instalator twierdzi że wszystko jest w porządku, tylko że my morsujemy gdy na zewnątrz są jeszcze temperatury dodatnie i o zawrót głowy przyprawia mnie pobór energii. Powierzchnia ogrzewana to niespełna 70 m2 (parter), Na piętrze grzejniki zamknięte, drzwi do pomieszczeń na piętrze pozamykane, temperatura w pokojach na piętrze ok.14-15*C póki co nikt tam nie przebywa. Kto i co Panów zdaniem spartolił? Instalatora nie mogę ściągnąć od 3 tygodni. Co z tym zrobić? Do sądu? Proszę o poradę jak z tego wybrnąć. Kosztowała mnie ta cała instalacja prawie 38 tysięcy zł i zamiast komfortu mam zimno i koszmarne rachunki za energię.  

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Mors napisał(a):

Z drugiego wyjścia zaworu 3 drogowego do zasobnika cwu.

Coś chyba pokręciłeś. Czy na pewno to tak jest ? Bo tak to zrozumiałem.

  • Do zaworu 3D dochodzi ciepła (otwór nr1)
  • wychodzi do CO (otwór nr2)
  • wychodzi do CWU (otwór nr3)

Poza tym, czy instalacja została przystosowana do pracy z PC ? Jak wcześniej instalacja pracowała na wysokich temperaturach, to bez modyfikacji instalacji PC będzie zasuwała na grzałce.

Edytowane przez wacio1967
Opublikowano

Ja mam przewymiarowane grzejniki przy - 6 - 7 stopni puszczam na instalacje 32-33 stopnie 

Opublikowano

To nie wiem gdzie problem?

Chyba w tym że masz glikol, który gorzej przenosi ciepło i wymaga większej prędkości przepływu oraz większego wymiennika.

Jak masz grzejniki odpowiednie to warto pobawić się załączaniem pompy za wymiennikiem i przyjrzeć  się pracy tego bufora 

Jaki jest producent/ model tego bufora?

Opublikowano

Ja bym pozbył się tego wymiennika i podłączył to klasycznie, czyli za PC zawór rozdzielczy 3D a za nim wężownica zbiornika CWU i buforek pełniący tu rolę sprzęgła. Za buforkiem pompa obiegowa na CO. Dobrze ocieplił rury na zewnątrz włącznie z tymi w PC i całość zalał wodą.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. 

wacio 1967 - nic nie pokręciłem. Jest tak podłączone jak opisałem. Wcześniej grzałem kopciuchem. Przy temperaturze na zewnątrz ok. 0*C wystarczało na wyjściu z kopciucha jakieś 40*C i w domu miałem 21*C , przy temp. zewn, minus 5 do minus 10*C  temperatura z kopciucha ok. 45*C i w domu 21*C. Poniżej minus 10*C z kopciucha ok. 50*C, oczywiście te temperatury utrzymywane przez całą dobę, a nie jakieś tam wieczorne przepalanie.

sambor - na parterze (niespełna 70m2) mam 80 żeberek o wysokości 60 cm. Bufor Galmet.

Digitrax - możliwe że ten wymiennik jest za mały, albo wręcz zbędny, ale to przecież nie ja go dobierałem. Rury na zewnątrz to razem (zasilanie i powrót) ok. 1 m długości - przekrój 32 czy jakoś tak, rury stalowe zaciskane, ocieplone otuliną (czerwoną) i to już moja inicjatywa - wełną mineralną grubości co najmniej 15 cm

I jeszcze jedno: Przy temp. zewn. ok. +5 do +10*C pod pompą skraplała się woda (wiem -prawidłowo).Teraz gdy jest na zewnątrz ok. 0^C lub minus 2*C pod pompą sucho, ani kropli wody. O co chodzi? Chyba tak być nie powinno.

Opublikowano

Ditrax dobrze radzi , jak mam tak zrobione ale bez CWU. Ewentualnie , ale to koszt - zwiększyć bufor ciepła. Ja rozmyslam nad 2- 3k litrów, ale jak cena prundu będzie w następnych latach : powyżej  2 k kWh , szczyt i pozaszczytowa ta sama cena , to mija się z sensem.

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie dotarłem do takiej opcji w standardowym sterowniku. 

Natomiast pojawił się na allegro do kupienia sterownik podpinany w miejsce standardowego Haierowego. Daje możliwość sterowania krzywą grzewczą, termostat i inne bajery, polskiej produkcji. Rozważam zakup, może w następnym sezonie grzewczym. 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kupiłem to to i od 3 dni jestem zadowolony. Chociaz nie ma tam ustawienia histerezy CO to i tak można duzo ustawić. Timer robi swoje, krzywa też.  Dane temp. do krzywej ze strony Open Weather nie dla mojej miejscowości , ale różnica to 0,5 st. I tu myślę o wyciągnięciu czujnika pompy. Jeśli  pobierane dane do krzywej są z tego czujnika , to trochę oszukują, fajnie to widać przy defroście...  Tylko muszę sprawdzić czy czujnik można przedłużyć , tak ok 3 m.

Gość sprzedający jest ok.  mi pomógł w uruchomieniu (byłem 1 przypadkiem takiej potrzeby). Ale dzisiaj była nowa aktualizacja... może to po moim przypadku? 🙂 Ja polecam jak na dzień dzisiejszy.

Opublikowano

To fajnie, że zadziałało. Tego brakuje temu Haierowi, i to urządzonko naprawia w zasadzie Haiera 🙂  Ja chyba w przyszłym sezonie w to pójdę. To się podłącza zamiast oryginalnego sterownika? Czy jak? 

Testuję w mojej instalacji małą przeróbkę grzejników - wiatraki pod spód montowane na listwach mocowane na magnesy neodymowe. Wiatraczki wymuszają obieg powietrza i działa wtedy trochę jak klimakonwektor - szybciej wymienia ciepło z grzejnika i mogę pompę puszczać na niższej temperaturze, wygląda na to że działa. 

 

 

Opublikowano

Wpina się równolegle do sterownika. Mam już zrobione na wszystkich grzejnikach wentylatorki z termostatami za 12 zł i regulatorami obrotów za 11 zł :).  Ja mocowanie mam trochę inne. Te wentylatorki to też dobry pomysł przy pompie.

Opublikowano

Dokładnie, czyli pomysły mamy podobne 🙂

Ja na razie przerobiłem 3 grzejniki z termostatami, a do jednego dałem regulator obrotów (tam gdzie ma być cicho) i patrzę jak się zachowuję i wygląda to pozytywnie. 

Jaki masz montaż?  

Ja mam w ten sposób jak na zdjęciu dla grzejnika który jest normalnie ukryty za kanapą. 

PXL_20230925_194245658.jpg

Opublikowano

Fajny koncept. 

A masz 70mm czy 80mm wiatraczki? Ja mam mix - tam gdzie większy może być szum (salon) to 80. I jako listwy montażowe mam białe kątowniki PCV. W miejscu jak masz mocowania od świetlówek to mam okrągłe magnesy neodymowe z dziurką na wkręt i wtedy od środka przyczepiają się do grzejnika. 

PS. podobny wzór podłogi...

Opublikowano (edytowane)

80mm . Dodam że ten sterownik pozwala na automatyczne ustawienie trybu ogrzewania. U mnie to baaaardzo się przydało, chociaż mam bufor 300 l. Przy ustawieniu na eco, pompa chodziła ok 1,5 h i potem było ok. 1,5 h przerwy. Teraz mam ustawienie quiet do  -2 st. potem przechodzi w automacie na eco i dalej na turbo. Pompka chodzi 4 -5 h i potem przerwa ok 2,5 h przy temp. zewn. 1.5 st. Ale to jeszcze do dogrania.

A tak to wygląda

Zrzutekranu2023-12-09202305.thumb.png.fa9b910f6d486f532b2e36abd1539870.png

Edytowane przez piątrek

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.