Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka pytań o piec klasy 5.


adziu82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako, że jestem laikiem w temacie proszę Was o odpowiedź na kilka moich pytań.

Do kiedy trzeba wymieniać stare piece na te klasy 5? 

Jako, że mam łatwy i tani dostęp do drzewa, chciałbym palić dalej tym, ale boje się ,że jak wymienię piec na nowy klasy 5, to po roku czy dwóch, ktoś zadecyduje sobie, że nie wolno mi palić drewnem. Chociaż, dziś rozmawiałem z kimś, i mówił że do 2030 bedzie można palić drewnem ( mieszkam na wiosce więc mówił że nie mam co się martwić ) tylko piec trzeba mieć klasy 5.

Do kiedy mogą być dotacje na te piece klasy 5? Pewnie to zależy od gminy, ale jest jakaś konkretna data, że w Polsce do tej daty można wymienić piec i dostać dotację ?

Jakie piece na drewno są na dotacji ?

Jaka jest różnica pieca klasy 3 czy 4 a ten 5? Jakaś inna technologia spalania drewna  i to jest to eko ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwsza cześć pytania, a w zasadzie pytań odpowiem, że aby dowiedzieć się czym i jak i do kiedy będzie można palić trzeba sprawdzić w "uchwale antysmogowej" dla danego województwa, bo jednak terminy wprowadzania zmian trochę się różnią, a w Wielkopolsce w tej chwili można montować tylko kotły z podajnikiem, więc od tego trzeba zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotła w klasie niższej niż piątej już nie kupisz. Co do daty wymiany należy spojrzeć do uchwały antysmogowej danego województwa. Czyste powietrze ma funkcjonować chyba do 2029.W ramach CP wszystkie kotly na drewno posiadające piątą klasę i Ecodesign. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ryni napisał: