Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tematy Związane Z Ochroną Powietrza


Andrzej_M_

Rekomendowane odpowiedzi

Mimo wiatru nie wszędzie jest tak czysto, że PM2,5 i PM10 są przekroczone o standardowe dla naszego kraju 200-300%. Są miejsca, gdzie czujniki airly wskazują  przekroczenie dopuszczalnego poziomu pyłów o 600-800%, czyli wyniki godne światowej czołówki. Pozdrawiam Rybnik i Trzemeszno :) Całe szczęście, że jeszcze tydzień i będzie po zimie, Polacy przerzucą się na paliwa alternatywne... To było dobre, sambor  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, to napewno spisek. Te czujniki są z UE i zaprogramowane są tak, aby zawsze w Posce pokazywały przekroczenie norm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację kolego drewniak  to tak jak z tą ziemią na północ od helu kiedy tam nie pojadę to zawsze powódź i setki ludzi zaklina wodę żeby opadła. poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak się liczy średnią zanieczyszczeń dla całego kraju ? Bo jakby równomiernie pokryć cały obszar a nie tak jak na naszej mapie są umieszczone czujniki, to mogłoby wyjść zupełnie co innego...

 

Problem jest w tym, że wyniki liczone przez nasze państwowe stacje nijak się mają do rzeczywistości. Było o tym głośno, mieli rok czy dwa temu zrobić z tym porządek. Dużo gadania, obietnic, zapewnień, oczywiście palcem nie kiwnęli, bo wyszłaby szydło z worka. Inną rzeczą są u nas absurdalne poziomy alarmowe ustalone na poziomach zbliżonych do katastrofy ekologicznej. U nas jest cisza i nic się nie dzieje przy wartościach, które w innych krajach UE oznaczają przekroczenie poziomu alarmowego np. o 600%. Unia daje tutaj każdemu państwu wolną rękę w ustalaniu wartości poziomu informowania i poziomu alarmowego, bo liczy na zdrowy rozsądek rządzących. Jak życie pokazuje w przypadku jednego, jedynego kraju wśród 28 państw członkowskich się przeliczyła. Wiadomo jakiego ;)

 

Druga sprawa jest taka, że 2019 jest ostatnim rokiem starych norm UE, które od 1 stycznia zbliżą się nieco do norm Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Obecnie np. mamy UE/WHO:

dwutlenek siarki 24h - 125/20

PM10 rok - 40/20

PM2,5 rok - 25/10 , ale norma UE poleci na 20 ug/m3 po 2019.

 

Trzemeszno, wczoraj o 18:00 miało np. PM10 - 312 ug/m3, a PM2,5 - 188 um/m3. Są to wartości dalekie od rekordowych. Dodatkowo, jeżeli airly pokazuje u nas przekroczenie norm o 800% to należy tę wartość pomnożyć x2 lub x2,5 (przekroczenie dopuszczalnych norm o 1600-2000%) , aby odpowiadała normom WHO. W sprawach zdrowia bardziej wierzę lekarzom niż politykom.

 

Zresztą wystarczy spojrzeć na poniższe dane i widzimy jak u nas jest.

chiny-670x502.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały smog u nas,do czego to doszło.

Pokażmy na co nas stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,, Ponadto paliwa alternatywne (śmieci) są dobre na temp wyższe tak do -2 -5C

Przy temp -10 i niżej nie wyrabiają i wtedy trzeba wyciągnąć węgiel

 

Czyżby węgla w okolicy zabrakło ?.

To jest chyba rekord, jaki do tej pory przeszukując wskaźniki czujników zdołałem ustalić.

 

post-1266-0-32541300-1519687404_thumb.jpg

 

post-1266-0-81877400-1519686863_thumb.jpg

Edytowane przez Andrzej_M_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,, Ponadto paliwa alternatywne (śmieci) są dobre na temp wyższe tak do -2 -5C

Przy temp -10 i niżej nie wyrabiają i wtedy trzeba wyciągnąć węgiel

 

Czyżby węgla w okolicy zabrakło ?.

To jest chyba rekord, jaki do tej pory przeszukując wskaźniki czujników zdołałem ustalić.

 

post-1266-0-62457100-1519688132_thumb.jpg

 

post-1266-0-93881300-1519688167_thumb.jpg

 

ps1. 

Na załączonym pliku graficznym liczby nie są zbyt dokładnie widoczne, więc pozwolę sobie je bardziej zaakcentować.

 

PM 2.5   446 μg/m3    1784 %
PM 10    922 μg/m3    1844 %
 
ps2. 
Słaby wiatr, był skierowany w stronę Kampinowskiego Parku Narodowego.
Natomiast gwałtownie wzrosła wilgotność względna, z 55% o godz.18:00,  do 74% o godz. 24:00 
Edytowane przez Andrzej_M_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ps2. 

Słaby wiatr, był skierowany w stronę Kampinowskiego Parku Narodowego.

Natomiast gwałtownie wzrosła wilgotność względna, z 55% o godz.18:00,  do 74% o godz. 24:00

 

Jak jest skolerowane wilgotnosc i zanieczyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyżby węgla w okolicy zabrakło ?.

 

Możliwe że zostały przekroczone moce kotłów lub faktycznie brakło lepszego paliwa

Ponadto prawie całe Łomianki i ich okolice gdzie króluje gaz włączyły dodatkowe źródła ciepła tj kominki wszelkiej maści .

Wynika to z rad np kalkulatora ciepło właściwe , który na dom ponad 200m2 zaleca kocioł gazowy 14-16kW.

Więc ludki kupują takowy i na dodatek ograniczają moc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musicie wystrugać dla mnie jakiś medal drewniany gdyż zrobiłem odwrotnie . Przeszedłem dzisiejszej nocy na paliwo płynne. Za oknem -20 C cegły gorące w trzonie kominka , na parapetach ledwo +15 C .poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w sieci bardzo ciekawą osobowość z Legionowa. 

Marcin Polkowski pracownik naukowy Uniwersytetu Warszawskiego - Instytut Geofizyki, pracownik Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej oraz twórca portalu zatruci.pl

 

Portal zatruci.pl jest to mapa Legionowa i najbliższej okolicy  z naniesionymi czujnikami pomiaru jakości powietrza.

Znajdziemy tam stacje pomiarową GIOŚ, czujniki Airly, czujniki gminy Wieliszew, oraz czujniki prywatne produkcji iStudio Marcin Polkowski.   

 
 
 
Marcin Polkowski prowadzi także bloga, na którym możemy zapoznać się z samodzielną budową "czujnika smogu" , a także zobaczyć ciekawe ujęcia znad warszawskiej "kopuły smogu".
 
źródło: http://morony.pl/
 
 
ps.
Dane pomiarowe z stacji GIOŚ oraz z pozostałych czujników, pokrywają się z danymi, które zaprezentowałem w poście https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/21907-tematy-zwi%C4%85zane-z-ochron%C4%85-powietrza/page-29?do=findComment&comment=361717
Edytowane przez Andrzej_M_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że tyle energii i inwencji idzie na upewnianie się jak jest kiepsko a nic lub prawie nic na naprawę sytuacji. Płaczemy jak dziecko z pełną pieluchą i tylko rozglądamy się, że ktoś za nas coś z tym zrobi... Śmiejemy się z akcji "Różaniec do granic", czy coś w ten deseń i nawet słusznie a tu robimy dokładnie to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w gminie, w środku wsi,  widać stałą zależność z poziomem PM:

ok 17 się rozpala w kotłach + szczyt komunikacyjny powrotu z pracy i szkoły, ok 20-21 dokłada na noc , paliwa różne - w nocy nie widać co kto pali, od 6 rano ponowne rozpalanie ze szczytem ok 7-8 + szczyt komunikacyjny, obecnie PM spada do ok 17 kiedy cykl się powtórzy;.

 

post-18578-0-03160800-1519734889_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie nie znajdziemy silnika Diesla w żadnym z modeli Porsche. Pod koniec ubiegłego roku z oferty zniknął model Panamera Diesel S, a Macan z takim silnikiem został właśnie wycofany. Niemiecki producent bardzo zachowawczo komentuje całą sprawę. Przedstawiciele tłumaczą, że takie jednostki nie były nigdy częścią gamy marki ani nie były konstruowane przez inżynierów pracujących dla Porsche.

--------------------------------------------------------------------

Koncern Fiat Chrysler zamierza całkowicie zrezygnować z produkcji samochodów osobowych z silnikami diesla do 2022. Czteroletni plan producenta ma zostać ogłoszony na początku czerwca - podaje Financial Times, powołując się na anonimowe osoby zaznajomionych z tematem. Tym samym FCA przyłącza się do ogólnoświatowego trendu. W zeszłym roku podobną decyzję ogłosiła Toyota, a w lutym tego roku - Porsche.

 

 

A my wkrótce przekroczymy milion polskich samochodów elektrycznych na polskich drogach :D

 

Adrian kolejny raz skasował tę narodową beemę za 2 miliony... Ach płaczą podatnicy, co widzieli wypadek ten. Beema dużo kosztuje, znów trzeba wziąć podatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel z Euro to na pole jak orze na pełnej mocy i jest pełne spalanie a nie do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem niedawno porządki z rachunkami pierwsza dostawa opału 1,15 zł litr brutto a teraz 3x tyle. Gaz LPG wtedy był po 1,2 zł teraz tylko 2,05 zł  .Niema gospodarki rynkowej tylko uznaniowa wszystkie rządy myślą że ich prosty człowiek oszuka na akcyzie i będzie lał to paliwo do traktora czy innego opla . Jak by było po 2,50 taka jest wartość realna brutto ludzie nie mający dostępu do rury grzali by olejem Eko-termu czy innego francy zamiast bawić się w ganianie smoków po nieboskłonie . Zapewne nie trzeba by ruskim haraczu płacić jak by eksport był 2 razy większy. poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja niemieckiego Federalnego Sądu Administracyjnego w Lipsku może sprawić, że miliony aut staną się dla swoich właścicieli, delikatnie mówiąc, dość uciążliwe w użytkowaniu. Wyrok z 27 lutego podtrzymał bowiem orzeczenie sądu w Stuttgarcie, że miasta mogą zakazywać wjazdu samochodom, mającym problem z utrzymaniem najnowszej normy emisji zanieczyszczeń Euro 6, jeżeli regularnie dochodzi w nich do przekraczania norm skażenia powietrza. Każdy pojazd z silnikiem Diesla, który ma z powyższym problem, może być więc legalnie niewpuszczany do centrów miast. Sytuacja dotyczy 12 z 15 milionów zarejestrowanych w Niemczech diesli.


Według Reutersa, rząd planuje wprowadzenie możliwości zakazu wjazdu samochodów niespełniających norm zanieczyszczeń na określone typy dróg. Dodatkowo, władza już wcześniej porozumiała się z producentami aut w sprawie wprowadzenia poprawek do oprogramowania 5,3 miliona aut z silnikami Diesla. Co też ma zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w powietrzu. Jeżeli niemieckie miasta rzeczywiście wprowadzą zakazy wjazdu dla aut, które nie spełniają norm emisji (a 70 niemieckich miast ma problemy choćby z przekroczonymi poziomami stężenia tlenku azotu), to miliony niemieckich kierowców może chcieć pozbyć się nieprzydatnych aut za wszelką cenę.


 


Niemcy nie mają wątpliwości - diesel to syf, utylizacja kosztuje, więc tylko gupi dizla kupi :D U nas ekokotły 5 klasy kopcące często równie mocno jak stare kopciuchy mogą legalnie truć, bo mają wykupiony certyfikat z laboratorium :) W cywilizowanym kraju taki przekręt by nie przeszedł.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.